• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajatko tuontipyörällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joku aika sitten toin juniorille moposkootterin germaaniasta. Viime vuonna itselleni maximopon ja auton samasta kohteesta. Ongelmatonta ja edullista.

Itselläni oli Suzuki vx800 joka oli uitettu saksoista muutama vuosi enne kuin sen itselleni ostin ja taatusti ainakin yhtä hyvin pelasi kuin aito "suomipyörä".

On tuontipyörä ameriikasta -95 (kuulemma) ja tyytyväinen olen ollut ja olen vastakin
tounge.gif
... Mittarissa oli 13000 miles ja jota ei epäillä (yks hailee ku vuosimalli on -83)  
wink.gif

Tää oli remppamiehen arvio kilsoista kun aukas koneen ja zekkas kuviot.

Edit.
Olen 3. omistaja kyseiseen kamppeeseen.
Amerikan hemmo toi suomeen -95 ja myi suomalaiselle heebolle -96 jolta hain pois -07.

mun Harley on aito suomi mp Kemijoki oy on eka omistaja
Ariel on Suomi mp
Triumph on jenkki tuonti
yleensä suomi pyörä on lähes loppuun ajettu monia kertoja kasattu siitä mitä on sattunut olemaan saamaan sodan pakkootettuna ollu armeijalla paljon huononpi kuin jenkki peli suomi kone on ollu radalla jatkuvasti 50-70 vuotta jenkki yleensä muutaman vuoden ja syt hyljätty seisoon näkee koneen sisuskaluista ja lohkon kierteistä sylintereistä suomi pyörät on ajettu vikoihin ylikokoihin tai sylinterit on putkitettu.

Molemmat Suitsat , siis nykyinen ja sitä edeltävä ovat käyneet ensin Saksassa, eli tuontipyöriä ovat.
Tyytyväinen olen ollut  
062802moto_prv.gif

Hain Suzukini itse Saksasta -05, ei ole ollut mitään huomautettavaa, ajanu oon n. 15 tkm ilman ongelmia (etustefat on uusittu). Pyöräni ostin tutulta kaverilta, joten ei ollut mitään riskiä G:ni kunnon suhteen.

Kuten muillakin on ollut...japanissa tuo on valmisettu..... On kyl ekax rek suomeen... eli en aja ns tuonti pyörällä johon ketjun aloittaja viittasi.

Kaksihan niitä on ollut (Saksan tuontipyörää), 700cc honda magna( Paljon ongelmia),nokkaakseli kului loppuun laatikko hajosi  
sad_orig.gif
(ajokilometrejä 55000 miles ?...jos piti paikkaansa.Yamaha FZ 750 genesis Hyvä pyörä mutta tehot kuristettu sytkä boxin kierrosrajottimella 9000 rpm kohdalla laulu seis.
bawling.gif

Aika vähän tietääkseni Suomessa valmistetaan moottoripyöriä? Onko jollain parempaa tietoa?
tounge.gif
Ja juu... tuontimopoilla pärtsään.

Jokohan kaikki halukkaat on toistaneet tuon vitsin.
baaa.gif

Voi olla että seuraavan pyörän tuon muualta, ainakin pari merkkiä on Suomessa niin ylihintaisia. Tai no ainakin Aprilia, ja jotkut Triumphin mallit.

Kaksihan niitä on ollut (Saksan tuontipyörää), 700cc honda magna( Paljon ongelmia),nokkaakseli kului loppuun laatikko hajosi  
sad_orig.gif
(ajokilometrejä 55000 miles ?...jos piti paikkaansa.Yamaha FZ 750 genesis Hyvä pyörä mutta tehot kuristettu sytkä boxin kierrosrajottimella 9000 rpm kohdalla laulu seis.
bawling.gif
Pitäis kyllä vähän enemmän kiertää...
Tuo minun kiertää vähän yli 11 000  
tounge.gif

On, muistaakseni, huipputehot 10 500 kohdalla

Ja jos, aiheeseen...
Nykyinen on suomessa rekisteröity uutena.

Edellisen pyörän, oli edellinen omistaja tuonut käytettynä saksast.
Ei eronnut "Suomi" pyöristä mitenkään. Rekisteriotteessa vain maininta alkuperäisestä kilvestä (näytti olevan Hampurista kotoisin).

Uskon, käytettynä tuotujen pyörien olevan vähän siistimmässä kunnossa. Ihan siitä syystä, että ei kai kukaan, lähde kauempaa ihan romuja hakee.

Back