• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ääliö Nissanin ratissa Tampereella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PoS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meinasin jäädä tänään asuntoauton alle tämän lähtiessä ohittamaan rekkaa aivan typerästi.

Ajoin 2 tiellä 2 ja 9 tien risteyksen kohtaalla Humppilassa kun näin, että asuntoauto lähti rekan takaa ohittamaan katsomatta yhtään mitään. Hidastin ja ajoin oikeaan reunaan aivan viivan päälle ja takanani tullut auto jarrutti. Olin niin lähellä rekkaa tapahtuma hetkellä, että hetken aikaa oli rekka, asuntoauto ja moottoripyörä samaan aikaan kahdella kaistalla. Asuntoauto ei edes yrittänyt palata takaisin omalle kaistalleen vaan painoi vain kaasua.

Kaikki tapahtui niin nopeasti, että en edes tajunnut näyttää kansainvälisiä käsimerkkejä!:grin:

Faak mään! Missä oli tänään rikkaat äijä mese ja bemu kotilo kuskit perseilemässä? Pelkkiä ämmiä supertilaperhe tai micra kinnereillään perseilemässä yli ja ali nopeuksineen kännykorvassa tietenkin. Välillä tuntuu naisilla olevan "eihän se haittaa jos minä" asenne ja sen kyllä huomaa liikenteessä.

Missä on äijä puolen edustus perus perseilyssä liikenteessä? Viekö perseilevät ylimieliset ämmät miesten maineen kovina autoilijoina:grin:

Diesel sanoi:
Missä on äijä puolen edustus perus perseilyssä liikenteessä? Viekö perseilevät ylimieliset ämmät miesten maineen kovina autoilijoina:grin:

Hep, täällä :häähää: Ei sillä että olisin rikas tai että Taunus olisi muuttunut bemariksi mutta kyllä niin kyrpä otsassa painoin menemään kotilolla (olosuhteiden pakosta) torvea hidasteleville ämmille ja moottoritiellä viron kilvissä oleville toisiaan ohitteleville rekoille soitellen että jälkeenpäin suorastaan hävettää :) Kännykkä ei ollut korvalla mutta ainoa hetki kun ylinopeutta oli alle 20 kilsaa oli silloin kun se ainoa poliisiauto tuli vastaan :jippikaijee:

Kyllä työssäkäynti pitäisi kieltää lailla kun se tekee muuten niin joviaalista ihmisestä täyden mulkun liikenteesä :sad:

Ajelin muutama päivä sitten mutkapätkää auringosta ja maisemista nauttien. Erään mutkan takaa tuli huomattavaa vauhtia samalla kaistalla musta henkilöauto ja nuori herra puikoissa. Onneksi itse ajoin nopeusrajoituksen mukaan, taisi olla vähän allekkin nopeutta niin ehdin reagoimaan. Kyllä teki mieli kääntyä ja käydä irvistämässä..

Tisha sanoi:
Niinpä, muistakaapa että me kaikki vanhetaan samanverran vuosien varrella.

Jep. Rukoilen jo etukäteen pennuilta että ottavat kaikkien ajolaitteiden avaimet ennenkuin alan ajelemaan "epähuomiossa" motaria vastaantulevien kaistalla. Ja jos mulla ois otsaa vielä vaatia korttia takaisin ku oisin tappanu jonkun, ja vammauttanu toisen...
:pissed:

Ei ollut nissani vaan ääliön teiniklopin piinaama Rellu joka tuli Stopin takaa lappu lattiassa X-risteyksen läpi. Auto tuli mun kulkusuuntaan nähden oikealta ja sujahti suoraan eturenkaan alta ohi varmaankin 80kmh vauhdilla. En edes kerennyt reagoimaan tilanteeseen millään tavalla, hetken hölmistyksen jälkeen nokka kohti poistuvaa Rellua ja kiinni ajaminen.

Parin mutkan jälkeen olin takapuskurissa ja siinä vaiheessa nuorisolla alkoi päät pyöriä ja laitettiin kilpaa turvavöitä päälle. Mä ajoin rauhassa autosta ohi ja seuraavassa T-ristyksessä pistin pyörän poikittain tien tukkeeksi, nousin rauhallisesti pyörän päältä, avasin visiirin ja menin kuskin juttusille.

Kuljettaja oli nuori miehenalku ja kyydissäsaman ikäinen nainen ja mies. Kuski avasi ikkunan ja sanoin tiukasti mutta rauhallisella äänellä että sovitaanko että jatkossa noudatetaan Stop merkkiä ja pysähdytään niiden kohdalla, kuljettaja nyökkäsi ja sanoi joo. Jatkoin tiukalla sävyllä että jos olisin tullut sekunttia aikaisemmin risteykseen niin mä olisin nyt kuollut mies, mulla ei ole airpäkkejä, turvavöitä eikä suojakoria kuten teillä on, olisin lentänyt kun räsynukke 20m päähän ja sinne olisin myös jäänyt. Että mietippäs sitä senkin spede kun ensi kerralla näet STOP merkin.

Kuski lupasi jatkossa pysähtyä, toivotin hyvää päivänjatkoa ja jatkoimme matkaa omiin suuntiimme. Uskon ettei kuski ihan heti unohda tiukkasävyistä mutta rauhallista puhuttelua ja jatkossa kiinnittää enemmän huomiota omaan ajokäytökseen. Varmaankin nähdessään enska-asuisen KTM kuskin muistaa että tollasia mulkkuja ainakin pitää jatkossa väistää ettei ruma setä tuu taas pitämään puhuttelua.:thumbup:

Koheltaja sanoi:
Ei ollut nissani vaan ääliön teiniklopin piinaama Rellu joka tuli Stopin takaa lappu lattiassa X-risteyksen läpi. Auto tuli mun kulkusuuntaan nähden oikealta ja sujahti suoraan eturenkaan alta ohi varmaankin 80kmh vauhdilla. En edes kerennyt reagoimaan tilanteeseen millään tavalla, hetken hölmistyksen jälkeen nokka kohti poistuvaa Rellua ja kiinni ajaminen.

Parin mutkan jälkeen olin takapuskurissa ja siinä vaiheessa nuorisolla alkoi päät pyöriä ja laitettiin kilpaa turvavöitä päälle. Mä ajoin rauhassa autosta ohi ja seuraavassa T-ristyksessä pistin pyörän poikittain tien tukkeeksi, nousin rauhallisesti pyörän päältä, avasin visiirin ja menin kuskin juttusille.

Kuljettaja oli nuori miehenalku ja kyydissäsaman ikäinen nainen ja mies. Kuski avasi ikkunan ja sanoin tiukasti mutta rauhallisella äänellä että sovitaanko että jatkossa noudatetaan Stop merkkiä ja pysähdytään niiden kohdalla, kuljettaja nyökkäsi ja sanoi joo. Jatkoin tiukalla sävyllä että jos olisin tullut sekunttia aikaisemmin risteykseen niin mä olisin nyt kuollut mies, mulla ei ole airpäkkejä, turvavöitä eikä suojakoria kuten teillä on, olisin lentänyt kun räsynukke 20m päähän ja sinne olisin myös jäänyt. Että mietippäs sitä senkin spede kun ensi kerralla näet STOP merkin.

Kuski lupasi jatkossa pysähtyä, toivotin hyvää päivänjatkoa ja jatkoimme matkaa omiin suuntiimme. Uskon ettei kuski ihan heti unohda tiukkasävyistä mutta rauhallista puhuttelua ja jatkossa kiinnittää enemmän huomiota omaan ajokäytökseen. Varmaankin nähdessään enska-asuisen KTM kuskin muistaa että tollasia mulkkuja ainakin pitää jatkossa väistää ettei ruma setä tuu taas pitämään puhuttelua.:thumbup:
Pysyi varmasti hienosti mielessä ihan iltaan asti... :D

Ja sitten seuraavalla tapakasvatus keikalla saadaan ihmetellä vielä lisää teinien speideilyjä, kun sattuu vähemmän nössyköitä isänmaan toivoja kohdalle, jotka taputtelevat ruman kotari-sedän vielä entistäkin rumemmaksi samalla kun pissiliisit taputtavat pöksyt märkänä takapenkiltä tahtia.

Jos noin pahasti jännittää nuorison tekemiset niin on tosiaan parempi jättää juttu tuokiot väliin:D

Mulle on oikeastaan aivan sama jäikö keskustelusta jotain mieleen vai ei, ainakin on yritetty ja annettu junnulle mahdollisuus oppia jotain.

Koheltaja sanoi:
Jos noin pahasti jännittää nuorison tekemiset niin on tosiaan parempi jättää juttu tuokiot väliin:D

Mulle on oikeastaan aivan sama jäikö keskustelusta jotain mieleen vai ei, ainakin on yritetty ja annettu junnulle mahdollisuus oppia jotain.

Juu,ja jos ei oranssi (olettaen) kotari näy,niin mikä sitten ? :blink:
Tosin enskoja välillä sekoitetaan helposti mopoihin,ja siinä sitten tulee se "näyttämisen halu" juuri kortin saaneille joskus :dunno:
Itellä oli taannoin punainen enduropyörä,eikä sekään herättänyt tarpeeks huomiota,kun meinas autoiliaja väkisin ohittaa,vaikka ryhmityin vilkku päällä kääntymään.
Joku sitten loksahti hepun päässä kohilleen,ja kuulin vain kumin ulinaa ja sivusilmällä havaitsin auton keulan olevan luvattoman lähellä...eli meinas käydä ikävästi :crash:

Jaaman sanoi:
Tosin enskoja välillä sekoitetaan helposti mopoihin

Käytännössä huomattuja juttuja enskalla. Jos ajat melkein missä tahansa tien oikeaa reunaa pitkin, autoilijat luulee mopoksi ja saa toimia pujottelukeppinä. Jos ajat keskellä kaistaa niin saa ajella aika rauhassa, ei edes yritetä väkisin ohi, paitsi jos ajaa taajamassa rajoitusten mukaan. Silloin on ihan pakko roikkua takarenkaassa kiinni ja yrittää ohitusta, toisinaan jää yritykseksi... Vtuttaa tollaset nuohoojat:pissed:

Sama homma tervehtimisen kanssa, jos ajaa tien oikeaa reunaa niin ei lapaset nouse kun luulee mopoksi:grin:

^Hirveesti jossittelua...:D

Koheltaja sanoi:

Hyvä että ainakin yritystä oli teinien kasvatukseen. Totta tämäkin planeetta pelastuisi jos jokainen hoitaisi kotipoliisin tonttinsa.

Viime viikolla tuli itsellekin vastaan joku oikeen 5 tähden k*sipää. Olin ajelemassa maanantaina päiväsaikaan Jyväskylään päin jossain hankasalmen ja Vaajakosken välillä. Tiellä oli 100 km/h rajoitus ja eteen sattui 70 km/h ajava kuorma-auto ja sen perässä ajeli joku suht uudella mersulla. Tuli hyvä suora vastaan ja mersu lähti ohittamaan ja minä heti siihen perään. Noh mersukuski päätti sitten sen kuorma-auton rinnalla jarruttaa vauhdin samaan kuorma-auton kanssa etten minä päässyt edelle ja ajeli sitten siinä suoran loppuun asti ja minun oli pakko pakitella takaisin sen kuorma-auton taa. Onneks sentään ei ketään muuta ollu sitten siellä takana että hyvin mahtui pakittelemaan. Ei oo kyllä pitkään aikaan mikään noin pahasti suututtanu :rant:

Tänään taas perusmeininki: äijä Octavialla ajaa oikeaa kaistaa, minä menossa vasemmalta ohi. Tapahtuu seuraavaa: ratti kääntyy vasemmalle, vilkku napsahtaa päälle ja lopuksi vasta pää. Jouduin vetämään niin tiukan jarrun kuin uskalsin etten jäänyt alle. Melkeen pannutin :P

Kiihdytys ukkelin rinnalle oikealle ja sentteri pystyyn.

On tää oma elämä nykyään niin helppoa.

Ei jaksa enää pipa kiristää hirveesti pörisevistä pakoputkista, eikä ikäihmisistä liikenteessä. Eikä jaksa oikein pitää kovin hirveää meteliä siitäkään jo joku sattuu vahingossa ajamaan eteen.
Oikea lääkitys, tai iän myötä elämänkatsomus hieman avartunut?

Nyt saa lähinnä noista em. narinoista hyvät naurut, sympatiat, empatiat ja välillä vähän sääliäkin.
Itse sitä toki myös jaksoi nuorena rassaata noita pakoputkia ynnä muuta hyvin tarpeellista, ja nyt oikein hyvin tiedostaa myös että hyvää vauhtia ollaan menossa itse sitä lopullista puusilmäistä senioriluokkaa. Se on hieno homma kun on tämä yhteinen harrastus, varsinkin kun näinkin aktiivisesti puhalletaan yhteen hiileen.

No, tsemppiä ja vihataan kaikkea erilaista. :bye:

tomppan sanoi:
mersu lähti ohittamaan ja minä heti siihen perään. :rant:

Koskaanhan ei sais lähteä toisen perään ohittamaan. Joskus käynyt itelle sama, sen jälkeen varmistanut, että edellä ajava on päässyt ohitettavan ohi. Pääsee itekin pienemmillä verenpaineilla.. :)

trj sanoi:
On tää oma elämä nykyään niin helppoa.

Ei jaksa enää pipa kiristää hirveesti pörisevistä pakoputkista, eikä ikäihmisistä liikenteessä. Eikä jaksa oikein pitää kovin hirveää meteliä siitäkään jo joku sattuu vahingossa ajamaan eteen.
Oikea lääkitys, tai iän myötä elämänkatsomus hieman avartunut?

Nyt saa lähinnä noista em. narinoista hyvät naurut, sympatiat, empatiat ja välillä vähän sääliäkin.
Itse sitä toki myös jaksoi nuorena rassaata noita pakoputkia ynnä muuta hyvin tarpeellista, ja nyt oikein hyvin tiedostaa myös että hyvää vauhtia ollaan menossa itse sitä lopullista puusilmäistä senioriluokkaa. Se on hieno homma kun on tämä yhteinen harrastus, varsinkin kun näinkin aktiivisesti puhalletaan yhteen hiileen.

No, tsemppiä ja vihataan kaikkea erilaista. :bye:

Samoin ajatuksin.

sarkka sanoi:
Samoin ajatuksin.
Niinpä. Joskus näitä lukiessa joutuu ihan väkisinkin miettimään sitä että kyllä kai näiden kaikkien kirjoitusten takana on kumminkin täysi-ikäiset ihmiset, kun sentään keskustellaan yleisillä teillä tapahtuvasta moottoripyörä harrastuksesta, mihin se täysi-ikäisyys olis suotavaa.

Ala ikäisenä korkeintaan voi vähän salaa käydä harjottelemassa, ja nimenomaan, ja varsinkin silloin kannattais ajella mahdollisimman vähän huomiota herättämättä. Sillein minä harjoittelin. :orgmp:

jase10 sanoi:
Koskaanhan ei sais lähteä toisen perään ohittamaan. Joskus käynyt itelle sama, sen jälkeen varmistanut, että edellä ajava on päässyt ohitettavan ohi. Pääsee itekin pienemmillä verenpaineilla.. :)

Totta kieltämättä tuokin, ja oli tuolta osin ehkä omaakin vikaa tilanteessa. Oli sen verran hyvä suora ja näkymää pitkälti että päätin tuutata itseni sinne samaan matkaan. Ens kerran jätän kokeilematta.

Mulla on kukkahattuilu vähentynyt kun pikkuhiljaa oppinut tuota kaksipyöräistä ajamaan. Apupyörät otettaneen pois Alastarolla ensi viikonloppuna :p Ei tunnu enää niin kauhealta kaikki liikenteessä ja kertomukset sieltä. Samalla kaikenlainen kikkailukin on alkanut kiinnostaa (suljetulla alueella ™) kun mopo tuntuu olevan hallinnassa eikä letkasta tippuminenkaan pelota. Tämä on muuten varmaan se kehityskaaren vaihe milloin se ensimmäinen kaatokin helposti tuleee, kun itseluottamus on huipussaan ja aletaan kuolemattomana hakemaan niitä rajoja :jpstyle:

Kotilokuskien törttöilylle löytyy kuitenkin ymmärrystä aika pitkälle, koska harvoin ne tahallaan mitään törttöilevät. Ja toisaalta ennakoimalla useimmiten pysyy tilanteen herrana (no U-käännös motarilla tai kolmion takaa singahtaminen pikatiellä voi yllättää), siitä ei tingitä :ohmy:

Back