• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajotakkia ja housuja ostamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kepa-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Takki saapui tänään ja täytyy sanoa, että ensivaikutelmat on todella loistavat. Takki istuu täydellisesti päälle ja tuntuu muutenkin erittäin laadukkaalta  
thumbs-up.gif

Kyseessä siis tämä uudemman mallinen Alpinestars S-MX Air-Flo

Mitä noihin ajovermeisiin ja niiden hankkimisiin tulee niin mielestäni toi helmikuun alun MP-näyttely vois olla paras paikka kokeilla , testata, tingata ja tehdä kauppoja. Muutama pilsneri pohjalle niin aukee nuo kielenkannatkin    
tounge.gif

Mitä noihin ajovermeisiin ja niiden hankkimisiin tulee niin mielestäni toi helmikuun alun MP-näyttely vois olla paras paikka kokeilla , testata, tingata ja tehdä kauppoja. Muutama pilsneri pohjalle niin aukee nuo kielenkannatkin    
tounge.gif
Jep
smile_org.gif

Tuonne olisi tarkoitus itsekkin suunnata. Ajohousut pitäisi vielä löytää, tai ainakin päästä sovittelemaan, että tietää tilata ulkomailta sopivan kokoiset mikäli kotimaan hinta ei miellytä.

tounge.gif
Näinhän se teoriassa, mutta kun Helsinki on niin syrjässä kaikesta.

Mutta touring takkia (gore) olen katsellut. Oon pitkäselkäistä sukua ja nämä puolipitkät takit ovat lyhyitä. Kokemusta on Rukan mallista. Rukalla on tietysti hankalaa kun ei ole mitään tietoa mikä malli on kyseessä.

Etsin ns touring takkia, IXS:llä on joku malli, mutta nykyisistä Rukan malleista ei selvää, onko touring takki, vai pusakka vai jotain sen väliltä. En viitsi ihan sovituksen takia nousta kiesille ja ajaa päivää.... siispä auttaakaa miestä mäessä ja kertokaa laadukkaista touring takeista. Uskon yhä goreen vaikka kahtena kesänä goretex on pettänyt minut....

Heips!

Ajattelin kysästä tässä keskustelussa tälläistä, että. Itselläni on moottoripyörä varusteet, mutta kun ovat käyneet pieneksi eli olisi tarvetta uusille ja isommille. Onko mitään sellaista moottoripyörä liikeetä joka ottaa vaihdossa. esim isompaan kokoon? Varusteeni ovat uudenveroiset, kerran käytetty ajossa.

tounge.gif
Näin itsekkin meinasin tosiaan ennenkö olin käynyt MP-messuilla. Eihän siellä ollut mitään. Jotain ylijäämärojua suurin osa.

Johan nyt meni v*tuiksi Alpinestarsin housujen kanssa. Kokeilin trackkia ja apexia. Kummastakaan mallista ei löydy sopivaa kokoa. 52 on liian pieni ja 54 liian löysä. Välikokoja  ei ole. Kiitos kuuluu varmaan salilla kyykyllä kasvatetuille jaloille  
nixweiss.gif
Noh, täytyy varmaan kasvattaa lisää koipia, että 54:stä tulee sopiva
tounge.gif

Minkäslaisia kokemuksia on tuolta sakasta tilaamisesta porukalla? Onko miten hankala homma? Itseäni kiinnostas hommailla nahkainen 2-osanen ajopuku, miettiny tuota sakasta tilaamista. Osaisko joku suositella hyviä yrityksiä germaanien puolelta mistä kannattaisia tilata?

Jep itselle pitäis kanssa takki hommata ja mielessä on Halvarsson Qattara tai rukka armas vaimikäsenyoli. onko kellään kokemuksia noista takeista?? toi Lindstrands olis aika paljon halvempi mutta mutta...??

Minkäslaisia kokemuksia on tuolta sakasta tilaamisesta porukalla? Onko miten hankala homma? Itseäni kiinnostas hommailla nahkainen 2-osanen ajopuku, miettiny tuota sakasta tilaamista. Osaisko joku suositella hyviä yrityksiä germaanien puolelta mistä kannattaisia tilata?
mitä mä oon katellu noita ulkolaisia verkko kauppoja niin en ainakaan tiettyjä takkeja ole löytänyt halvemmalla mistään verrattuna kotimaisiin..

Lainataampa ketjua.

Olen ostamassa ensimmäistä ajopukua ja harrastus muutenkin aluillaan, joten omakohtaista kokemusta ei hirveänä ole. Oulun kauppoja olen kierrellyt ja päälle on parhaiten sopineet Rukan Athos takki ja Focus housut. Laatuvaikutelma on ollut hyvä ja tuntui liikkeessä rättisulkeisia pidettäessä hengittävän monia muita kamppeita paremmin. Tätä kalliimpia en ajatellut edes katsella.

Kysymys kuuluukin että onko jotain syytä miksei tuota pukua kannattaisi ostaa?

Ainoa syy mitä itse keksin on se, ettei siinä ole mitään tuuletusräppänöitä, mutta tarviiko niitä kunnollisessa puvussa ollakkaan, jos oletetaan että kalvon tulee hengittää? Tuleeko helteillä liian kuuma?

Jos joku on sitä mieltä, että tuota ei kannata ostaa, niin onko jollain oululaisella parempaa kangaspukua vinkata Oulun seudulta samassa tai halvemmassa hintaluokassa?

Kaikki vinkit on tervetulleita.

Rukka Athos ja Focus löytyypi täältä.

P.S. Eka viesti tänne
smile_org.gif

Ainoa syy mitä itse keksin on se, ettei siinä ole mitään tuuletusräppänöitä, mutta tarviiko niitä kunnollisessa puvussa ollakkaan, jos oletetaan että kalvon tulee hengittää? Tuleeko helteillä liian kuuma?
Ei se hengittävä kalvo tuuletusta korvaa helteellä.
Vaikka olisi kuinka aitoa ja alkuperäistä.

Ompahan umpikumi kalvoa hengittävämpää ja pelkkää kangasta vedenpitävämpi.

Ei se hengittävä kalvo tuuletusta korvaa helteellä.
Vaikka olisi kuinka aitoa ja alkuperäistä.

Ompahan umpikumi kalvoa hengittävämpää ja pelkkää kangasta vedenpitävämpi.

Eipä se tietenkään korvaa... Hankalaa hommaa tämä puvun valinta vähäisellä kokemuksella. Parhaimmalta tuo on kuitenkin päälle tuntunut.

Ovh on n. 800e tuommosella combolla, joten ei viittisi turhaan ostaa. Ei kyllä tee mieli ostaa mitään tuosta puolet halvempaakaan pukua harjoittelua varten jonka plussat ja miinukset listailtua ostaa paremman.

Eli oiskohan tuo hyvä ostos? Paljonhan tuota Rukkaa on kyllä kehuttu (siis merkkinä yleensä), mutta eipä sekään aina koko totuutta kerro.

Nostellaas. Uusi harrastaja kyselee että missäs pääkaupunkiseudulla kannattaa lähteä nahkaista ajotakkia kokeilemaan? Kevlarfarkut tms. hakusessa myös.

Kevlarfarkkuja ainakin kannattaa kattoa Superbikersista Espoosta. Siellä on isoin valikoima mihin oon törmänny,
sieltä ostin omatkin. Plussaa myyjistä :;):

Takkeja nyt löytyy sieltä myös, sitten Storm-Motorilta, All-Rightista, Eurobikersilta, ja varmasti muistakin mitä ei nyt tuu mieleen. Kannattaa varmaan kattoa takkien kohalla ensiks liikkeitten nettikaupat läpi ja kattoa mitkä ensinnä miellyttää omaa silmää.

Jos Eurobikersin mallit miellyttää ja niihin päädyt, niin kannattaa ostaa jäsenyys tänne ja sitä myöten alennukset ao kauppaan. Kannattaa toi jäsenyys muutenkin ostaa.

Back