• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoasusta tunnistaminen riittää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toimeve
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
et vissiin tajunnut rangaistuksen laajuutta ku menettää työpaikan noi sun reilut 2 tonnia on aika pientä...mutta turha tässä enempää vääntää jos sun mielestä ylinopeus on kovempi rikos kuin toisen hakkaminen sairaalaan...
bowdown.gif
voi voi  
nixweiss.gif
ja edelleen olen sitä mieltä et ylinopeus on suomen suurin rikos ...
baaa.gif
ja oikeesti nyt lähde ketään hakkaan kuhan oli esimerkkinä et paljon pahempaa voi tehdä ja pienemmät tuomiot. mut antaa olla joidenkin vaan vaikee ymmärtää.
wink.gif

withstupid.gif

en ole väittänyt missään vaiheessa että noita voi edes verrata rikoksena keskenään.
tarkoitan vaan että tyhmempikin tietää että kortti menee tuollaisesta ylityksestä,siitä saa syyttää vaan itseään.
mutta niinkuin sanoin jos se "jyrkkä alamäki" on sun mielestä riittävä selitys tuohon rikkeeseen niin heikoilla ollaan.

enkä nyt oikeasti usko että selviät pelkällä sakolla jos jonkun sairaalakuntoon saisit hakattua.eiköhän se työpaikan menetys ole aika liki silloinkin,ellei työnantaja satu olemaan isukki.
noin kova ylitys 40 alueella ei ole mikään pieni rike,siitä kuuluu kortin lähteäkkin.sakon suuruudella ei ketään peloitella.
te ette näköjään käsitä että se ylinopeus kun ei tule vahingossa,sitä ajaessa pitää tajuta että sen kortin myötä voi tosiaan mennä työkin.
sitä rajoitusta kun ei laiteta sen mukaan mitä "motoristit" luulevat osaavansa hallita,siinä on otettu huomioon myös muut,kuten näkyvyydet risteykisissä,jalankulkijat ym.
84km/h nopeus 40 alueella yllättää aika helposti sivulliset.

tiesit sen itsekin kun ajoit että tästä kortti menee jos tutka sattuu paikalle,älä yritä sitä vahingoksi laittaa,vahinko siitä voi helposti kyllä seurata.
rangaistukset ylinopeudesta ovat juuri sen takia kovia että ne sitä vähän rajoittaisi.jos ei siitä kortti menisi niin voi vain kuvitella millainen viidakko liikenteestä tulisi.
JOS OLISIT ITSE voinut rangaistuksen tuosta itsellesi antaa
HALUAISIN EHDOTTOMASTI KUULLA mikä se olisi ollut?
confused_orig.gif

KERRO HELVETISSÄ
confused_orig.gif

mun on oikeasti vaikea ymmärtää tuota rangaistuksista itkemistä,ne kun tiedetään etukäteen olevan kovia,niin silloin pitää sen mukaan elää ja ajaa.
uskon kyllä että tuo v...taa mutta mtes ne Yölinnut lauloikaan,sitä saa mitä tilaa,vai kuka se oli
rangaistuksena tuo sinun "huima" sakkomäärä olisi ollut kohtuu rangaistus tummosesta hirvittävästä rikoksesta jonka tein.
wink.gif

kohtuutonta on edelleen viedä ihmiseltä toimeentulo pienestä kahvan väännöstä...vaikka kuinka tiedossa et voi työ lähteä niin .....joskus vaan kahvaa vääntää liikaa.
pftroest.gif

montakohan ihmistä täällä on ajanut joskus eläissään ylinopeutta? jotkut ehkä huomaamattaan / vahingossa ? ja oikein että viedään toimeentulo? en mitenkään itteeni puolustele oli ihan ite otettu riski ja paska mäihä kävi mut edelleen kohtuuton rangaistus...2000-3000 ekee olis vielä hirveellä vitutuksella sietäny.
033102beer_1_prv.gif

No eihän sitä kukaan toiselta toimeentuloa vie. Ajattelutapa tässä on aivan väärä. Itse sä itseltäs toimeentulon viet, jos sen korttis menetät liikenteessä koheltamisen seurauksena. Pitää vain ottaa vastuu siitä omasta tekemisestä, eikä vierittää sitä muille.
Teolla on seuraukset ja ne ovat tiedossa. Ei voi ihminen olla niin tyhmä, että tietoisesti vetää sen ylinopeuden +40 km/h. Vaikka olisi alla mikä kyykky tai muu mp, niin sellainen vauhti ei kerry koskaan toistan koskaan vahingossa. Ei edes alamäessä.
Rangaistusten pitääkin olla kovat jo pelkästään niiden ennaltaehkäisevän pelotteen vuoksi. Väitän kuitenkin kaikesta vastustuksesta huolimatta, että kuolonuhreja olisi Suomen liikenteessä huomattavan paljon enemmän, jos rangaistukset olisivat pienempiä.

No eihän sitä kukaan toiselta toimeentuloa vie. Ajattelutapa tässä on aivan väärä. Itse sä itseltäs toimeentulon viet, jos sen korttis menetät liikenteessä koheltamisen seurauksena. Pitää vain ottaa vastuu siitä omasta tekemisestä, eikä vierittää sitä muille.
Teolla on seuraukset ja ne ovat tiedossa. Ei voi ihminen olla niin tyhmä, että tietoisesti vetää sen ylinopeuden +40 km/h. Vaikka olisi alla mikä kyykky tai muu mp, niin sellainen vauhti ei kerry koskaan toistan koskaan vahingossa. Ei edes alamäessä.
Rangaistusten pitääkin olla kovat jo pelkästään niiden ennaltaehkäisevän pelotteen vuoksi. Väitän kuitenkin kaikesta vastustuksesta huolimatta, että kuolonuhreja olisi Suomen liikenteessä huomattavan paljon enemmän, jos rangaistukset olisivat pienempiä.

juuri näin  
033102beer_1_prv.gif

Teolla on seuraukset ja ne ovat tiedossa.
"Tekemistä" on sellainen, jossa jotain tapahtuu. Ajettaessa 80 km/h ei mitään tapahdu. Jos haluatte tietää mikä on sellainen vauhti jossa alkaa tapahtua, kokeilkaa, katsokaa videolta, käykää etelämpänä katsomassa, menkää radalle, tai kysykää kaverilta.

Radallakin on tullut käytyä monena vuotena ja siihen tekemiseen, että jotakin on täytynyt jo tehdä, että sen 80 km/h on saatu mittariin. Ei sekään nopeus itsestään tule.

Komppaan kyl tota täysin että katuväkivallasta (raaasta sellaisesta niin ikään) saa täysin naurettavan tuomion verrattuna siihen että meet ajaa ylinopeutta.

Kyllä mäki oon samaa mieltä että törkeät ylitykset runsasliikenteisissä paikoissa/kevyen liikenteen läheisyydessä on helvetin väärin, mutta siitä huolimatta tuomiot ylinopeudesta on täysin suhteettomia väkivaltaan.

Kaverini hakattiin pari vuotta takaperin kadulla kahden jätkän toimesta niin että meni luu poikki jalasta, kylkiluita murtui pari kappaletta, poskiluu murtui, pysyviä ulkoisia vammoja loppuiäksi... ei lähteny syyllisiltä työpaikka, saivat muistaakseni 500e sakkoa ja ehdollista ja sitte vielä ensikertalaisina pääsivät puolella tuomiolla.... Onkos tää ny sitte reilua? Eikös sillonki pitäis päästä puolella sakolla jos ekakertalaisena jäät kii 200km/h 40:n alueella??? Onko se muuten reilua? Ei mun mielestä.

Edelleenkää en ole kukkahattu ja ylinopeus on suhteellista, mutta jonkunlainen kohtuus tai oikeudenmukaisuus tossa VOISI olla. Että vaikkei sitte laskettais ylinopeussakkojen summaa ni passaisko ees nostaa muita ees lähes vastaavalle tasolle? Ja ensikertalaissäännöt vittuun???

Ai nii meni vähä OT
biggrin.gif
:D:D
Kyl mun mielestä toi on iha aiheellista että ajoasusta ja ajoneuvosta saatu valvontakamerakuva on iha käypä todiste, varsinki ku käy aivan välittömässä läheisyydessä tapahtumapaikkaa ja ku todennäköisyys kahdelle samannäköiselle ja samarekkariselle sällille on melkosen pieni.

Olisko esim. kuolemanrangaistus riittävä mutta kohtuullinen rangaistus nollatoleranssin ylittämisestä. Samalla vois tietysti tarkistaa rajoituksia alaspäin.

Olisko esim. kuolemanrangaistus riittävä mutta kohtuullinen rangaistus nollatoleranssin ylittämisestä. Samalla vois tietysti tarkistaa rajoituksia alaspäin.
Varmasti riittävä, muttei kohtuullinen.

Meiltä varastettiin 20t euron vene jonka itse löysimme myöhemmin sukulaisten avustuksella. Tekikö poliisi jotakin asialle ja saatiinko syyllistä kiinni? No ei.

Meiltä varastettiin kerrostalon autohallissa olleesta lukitusta tallista neljä settiä firman talvirenkaita aluvanteilla ja samasta hallista vanha nissan niitten kuljettamiseen. Poliisi sanoi kyllä tietävänsä kuka keikan on tehnyt muttei viitsinyt tehdä asialle mitään.

Meillä on myös firman hallilla käynyt varkaita ja firman paku kertaalleen varastettu. Tekijät (asuvat tuossa naapurissa) jäivät kyllä kiinni ja oikeudessakin olivat mutta eivät saaneet tuomiota ja mitään on turha vaatia kun on niin paljon korvausvaatimuksia alla ettei sieltä kukaan koskaan mitään saa.

Puhumattakaan sitten pienemmistä ilkivallan ja vahingonteoista...

Tuossa nyt oli jokunen noista omista kokemuksista siitä kuinka oikeusjärjestelmä tekee kaikkensa että konnat saadaan vastuuseen.

Itseltä on kyllä kortti lähtenyt kolmeen kertaan ja joka kerran olen suorittanut kirjalliset ja inssin uudestaan. Olen ollut oikeudessa kahteen kertaan ja sakkoja ja ajokieltoa on tullut runsaasti. Olen istuskellut nimismiehen juttusilla ja pariin kertaan ovat jopa poliisit soittaneet kotiin ja kehoittaneet ajamaan vähän hiljempaa. Ei kuulemma meinannut tie riittää pituus-suunnassa mutta tutkaa ei kuitenkaan silloin ollut paikalla.

Olen ajanut lujaa mutta aina "järkevästi" jos nyt niin voi sanoa. En siis ole kaahannut kaupungin keskustassa tai ruuhkassa vetänyt ihan kaistapäisiä itsari-ohituksia. Hitaammista paukautan ohi kun turvallinen paikka tulee ja tyhjällä suoralla voin joskus avata hanat hetkiseksi. Silloin ne sinivuokotkin sattuu aina paikalle ja armoa ei anneta!

Siihen että onko järkevää ajaa esim 180km/h en ota kantaa mutta ei se ihan aina niin kamala syntikään ole. Moraalisesti tuomittavampaa on elättää itsensä rikoksilla ja viedä ihmisten turvallisuuden tunteet murtautumalla ihmisten koteihin.

Minun "kiusaamiseen" on yhteiskunta käyttänyt voimavaroja koska olen tavallinen kunnollinen perheenisä joka maksaa sakkonsa ja veronsa.

Nuo oikeat rikolliset taas ovat päässeet kuin koira veräjästä kun heitä ei kannata jahdata koska he eivät pysty sakkoja tai korvauksia maksamaan ja turha oikeuteen on raahata uutta ehdollista taas saamaan. Että kyllä sitä joskus on tullut karjaistua vähän rumasti etupenkin pojille kun mondeon takapenkillä olen istunut sakkoa odottamassa. Fiksummat heistä on jopa ymmärtänyt mikä minua on risonut ja pahoitellut.

Siis: Lapsellista ruveta jotakin valvontakameroita kyttäämään ylinopeuden takia. Ihan kuin CSI:n massamurha tutkimukset..

Itseltä on kyllä kortti lähtenyt kolmeen kertaan ja joka kerran olen suorittanut kirjalliset ja inssin uudestaan. Olen ollut oikeudessa kahteen kertaan ja sakkoja ja ajokieltoa on tullut runsaasti. Olen istuskellut nimismiehen juttusilla ja pariin kertaan ovat jopa poliisit soittaneet kotiin ja kehoittaneet ajamaan vähän hiljempaa. Ei kuulemma meinannut tie riittää pituus-suunnassa mutta tutkaa ei kuitenkaan silloin ollut paikalla.

Että näin.

sanoi:
Minun "kiusaamiseen" on yhteiskunta käyttänyt voimavaroja koska olen tavallinen kunnollinen perheenisä joka maksaa sakkonsa ja veronsa.

Olisiko kuitenkin syynä se, että olet ajanut ylinopeutta?

Ihan vaan tuli mieleen, en tiedä mistä moinen ajatus tuli
smile_org.gif

"Tekemistä" on sellainen, jossa jotain tapahtuu. Ajettaessa 80 km/h ei mitään tapahdu. Jos haluatte tietää mikä on sellainen vauhti jossa alkaa tapahtua, kokeilkaa, katsokaa videolta, käykää etelämpänä katsomassa, menkää radalle, tai kysykää kaverilta.
Kannattaa kokeilla kurapyörää. Jopa tapahtuu 80 vauhdissa, ja jos ei vielä tapahdu niin yksi pykälä pienemmälle tielle. Tosin tuo ratavaihtoehto on ehkä vannoutuneille kyykkymiehille se oikeampi.

Vaan varsinaiseen asiaan. Tekijän yksilöinti pyörän ja ajovarusteiden perusteella on aika lailla linjassa muiden rikosten selvittelyn kanssa. Olisi selvitysprosentit aika eri näköisiä monissa lajeissa, jos tutkintaa ei saisi käyntiin periaatteella "harmaa huppari ja farkut kello 1 Alepan edessä". Näyttökysymyksissä on tietenkin vähän muutakin pyöriteltävänä.

Siitä olen samaa mieltä että lievempien omaisuus- ja väkivaltarikosten seuraamuksille ja tutkinnalle pitäisi tehdä yhtä sun toista, samoin kuin valahtaneelle oikeuskäytännölle. Minulle kelpaa puoli pykälää progressiota lisää, kunhan kohdistetaan oikein. Tai vielä mieluummin, rukataan julkista kulutusta rakenteellisesti ja keskitytään olennaiseen (so. julkisen vallan luontevat monopolit, mm. turvallisuus).

Pitää vaan osaa ajaa ylinopeutta/leikkii kun poliisi ei oo paikalla, ja jos ovat, niin ajaa karkuun, tosin näille herroille ei oikein onnistunut, harmin paikka. Olis kiinostavaa nähä klippi kun ne ovat huoltoasemalla, ja miten se on yhdistetty niihin. Aika ihme tapaus kyllä. Vasta kun poliisi saa pysäytettyä niin voidaan olla varmoja kuka on oikeesti ajannut pyörällä.

idea3.gif
kyllähän nuo jutut katsotaankin osittain tekopaikan mukaa,tuo vertaus aivan älytön,120kh/h 40:alueella päiväkädin edustalla ja korttisi kuivuu varmasti tuon puolivuotta,vähintään.
niin ja saattaahan tuolla mielestäsi tyhjällä 4-tiellä kävellä joku pieni lapsikin :WAZAAP:ettei se niin eri asia enää olekkaan.
täytyykö sen ihmisen pelätä enemmän siellä 4-tiellä kuin taajamassa?
confused_orig.gif
Jos tyhjällä 4-tiellä taapertaa pieni lapsi, niin se olisi lapsen huostaanoton paikka - ei mitään muuta.

idea3.gif
kyllähän nuo jutut katsotaankin osittain tekopaikan mukaa,tuo vertaus aivan älytön,120kh/h 40:alueella päiväkädin edustalla ja korttisi kuivuu varmasti tuon puolivuotta,vähintään.
niin ja saattaahan tuolla mielestäsi tyhjällä 4-tiellä kävellä joku pieni lapsikin :WAZAAP:ettei se niin eri asia enää olekkaan.
confused_orig.gif
Jos tyhjällä 4-tiellä taapertaa pieni lapsi, niin se olisi lapsen huostaanoton paikka - ei mitään muuta.
...ja vanhemmilta ajokortit pois ainakin 6kk
tounge.gif

idea3.gif
confused_orig.gif
Ongelma nyt kuitenkin on siinä että siellä tiellä saattaa aivan hyvin kävellä tai fillaroida 12v skidi, tie kun sattuu olemaan julkinen, ja jos päälle vetää 100 taulussa niin mun puolesta se voisi olla tappo ja seurauksena ehdotonta istumista.

Saattaa, saattaa ja saattaa tulla maanjäristys. Mutta rangaistukset ylinopeudesta tai pahoinpitelystä tai raiskauksesta eivät ole suhteessa samoja. Ylinopeuden ajaja on suurin rikollinen ja näitä muitten tekijöitä silitetään päähän ja valitettavasti vielä sillä kädellä, mistä PUUTTUU se tiiliskivi

Mitäs pahoinpitelyt ja raiskaukset kuuluvat tähän aiheeseen? Niissäkin tosin saisi antaa kunnolla kakkua, turhan veltolla linjalla on menty.

Ihmisen yleiseen oikeustajuun ne kuuluvat, kuten sakotus jälkikäteen, perustuen huoltoasemien valvontanauhoihin. Tähän löytyi voimavaroja, siis asia on priorisoitu korkealle

Saattaa tapahtua, saattaa käydä, jos vaikka, jos kuitenkin.. Käytetyimmät ilmaisut tässä ketjussa.

Back