• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivät Botniaring - Kemora

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienoja kuvia, mulla näyttää ajoasento paranevan heti kun nään kuvaajan. Seuraavaksi tarttee varmaan opetella tuo jantzan kyynerpää kikka.
smile_org.gif
Kovaa ajaminen on paljon vaikeampaa, toi filmaaminen on ihan selkeesti mun juttu.

http://jarkkoh.kuvat.fi/kuvat....024.jpg

Takaiskari ja keulan jouset vaihtoon ja jos vielä maavara loppuu, niin mopoa voi nostaa tasaltaan vähän ylös päin. Minulla loppui maavara ongelmat 929:sta noilla eväillä.

Kemoran karuselli on hyvä paikka hakea pyörän kallistuskulmaa. Voit työntää siinä polven alkuun yhtä ulos kuin normaalisti, mutta ensi kontaktin jälkeen alat (todella varovasti) kallistaa pyörää lisää ja samalla vedät polvea sisään niin, että ihan kevyt kontakti säilyy. Ja tuo varovasti tarkoittaa tosiaan varovasti, eli eka yrityksellä polvea sisään ehkä max. sentin verran ja seuraavalla kierroksella/ setillä ihan karvan lisää. Tuolla tavalla ainakin itse sain aika paljon luottoa/tuntumaa pyörän kallistusvaroihin tämän kesän aikana.

Nykyisin polvi pysyykin sisempänä kuin aiemmin, koska ei ole tarvetta hapuilla maata "liian" aikaisin, kun luottaa pyörään paremmin.
Tänks Nitrous, hyviä vinkkejä.
062802jumpie_prv.gif

Kiitos erittäin mukavasta Kemoran ajoista järjestäjille!
Kiitos kuvaajille kun jaksoitte ahertaa!

Pieni parannus ehdotus ensikaudelle. Liputtajat saisi ostaa esim. 50% alennuksella makkaraperunat. Keitto oli kyllä lauantaina aivan luokatontonta. Tiedän että tämä ei ole orgillaisten vika mutta kuitenkin.

Lippujen trokaaminen pitäisi kieltää esim. 1 lippu per nick. Vittu että hävetti "isoa" miestä kun tullaan sanoon sunnuntaina että ei sulla mitään liputusvuoroa ole koska sulle sen kaupannut ei sellaista ole omistanut.

Joo on hienoja kuvia ja reilusti kerrankin, alkaa vaan miettimään pitäsköhän päivittää kalustoa enemmän kallistusvaraa omaavaan vehkeeseen  
shaun.gif

http://jarkkoh.kuvat.fi/kuvat....ull

Vaan oisko nuo jarrutukset enemmän se missä jään nopeammille?
Tuossa kuvassa roikun perässäsi ja kyttäsin ohituspaikkaa jonkin matkaa. Muistelisin, että jarrutuksissa ja avauksissa, sekä agressiivisemmalla ajolinjalla sulla on vielä paljon mahdollisuuksia parantaa kierrosaikaa. Keskimutkan nopeudet muistin mukaan ihan ok lukuunottamatta nopeita mutkia.

Joo on hienoja kuvia ja reilusti kerrankin, alkaa vaan miettimään pitäsköhän päivittää kalustoa enemmän kallistusvaraa omaavaan vehkeeseen  
shaun.gif

http://jarkkoh.kuvat.fi/kuvat....ull

Vaan oisko nuo jarrutukset enemmän se missä jään nopeammille?
Kaverilla on vastaava CBR kuin sulla ja siinä ihan naurettavan löysä alusta vakiona, eli kuten tuolla joku jo sanoikin jousien vaihdosta jos et ole jo vaihtanut.

Paljon mahtavia kuvia ja videoita! Pyörätön mieskin aivan fiiliksissä.
Mukava lueskella hyviä vinkkejä ja muiden ajatuksia. Itsellä jäi tämän kesän parhaaksi Kemorassa 1.22, ensi kesänä 1.20 haamurajan rikkominen edessä.

Taloprojekti on pikkuhiljaa sillä mallilla, että pyörän hankinta on taas aivan pakollinen juttu talven päälle ensi kevättä ajatellen. Eli jos joku tuntee tarvetta luopua kohtuuhintaisesta kilvettömästä raaserista talven aikana, niin laittakaa korvan taakse
smile_org.gif

Joo nopeassa 2 mutkassa varsinkin on samaa pää ei anna myöten -syndroomaa mitä muillakin, 150 mulla siinä parhaalla on alin käynyt, nyt tais olla 145 luokkaa ja lisäksi pitäs muistaa siitäkin kiihdyttää vielä ennen 3 mutkaa.
Lisäksi olen helvetin laiska vaihtaan vaihdetta, paluujarrussa poljen 2 päälle, sitten varikkosuoralle 3, pääsuoralla 4.
2 mutkan jälkeen paluusuoralle laitan 3 ja vingutan sillä koko paluusuoran, kulkee se silläkin n. 190 oikeaa  
biggrin.gif

Ei kukaan ostas tuota?, 69tkm ajettu kaatamaton suomipyörä, ajettu pääosin viikonloppuisin.

E: joo keulajouset on vaihdettu lineaarisiin 0.9, paljon se niillä parani, takaiskari on alkup. tosin sen jousi pitäs olla mulle ihan ok. Painumat oon säätäny kyllä(n.35/25mm), eikä tuo pohjaakaan missään.

Taloprojekti on pikkuhiljaa sillä mallilla, että pyörän hankinta on taas aivan pakollinen juttu talven päälle ensi kevättä ajatellen. Eli jos joku tuntee tarvetta luopua kohtuuhintaisesta kilvettömästä raaserista talven aikana, niin laittakaa korvan taakse
smile_org.gif
Ei kilvellinen k7 kixu kelpais? Vähän toi on rujon näkönen, mutta irtois aika edullisesti. Ainakaan vielä 1:14 vauhdissa Kemoralla ei alusta tehnyt mitään hälyttävää omallakaan ajolla ja viisaammaat on kertonu, että osaava kaveri menis tuollaisella 10-alkusia.

Joo nopeassa on samaa pää ei anna myöten syndroomaan mitä muillakin, 150 mulla siinä parhaalla on alin käynyt, nyt tais olla 145 luokkaa ja lisäksi pitäs muistaa siitäkin kiihdyttää vielä ennen 3 mutkaa.
Lisäksi olen helvetin laiska vaihtaan vaihdetta, paluujarrussa poljen 2 päälle, sitten varikkosuoralle 3, pääsuoralla 4.
2 mutkan jälkeen paluusuoralle laitan 3 ja vingutan sillä koko paluusuoran, kulkee se silläkin n. 190 oikeaa  
biggrin.gif

Ei kukaan ostas tuota?, 69tkm ajettu kaatamaton suomipyörä, ajettu pääosin viikonloppuisin.

E: joo keulajouset on vaihdettu lineaarisiin 0.9, paljon se niillä parani, takaiskari on alkup. tosin sen jousi pitäs olla mulle ihan ok. Painumat oon säätäny kyllä(n.35/25mm), eikä tuo pohjaakaan missään.
Yllättävän vähän vaikuttaa tuo vaihtaminen vielä näissä vauhdeissa. Edellisen 16-alkuisen ennätyksen ajelin gixerillä pelkästään nelosella rataa kiertäen. Nyt tuli ajettua tämmösillä vaihdoilla: 3 vaihteella lähtosuora & eka mutka, katsomosuoralla 3->4->5, kolmos mutkaan 5->4, paluusuoran jarrussa 4->3 ja kolmosella loppurata.

Väleinä 15-46 eli -2/+3 vakioon verrattuna.

Yllättävän vähän vaikuttaa tuo vaihtaminen vielä näissä vauhdeissa. Edellisen 16-alkuisen ennätyksen ajelin gixerillä pelkästään nelosella rataa kiertäen. Nyt tuli ajettua tämmösillä vaihdoilla: 3 vaihteella lähtosuora & eka mutka, katsomosuoralla 3->4->5, kolmos mutkaan 5->4, paluusuoran jarrussa 4->3 ja kolmosella loppurata.

Väleinä 15-46 eli -2/+3 vakioon verrattuna.
Aika lailla samat. R1:n välitykset 16:47 Kemoralla, Alastarolla 16:46.

Kemoralla lähtösuora 2->3, katsomon kohdalla 4, paluusuoran jarrussa 3 ja kahvilanmutkaan 2. Aika vähillä runkkailuillla mennään.

Jukka

smile_org.gif
Ei kilvellinen k7 kixu kelpais? Vähän toi on rujon näkönen, mutta irtois aika edullisesti. Ainakaan vielä 1:14 vauhdissa Kemoralla ei alusta tehnyt mitään hälyttävää omallakaan ajolla ja viisaammaat on kertonu, että osaava kaveri menis tuollaisella 10-alkusia.
Tuohan se olisi namu, mutta liian kallis/uusi mun budjettiin. Vähän vanhempi gixu olis passeli.

Oisko kellään laittaa vaikka privana Racechronon dataa kierrokselta jossa mennään hiukan alle 1:20 aikoja? Oma ennätys 1:22 pintaan, joten olisi kiva nähdä mitä tuo 1:20 alitus vaatii Kemoralla.

Kiitos jo etukäteen.

Back