• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivät Motopark 29-30.6.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnDy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tää vois tiistaina anivarhain ilmestyä norkoilemaan paikanpäälle jos keli on kohdallaan ja jos keskinopeessa on tilaa tää vois liputtaakkin.
wink.gif
Siellä ollaan taas, tuuha siekii

Hyvää iltaa hyvät ratailijat!

Viikonloppu on vierähtänyt auringon paahteessa mökkitunnelmissa ja interwebin ulottumattomissa, mikä maistuu välillä oikein hyvältä...
smile_org.gif

Lippuvuoroja ei ole tästä syystä ennakkolupauksista huolimatta vielä tehty, mutta ne selviävät viimeistään paikan päällä.

Joitakin paikkoja on olemassa liki jokaiseen ryhmään ja ne kaupataan paikan päällä pois 60e hintaan ensin ehtineelle. Näihin ei tehdä ennakkovarauksia eikä luonnollisesti luvata kenellekään vielä ilman lippua olevalle pääsyä radalle.

Huomenna paikan päällä ratavastaavan tehtäviä hoitelee Jens ja apurina Heippa. Itse en valitettavasti pääse mukaan tälle reissulle...
sad_orig.gif

Joten tässä tämän hetken tilanne ja paikan päällä sitten loput.

//Andy

Ilmoittautuminen klo 10.00 alkaen. Myös melumittaukset pitää suorittaa joten toivottavasti kaikki ovat ajoissa paikalla.

Kiitokset järjestäjille ja varikko purukalle!

Minun osaltani jäi yksipäiväiseksi motopark tällä kertaa.

Taas tuli varikolla paljon uutta asiaa tietoon, ei muuta kun käytännössä testailemaan.
062802jumpie_prv.gif

Kiitokset tapahtumasta! Kotiin päästy ehjin nahoin, vaikka vielä viimeisellä ajovuorolla meinasin lipat vetääkin. Kerta se oli ensimmäinenkin radalla, jatkoa seurannee..
062802jumpie_prv.gif

Kiitos ja anteeks!

Kiitos kaikille ja etenkin kouluttajille. Hyvä meininki, hauskaa oli. Videoihin pitää perehtyä kun paremmalla ajalla jaksaa.

Ehdottomasti pitäisi saada rata Etelä-Suomeen. Motoparkissa ei niin vaan huvikseen käväistä, kilsoja tuli yhteensä 670 ja tietty stadilaisille 200 km enemmän.

Olipas hieno päähänpisto lähteä ajamaan Motoparkiin keskellä yötä. Navin mukaan enää 199km jäljellä ja kello on 4:03.. No, onneksi ajot alkaa myöhään aamulla.
smile_org.gif

Huomenta mörrikät!

Olipas kiva pitkästä aikaa päästä orgin porukan kanssa ajelemaan, pohojanmaan kierroksella sitten uudelleen.. Alkoi tuo motoparkkikin avautumaan näin vuosien rinkiä ajelun jälkeen, ensin kemorassa tippui ajat 1.20 -> 1.15.x (6 ajopäivää + kisat) ja nyt sitten oli vuorossa motoparkissa enkkojen päivittäminen. Viime syksynä ajoin yhden päivän kilvettömällä ja tänä kesänä päivä on kertynyt seitsämän, pikkuhiljaa alan tottumaan kuussatkuun tonnisen jälkeen. Muutenkin mukava ettei tarvitse varoa.. Edellisiltä ajokerroilta motoparkin enkoiksi on jäänyt hyvin vaisu 1.39.

Noh, motoparkin ajat päivittyivät ihan kivasti päivän aikana. Ensimmäisessä setissä ajoin nyt jo exälläni GSX-R600 K4:sella 1.35.9.. Jos radalla oli tilaa niin tasaiseen meni siihen 1.36 pintaan. Iltapäivästä pääsin kokeilemaan nykyistä pyörääni (kaupat tehtiin illalla) Yamaha R6R vm. 06 (vakioalusta)  ja jo ensimmäisessä setissä ajoin 1.35.7 parhaimmillaan.

Tokassa setissä mentiinkin sitten jo tasaiseen 1.35-36 aikoja ja parhaaksi jäi 1.34.3!!

Tuo 34:nen meni vielä suhteellisen kiltillä ajolla, jarrut otin ajoissa ja en vetänyt ihan viimeisiä heppoja koneestakaan. Alusta on nyt simmitetty n. 80kg kaverille, itse painan n. 70kg mutta ei se vaikuttanut vauhtia paljoa hidastavan. Ens talvena jos sitten huollattaisi alustan ja säädättäisi painolleen sopivaksi.

Varmaan hieman päivitettävä näitä tämän kesän tavoitteita. Aluksi oli tarkoitus alittaa 1.18 kemorassa, motoparkissa 1.37.. Jos nyt laittaisi loppukesälle uudet tavoitteet
Kemora alle 1.14
Motopark alle 1.34

Orgin päiviltä ratainnostus on tarttunut mukaani, joten oli kyllä mukava palata taas "juurilleen"
smile_org.gif

Jos kellä on kuvia kyseisestä tapahtumasta maanantailta, niin huolisin niitä erittäin mielelläni. Samoin tiedon saako kuvia käyttää, ja jos saa, niin mihin tarkoitukseen? Laittaisin mielelläni informaatiota kuvien kanssa sponsseille tämän kauden kehityksestä - etten lupaillut vauhdin suhteen ihan turhia viime talvena ;)

No hyvin olet vetäissyt.Kaikki alle 1.35 ajat eivät tule itsestään.
Minä voin vaan haaveilla moisista ajoista.
Mopokaan ei ole varsinainen rataraketti.

Yksipäiväinen takana ja kiitos kaikille hyvästä hengestä, ainakin etanaryhmälle ja keltaliiveille. Muista ei juuri havaintoja tullutkaan, muuta kuin Makkarabaarin terassilta katsellen.

Pakko myöntää, ettei ollut mieltä ylentävä kokemus saapua ekaa kertaa paikkaan nimeltä Motopark, mutta viis fasiliteeteista tässä tapauksessa - itse rata kun on vallan herkullinen.

Pystyssä pysyttiin ja jalkatapeistakin jäi riittävä osa edelleen käytössä kadullekin... siis kadulla kulutettavaksi... eikus siis... ööö... jalkojen lepuutteluun...
biggrin.gif

Tässä iässä alkaa olla ratailu aika rankkaa, ainakin painavahkoa matkajuhtaa raahaten. Illalla en oikestaan keksinyt mitään särkemätöntä kohtaa kropasta: ranteet, nivuset, reidet, nilkat, niska... Osasyy toki oli liki 600 km matka-ajo päivän aikana.

Mutta vielä jatkuu ympäriköröttelykin...
smile_org.gif
062802jumpie_prv.gif

-hh-

Erittäin hieno päivä kaiken kaikkiaan. Alustan säätö tuotti ainakin sen tuloksen, että renkaat pysyvät huomattavasti paremmassa kunnossa. Joku läski ajellut ennen minua pyörällä, aika jäykällä alustalla menty
biggrin.gif

Kuvaajia näytti olevan radan varrella, kukaan ei nähtävästi vielä ole ehtinyt räpsyjä nettiin asti laittaa ?

Kiitokset taas järjestäjille! Kivaa oli ja tänään jo sääkin suosi  
smile_org.gif

Vanhaks vaan alkaa tulla kun paikkoja kolottaa... Tosin kai noita kilsoja kaikkine siirtymineen abouttiarallaa 1300 km kahdelle päivälle tuli.

Ja kameramiehet (ja -naiset) laittakeehan kuvia kehiin kun ehditte.

Tulipahan Motoparkkikin korkattua kaadon jälkeen ensimmäistä kertaa. Bussipysäkillä asuu mörköjä, joten niitä väistellessä vauhdit jäi vielä aika maltillisiksi. No, toistoja vaan niin kyllä se ajan kanssa alkaa luistaa. Luisti tosin nytkin, sillä väärällä tapaa - perä jakeli joka avauksessa ja kantatessa menin välillä molemmat pyörät luisussa. Olin sitten ottanut alle katugummit. Heh, kallis virhe. Myytävänä Power One katuversiot, 5 settiä ajetut.

Nyt 36h valvomisen jälkeen (lukuunottamatta silmällistä peräkärryssä aamuvarhain) lienee aika uinahtaa. Melko reissu, mutta tulipa tehtyä.

Kiitos ja lauantaina nähdään Ahvenistolla!

Tuli todellakin korkattua matopurkki ekaa kertaa, siis itse ajaen.. Joku minua viisaampi kun totesi juhannuksena Kemorassa, että sinnehän on ihan yhtä pitkä matka kun tänne! Eli tuumasta toimeen...
smile_org.gif

Joskus muinoin juhannusjuhlilla olen kännissä radan kävellyt ympäri.. Ja tietty ollu kisoja kattelemassa. Sekä varttia että ympyrärataa. Vähän se oli aluksi hakemista, mutta pikkuhiljaa alkoi jotain linjaa löytymään, 1:39 jäi parhaaksi ajaksi.

Kiitokset järjestävälle seuralle, erityisesti Heippa ja Jens! Kiitokset myös kärryletkalaisille kotimatkaseurasta!

- T -

Back