• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ahvenisto Pe 28.6.2013

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hlin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
exhaust sanoi:
En tiedä oliko sulla keltaista liiviä päällä mutta uskaltaisko tehdä oletuksen että siinä ne oikeat ajolinjat oli? :)

Nyt kyllä iski armoton kuume päästä apparalle takaisin ajamaan niinkuin siellä kuuluu ajaa (vauhdista viis, tai pikemminkin maltillisella vauhdilla).

Ei kannata tuosta ottaa mallia.

A Siinä on lähes koko ajan ohiteltavia joiden takia ajelen miten sattuu ja ajelen muutenkin vielä ihan miten sattuu
B Kuten huomaat videota katsoessa ajolinjat ovat eri kierroksilla erilaiset
C Huomaan itsekin ja minua on aiheesta oikeasti osaavat huomauttaneet että linjoissani on paljon parannettavaa (Esim liian keskeltä rataa mutkaan ja liian keskelle sieltä ulos)
D Ainakin neulansilmän ulostulossa siis sen josta lähdetään kohti tornia ajaudun liian pian radan oikeaan reunaan jolloin loivassa mutkassa tulee kanttari ulostulossa silmille.

Ynnä muut mokat. Usko vaan oikeasti sitä neuvoa ettet ota linjoja muilta kuin liivimiehiltä. Ja itse en kuulu kyseiseen ryhmään. Et varmaan koskaan tule löytämään sitä omaa toimivaa ajolinjaa jos kyttäät muiden ajamista ja vaihtelet koko ajan linjaa.

Ota veli rauhallisesti kun mua alko krapulassa oikeesti pelottaa varsinkin se Tarun mutka siinä sun videossa. Sit vaan kouluttajia nykimään hihasta ja :cruising:

^ No uskottava kai se sit on, vaikka kai se on vähän suhteellista ja noi sun linjat pikkaisen enemmän kartalla kuin mun harakirilinjat, vähän niin kuin eri planeetalta :blink:

Me oltiin näemmä siinä tokassa videossa yhtäaikaa baanalla. Menen susta ohi siinä nyppylällä ja musta näytti että kun ohitit sen buimurin Tarunmutkan jälkeen niin yritit mua seurailla, oliko näin?

Siinä 4min ja eteenpäin.

Viimeksi muokattu:
Jaa joo 4:20. En tainnut yrittää seurata, niin vauhdikkaasti tulit ohi ja jatkoit matkaa, että ei tullut mieleen seuraaminen muistaakseni :) Jatkoin vaan normaalia räpellystä.

edit: Vai olisko siitä sitten kumminkin joku inspiraatio tullut kun aika kovin sinne mutkiin näytän painavan, ei voi oikein muistaa..

Eipä se vaadi kuin pikkuruisen välitysten tihennyksen ja alkaa meno tuntua ainakin numeroissa vauhdikkaalta. Itselläni -1 ja +2 välitykset ja heittoa on jo noin 25-30 km/h yltiöoptimistiseen suuntaan :grin:

Kangasalla ja Tampereen itäpuolella outo pyöräilijä kiemurtelee kevyenliikenteen väylillä polkupyörällään aiheuttaen epätietoisuutta muissa tielläliikkujissa. Henkilö ajaa pidemmillä suorilla väylillä kuin väistellen näkymättömiä esteitä, ja etenee mutkissa hulvattomasti laidasta laitaan.
Kyseinen henkilö on poliisille ennalta tuntematon, eikä toistaiseksi ole aiheuttanut muille tielläliikkujille haittaa. Poliisi pelkää kuitenkin ajotyylin 'tarttuvan' ja tarkkailee tilannetta.

exhaust sanoi:
Ehtisitkö vielä katsoa tätä tokaa settiä vaikka jostain neljästä minuutista eteenpäin? Pliide, pliide :)
http://www.youtube.com/watch?v=b-CG9x8sWdA

Löytyykö sieltä yhtään kelvollista kierrosta? Tarun mutka poislukien, jota en taida ajaa kunnolla kertaakaan. Muuten musta tuntuu että siellä sisäkanttari löytyy ainakin joskus :paikallatuulee:

Sulla on ajotapaan koodattu nyt liian myöhäinen sisääntaitto ja katseen pitäminen n. 5 metriä eturenkaan edessä. Tuon katseen huomaa, koska ajat ns. mutteria monessa paikassa. Taitat käytännössä jokaiseen mutkaan liian myöhään sisään, etkä pääse sisäkanttariin kiinni. Pois lukien tornin mutka, ja ajoittain pari muuta paikkaa, joissa jostain syystä valutat sisälle jo edellisellä suoralla ja mutkan jyrkin kohta on just ennen ulkokanttari.a

exhaust sanoi:
Ehtisitkö vielä katsoa tätä tokaa settiä vaikka jostain neljästä minuutista eteenpäin? Pliide, pliide :)
http://www.youtube.com/watch?v=b-CG9x8sWdA

Löytyykö sieltä yhtään kelvollista kierrosta? Tarun mutka poislukien, jota en taida ajaa kunnolla kertaakaan. Muuten musta tuntuu että siellä sisäkanttari löytyy ainakin joskus :paikallatuulee:
Ihan mielenkiinnosta voisit vaikka itse etsiä viisi mutkaa joissa se sisäkanttari tuntuu löytyvän ja arvioi sitten etäisyys renkaasi ja ja valkoisen maalin välillä. En ole laskenut tai videota niin tarkkaan katsonut, mutta veikkaan ettei löydy viittä jossa etäisyys olisi alle 1m.

Eli kuten Nitrous tuossa sanoikin, ni kyllä myös ton tokan videon linjat kääntyy myöhässä sisään ja jää siksi irti sisäkanttarista.

^^ ja ^ no joo taas tuli pykälä lisää ymmärrystä siihen kuinka metsässä tuo ajo onkaan! Siinä on selkeitä huomion kiinnittämiskohtia seuraavalle kerralle. Tattista vaan! :orgmp:

Jos sais tuon katseen kuntoon ja onnistuis osumaan siihen apexiin rengas sisäkanttaria viistäen niin siinä kai sitä tavoitetta vähäksi aikaa.

Ja hyvä muistaa että tässä siivellä saadaan kaikki muutkin hyvää oppia samoihin ongelmiin, eli et ole mitenkään yksin tässä luokkahuoneessa.
:smoking:

GuessWho sanoi:
Ja hyvä muistaa että tässä siivellä saadaan kaikki muutkin hyvää oppia samoihin ongelmiin, eli et ole mitenkään yksin tässä luokkahuoneessa.
:smoking:

Juurikin näin! Oon täällä silmä kovana lueskellu näitä ja kattony ton videonki vissii 10 kertaa. Oma ajo on vähintäänkin yhtä metässä ku Exhaustilla, joten tästä ei o ku hyötyä, mutta Exhaustin kustannuksella toki :p

exhaust sanoi:
Jos sais tuon katseen kuntoon ja onnistuis osumaan siihen apexiin rengas sisäkanttaria viistäen niin siinä kai sitä tavoitetta vähäksi aikaa.
Disclaimerina pakko tähän väliin muistuttaa että jotain marginaalia on aina hyvä pitää sekä sisä- että ulkokanttarin kohdalla, jottei pieni poikkeama linjassa ajata sinua kanttarin päälle tai jopa nurtsille. Tällä hetkellä marginaalia vain on aivan liikaa.

Jaskala sanoi:
Disclaimerina pakko tähän väliin muistuttaa että jotain marginaalia on aina hyvä pitää sekä sisä- että ulkokanttarin kohdalla, jottei pieni poikkeama linjassa ajata sinua kanttarin päälle tai jopa nurtsille. Tällä hetkellä marginaalia vain on aivan liikaa.

Jatketaan vielä sen verran, että sisäkanttari on yleensä aina hyvä löytyä jossain kohdassa mutkaa, mutta ulkokanttarille asti ei ole läheskään aina tarve mennä.

iideetee sanoi:
Juurikin näin! Oon täällä silmä kovana lueskellu näitä ja kattony ton videonki vissii 10 kertaa. Oma ajo on vähintäänkin yhtä metässä ku Exhaustilla, joten tästä ei o ku hyötyä, mutta Exhaustin kustannuksella toki :p

Ajotaitoklinikan hoitojonossa sätkivän potilaan seikkailut, pääsi lopulta avohoitoon ja julkiselle kirjekurssille :p

Joku siel kameran kanssa radanreunalla oli?
On noi still kuvat hyvä tapa kans katsoa omaa ajoa.

Epäonninen Kawasakikuski ilmottautuu. :thumbup:
Olen ikuisesti kiitollinen 28.6 pe järjestäjille valtavasta huolenpidosta, joka ulottui koti ovelle saakka.
Kiitos kuuluu myös kaikille jotka osallistuitte minun romujen siivoukseen ja radan puhdistukseen.
Itse selviydyin mustelmilla, sairaalassa vietetyllä yöllä ja henkisillä vammoilla.
Oppia tuli julmalla tavalla että kalusto pitää olla rata (ajelussa) huippu kunnossa...
Hyviä ja turvallisia ratapäiviä kaikille. Terveisin Antti.

Back