• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Älä rasvaa ketjuja näin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Horna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Auts!!! No, pärjäähän vahemmilläkin sormilla...
crazy.gif

Älytön keksintö... Minäkään en olis pystynyt tuohon... Ehkä.

Jotain mä en tässä tajua, miten vasemman käden sormet saa murjottua, kun rasvaa ketjuja keskituella kone käydessä, eiks vasen käsi oo kytkimellä (tai siis mulla ainakin on)....

ja onhan telineet keksitty,ettei tartte edes koneen käydä rasvatessa
062802jumpie_prv.gif
itellä ei ees oo keskiseisonta jalkaa
nixweiss.gif

Ei, ei, ei, ei voi ymmärtää. Miksi pitää olla niin laiska ettei jaksa sitä pyörää pyörittää käsivoimin? Darwin, darwin...

Kuka hel*etin muusinuija rasvaa ketjuja KONEEN KÄYDESSÄ`
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
??

Ihan oikein tuo on sille, kuka niin idiootti onkin...

confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
??

Täytyy tunnustaa: En ole mikään muusinuija ja tänäänkin rasvasin ketjut vaihteistoöljyllä pyörän ollessa keskiseisontatuella ja koneen käydessä 1-vaihteella. Sormet on edelleenkin tallella. Aion jatkossakin toimia samalla tavoin. Lisää tuollaisia kommentteja...
033102bebe_1_prv.gif

confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
??

Täytyy tunnustaa: En ole mikään muusinuija ja tänäänkin rasvasin ketjut vaihteistoöljyllä pyörän ollessa keskiseisontatuella ja koneen käydessä 1-vaihteella. Sormet on edelleenkin tallella. Aion jatkossakin toimia samalla tavoin. Lisää tuollaisia kommentteja...
033102bebe_1_prv.gif
Noh, itse tilaat sitten onnettomuutta. Onko se kauhean iso vaiva turvallisesti pyörittää sitä takarengasta itse. ?

Jokainen meistä tekee omat valintansa...

Rasvaan ketjun aina tyyliin pyörä keskituella, mylly pyörii ykkösellä tyhjäkäyntiä. Kuka täysjärkinen ny sinne ketjun ja hammasrattaan väliin sormiaan menee tunkemaan?!?
crazy.gif
Ketjurasvapullossa on mukana se pitkä nokka tietääkseni sitä varten, että voipi ruiskia vähän kauempaakin  
idea3.gif

sanoi:
Rasvaan ketjun aina tyyliin pyörä keskituella, mylly pyörii ykkösellä tyhjäkäyntiä. Ketjurasvapullossa on mukana se pitkä nokka tietääkseni sitä varten, että voipi ruiskia vähän kauempaakin

Eikös ne rasvat lennä jo tyhjäkäynnillä huisin nevadaan? Ainakin mulla on sellainen mielikuva, sen kerran kun olen saanut kustomista takapään ilmaan ketjujen rasvaamisen ajaksi. Käsin minä olen rengastani pyöritellyt tai muuten on mennyt takavanteen pesuksi.  
lookaround_orig.gif

Ai. Näytti melko kipeältä.

Jotkut asiat pitää oppia kantapään kautta. Tuskin tekee toiste samaa virhettä
tounge.gif

Jotain mä en tässä tajua, miten vasemman käden sormet saa murjottua, kun rasvaa ketjuja keskituella kone käydessä, eiks vasen käsi oo kytkimellä (tai siis mulla ainakin on)....
jos äijä oli selin mopoon päin, oikeella kädellä kytkinkahvasta kii ja vasemmalla ruikkii ketjuja... sillon alttiina ois just noi 2 sormea  
nixweiss.gif

mutta juu, ei kyllä kovin terveen näkösiä ulokkeita enää.

edit: näin kun asiaa ihan ajattelin aivosolullani, niin mihin sitä kytkintä muka tarvii?? mahtaa olla pyörässä liian vähän vääntöä jos rengas ei ittekseen ilmassa pyöri tyhjäkäynnillä

confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
??

033102bebe_1_prv.gif
Noh, itse tilaat sitten onnettomuutta. Onko se kauhean iso vaiva turvallisesti pyörittää sitä takarengasta itse. ?

Jokainen meistä tekee omat valintansa...
Omasta mielestäni moottoripyörällä ajaminen liikenteessä on paljon vaarallisempaa kuin ketjujen rasvaaminen tyhjäkäynnillä. Ja jos jotain tapahtuu, niin nuo kuvat on melkein pahinta mitä siinä saattaa sattua.

edit: näin kun asiaa ihan ajattelin aivosolullani, niin mihin sitä kytkintä muka tarvii?? mahtaa olla pyörässä liian vähän vääntöä jos rengas ei ittekseen ilmassa pyöri tyhjäkäynnillä
Kytkimellä voi vähän hidastaa pyörimisnopeutta, luistattamalla saa pyörän pyörimään hitaasti että rasvan saa joka paikkaan nätisti, eikä lennä huitsun nevadaan saman tien
wink.gif

Back