• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokausi alko,röökilakko loppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teme78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole kertaakaan tosissani yrittänyt lopettaa. Ikääkin on sen verran vähän, etten ole polttanutkaan "vasta" kuin kahdeksan vuotta. Joskus keuhkokuumeessa maatessa on tullut mietittyä että onko tässä nyt mitään järkeä. Varsinkin näin kauden alussa tuntuu siltä, että kun pyörän päälle pääsee, ja ekalle tauolle, on niin täpinöissään, että ei meinaa körssi pysyä käsissä. Mutta kyllä se maistuu.

Tyttöystävä kyllä maanittelee lopettamaan, tulee vielä tiukat paikat mulle
bawling.gif
Tai siis ei kertakaikkiaan siedä polttamista.

Koko ajan menossa lopettamisurakka. Oon nyt viimeset 4 viikkoa polttanut maksimissaan 4 tupakkaa päivässä. Hyvin on menny kunhan vaan keksii muuta aktiviteettia tauoilla. Mä en varmaan "lopeta" kovin nopeesti kokonaan polttamista. Poltan kun tekee mieli, ja lopunperin ei sitä oo mieli tehny kovin paljon. Nyt varsinkin kun alkaa haistamaan ja maistamaan paremmin niin alkaa röökikin maistuu aika karseelle.

Niin tosissaan takana 10 savullista vuotta.

Löytyiskö Orggilaisista sen verta vääntöä, että porukas lopettais röökinpolton...? Meitsi ois ainakin mukana...

Olen ollu poltamatta melkein 7v (aikanaan) mut nyt palaa taas ja olen todennut että yksi pahe menee kun ei kuppiakaan tule otettua enkä vieraissa jaksa kulkea, mopoilua en lue paheeksi.
Mut tsemppiä kaikille lakkolaisille/lopettaneille, se on kovaa ittensä hallitsemista ja siihen en enää rupea, itseäni kiusaamaan
confused_orig.gif

Kokeilin huvikseni viimetörnillä laivalla että pystyykö sitä lopettamaan ku seinään jos haluaa? Ainakin 6 viikkoa meni ihan kevyesti ilman röökin röökiä. Nyt lomilla sitten olen tuprutellu samalla ku on tullu juhlittua tupareita jne. Mut siis aikomuksena on nyt pitää tää linja silleen et polttaa saa silloin ku juo, ei muuten... Kokonaan lopettamista en edes harkitse, olut ja kensmu kun yhteen soppii...
wink.gif

Semmonen hypnoosi juttu vois olla kova sana. Yks tutt tossa kertoili, että todella toimii. Juurikin tommosissa tilanteissa, joissa aina tulee körssiteltyä ei yhtäkkiä enää ollukkaan mielessä, että pitäis sauhuks pistää.

Semmonen hypnoosi juttu vois olla kova sana. Yks tutt tossa kertoili, että todella toimii. Juurikin tommosissa tilanteissa, joissa aina tulee körssiteltyä ei yhtäkkiä enää ollukkaan mielessä, että pitäis sauhuks pistää.
Toimii toisilla ja toisilla ei. Yksi tuttu sai hypnoosihoitoa, mutta ei se siitä miksikään muuttunut. Kahvikuppi nokan eteen ja rööki paloi edelleen.

Tyräleikkaus sen sijaan auttoi, pari viikkoa sairaalassa ilman röökiä ja siihen loppui. Tyrät rytkyen tupakoinnin polttoa lopettelemaan.
wink.gif

Löytyiskö Orggilaisista sen verta vääntöä, että porukas lopettais röökinpolton...? Meitsi ois ainakin mukana...
Minä mukana.  
biggrin.gif

Vuoden alusta ollut muutenkin polttamatta. Viihteellä ollessa poltan jos mieli tekee, mutta selvänä ollessa en vedä.

Motivaatio lopettamiseen on tärkein. Omalla kohdalla oli helpompi keksiä syitä miksi polttaa, kuin olla polttamatta  
confused_orig.gif
.

Mutta löytyihän se syy lopetamiseen viimein, mieluummin käytän sen 50-100€ mp-harrastukseen kuin röökiin  
buttrock.gif
.

Kukin taaplaa tyylillään, mutta ei muuta kun tsemppiä kaikille lopettajille. Kyllä se siitä.

Jep jep, 10 vuotta savuteltu ja 2 kertaa lopettanu. Kummallakin kerralla useempi viikko polttamatta, eka lopetus päätty nenän murtumisesta johtuvaan v*tutukseen ja toinen koska olin sen verran ärtynyt kuulemma että nainen sano "rupee mieluummin polttamaan kun jatkat tota murinaa". Ei voi herkuks lopettamista sanoa, aina kun tuli tylsää tai toimeton olo ni piti keksiä jotain tekemistä tai muuten meni suoraan röökille. Lopetellaan sitten kun siltä tuntuu, taas.

Joka vuosihan uudenvuodenlupausten aikaan tänne ilmestyy ketju lopettamisesta. Toimii hyvin, kun aikanaan itsestään katoaakin (jos on p-jauhannassa)
biggrin.gif

Ei sillä, hyvä asia se on, mutta olen sitä mieltä, että minkä enemmän asiasta pitää meteliä, sen huonommin se onnistuu.

Dokaamisen vielä ymmärtää, mutta vetää nyt savua sisäänsä .. ihan oikeesti tyhmää.
Ekan ja myös viimeisen tupakan poltin joskus pikkutyttönä.
On tosi kahelin näköistä kun pitää pakkasessakin kärvistellä että saa vetää keuhkonsa täyteen SAVUA!!!
Ja se löyhkä..yööök! Ja keltaiset hampaat!

Joskus kuulin tällaisen konstin: Kotona ollessa "korviketupakaksi" voi ottaa kanelitangon.
Sitä voi pyöritellä sormissaan, pidellä huulien välissä ja imeskellä. Kestävä, savuton, kaloriton ja aromikas vaihtoehto, jos tapatupakointi kytkeytyy imeskelyn ja räpläämisen tarpeeseen.  
smile_org.gif

Tsemppiä! Toivon että kaikki lopettamista haluavat onnistuvat!  
thumbs-up.gif

Joku kyseli syitä lopettamiseen. Kokemuksesta voin kertoa, että lopettaminen on aika helppoa ja motivaatiota saa oikein kunnolla, kun lääkäri kertoo, että herralla on syöpä, jota esiintyy tasan yhdellä ihmisryhmällä - pitkään tupakoineilla keki-ikäisillä miehillä. Siinä sitä motivaatiota. Eli vinkkinä. Lopettakaa edes ennen kuin tulette keski-ikään
tounge.gif

Toivottavasti jokainen saisi polttaa tai olla polttamatta oman mielensä mukaan. Mutta näinhän ei enää valitettavasti ole.

-hh-
Eikös tämä näin juuri ole? Jokainen saa polttaa tai olla poltamatta ihan oman mielensä mukaan? Ja nykyään (tai kesästä alkaen Suomessa) tämä toteutuu vielä paremmin. Jokainen saa polttaa tai olla polttamatta ihan oman mielensä mukaa, eikä enää sivullistenkaan tarvitse väkisin vedellä sauhuja. Varmaan muuten aika moni lakko pitää paremmin, kun ei tule ihan vahingossa baarissakaan heitettyä tupakkia huulille.

Joulukuun puolivälissä loppui tupakit. En ole muistanut ostaa lisää ....... vielä.
Zybania söin pari viikkoa, mutta oli pakko heittää ne pois, kun ei saanut nukuttua kuin kolme tuntia yössä. 23 vuotta kerkesin polttaa. Ei ole ollut ihan helppoa olla tupakoimatta.
Sunnuntaina ajelin mukavan lenkin ja kyllä piti lähteä kahvitauolta kiireesti jatkamaan ettei sortuisi.
Tsemppiä muillekkin, jotka yrittää päästä eroon tuosta kirouksesta.

Oh, mä unohdin alottaa polttamisen wallan
nixweiss.gif

Eipä ole sitten ollut lopettamisen tuskiakaan
talktohand.gif

Back