• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokausi alko,röökilakko loppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teme78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajokausi lähti ilmojen osalta hienosti viime viikolla käyntiin!
Mut samalla loppu hyvin alkanu röökilakko
sad_orig.gif

Noin 15 vuoden kessuttelun jälkeen olin lakossa reilut 2 vkoa.
Pahimmat kärvistelyt oli jo takana, kunnes perjantaina ajelin yhden tutun kanssa iltakaffelle, pirulainen tarjos röökin ja ajattelin et voihan sitä yhen vetää... Kävi vaan niin että se maistuki taas niin hyvälle, että eilen oli pakko käydä kiskalta aski hakemassa. Tänään on taas nautittu hienosta säästä, ajelusta, kahvista ja marlborosta... On se vaan niin vaikeaa näköjään pysähtyä ja juoda vaan ne kahvit...Jotenki se rööki kuuluu siihen mukaan, on se kumma! Päätin etten ala itteäni kiusaamaan, vaan yritän syksyllä uudestaan...

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja kuinka moni yleensä enää körssiä tänä päivänä vetää?

Syyskuusta 2005 oon ollu polttamatta.
Viime kesänä oli aina vaikeeta ajellessa pitää taukoa, kun aiemmin tottunu aina polttelemaan huilatessa.
Monta kertaa aiemmin yritin lopettaa, mut aina homma karkas käsistä kun tuli hakeuduttua tilanteisiin , jossa tupakka maistui.
Onnea vaan uuteen yritykseen, kyllä se onnistuu kun aika on kypsä ja haluat olla itse polttamatta.

Lopettelin tupakoinnin v.2004 ja eipä ole tarvinnu pahmmin tuprutella, paitsi silloin kun ottaa kuppia eli noin muutaman kk välein tulee muutama kessuteltua, hyvin tuollaisena pysytellyt.
biggrin.gif

ajokausi ei vielä oo alkanu, röökilakko kestäny nyt 2kk. joka päivä tekee ihan simona röökiä mieli.. en edes uskalla ajatella, mitä kun mopon selkään pääsen
biggrin.gif
. nooh, joskus se loppuu, joko eläessä tai kuollessa. viime syksystä lähtien ollu jo ainakin 5 eri yritystä lopettaa. tää viimeisin pitäny. kyllä mä uskon että tää pössyttely loppuu, jos repsahtaa niin mitä sitten. alkaa vaikka ens viikolla uudestaan.. sitä ei kukaan sulta estä.

Hiukka rapiat vuosi oltu ilman, sitä ennen 25v joista viimeiset 10 v reilut 2 askia päivä. Nyt ei enää tee mieli (röökiä), mutta ensimmäinen puoli vuotta tuntui aika hankalalta. Heitä Teme78 röökit takas nurkkaan ja aloita alusta.
buttrock.gif

Ajokausi lähti ilmojen osalta hienosti viime viikolla käyntiin!
Mut samalla loppu hyvin alkanu röökilakko  
sad_orig.gif

Pahimmat kärvistelyt oli jo takana, kunnes perjantaina ajelin yhden tutun kanssa iltakaffelle, pirulainen tarjos röökin ja ajattelin et voihan sitä yhen vetää... Kävi vaan niin että se maistuki taas niin hyvälle, että eilen oli pakko käydä kiskalta aski hakemassa. Tänään on taas nautittu hienosta säästä, ajelusta, kahvista ja marlborosta... On se vaan niin vaikeaa näköjään pysähtyä ja juoda vaan ne kahvit...Jotenki se rööki kuuluu siihen mukaan, on se kumma! Päätin etten ala itteäni kiusaamaan, vaan yritän syksyllä uudestaan...

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja kuinka moni yleensä enää körssiä tänä päivänä vetää?
Ryhdistäydy hyvä mies, sähän olet ihan selkärangaton ja tarttet ainakin yhden selkäpanssarin josset kahta ja siihen lisäksi vielä tukivyö. Häpeä, nyt röökit pois ja äkkiä.
biggrin.gif

No helppo sanoa tietenkin kun on ollut runsaat parikymmentä vuotta polttamatta ja ei tee mielikään.

Toivottavasti jokainen saisi polttaa tai olla polttamatta oman mielensä mukaan. Mutta näinhän ei enää valitettavasti ole.

-hh-

10 v reilut 2 askia päivä. Nyt ei enää tee mieli (röökiä), mutta ensimmäinen puoli vuotta tuntui aika hankalalta. Heitä Teme78 röökit takas nurkkaan ja aloita alusta.  
buttrock.gif
Joo, kylhän ne röökit joutas nurkkaan... ja pian taas.
Se on vaa helpommin sanottu ku tehty, varsinki ku ilmat lämpenee ja tulee liikuskeltua ulkona enemmän... Se on kyl aikamoista kärvistelyä olla ilman... siis ilman röökiä.
Mäkin oon vetäny reilusti, yli 10v. n. 1,5 askia päiväs. Vaik 30 vuotta vasta tulos mittariin, tuntuu et röökist alkaa olla jo pientä haittaa; sellast pientä yskää ja köhää koko ajan...
Et järki sanoo kyl et ei enää, mieliteot on sit erikseen.

En kyl 50-kymppisenä viittis happipullonkaan kans kulkea tms.

Aski päivässä 35vuotta. -98 olin puolivuotta polttamatta. Kyllähän tässä on kaikkee tuumannu, mutta se viimenen piste puuttuu. Rohkeus? Järki? Epäonnistumisen pelko? 
nixweiss.gif

Jatka sinä siittä mihin jäit, kun sulla on ees jonkin verran selkärankaa. Mieluummin heti .  
062802jumpie_prv.gif

Pahimmat kärvistelyt oli jo takana ...

Lakkoon ei kannata mennä .. kannattaa lopettaa.
Asia on niin, että kun lopettaa, niin sitten ei voi vetää yhtä
ainutta kessun kessua.
Siinä on kiinni kuin alkoholisti .. ei yhtään taikka retkahtaa.
Kun alkaa tehdä röökiä mieli, niin vaikka vain minutti kerrallaan,
että kyllä luulisi nyt yhden minuutin kestävän.. mutta vaikeaa
se tulee olemaan ..
Ensimmäiset 5 vuotta ovat pahimmat ..
sitten se ei enää ole öisin mielessä..
päivisin vain ..

Toivottavasti jokainen saisi polttaa tai olla polttamatta oman mielensä mukaan. Mutta näinhän ei enää valitettavasti ole.-hh-
Reilusti yli puolet .. muistaakseni 2/3 niistä jotka polttaa, halauaisi lopettaa, mutku ..
Joten ihan en ole samaa mieltä, että kaikki polttajat ihan oikeasti haluavat polttaa ..

Kun miettii kuinka vanhaa porukkaa täällä noin suurin piirtein on
ja minäkin ehdin poltella 32v ja loppuaikoina alun kolmatta askia
päivässä, niin voin luvata, että jotain aavistusta on kertynyt
siitäkin kokemuksesta, kun tekee röökiä mieli. Lopettaminen ei ole
sinänsä vaikeaa, joskus lopetin monta kertaa päivässä.
Sitten kun vihdoin onnistuin, niin enpä todellakaan ole katunut.
Helppoa se ei ole .. joten symppikset vain kaikille.
Satunnaiskäryttelijöitä pidän pelkkinä harastelijoina ja
amatööreinä, joten sellaisia en edes laske tupakoitsijoiksi .. sori vaan.
Dokaamisen vielä ymmärtää, mutta vetää nyt savua sisäänsä .. ihan oikeesti tyhmää.

Tässä ollaan jo kohta 2,5 vuotta oltu polttamatta. Kohta alkaa jo olemaan sellaisia tunnin kestäviä hetkiä, ettei rööki käy edes mielessä
tounge.gif

Silloin, kun lopetin, niin heitin ihan vitsillä koko jutun ja kaikille aloin vain hokemaan, että en enään polta, vaikka en uskonut sitä itsekkään. Yht´äkkiä huomasin vain olleeni viikon polttamatta jonka jälkeen en enää viitsinyt antaa periksi. Ja mitä pidemmälle aika kului, niin sitä vähemmän teki mieli antaa periksi. Melkein joka päivä edelleenkin olen ylpeä itsestäni ja onnellinen, kun se 15 vuotta kestänyt tupruttelu on loppunut.

Tsemppiä vain kaikille, jotka aikovat röökin lopettaa. Kuka tahansa onnistuu, kun minäkin olen onnistunut!!

Poltin vuodesta -78 lähtien viidentoista vuoden ajan pari askia päivässä. Vuonna -93 lopetin polttamisen. Nyt olen viimeiset pari vuotta polttanut silloin tällöin hyvän sikarin aterian päätteeksi. Meniköhän viime vuonna kymmenkunta sikaria. Nytkin olen viimeksi polttanut Uutena Vuonna. En kuitenkaan suosittele samaa tyyliä, sillä helposti tekee mieli useamminkin.

teme78, älä kiusaa itseäsi. Mitä aikaisemmin pistät poikki, sen helpommin se sujuu. Mutta sinun pitää ensin haluta lopettamista.

Kai se on niin ku alkaa ikää tuleen niin rupee funtsiin monia juttuja vähä eri kantilta; se mikä oli joskus, kauan sitten, tosi coolia onkin nyt tapa josta haluis päästä eroon jne.

Onko tääl kukaan tällä hetkellä vielä tupakoivista harkinnut lakkoa ja miten luulee siinä parhaiten onnistuvansa?
Mul on eka viikko suoraan sanottuna helvetillinen, sit toka vko jo helpompi. Tosin rööki sillonki mieles koko ajan...

Katotaan löytyykö miehestä puhtia uuteen yritykseen
062802jumpie_prv.gif

Pari kertaa ole ollut röökilakossa, ensimmäisellä kerralla 10 vuotta ja toisella kertaa 3 vuotta. Molemmat lakot loppuivat samasta syystä. Perustelin itselleni, että mieluummin liikaa röökiä kuin liikaa viinaa. Kukin tavallaan...

Mun ei kestä leikkiä yhtään röökin kanssa vuosia kestäneen lakon jälkeenkään, se tarttuu heti. Nyt on tullut taas ajankohtaiseksi lakko ja se alkaa sitten kun koen ajankohdan sopivaksi. Heti tai hetken päästä, aika näyttää.

Olin 2002 Lokakuun alussa kauniina syyspäivänä vuoden vikalla ajelulla ennen talvisäilöön vientiä ja nautin bussipysäkillä röökistä ja kauniista maalaismaisemasta Mäntsälän Halkiassa. Tuli siinä mieleen, että ensi talvena tulee 40 vuotta täyteen tätä röökaamisen ihanuutta. Siinä sain päähäni, että lopetan ainakin talveksi,kun en kerran ajakaan ja aloitan taas keväällä röökaamisen samalla kun ajamisenkin. Sitten keväällä ajattelin etten mä ainakaan heti ala röökata, katotaan sitten myöhemmin. Siitä se aloitus on siirtynyt nyt ainakin tähän asti. Olen tehnyt aikaisemmin varmaan kymmeniä lakkoja ja lopetuksia, mutta tämä uudelleen aloituksen siirtäminen on toiminut toistaiseksi hyvin mulla. Toivottavasti tää ikäkin aiheuttaa jo sen verran muistamattomuutta etten muista aloittaa enää ollenkaan.
biggrin.gif

mää oon yrittänyt olla ajamatta, mutta se ei ole onnistunut, se alkaa aina näin keväällä.
sad_orig.gif

no mitä sitä surkuttelemaan.
062802moto_prv.gif

25 vuotta poltin about 1-1½ askia pävässä. Emäntä puhu noin 10 vuotta että toooooosi tyhmää. Eräänä päivänä se vaan iski kun poikamme (5 v.) pyysi ettei isi polttaisi. Ei ole tehnyt mielikään sen jälkeen kun tammikuussa -07 pojalleni lupasin etten polta enää ikinä, se oli laaki ja vainaa
talktohand.gif
thumbs-up.gif

6 vuotta sitten lopetin. Täytyy tunnustaa, jotta kaikkein vaikeinta oli nimenomaan ajotauolla. Tuohon yksinkertaisesti kuului sikari. Ongelmaaan on kuitenkin ratkaisu: Ajaa enemmän ja pysähtelee vähemmän. Kaffeetuokiot väheni tuon jälkeen kummasti.

Back