• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokausi alko,röökilakko loppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teme78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itte ollut about 8 vuotta polttamatta. Muistan silloin nuorena kapakassa 2 askia illassa ja 6 tuoppia, aamulla karsee darra. Nykyään menee 12 tuoppia ilman tupakkaa eikä edes darraa.
Ai niin muistan silloin kun yritin lopettaa röökin niin lupasin tytttöystävälleni että poltan vaan kun juon. Meni siihen että piti melkein joka päivä ostaa kaksi keskaripulloa että sai tekosyyn polttaa
withstupid.gif
Vielä kun kerrotte miten viinasta pääsee eroon josta tullut röökin jälkeen ongelma
confused_orig.gif

viinahan on maailman helpoin asia jättää juomatta kun se ei ees koukuta ellei satu olemaan heikko ihminen...

tämä on ikuinen "ongelma" siis ajokausi tupakka/kahvi ,nyt
olen tullut siihen pisteeseen että ei ole muuta mahdollisuutta
kun lopettaa tupakka,resepti on jo haettuna,syy tähän reseptiin
on aivan yksinkertainen,se tiivisti vanha työkaveri aikoinaan
siihen ei "paskahousut pysty" siis lopettamaan,yli 30-vuotta
poltaneena alkaa olla noita hapenotto vaikeuksia,ja jos tuon
homman saa että joutuu kulkemaan happipullot mukan siitä ei
ole paluuta,tuo "kuuri" maksoi 160€,mutta toivon totisesti että
se auttaisi tälläista "paskahousua" pääsemään eroon tuosta
toisesta "myrkystä" eroon,jääköön tuo kahvi vielä paheeksi,
viinan lopetin 4-vuotta sitten (ja meinaan helposti) joten
eipä noita paheita sitten pakjon enää olekkaan (paitsi naiset)
sanoin kyllä emännälle että taidan lopettaa samalla kaiken hauskan.

Onnea seuraavaan yritykseen.

Itse lopetin tuossa reilu kk sitten polttamisen kokonaan (oli sellainen baari/kahvittelu tupakointi tapa).

Nyt olo ihan sika hyvä, kyl kannatti lopettaa.

tämä on ikuinen "ongelma" siis ajokausi tupakka/kahvi ,nyt
olen tullut siihen pisteeseen että ei ole muuta mahdollisuutta
kun lopettaa tupakka,resepti on jo haettuna,syy tähän reseptiin
on aivan yksinkertainen,se tiivisti vanha työkaveri aikoinaan
siihen ei "paskahousut pysty" siis lopettamaan,yli 30-vuotta
poltaneena alkaa olla noita hapenotto vaikeuksia,ja jos tuon
homman saa että joutuu kulkemaan happipullot mukan siitä ei
ole paluuta,tuo "kuuri" maksoi 160€,mutta toivon totisesti että
se auttaisi tälläista "paskahousua" pääsemään eroon tuosta
toisesta "myrkystä" eroon,jääköön tuo kahvi vielä paheeksi,
viinan lopetin 4-vuotta sitten (ja meinaan helposti) joten
eipä noita paheita sitten pakjon enää olekkaan (paitsi naiset)
sanoin kyllä emännälle että taidan lopettaa samalla kaiken hauskan.
Ei muutakun kovasti tsemppiä jarijii, niinkuin sanottu motiivi ja asenne on tärkein  
buttrock.gif
. Kyllä sinä siihen pystyt.

Itselläni lopettamispäätös johtui kanssa osittain työkavereiden vittuilusta. Usean epäonnistuneen lopetusyrityksen jälkeen kukaan ei uskonut, että pystyn lopettamaan ihan oikeasti. Selän takana vielä naureskelivat ja jauhoivat paskaa.  
crazy.gif

Päätin että prkl, nyt lopetan tai sitten en koskaan enää edes yritä. Nyt kolmas savuton kuukausi menossa ja hyvältä tuntuu  
biggrin.gif
. Että kuka nauraa nyt parhaiten  
033102bebe_1_prv.gif
.

Ajokausi lähti ilmojen osalta hienosti viime viikolla käyntiin!
Mut samalla loppu hyvin alkanu röökilakko
sad_orig.gif

Noin 15 vuoden kessuttelun jälkeen olin lakossa reilut 2 vkoa.
Pahimmat kärvistelyt oli jo takana, kunnes perjantaina ajelin yhden tutun kanssa iltakaffelle, pirulainen tarjos röökin ja ajattelin et voihan sitä yhen vetää... Kävi vaan niin että se maistuki taas niin hyvälle, että eilen oli pakko käydä kiskalta aski hakemassa. Tänään on taas nautittu hienosta säästä, ajelusta, kahvista ja marlborosta... On se vaan niin vaikeaa näköjään pysähtyä ja juoda vaan ne kahvit...Jotenki se rööki kuuluu siihen mukaan, on se kumma! Päätin etten ala itteäni kiusaamaan, vaan yritän syksyllä uudestaan...

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja kuinka moni yleensä enää körssiä tänä päivänä vetää?
Loppiaisesta saakka on taisteltu. Nyt jo voitolla,mutta pieniä lipsahduksia sattunut ajoittain. Nicorettee menee paketti päivässä, mutta kaipa sekin parempi kuin rööki. Itse olen polttanut 20 vuotta ja alkoi olla jo selkeitä oireita. Nyt on paljon parempi enkä jaksa olla itselleni niin kriittinen, että jos joskus hieman lipsahtaa niin tärkeä saada taas itseään niskasta kiinni. Toveri alkoholi on sellainen jonka kanssa ei purkat riitä
tounge.gif
Onneksi kuitenkin tulee aika harvakseltaan juopoteltua. Ei muuta kuin tsemppiä ja taistelutahtoa. Ei se ole kuin pääkopasta kiinni
buttrock.gif

Joku kyseli syitä lopettamiseen. Kokemuksesta voin kertoa, että lopettaminen on aika helppoa ja motivaatiota saa oikein kunnolla, kun lääkäri kertoo, että herralla on syöpä, jota esiintyy tasan yhdellä ihmisryhmällä - pitkään tupakoineilla keki-ikäisillä miehillä. Siinä sitä motivaatiota. Eli vinkkinä. Lopettakaa edes ennen kuin tulette keski-ikään  
tounge.gif
Sama kai siin vaiheessa jos on jo syöpä yms. lopettaako vai nauttiiko sitten tupakasta loppuun asti.
Tosta alkuper. aiheest sen verta et lakko ei kyl oo käyny mieles, mut tsemiä kaikille ketä sitä yrittää!

about 13 vuotta tupakkaa.. vähän vajaat kolmekymmentä mittarissa, joten nuorena tuli tuokin pöljäily aloitettua.

Lakossa oon ollut about kerran parin vuoden välein. Pisimmillään puoli vuotta (miksi pirussa aloitin uudestaan!).

Nyt on viikko takana totaalilakkoa (tai oikeammin sanoin, että en oo lakossa, vaan lopetin tupakoinnin).. ja kaikista pahimmat hetket on töissä kun oikein stressaa + pyöräreissuilla, kun pitää taukoa (mahtava vetää aina sauhut kahvin päälle, noh tiedätte kyllä
sad_orig.gif
)

Mutta eiköhän tää tästä.. rahaa säästyy ja sen voi laittaa vaikka mopottimeen.. just palkitsin mopon mun tupakkalakon/lopettamisen johdosta k&n filsulla / iridium-tulpilla
smile_org.gif

- Perkele

ps: tsemppiä vaan muillekin, jotka yrittää tosissaan kessusta eroon!
062802jumpie_prv.gif

Täällä oltais taas vaihteeks vakavissa lopetusaikeissa...kolmatta päivää ilman
thumbs-up.gif

Monesti tullut oltua 22:n tupakointivuoden aikana joku 5-10 päivää ilman ja parhaimmillaan viime vuonna 33 päivää ilman (juu...laskin).
Ei pitäisi koskea alkoholiin ainakaan puoleen vuoteen kanssa, niin helpottaisi huomattavasti...aina lipsunut, kun on tullut juotua prkl...

Jospa nyt saisi pidettyä itseään niskasta kiinni ja oltua tulevaisuudessa sauhuttelematta kaikista kiusauksista huolimatta
wink.gif

Tsemppiä vaan kaikille muillekin lopettajille
thumbs-up.gif

n. 1.8v polttamatta ainoastaan jossain isoissa juhlissa oon sikarin vetässy kun kuuluu tilaisuuteen, ite en nähny lopettamisessa mitään vaikeata olin polttanut n.6-7v . joskus sitä kyllä tekee vähän mieli kun se tapa tais pinttyä päähän
nixweiss.gif
mut enpä oo ees maistan.

btw. lihoin 10kg kun lopetin
buttrock.gif

"Lakkoon ei kannata mennä .. kannattaa lopettaa".
17 vuotta ilman tupakkaa.
Helposti pääsee eroon jos on vain hitunenkaan itsekuria.
buttrock.gif

Kohta alkaa oleen kaks viikkoa takana röökin polton lopettamisesta. Eipä tota ny kauheesti oo tehny mielikään. Ongelmallisinta on se et miten töissä vois ilman pomon suuttumista lusmuilla
tounge.gif
. Toi rahan säästö on tosiaan aikamoinen, ku kattoo kaupassa kassan loppusummaa. Itte vielä siirrän rahat mitkä menis polttamiseen vartavasten perustetulle tilille. Kattoo sit ku sinne on kertyny mukava summa et mitä niillä sit tekee
062802jumpie_prv.gif

Itse en varsinaisesti miellä tupakoivani säännöllisesti... vaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Kyllä mullekin körssi maistuu mutta hyvin hyvin harvoin ihan tavallisena arkipäivänä tulee sytytettyä.

Toisaalta sitten taas harva se viikonloppu kun tulee oltua erinäisissä ravitsemuslaitoksissa niin silloin kyllä menee se pieni aski illassa.

Ihmeellistä kyllä mulla myöskin tuohon mopolla ajeluun ja kahvitaukoihin kuuluu jotenkin se tupakka ihan selvinkinpäinkin... muuten melkeen aina tupakka liittyy
033102beer_1_prv.gif
ja välillä ihan muuten vaan
wink.gif
mutta kulutukseni arvioisin olevan n. 1-2 askia / kk... jollaisena se on pysynyt armeijasta lähtien. talvella treenikaudella tulee kyllä himmailtua vähän...

Itse tuli possoteltua yläasteikäisestä alkaen toistakymmentä vuotta yhtä soittoa, hieman alle aski per päivä. Ei ikinä olis toiminut "silloin tällöin" savuttelu, pakko tunnustaa että niin onnistuneesti Marlboro koukutti. Jonkin kröhän jälkimainingeissa opiskeluaikona tuli sitten oltua koko päivä polttamatta, perään toinen ja kolmantena iski sellainen masoilu että kai tässä viikko saadaan täyteen. Meni se viikko ja kyllä puristi, meinas mennä polvet veteläksi kun samassa rapussa joku poltti niin että käytävään jäi aivan jumalainen röökintuoksu...Samaten autolla ajaminen oli alkuun hankalaa kun oli vuosikausia kärytellyt ajellessaan.Pari kuukautta ja alkoi tuntua jotenkin etäiseltä koko tupakka. Ei se mulla ollu edes erityisen "päätetty" juttu ennenkuin oli mennyt kolme-neljä kuukautta jolloin iski sellainen itselle näyttämisen halu. 12 vuotta mennyt ja sinä aikana on poltettu hyvästä perinteisestä syystä kaksi isoa ja he-le-ve-tin pahaa sikaaria
wink.gif

Ei pysty kokeilemaan miltä M maistuisi, nykystressillä jäisi aivan varmasti kiinni uudestaan. Eikä ne muistikuvat niin vaan katoa kuinka euforinen kokemus oli pitää jollain kevarireissulla kunnon tauko ja poltella pari röökiä ihan rauhassa.

Kyllä mä arvostan niitä jotka tekee ratkaisun, ei se jälkeenpäin ajatellen ollut ihan läpihuutojuttu. Oli vatsa kuralla, univaikeuksia, painoa tuli ym ym.
Ja tsemppiä niille kanssa jotka repsahtaa. Ehkä se aika ei vaan ollut vielä?

Jonkin kröhän jälkimainingeissa opiskeluaikona tuli sitten oltua koko päivä polttamatta, perään toinen ja kolmantena iski sellainen masoilu että kai tässä viikko saadaan täyteen. Meni se viikko ja kyllä puristi, meinas mennä polvet veteläksi kun samassa rapussa joku poltti niin että käytävään jäi aivan jumalainen röökintuoksu...
en osaa sanoa onko totuusperää, mutta joskus joku valistaja kertoili, että nikotiini poistuisi kolmessa päivässä elimistöstä ja fyysinen riippuvuus loppuu siihen. Loppu on korvien välistä kiinni.

Ei tupakoivilta tulee monesti jos jonkunnäköstä vinkkiä, mutta lupettamiseen ei tarvita kuin tarpeeksi vahva motivaatio. Itelle sitä ei vielä oo tullu noin 15 vuoden jälkeen, suunnilleen puolet elämästä menny tuprutellessa. Tahtois kyllä lopettaa, ei vaan tiedä miksi lopettaisin. Kuulostaa hassulta, mutta niin se vaan menee.

Joo, paljon mahdollista että näin on, normaali aineenvaihdunta kyllä kierrättää p..kat pois, mutta kyllä mä olin ( fyysisesti) ihan paiseessa jotain kymmenisen päivää, sen jälkeen oli enemmänkin tavoista irti opettelemista.
Varmaan on vähän siitäkin onko ylipäätään millainen tää riippuvuus, mulla ei tää "satunnaispolttelu" olis tullut kuuloonkaan, tuoksui se sätkä kyllä niiiiiiin taivaalliselle että meinasi tulla sydän rinnasta. Onhan niitä kurkoja jotka todellakin polttaa muutaman kerran kuukaudessa tms
bowdown.gif

Back