• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajaminen huonoissa fiiliksissä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M58
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuten muutamalla muullakin yllekirjoittaneella niin myös mulla tuppaa olemaan niin, että kaksipyöräisen ohjaimissa tulee oltua huomattavasti rauhallisempi, kuin mitä nelipyöräisen ratissa ja muista asioista aiheutunut vitutuskin tuppaa haihtumaan varsin nopeasti. Välillä sitä ihan yllättää itsensäkin.

Autolla ajellessa sen sijaan tulee varsin aktiivisesti kiroiltua kaikenlaista töhöilyä ja suomalaista "liikennekulttuuria". Välillä tuntuu, että hieman liikaakin - ainakin apukuskin paikalla istuvan naishenkilön mielestä. :grin:

Kyllähän sen yleensä huomaa, että jos joku asia sattuu ärsyttämään tarpeeksi ajamaan lähtiessä niin ei oikein meinaa pysyä ajatukset liikenteessä siinä määrin, kuin mitä kuuluisi.

martec sanoi:
Autolla ajellessa sen sijaan tulee varsin aktiivisesti kiroiltua kaikenlaista töhöilyä ja suomalaista "liikennekulttuuria". Välillä tuntuu, että hieman liikaakin - ainakin apukuskin paikalla istuvan naishenkilön mielestä. :grin:

Monesti miettiny että pitäis asentaa videokamera vaikka taustapeiliin joka sit kuvaa aina kuskin naamaa. Olis hyvää viihdettä katsoa sit myöhemmin omaa kiroilua ja huutelua ja ratin hakkaamista :)-

Onneksi olen perin rauhallinen tyyppi...

Mutta alkukesästä kun Varadero meni loskasella tiellä kävelyvauhdista kylelleen, niin matkaa jatkettiin aika huonoilla fiiliksillä, itse huomasin tuon mietteisiin uppoamisen vitutuksen saattelemana.. Ei sekään liene kovin terveellistä ?

Näkyy meikällä niin auton kuin pyöränkin ratissa samallalailla. Eli kuski on huomattavasti aggressiiivisempi ja erityisesti pyörällä nopeudet nousee turhankin paljon. Lähiaikoina, kun on himassa ollut aikalailla pakkasta, niin onhan tästä kotoa lähtiessä yleensä aika terävät liikkeet, pyörän selässä kuitenkin sitten rauhoittuu muutaman kilsan jälkeen.

Parempi vaan olisi, kun se rauhoittuminen tapahtuisi jo ennen pyörän selkään hyppäämistä.

Itse väitän satavarmasti että liikenteessä kiukkuinen ihminen on paljon vaarallisempi kuin pienessä maistissa ajava,
jokainen saa itse miettiä miksi:paikallatuulee:.

Omalla kohdalla jos vitutuskäyrä on kova niin tulee vedettyä ennemmin alinopeutta kuin vedettyä raivohärkänä.

Hyvällä fiiliksellä ajan sit ihan miten sattuu.

Matso sanoi:
Omalla kohdalla jos vitutuskäyrä on kova niin tulee vedettyä ennemmin alinopeutta kuin vedettyä raivohärkänä.

Hyvällä fiiliksellä ajan sit ihan miten sattuu.

Komppaan. Joskus kun on oikein hyvä fiilis ja on hauskaa, tulee kanttailtua ja kaasuteltua ku se vaan on niin hienoo :D

Back