• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajotunnilla pyörä nurin, neuvoja kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Idiootti1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin, homma meni nyt niin että koko homma meni toistaseks jäihin. Vaurioita ei oltu käyty ees arvioituttamassa eli tohon kouluun en enää palaa. Osaako joku suositella hyvää moottoripyöräopetusta pk-seudun autokouluista? Ensi keväänä sit jonnekin muualle.

Idiootti1 sanoi:
Noniin, homma meni nyt niin että koko homma meni toistaseks jäihin. Vaurioita ei oltu käyty ees arvioituttamassa eli tohon kouluun en enää palaa. Osaako joku suositella hyvää moottoripyöräopetusta pk-seudun autokouluista? Ensi keväänä sit jonnekin muualle.

Sijaitseeko kyseinen koulu itä-helsingissa K:lla alkavassa lähiössä?

Idiootti1 sanoi:

Miksi meni jäihin?

Ette päässeet sopuun korvauksista ja noista laskuista?

Murina sanoi:
Miksi meni jäihin?

Ette päässeet sopuun korvauksista ja noista laskuista?

Niin. Ei ole varaa maksaa jos vaikka sattuu pyörä kaatumaan uudestaan. Sovittiin että maksan ne tunnit jotka jo ehdin käydä ja ilmeisesti sitten se mitä korjaus tuleekaan maksamaan siihen omavastuun ylärajaan asti.

Idiootti1 sanoi:
Niin. Ei ole varaa maksaa jos vaikka sattuu pyörä kaatumaan uudestaan. Sovittiin että maksan ne tunnit jotka jo ehdin käydä ja ilmeisesti sitten se mitä korjaus tuleekaan maksamaan siihen omavastuun ylärajaan asti.

Otitko yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan? Minä en hlökohtaisesti maksaisi penniäkään autokoulun pyörällä kaatumisesta, enkä todellakaan euroakaan tuosta 800e laskusta, mikäli sulle on jo A+B myyty keväällä hintaan 1600e. Tuo on pelkkää perseeseen kairaamista ja vedätystä.

EDIT: Ja jos homma tosiaankin menee autokoulun puolelta noin, eikä kyse ole mistään inhimillisestä virheestä (esim. laskutuksessa), niin autokoulun nimeä tänne.

Viimeksi muokattu:
jos sen 1600€ olet maksanut, niin älä nyt prkl enempää maksa (ei "opetuksesta" eikä vahingoista).
Puhelua kuluttajaneuvontaan ASAP ja hyvä siitä tulee

Idiootti1 sanoi:
Jos ei ole liian pitkällä niin, tuusulan liikennekoulu sieltä opettajaksi Jyrki Hannonen.

Idiootti1 sanoi:
Osaako joku suositella hyvää moottoripyöräopetusta pk-seudun autokouluista

Lassen autokoulu Itiksessä. Siellä käytiin pojan kanssa turvallisuustunnit jotka vaaditaan opetuslupiin. Kyseinen opettaja on pikänlinjan moottoripyöräilijä ja kokenut ratakuski, mulle jäi todella luottavainen fiilis kyseisestä opettajasta ja asiantuntemusta tuntui riittävän:thumbup:

En kai mä siinä mitään menetä vaikka ilmottaisin koulun nimen.. Ylästön autokoulu vantaalla kyseessä. Soitan sinne kuluttajaneuvontaan vaikkakin aika selkeesti sopparis se omavastuu ilmotettiin. Jos sit edes niitä tunteja ei tarttis enää maksaa ainakaan.

No kysyitkö tosta ylimääräisestä laskusta, miten ne sen perusteli???

Edt: Ja se on ihan sama mitä sopparissa lukee jos se on lain vastainen tai siitä on joku ennakkopäätös yms olemassa.

Murina sanoi:
No kysyitkö tosta ylimääräisestä laskusta, miten ne sen perusteli???

Edt: Ja se on ihan sama mitä sopparissa lukee jos se on lain vastainen tai siitä on joku ennakkopäätös yms olemassa.

Sitähän mun ei siis enää tarvi maksaa.
Mut onko se laiton vai ei?

Pitää käydä noi tuusulan ja itiksen koulut tsekkaamassa.
On muuten lihakset aika jumissa nyt pari päivää pannuttamisen jälkeen :p

En ole hintoja nyt edellämainituista kouluista katsellut, mutta itse olen ajanut kaikki (A B C) korttini Autokoulu Symppiksessä Helsingissä. Henkilökunta todella mukavaa ja leppoista ainakin omalla kohdalla.

Idiootti1 sanoi:
Sitähän mun ei siis enää tarvi maksaa.
Mut onko se laiton vai ei?

Kuluttajariitalautakunnan suositus (http://www.credita.fi/lakiuutiset/36755) ei tee sopimuksestasi laitonta. Tosin siihen vetoaminen on perusteltua, koska tapauksesi on hyvin samantyyppinen. Eli siinä tapauksessa sinun pitäisi tehdä kirjallinen selvitys siitä, millä perusteella et ole valmis maksmaan sopimuksesi mukaista omavastuuosuutta.

Ajokoulu voi suostua tai olla suostumatta vaateeseesi, edelleenkään Kuluttariitalautakunnan suositus ei sellaisenaan sido Myyjää, mutta toimii varmasti hyvänä vasta-argumentiina, jos tämän tyyppinen asia joskus menee käräjille sinun tai jonkun muun toimesta.

Jos Ajokoulu ei suostu perusteltuun vaatimukseesi, pallo on jälleen kerran sinulla, haluatko vielä yrittää saada asiaasi läpi kuluttajaneuvonnan kautta tai jopa riitauttamalla asian.

Ajamatta jääneitä tunteja ei missään tapauksessa maksaisi.

Idiootti1 sanoi:

Autokoulu Aulis Leppävaarassa oli mukava paikka ja opetus mun mielestä erinomaista.

Sopimuksessahan on aivan selkeä kohta omavastuusta. Harjoitteluaikana tapahtuvasta vahingosta et ole vastuussa. Mutta ajokokeen aikana tapahtuvasta vahingosta on maksimikorvaus 600 euroa.

Idiootti1 sanoi:
En kai mä siinä mitään menetä vaikka ilmottaisin koulun nimen.. Ylästön autokoulu vantaalla kyseessä. Soitan sinne kuluttajaneuvontaan vaikkakin aika selkeesti sopparis se omavastuu ilmotettiin. Jos sit edes niitä tunteja ei tarttis enää maksaa ainakaan.

Jälleen kerran. Ei se kuluttajan ja yrityksen välinen sopimus voi olla kuluttajalain vastainen. Joten nyt sinne kuluttajasuojaan puhelua.

Ossinmopo sanoi:
Sopimuksessahan on aivan selkeä kohta omavastuusta. Harjoitteluaikana tapahtuvasta vahingosta et ole vastuussa. Mutta ajokokeen aikana tapahtuvasta vahingosta on maksimikorvaus 600 euroa.

Niin B-korttia ajaessa, mutta A:ta ajaessa vastuu on heti ekalla tunnilla, siis näin tuon sopimuksen mukaan.

suzukai sanoi:
Jälleen kerran. Ei se kuluttajan ja yrityksen välinen sopimus voi olla kuluttajalain vastainen. Joten nyt sinne kuluttajasuojaan puhelua.

Yritetään yritetään koko ajan kunhan sieltä puhelimeen vastaisivat :)

Back