• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajanotto-softa kännykkään; RaceChrono

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scuuba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei jostain syystä toimi E61:sessä. Jää johonkin satelliittien ettimis tilaan. Muilla GPS-ohjelmilla toimii kyllä satelliittiyhteydet
Toimii E61:llä (sillä mä olen käyttänyt koko ajan) ihan ongelmitta. Sä Et Vaan Osaa.  
biggrin.gif

Toimii E61:lla. Ja ei tuossa ole mitään erillistä etsintätilaa, eli kovaa ajoa vaan kun satelliitit on löytynyt. Niin ja live timeri aukeaa kun painaa valintanappia.
Just siihen live timeriin se jumahtaakin niitä satelliittejä etsii. ruudulla vaan typeriä satelliittikuvioita.
Toimii E61:llä (sillä mä olen käyttänyt koko ajan) ihan ongelmitta. Sä Et Vaan Osaa.
biggrin.gif
Tuus näyttää miten toimii.

Toimii E61:lla. Ja ei tuossa ole mitään erillistä etsintätilaa, eli kovaa ajoa vaan kun satelliitit on löytynyt. Niin ja live timeri aukeaa kun painaa valintanappia.
Just siihen live timeriin se jumahtaakin niitä satelliittejä etsii. ruudulla vaan typeriä satelliittikuvioita.
biggrin.gif
Tuus näyttää miten toimii.
Ei kai sulla satu olemaan Navicorea käytössä..?

Tommosen tokassa viestissä kuvatun toimenpiteen jos onnistut tekemään, niin pystyn katsomaan mikä vikana. Kuullostais että tolla GPS:llä on käytetty NaviCorea, eikä sitä ole sen jälkeen resetoitu mitenkään.

http://www.racechrono.com/vanilla....#Item_7

Tuossa NaviCore ongelmassa live timerissä näkyy satelliitit ja nopeus (sitä kuviota voi vaihtaa nuolilla sivuille), mutta itse reitti ei piirry, ja alareunassa on punaisella teksti "No fix to satellites".

Seuraavassa versiossa tuo on korjattu mutta menee tovi että saadaan muut toiminnot testattua, ja lomat lomailtua.

- Aol / RaceChrono-tiimi

Eilen kokeilin Motoparkissa ja tuntui hyvin toimivan. Mulla on kanssa ollut aiemmin navicore käytössä ja teki tosiaan tuota samaa. Irroitin ensin gps:stä akun ja kokeilin uudestaa mutta ei toiminut vieläkään joten irrotin uudestaan ja annoin olla irti pari minuuttia ja uusi kokeilu ja johan alkoi rokkaamaan!!! Eli pelkkä nopea irroitus ei välttämättä restoi sitä mokkulaa...

Tuossa NaviCore ongelmassa live timerissä näkyy satelliitit ja nopeus (sitä kuviota voi vaihtaa nuolilla sivuille), mutta itse reitti ei piirry, ja alareunassa on punaisella teksti "No fix to satellites".
Joo just tommonen se näyttö on. Pitääkin testata irrottaa akku tosta palikasta. Ilmoittelen huomenna toimiiko

Kokeilin perjantaina Alastarossa RaceChronoa ekan kerran ja ainakin kierrosajat tallentuivat ongelmitta. 0.29beta-versio toimi hyvin, joten NaviCoren aiheuttama ongelma on korjattu. Täytyy tutkia dataa tarkemmin, kunhan toivun Tasarista
ghostface.gif
.

GPS pulikka (Sigmatel verkkokaupasta) hankittu ja RaceChrono asennettu.
Testailin vähän autolla ajellessa.

Hain myös Nokian SportsTrackerin. Se ei löydä GPS:ää ollenkaan ? RaceChrono pelaa samalla vehkeellä moitteettomasti.

Olisiko vinkkejä ?

Laitteet siis Nokia E50 uusimmalla softalla (V 07.36.00) ja GPS pulikka Sigmatel Slim GPS

Kokeilin perjantaina Alastarossa RaceChronoa ekan kerran ja ainakin kierrosajat tallentuivat ongelmitta. 0.29beta-versio toimi hyvin, joten NaviCoren aiheuttama ongelma on korjattu. Täytyy tutkia dataa tarkemmin, kunhan toivun Tasarista
ghostface.gif
.
Mulle taisi käydä sitten joku kämmi, ku testasin tänään tuota alastarolla ja ei toiminut.. Vaikka tuskin mulle siitä mitään hyötyä olisi ollut, ku harvemmin varmaan tulee käytyä radalla, mut ois niitä aikoja voinut ihastella kotisohvalla
biggrin.gif

Vai oliko sulla käytössä tuo profiili alastaron radasta joka löytyy ohjelmasta?

Testasin tuota softaa Alastarossa laina bt-gps palikalla (sirf III 1hz) ja hyvin toimi. Tilasin itselleni qstarzin 5hz (bt818 extreme) gps-mokkulan täältä: www.dantotec.de Hintaa tuli 105e kuluineen ja pari viikkoa kesti tulla. Ameriikasta voisi saada puoleen hintaan kuluineen jos jaksaa odottaa ja ottaa tulliriskin.

Testasin ensimmäistä kertaa eilen Nokian omalla gps palikalla. Testailin tuota 0-100 kiihtyvyyttä ja kun olin ottanut 600rr:llä joku 8 vetoa niin paras tulos oli 8,7 sekuntia? Tiedän, että kiihtyvyys on myös kuskista kiinnin mut...
crazy.gif

Lähdössä tuhraantuu helposti monta sekuntia jos ei luistata kunnolla kytkintä ja pidä kierroksia tarpeeksi korkealla.

Kokeile mitata 30-100 aikoja. Ajat hissukseen ja väännät tupin nurin. Ohjelma aloittaa ajan laskemisen heti kun nopeus on 30km/h.

Jostain luin, että Tekniikan Maailma mittaisi kiihtyvyydet 30-100 ja sitten lisäisi siihen jollain kaavalla 0-30 ajan. Tällä eliminoitaisiin eri kuskien käyttö testeissä ja heidän tekemät virheet sekä säästettäisiin kytkintä. Tiedä sitten onko tässä perää, mutta kuulostaa aika järkevältä.
cool.gif

Back