• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajo inspis vähänä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fzr1000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen jo pitempään huomanna että "turha" mopoilu alkaa tuntuu tylsältä.Täälläpäin kun ei ole rataa jossa vois ajella ja muutkin tapahtumat jossa vois käydä ottamassa omasta moposta kaikki irti laillisesti ei ole.Toissapäivänä kävin ajelemassa 200 km lenkin mutta kun helvatan tylsää oli maltoin ehkä puoleenväliin asti ajaa rajoitusten mukaan,siinä ajellessa mietin...(maisemia ja nopeusmittaria katellessa ettei vauhti kasva,mopo pärryttää 3000-4000rmp kierroksilla,voi vipa ko hauskaa)...Niin sitä mietin että hukkaan tääkin mopo mennee,v***tu xv125 riitäis tälläiseen ajeluun..Nyt kun ajelu on "jarru päällä" ajelua,ei enään huvita mopoilu tässä muodossa,päätin laittaa mopon myyntiin/vaihtaa johonkin...tai kuun vaihteessa menee seisontaan ja oottaan jottain...uutta kipinää?

Vähän samat fiilikset. Vapun seutuun ajelin muutaman lenkin, mut sitte alko tuntua turhalta...
bawling.gif

Pitäis jostain löytää uus kipinä,menee mopottimen aika ihan hukkaan!
sad_orig.gif

nixweiss.gif
vaikee sanoo mitää, pyörän vaihto erilaiseen?

Laita harrikka ni ei tee mieli ajaa yli sataa ja se satanenki tuntuu jo siltä ettei tiellä pysy
tounge.gif

Ja sama fiilis täälläki. Möin juuri vanhan palvelijan pois ja aattelin että uutta alkaa heti katteleen tilalle, mutta kappas kummaa, eipä kiinnostakkaa oikeestaa.. Ajattelin että mitenhän se tuo tieliikennemönkijä oiskohan se uus juttu,,
wink.gif

Turha ajelu on lähes nollassa, alkaa lähitienoot olla koluttu. Työmatkaa ja lomalla ehkä jossain, siinä se melkein on. Saaneeko 10 000 km tänä kesänä, tiukkaa tekee.

Pakkohan moottoripyöräilyä ei ole harrastaa, mutta vielä en sentään aio lopettaa, uutta pyörää sensijaan tekis mieli. Pitänee alkaa säästää ajamatta jääneet bensarahat...

Aivan samat tuntemukset, mopilu alkaa olla puuduttavaa pakkopulla tuollaisella tonnikyykyllä joka on kertakaikkiaan liian hyvä kadulle.

Kortti on työn puolesta lähes välttämätön joten ei ihan järjettömiä nopeuksia voi losottaa.
Eilen tuli ajettua Kotka-Ylänummi-Sippola-Kouvola-Elimäki-Karhula-Kotka lenkki ja kilsoja tuli mut eipä se rajoitusten mukaan köröttäminen kovin hauskalta tuntun..tuo SM950 kotari minua himottaa mutta odottelen että siihen saa vakiona jengakellon ja se päivittyy 990 ruiskukoneeksi, Ens vuonna varmasti vaihto edessä.

Vähän samaa rataa, muttei niinkään nopeuden vuoksi - väkisellä ei viitti kilometrejä sahata tutuilla teillä. Tosin tänään ajelin reilun 500km reissun, ja sille matkalle mahtui paljon uusia nelinumeroisia teitä ja se oli hubaa. Polttelee niin pirusti päästä kesälomareissuun, sitä vartenhan tuo muovilehmä on tehty/ostettu.

Jaa että teilläkin on näitä tuntemuksia.

Meillä on kaksi mopoa, joista toinen on ollut käyttämättä, mitä ny yks tuttu ajeli sillä 13.4., kun kausi aloitettiin.

Taitaa mennä ainakin bandiitti myyntiin ja ajellaan sitten tolla 500:lla, mikä jää jäljelle. Kun kumpiakin en uskalla myydä. Jos vaikka sittenkin alkais kutittaa.

nixweiss.gif

Laita harrikka ni ei tee mieli ajaa yli sataa ja se satanenki tuntuu jo siltä ettei tiellä pysy  
tounge.gif
Mulla pyörän vaihto Harrikkaan palautti kertaheitolla ajofiilikset kymppiin! Ja vaikka muutaman kerran on vauhti noussut reilusti yli suurimman sallitun, niin ei se mua ojaan oo heittäny ja morjenstaminenkin sujuu ilman vikurointia.
wink.gif
tounge.gif

nixweiss.gif

tounge.gif
Mulla pyörän vaihto Harrikkaan palautti kertaheitolla ajofiilikset kymppiin! Ja vaikka muutaman kerran on vauhti noussut reilusti yli suurimman sallitun, niin ei se mua ojaan oo heittäny ja morjenstaminenkin sujuu ilman vikurointia.
wink.gif
tounge.gif
tounge.gif

Olen jo pitempään huomanna että "turha" mopoilu alkaa tuntuu tylsältä.Täälläpäin kun ei ole rataa jossa vois ajella ja muutkin tapahtumat jossa vois käydä ottamassa omasta moposta kaikki irti laillisesti ei ole.Toissapäivänä kävin ajelemassa 200 km lenkin mutta kun helvatan tylsää oli maltoin ehkä puoleenväliin asti ajaa rajoitusten mukaan,siinä ajellessa mietin...(maisemia ja nopeusmittaria katellessa ettei vauhti kasva,mopo pärryttää 3000-4000rmp kierroksilla,voi vipa ko hauskaa)...Niin sitä mietin että hukkaan tääkin mopo mennee,v***tu xv125 riitäis tälläiseen ajeluun..Nyt kun ajelu on "jarru päällä" ajelua,ei enään huvita mopoilu tässä muodossa,päätin laittaa mopon myyntiin/vaihtaa johonkin...tai kuun vaihteessa menee seisontaan ja oottaan jottain...uutta kipinää?
Tuohon paras lääke on nostaa vauhtia niin, että ajo alkaa tuntumaan hauskalta!

Koskaan en ole sitä ymmärtänytkään, mitä jollain tehokkaalla pyörällä saa ajamisesta irti köröttelemällä rajoitusten mukaan. Pyörä menee täysin hukkaan ja kaikkia vituttaa...

Sivutielle vaan ja luistit kattoon! Tai sitten radalle, stripille tai johonkin missä saa vetää niin paljon kuin pyörästä lähtee.

Tänään tuli taas Ahvenistolla syötettyä seosta männän päälle oikein kunnolla. Radalle menoa voi suositella, siellä saa ihan luvan kanssa ajaa sillä pyörällä sen verran kuin itse osaa/uskaltaa. Noitten ratakeikkojen jälkeen on hyvän aikaa sellainen fiilis, että ei ole tarvettakaan kaahata kadulla. Itse tykkään kyllä silti yhä kadulla ajamisesta ja vähän pidempienkin reissujen tekemisestä. Mulla se fokus on kadulla ajellessa/reissatessa paikoissa, maisemissa, tapahtumissa ja ihmisissä.

Kyllähän sitä välillä tulee kadullakin pari mutkaa vähän reippaammin vedettyä mutta siihen tarkoitukseen löytyy paljon parempiakin paikkoja.

Eli kaikki jotka rutisee että ajaminen ei kiinnosta koska kadulla ei pääse tuuttaamaan kunnolla niin mars radalle tai stripille kuten Tylyttäjäkin sanoi. Ja kadulla voi sitten miettiä, että voisiko tästä hommasta saada muutakin irti kuin sen pelkän ajamisen.

No, kukin tyylillään toki. Itselle ajo maittaa sekä radalla että kadulla. Ja tonninen on sairaan hieno peli eikä ainakaan mulla mene tosiaankaan hukkaan. Radalla mennään etupäässä mahtavalla ylärekisterillä ja kadulla sillä nautinnollisella väännöllä.

033102beer_1_prv.gif

Jos ei ajaminen huvita, kannattaa varmaan jättää ajamatta
sad_orig.gif
Ei kai tuota nyt pakolla?
062802moto_prv.gif

Mopo seisomaan kuukaudeksi. Ehkä tuo sitten maistaa. Jos ei maista niin fillari myyntiin...

Hankkikaa afrikkalainen niin ei elämä tunnu tylsältä. Sillä voi ajella pienenpieniä teitä lammen rantaan ja vaan tuijotella maisemaa ja vaan olla..... sitä on vapaus.
Hellaakosken sanoja hieman muotoillen.. Ken asfalttia ajaa on asflatin vanki, vapautta on vain metsäpolku.
-Sergei-

Koskaan en ole sitä ymmärtänytkään, mitä jollain tehokkaalla pyörällä saa ajamisesta irti köröttelemällä rajoitusten mukaan. Pyörä menee täysin hukkaan ja kaikkia vituttaa...

Sivutielle vaan ja luistit kattoon! Tai sitten radalle, stripille tai johonkin missä saa vetää niin paljon kuin pyörästä lähtee.
Word! Tuolla pohjoisessa on vaan se vaikeus ettei ole yksinkertaisesti ratoja, ja harva jaksaa ajella päivittäin satoja kilsoja radalle ja takaisin...mut toisaalta poliiseja on siellä vähemmän
wink.gif

Word! Tuolla pohjoisessa on vaan se vaikeus ettei ole yksinkertaisesti ratoja, ja harva jaksaa ajella päivittäin satoja kilsoja radalle ja takaisin...mut toisaalta poliiseja on siellä vähemmän  
wink.gif
Lomalla pitäs varmaan virtasalmelle raahautua, muuten ihan helvetin jees mut matkaa tulee 250km suuntaansa ja lähempänä ei ratoja ole
wink.gif

Mut mut...ongelmahan ratkeaa pyörää vaihtamalla..

Back