Aiemmin tapahtunutta: Jósekin tuli vierelleni seuraamaan omien ketjujeni asentamista ja kerroinkin muuten niin hyvän idean menneen myttyyn! Jóse oli nyt kuullut, että tien avautumista olisi siirretty nyt kello 14:00 asti. Porukat alkoivat olla nälissään sekä totaalisen kyllästyneitä odottamiseen! Post-barin ovi kävi tiuhaan, kun porukat noutivat pitkiä patonkeja nälkäänsä. Osa kotiloista lähti jo takasin alas laaksoon...jatkuu...
Nyt se sama hemmo, jolta olin tuon 2m:n ketjun ostanut, tuli luokseni seuraamaan, kuinka ketjujen asennus onnistuisi. Kerroin ja näytin hänelle, että JOS olisi ollut 1 metri lisää samanlaista ketjua, olisin jo pakkaamassa ajokamojani ja lähdössä alas laaksoon, vaan kun tämä oli liian lyhyt! Mies kohteliaana tarjoutui ostamaan ketjunsa takasin, johon minun oli nyt helppo suostuakkin. Aurinko paistoi, oli täydellinen ajokeli, vaan alas laaksoon, sulalle tuntematon km määrä. Mielessäni kävi sekin, että lähden alas katsomaan miten pitkästi ja minkälaatuinen tuo tieura olisi, että ihan peukalokyydillä kun ei tässä mitään muutakaan hommaa ollut.
Jóse kertoi, että nyt tie Andorraan avattaisiin vihdoinkin klo 15:00, ja hän oli soittanut siitä jo tyttöystävälleenkin. Toivottavasti näin, ettei taas tule pettymyksiä.... Lähdin kävelemään alas sinne Garagen hemmojen luokse, kun nöytti siltä ettei tuo tie ennättäisi tänään sulamaan, ja kun illaksikin oli jälleen lumisadetta luvassa, että menen nyt ja sovin että jos huomenna lähdettäisiin sitten sillä "Truck:illa", maksoi mitä sitten maksoi, mutta ei yhdessä paikassa jaksa kauaa olla. Kiirekkin pian saattaisi tulla, nimittäin se kone lähtee Geneven kentältä sunnuntaina aamupäivällä ja sinne täältä oli matkaa vielä n 1000km.
Garagen mies lupasi että homma olisi lauantaina selvä! Hän tulisi noutamaan minut sekä RT:n ja aamulla. Hintaa kysyessäni, hänen vaimonsa kertoi, ettei minun pyörästä veloitettaisi mitään, ainoastaan minusta ja sinne alas laaksoon, sulalle tielle, tuli matkaa n 75 km ja se kustantaisi 110 euroa! No, sanoin että sovitaan sitten niin, ja kun nainen ehdotti kellonajaksi klo 10:00, sanoin että kyllä klo 12:00 riittäisi, (VIRHE!). Vielä ennen kun lähdin takasin hotellille, halusin varmistua tuosta "Truck:ista", että sellainen siis olisi oikeasti jossain täällä olemassa?
Menimme Garagen alakertaan ja siellähän olikin 2 isoa hinausautoa. Sen lisäksi oli henkilauto jonka perässä oli mp-traileri ja jossa olikin kawasaki paikoilleen köytettynä. Hienoa! Juuri tuollaisella peräkärryllä RT saadaan varmasti kyllä alemmas sulalle taas ja minä pääsen jatkamaan matkaani...

Palasin takaisin hotellille katselemaan lumiaurajunaa ja sen lumenluontiajeluita kovine törähdyksineen!
No nyt oli homma selvä. Enää en haikaillut lumiketjujen tekoa, enkä liftihommia, vaan nyt pelkästään seurusteltiin paikallisten hemmojen sekä ikävystyneen Jósen kanssa....
Patonkia syötiin aika monessa kotilossa, välillä käytiin Posti-Bar:in wc:ssä, sekä hotellinkin. Boring! Boring, vaikka olihan minulla sentään huone, wc:llä sekä suihkulla....mutta silti...Boring !

Espanjan tyttöjen meikkauksia & erikoisia kampauksia oli tietysti ilo katsella sekä sittemmin myös jutella heidän kanssaan, heilläkään kun ei ollut paljoa muuta tekemistä. Oli 2 ryhmää kahdella kotilolla opiskelijoita Toulousesta, matkalla Andorraan ja kotoisin olivat Zaragosasta. Kyselivät suomesta sen mitä eivät tienneet ja minähän kerroin kuinka meiltä löytyisi mm:
-jääkarhuja
-jäävuoria
-eskimoita
-pingviinejä, jne, yms, tms. Tiedä sitten kuinka monta noista "osui ja uposi" mutta hauskaa meillä ainakin oli....

Nyt jälleen tien avautumisen aikaa oli siirretty. Nyt se olisi vasta klo 18:00 ja kun Jóse sai tuon kuulla, päätti hän palata takaisin laaksoon... Huomenna sitten uudelleen, (jos tie sittenkään olisi avoinna?)
Alkoi hämärtää ja menin välillä jo huoneeseeni syömään loppuja eväitäni sekä tietenkin sitä aamulla ostamaani metrinmittaista patonkia, ( 1 € )...Boring....ja arvatkaapa alkoikos satelemaan jälleen lunta......Boring !
Itse asiassa, Garagen hemmot halusivat tehdä bisnestä, no tietenkin, koska sillähän he täällä elivät. Se sula tie, sen alkuun ei olisi hotellilta matkaa kuin n 25 km, (
Ax-Les Thermes), tosin mutkaista ja lumista tietä sekin, mutta minulle oli kerrottu aivan jotain muuta....jatkuu...