• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokausi alko,röökilakko loppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teme78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tuoksui se sätkä kyllä niiiiiiin taivaalliselle että meinasi tulla sydän rinnasta.  
Toi kyllä niin totta.Pahinta siinä kun yrittää olla lakossa on just se että kun ympärillä on tupakoivia niin houkutus kasvaa niin suureks että sitä helposti repsahtaa, näin kävi mulle...
withstupid.gif

Pakko vaan todeta että on se rööki vaan vitun hyvää ja siitä pitäs sitten luopua. Helpommin sanottu kuin tehty, varsinki kun on antaumuksella vedellyt jo pikkukundista lähtien...

Mutta kyllä se savuton päivä vielä tulee!!!!!!! Järki sanoo että lopeta, mielihalut sitten jotain muuta...

tuoksui se sätkä kyllä niiiiiiin taivaalliselle että meinasi tulla sydän rinnasta.  
Toi kyllä niin totta.Pahinta siinä kun yrittää olla lakossa on just se että kun ympärillä on tupakoivia niin houkutus kasvaa niin suureks että sitä helposti repsahtaa, näin kävi mulle...
withstupid.gif

Pakko vaan todeta että on se rööki vaan vitun hyvää ja siitä pitäs sitten luopua. Helpommin sanottu kuin tehty, varsinki kun on antaumuksella vedellyt jo pikkukundista lähtien...

Mutta kyllä se savuton päivä vielä tulee!!!!!!! Järki sanoo että lopeta, mielihalut sitten jotain muuta...
Tää on just tätä
cool.gif

Saapa nähdä, kuinka lakko menee
omg.gif
Tai siis, olis kyllä tarkoitus lopettaa ihan kokonaan. Ostin jo Nicoretteja huomiseksi... Pakko sitä on yrittää! Nyt loppu sauhuttelu!!
mad.gif

Rööki on kulkenut elämässä rinnalla uskollisemmin kuin yksikään muu ystävä. Oli läsnä kun ensimmäinen lapsi syntyi, intissä, jokaisella reissulla, ekan moottoripyörän ostoreissulla, kalassa kesäyönä ja vaikka missä.
Jotenkin pää uskottelee itselle, ettei tuollaista kumppania voi jättää ilman että elämä on paljon kurjempaa. On sitä kettu keksimään tekosyitä tupakointiin.
Mikäs siinä, polttelisin mielihyvin jos se olisi yhäkin oma ratkaisu ja tupakalle ei tarvitsisi lähteä räntäsateeseen. Jollei röökiä tarvitsisi lähteä ostamaan tilanteen tullen vaikka mistä lapin kairasta 300 km:n päähän. Jollei tupakka kertoisi milloin pössytellään, vaan minä saisin sen yhä päättää. Noin ei kuitenkaan ole, joten olkoon moinen kaveri vaikka yhteistä taivalta jatkuikin kunnioitettavat parikymmentä vuotta ja risat, kaksi kolmannesta elämästä.
Kohta seitsemän viikkoa ilman röökiä ja samalla tiellä meinaan pysytellä.

onhan tuota pölliä tullu käryteltyä 20 vuotta. nyt kuitenki 2kk sitten lopetin. vinettoaki on kestäny ottaa eikä ole tullu polteltua. tsemppiä kaikille jotka yrittää
062802jumpie_prv.gif

Lopettaminen on erittäin helppoa. Minäkin olen lopettanut kymmeniä kertoja.  
biggrin.gif

Jospa itsekkin lopettaisin taas kerran kun kelit kylmenee ja mopo jää seisontaan.
Aloitetaan sitten aihe "Ajokausi loppui, röökilakko alkoi"  
biggrin.gif

On vielä purkkaakin jäänyt parista edellisestä kerrasta.
confused_orig.gif

Onko Zybanista kokemuksia?

Mutta nyt röökille Trio Erectuksen Rampen sanoin: "Rimpuilempa yhden spaaderon ylähuuleen hulmuamaan"

sanoi:
25 vuotta poltin about 1-1½ askia pävässä. Emäntä puhu noin 10 vuotta että toooooosi tyhmää. Eräänä päivänä se vaan iski kun poikamme (5 v.) pyysi ettei isi polttaisi. Ei ole tehnyt mielikään sen jälkeen kun tammikuussa -07 pojalleni lupasin etten polta enää ikinä, se oli laaki ja vainaa
talktohand.gif
thumbs-up.gif

Tässäpä hieno tarina. Onneks olkoon, hieno lupaus pojalle .
bowdown.gif

Tavat ovat pahin lopettajan vihulainen. Itse onnistuin työpaikan vaihtumisen yhteydessä. Pystyi jättämään työpaikkasauhuttelun taakseen. Siihen lisättynä Zyban ja onnistuihan se pidempi tauko. Aikaisemmin kokeiltu purkat ja nitrot. Näistä nitro oli parempi, ei kuoriudu poskista nahka sisältä
lookaround_orig.gif
Siihen aikaan jokaisessa kaupassa ei myyty nikotiininamuja ja niiden loppuessa oli helpompaa ostaa tupakkiaski kassan vierestä kuin lähteä apteekkiin täydentämään varastoja.

Onko Zybanista kokemuksia?

Zybanin oireet (ja teho) on "hermomyrkky"-luonteesta johtuen suht yksilöllisiä. Sain henk.koht. valaistuksen siitä, mitä on olla duracellpupu. Yksi viikko meni yöt valvoen ja olo oli muutenkin outo (jos tästä enään oudommaksi pääsee). Välillä heräsi keskellä päivää WTF? fiiliksellä ja piti kerätä itsensä takaisin todellisuuteen. Muita ongelmia ei juurikaan ollut. Pötsissä tai päässä ei normaalia enempää esiintynyt kiputiloja. Alkomahoolin ja Zybanin yhteensopivuutta ei tullut kokeiltua, mutta monilla on kokemuksia todella oudosta käytöksestä. Tässä tulee käyttöön oma harkinta - käykö psyykelääke ja alkoholi yhteen. Söin melkein koko kuurin ja lopettelin hitaasti. Siirryin ensin viikoksi yhteen nappiin/päivä ja siitä viikko joka toinen päivä. Ei ongelmia.

Kuun vaihteessa tulee kaksi vuotta taukoa täyteen. Savu tuoksuu edelleen hyvälle
bawling.gif

Näyttäis olevan moni lopettanu tupakoinnin (ees vähäks aikaa, vaikka olis sit lipsunukin), ja jotkut onnistunutkin siinä lopullisesti!
bowdown.gif
Allekirjoittanut myös miettiny tupakoinnin lopettamista vähintään vimoset 5 vuotta, enkä oo vielä kertaakaan ees uskaltanu yrittää tupakkalakkoo...
withstupid.gif
Eli jos jotkut on toisten mielestä selkärangattomia kun eivät pysty olemaan polttamatta, niin mikäs minä sitten... Joku matelija kenties?
biggrin.gif

No, kyllä kait sitä tarttee ottaa joku päivä ittensä niskasta kii ja uskaltaa kokeilla olla polttamatta. Onneks on rouvakin samoilla linjoilla polttamisen lopettamisen suhteen, ni voidaan sopia yhessä joku päivä että nyt se tupakkilakko sit alkaa molemmilla!! Siitä nyt mitään tuu ainakaan siinä vaiheessa ku toinen tupruttaa vieressä naama keltasena sitä jumalaisen ihanaa tupakkaa, jota itekin hinkunu jo viimeset... 2 tuntia!
wink.gif

Jaahas, jokohan se alkais olla tupakkatauon paikka.
smile_org.gif

tänään päätin et ei tuu enää tupakkaa! ei se tupakka itestää suuhu kävele eikä sitä tarvii auttaa
cool.gif
aion nyt talven ajan säästää ne rahat mitkä menis körssii ni kivaa lasilippaasee ja ostaa niillä mopoon osia
smile_org.gif

Kohta taas lopetetaan kun illat pimenee ja kelit viilenee.
Talvet menee suht hyvin ilman röökiä, mutta kesät on pahoja.

.
Juu-u kyl sit syksyllä taas kovasti yritän lakkoa. Itseasiassa siinä on nyt suurempi onnistumismahis kun ei enää voi körssiä vetää oluen kera baarissakaan. Mulla menee 2 askia marlboroo päivässä,lakkoillessa jäisi pikaisella laskutoimituksella sitten ens keväänä kiva summa rahaa taskuun! Vai jäisikö? Huomaako sen rahan säästön oikeesti? Onko kokemusta?

Rööki on kulkenut elämässä rinnalla uskollisemmin kuin yksikään muu ystävä. Oli läsnä kun ensimmäinen lapsi syntyi, intissä, jokaisella reissulla, ekan moottoripyörän ostoreissulla, kalassa kesäyönä ja vaikka missä.
Jotenkin pää uskottelee itselle, ettei tuollaista kumppania voi jättää ilman että elämä on paljon kurjempaa. On sitä kettu keksimään tekosyitä tupakointiin.
Mikäs siinä, polttelisin mielihyvin jos se olisi yhäkin oma ratkaisu ja tupakalle ei tarvitsisi lähteä räntäsateeseen. Jollei röökiä tarvitsisi lähteä ostamaan tilanteen tullen vaikka mistä lapin kairasta 300 km:n päähän. Jollei tupakka kertoisi milloin pössytellään, vaan minä saisin sen yhä päättää. Noin ei kuitenkaan ole, joten olkoon moinen kaveri vaikka yhteistä taivalta jatkuikin kunnioitettavat parikymmentä vuotta ja risat, kaksi kolmannesta elämästä.
Kohta seitsemän viikkoa ilman röökiä ja samalla tiellä meinaan pysytellä.
Onpas helkkarin hyvin sanottu.
bowdown.gif

Itse en ole vielä pystynyt lopettamaan, yritetty on. Yritystä on siis ollut liian vähän.

.
Juu-u kyl sit syksyllä taas kovasti yritän lakkoa. Itseasiassa siinä on nyt suurempi onnistumismahis kun ei enää voi körssiä vetää oluen kera baarissakaan. Mulla menee 2 askia marlboroo päivässä,lakkoillessa jäisi pikaisella laskutoimituksella sitten ens keväänä kiva summa rahaa taskuun! Vai jäisikö? Huomaako sen rahan säästön oikeesti? Onko kokemusta?
Ittellä on erityinen pankkitili mille siirrän viikottain rahaa mitä oon ollu polttamatta. Kyl tonne kiva summa on kuukaudessakin kertyny jos poltti askin päivässä, 3.80€ päivässä palo taivaalle.

Ittellä on erityinen pankkitili mille siirrän viikottain rahaa mitä oon ollu polttamatta. Kyl tonne kiva summa on kuukaudessakin kertyny jos poltti askin päivässä, 3.80€ päivässä palo taivaalle.
Toihan on hyvä idea! huomaa tosiaan paljonko rahaa palanut tai oikeammin säästynyt. pikaisella laskutoimituksella jos nyt lopettas olis aika hyvä summa taskussa ylimäärästä ens keväänä... mutku ei ihan viel pysty...
sad_orig.gif

Kyllä se ensimmäinen tupakaton ajokausi vähän hirvitti, nyt jo kolme sellaista takana.
Noin 25 vuotta tuli pössyteltyä, sitten jotenkin osui palaset kohdilleen ja ymmärsin lopettaa.
Tuskin kukaan uskoo lopetuksen sujuvan helposti, varsinkin jos noin kauan vetäny.
Mulla sujui eikä nicotinelliä menny vamaan neljää pakettia.

Ja tuosta rahan säästöstä, kyllä se askin hinta sivuun pitää laittaa jos haluaa sen jossain (säästön)näkyvän.

Back