vetomies sanoi:Kai muistit kysyä tarkempia tietoja pyöristä, joista lähtee tyhjäkäynnillä 112 dB (A) ja mittauskierroksilla 130?
Toinen asia minkä voisi ottaa puheeksi on se, että miksi melua ylipäätään mitataan tyyppikilven kierroksilla kun kerran lakitekstissä sanotaan, että mittausjakso alkaa siitä kun kaasu löysätään ja päättyy siihen, kun tyhjäkäyntikierrokset on saavutettu?
Kun tasainen pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään mahdollisimman nopeasti nolla-asentoon. Testitulos on testisarjan korkein lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä ilmoitettava LAF-tulos, eli enimmäistaso määritettynä taajuuspainostusta A ja aikapainotusta F (Fast) käyttäen, koko mittausjaksolta alkaen tasaisista kierroksista ja päättyen heti kun moottori saavuttaa tyhjäkäynnin pyörintänopeuden.
Kahdesta syystä. En katsonut asialliseksi alkaa viisastelemaan virkavallan kanssa joka ei tee päätöksiä mittaustavasta, vaan toteuttaa annettuja määräyksiä. Enkä tapaa tiellä lainlaatijoita saati virastojen mörköjä, vaan nimenomaan liikkuvan poliisin.
Tässä ketjussa on enää turhaa alkaa vatkata tuota samaa lakijargonia mitä tuolla toisessa meluketjussa on jauhettu niin että siellä ei enää ole kukaan kartalla asian suhteen.
Tämän ketjun idea on tuoda tuoreet terveiset niiltä jotka joutuvat itsekin pakon sanelemana tätä piirileikkiä tien päällä leikkimään. Korostan että suhtautuminen asiaan oli erittäin motoristimyönteinen. Tämä ei kuitenkaan vapauta poliisia tekemästä tälle ylemmältä taholta annettua työtehtävää. Jos itse katsot asialliseksi alkaa oksentamaan tuota diipadaapaa poliisille mittaustilanteessa niin olet siihen toki oikeutettu. Itse en enää jaksa moista schaissea vaan aion keskittyä ajamiseen.
Ja kyllä, olen lukenut läpi pariin otteeseen koko ey-direktiivin asiasta ja koko melupamflettihan on noin 7 sivuinen, täynnä tiukkaa tekstiä. Tuo kopioimasi osa on vain pikkiriikkinen pala kokonaisuutta. Olen tämän kyllä kertonut tapaamisessa eteenpäin. Onmelko varmaa että joku kilpensä menettävä vie asian oikeuden ratkaistavaksi ja sittenhän asiaa aletaan penkoa virallisella tasolla. Minulle pääasia on selvitä mahdollisesta kanssakäymisestä poliisipartioiden kanssa, kunnes tämä kohu kohta laantuu.
Viimeksi muokattu:

Niin paljon huojensi, että taisi siinä pieni tuuletuskin päästä ilmoille