• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

999R tarjouksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
....vai vuokrata... ootko Italo tosissas?
Toi on kyllä aika cool laite heittää lenkki!
Kyllä se on täysin mahdollista tietyin edellytyksin.

Jaettu ilohan on isompi ilo, plus ehkä siitä pikkaisen saisi takaisin pääomakuluja/tappioita, jotta mikäs ettei.
033102beer_1_prv.gif

Olen lukenut tämän topicin mielenkiinnolla läpi. En ole tähän mennessä havainnut minkään muun mp-merkin osalta vastaavan tasoista keskustelua. Vaihdoin Ducatiin viime keväänä ja olen ollut (muutenkin) todella tyytyväinen pyörääni.

Nyt lukemani perusteella olen vieläkin tyytyväisempi valintaani.

Koetas Jyri ny perustella, miks sunkin mielestä Ducatit on liian kalliita tai ainakin tuo mun ärrä? Siihen kai tää topikki erikoistarjouksista oli kohdistunu.
Aivan totta! Italo PRKL! SUN mopon hinnan takia tässä nyt väännetään!
tounge.gif
Jyri kertoo mikä siinä on homman juju ja sen jälkeen julistetaan, että R1 on paras.

Lopputaistelu Jyri vs. Italowestern.
thumbs-up.gif

Oho täällähän on taas ihan täys sota päällä. Ja vasta kun saatiin se 999 vs. gixer -vääntö pulkkaan
biggrin.gif

En malta olla heittämättä vettä myllyyn, en vaan malta, anteeksi siitä
wink.gif
No saapahan joku ainakin riemua kun seuraa näitä keskusteluja vierestä....

Joku heitti ilmoille sen disonanssin, vai mikä hitto se latinasta johdettu hieno termi olikaan. Voisiko olla, että ilmiö toimisi myös toiseen suuntaan? Voisiko mitenkään olla, että japanilaisten pyörien omistajien uskomus on se, että jokaiselle eurolle pitää saada vastinetta paperilla, ja että tätä uskomusta horjuttavat nuo kurjat tukatissit, jotka väittävät, että myös ulkonäöllä ja tunneasioilla on tekemistä pyörän arvotuksen kanssa... Mutta väärässähän minä toki olen. Lähtökohtaisestihan minä olen väärää mieltä, fanaatikko tai vähintäänkin ducatin markkinointiosaston harhauttama eksynyt sielu. Minähän en oikeastaan muuta tiedä, kuin että Ducati ei ole paras kaikille, se vaan tuntuu olevan paras minulle, joka tietenkin on väärä mielipide...

Ja tuohon putkirunkoasiaan on vielä pakko ottaa kantaa. Syy miksi japanilaiset alumiinirunkoja tekevät on hyvin yksinkertainen. Ne ovat halpoja ja nopeita valmistaa ja ne pärjäävät ominaisuuksiltaan putkirungoille. On hyvä muistaa että jokainen prätkiä valmistava yritys on täällä tehdäkseen rahaa. Japanilaiset vaan pyrkivät tekemään sitä suurilla sarjoilla ja mahdollisimman matalalla kuluttajahinnalla. Lähestyminen on siis hyvin erilainen kuin perinteikkäillä italialaisilla tehtailla. Tämä tarkoittaa sitä, että valmistustekniikaksi valitaan se halvin mahdollinen, joka kuitenkin on riittävän hyvä, etteivät kilpailijat saa etulyöntiasemaa. Näin olen alumiinin käyttö rungon materiaalina on varsin perusteltua. Tai niin ainakin minä tekisin jos massatuotetta lähtisin suunnittelmaan. Mutta jos joku on sitä mieltä, että teräksinen putkirunko on huomattavasti alumiinirunkoa huonompi vaihtoehto, niin suosittelen lämpimästi uhraamaan muutaman tunnin lujuusoppiin ja erilaisten rakenteiden kestävyyteen (eikä ihan perusfysiikkakaan varmaan olisi pahitteeksi), ennenkuin tuollaisia idiotismeja alkaa laukomaan. Jos joku omaa puhdasta faktaa alumiinirunkojen ylivertaisuudesta, niin kernaasti näkisin tämän. Mieluusti mallinnuksen kanssa. Ihan kaavatkin käy, jos ei löydä sopivaa formaattia graafiselle esitykselle netissä, silloin vaan jäävät fysiikkaa ymmärtämättömät kovasti ulkopuoliseksi todistuksesta
wink.gif

Anteeksi, jo toistamiseen pyörrän puheeni ja avaan sanaisan arkkuni
nixweiss.gif

sanoi:
Minähän en oikeastaan muuta tiedä, kuin että Ducati ei ole paras kaikille, se vaan tuntuu olevan paras minulle, joka tietenkin on väärä mielipide...

Hieno näkökulma... hyvä mielipide, niistä kun ei sovi kiistellä

sanoi:
On hyvä muistaa että jokainen prätkiä valmistava yritys on täällä tehdäkseen rahaa. Japanilaiset vaan pyrkivät tekemään sitä suurilla sarjoilla ja mahdollisimman matalalla kuluttajahinnalla.

Ihan niin... Yrityksen tarkoituksena on tehdä rahaa, ja Ducati osaa sen homman erinomaisesti... Mahdollisimman korkeat kuluttajahinnat niin johan riittää pienempikin pyörien myyntimäärä.
033102bebe_1_prv.gif

Jos asiaa lähestyisi neutraalisti ja vähemmän provosoiden, tämäkin asia selviäis kun selaisi läpi Ducatin ja Suzukin tulostiedot... Sieltähän se viisaus löytyisi, kumpi on paremman keinon rahastukseen löytänyt...

Tulen Italo vuokraamaan sulta pyörän keväällä jos olen rahoissani. Älä myy sitä.
biggrin.gif

Tuli ihan vaan asiasta viidenteen mieleen, että onko kukaan seurannut musiikkipuolella millaisilla härdelleillä esiintymislavojen valot ja raskas äänentoistolaitteisto on kiinnitetty roikkumaan katosta maailmantähtien saapuessa Suomeen konsertoimaan? Mikähän syy siinä on, että käyttävät moisia rakennelmia?
omg.gif

Japanilaiset vaan pyrkivät tekemään sitä suurilla sarjoilla ja mahdollisimman matalalla kuluttajahinnalla. Lähestyminen on siis hyvin erilainen kuin perinteikkäillä italialaisilla tehtailla.

Tämä tarkoittaa sitä, että valmistustekniikaksi valitaan se halvin mahdollinen, joka kuitenkin on riittävän hyvä, etteivät kilpailijat saa etulyöntiasemaa. Näin olen alumiinin käyttö rungon materiaalina on varsin perusteltua.
Väität siis että Italialaiset eivät pyri tekemään tuotteita mahdollisimman halvalla TUOTANTOkustannuksilla (kuluttajahinta on aivan eri asia)? Tuo väiteen voi jättää diipadaapa osastolle. Kyllä ne italiaanot ihan varmasti pyrkivät ostamaan ne putkirungot mahdollisimman halvalta alihankkijalta, laadun kuitenkaan kärsimättä. Hankinnassa pyritään aina optimoimaan hinta-laatu suhde jokaisessa mp tehtaassa ympäri maailmaa.

Valmistustekniikasta kertoneet ja perustelet hieman lisää, miksi väitteesi mukaan al- runko on niin paljon halvempi valmistuttaa kun putkirunko.

Aika vähän täällä Ducatin omistajat muita merkkejä haukkuvat. Enemmän omaamme kehutaan, sitäkin enemmän ja vielä vähän enemmän.
biggrin.gif
Saahan sitä omaa rakastaan kehua, ei pitäisi olla keneltäkään pois. Paitsi tietysti kateelliset kaappikommiunistit iskevät tänne säännöllisesti meitä huvittamaan teho/hinta-logiikallaan.
Mistähän joku täällä olis sulle kateellinen? Itselle ei ainakaan tule mitään mieleen. Tosin, en pidä itseäni kaappikommunistinakaan.
Sen kun tietäisi mistä he ovat Ducati kuskeille kateellisia. Kai Ducatilla on jotain tekemistä asian kanssa. Jos vaikka KTM:ää kehuvat omistajat, ei sinne tule muut itkemään teho/hinta suhteen huonoudesta. Valitettavasti monelle pyörä on muutakin kuin tehoa ja hintaa. Minulla ei ole kumpaakaan paljon, mutta äänet ja ulkonäkö paikkaa KAIKKI pienet puutteet
inlove.gif
.

Sen kun tietäisi mistä he ovat Ducati kuskeille kateellisia. Kai Ducatilla on jotain tekemistä asian kanssa. Jos vaikka KTM:ää kehuvat omistajat, ei sinne tule muut itkemään teho/hinta suhteen huonoudesta. Valitettavasti monelle pyörä on muutakin kuin tehoa ja hintaa. Minulla ei ole kumpaakaan paljon, mutta äänet ja ulkonäkö paikkaa KAIKKI pienet puutteet
inlove.gif
.
Voin sen verran raottaa omia kirjoittamisiani ja pääni aivoituksia...

Ensinnäkin... En myönnä olevani kateellinen. Kirjoitukseni itseasiassa lähtevät liikkeelle juuri näistä kommenteista, mm. siitä että luulette porukan olevan kateellisia, ja perustelette hankintapäätöksen olevan enemmän tai vähemmän tunteella tehty. Kuitenkin esimerkiksi hinta/laatusuhteesta kun on puhuttu, voisin kuvitella että ducation 30-50k€ verrattuna vaikka nyt siihen kilosen gixxerin <20k€ ei pystytä todellisuudessa löytämään perusteita nimenomaan hinta-laatusuhteesta. Ducatin hinta on verrattavissa Mersun hintaan, nimi maksaa, ja innokkaat ducatistit ovat halukkaita maksamaan sen. Minä en ole, mutta se ei mielestäni tee minusta kateellista, vaikka hinta-laatusuhdetta kritisoinkin!

Sen lisäksi en näe mitään syytä, miksei japsimopon omistajat voisi perustella näitä tusinamopoiksi haukkumianne menopelejä tunnepohjalta ostetuiksi... Oikaiskaa jos olen ymmärtänyt väärin. Mutta mielestäni kuitenkin myös japsimopot ovat hankittavissa ihan tunnepohjalta. Itse olen pysynyt Kawassa... vaikka monta muuta mielenkiintoista pyörämerkkiä on olemassa... Siis myös Ducati

tosi jännää seurattavaa. tässä soliverimiehet ja dukatistit vetää köyttä joka suuntaa
tounge.gif

Honta-miehiä ei kommentoimassa ole näkynyt, muutama Kawasakkilainen...

Montako ducatistia tunnet IRL?

Useita vuosia ducatisteja niin radalla, endurolla ja EAK-kursseilla kouluttaneena voin kertoa, että ylimielisyys on kaukana ko. ryhmästä.
En yhtäkään
033102bebe_1_prv.gif

Ja jos muiden merkkien dissaaminen on samalla tasolla kuin täällä tuntuu olevan, niin ducatistit saavat ollakin rauhassa keskenään...

Ja koska tämä topicci ei enää jalostu mihinkään, vaikenen kuin muuri!
tounge.gif
biggrin.gif
pftroest.gif

Kukaanhan ei myönnä olevansa kateellinen, mutta lähes kaikki jollakin tasolla ovat..

tosi jännää seurattavaa. tässä soliverimiehet ja dukatistit vetää köyttä joka suuntaa
tounge.gif

Olisiko hånta miehet tyytyväisiä luotettaviin pyöriinsä, vaikka ne ei paperilla kaikkein tehokkaimpia olekkaan.. ei sitten tukaati foorumille tarvitse tulla meuhaamaan.

Hyvä Tee Vee, takinkääntäjien mestari.
Ducati on osakeyhtiö, joka on ollut konkurssin partaalla vuodesta 1984 lähtien.
Omistajina ensin Cagiva ja Amerikkalainen sijoitusyhtiö on pitänyt kiikun kaakun Ducatin pystyssä vuodesta toiseen.
Nyt Ducatilla on motogp ja superpike tallit,jonka rahoitus tulee  yllätys yllätys myydyistä katupyöristä.
t: lato

tounge.gif

Minut voinee hontamieheksi luokitella... ehkä.

Tällainen keskustelussa näkyvä yksisilmäisyys lähinnä vain huvittaa ja pakko myöntää, että sitä esiintyy näköjään lähinnä riisikuppikyykkyjen omistajissa. Hemmetin kykloopit...

Kahden riisikupin omistajana pakko myöntää, että syy miksi mopottimeni ovat hontia on raha. Vähävaraisena minun on ajateltava taloudellisesti edullista miellyttävää vaihtoehtoa ja sen vuoksi valintani on toistaiseksi ollut honta, luonnollisesti.

Harkinnassa on ollut myös sukisukin ja tukatin matkasportit. Niin Busan kuin ST4:n hankinta ei kariutunut niinkään hankintahintaan vaan paremminkin epäluotettavuuteen sillä käytetyn mopottimen hankinnan kriteerinä on luotettavuus ja se ei todellakaan yhdisty millään lailla mainittujen mopottimien ominaisuuksiin. Ei ainakaan lähellekään hontan lailla.

En kadehdi enkä mollaa millään lailla tukatia ja jos kykenisin sellaisen ostamaan uutena niin ST 4 olisi erinomainen vaihtoehto. Ja jos kyykkyä harkitsisin niin oishan toi 999 makee peli. Aivan toista luokkaa kuin tonninen sukisuki. Perustelut... riittävä teho, ulkonäkö ja äänet... ja ku tuntuu siltä
cool.gif

Kaikkinensa jokainen valitsee itselleen sopivan mopottimen ja ihan omilla perusteillaan, joissa ei loppujen lopuksi ole mitään järkeä. Paitsi itselle ja sehän riittää...
cool.gif

Saitilla on melkoisesti hehkutettu 999r- pyörää, sen ominaisuuksia, "mutkanottoa", (mitä se lieneekään)hintaa/kuinka se ei juuri lainkaan laske arvoaan edes käytettynä, ääntä, harvinaisuutta, tunnetta, käsityön määrää, jalkatyön määrää yms. hypeä.

Käsittääkseni ko. pyörien omistajia ei ole kuin yksi aktiivisesti kirjoitellut näihin topiceihin. Tällä ko. pyörällä ei lukemieni perusteella ole juurikaan ajettu. Muutama sata km ja (penkissä käytetty blingbling käyrän vuoksi). Ominaisuuksista ei siis oikeasti ole hirveästi kuin pintatietoa. Meuhkaamista ja hehkuttelua kyllä sitäkin enemmän.

Jotkut kutsuvat sitä moottoripyöräilyksi tai moottoripyöräilyn harrastamiseksi. Minä kutsun tuota ihan vaan omistamiseksi, ja omistamisella hehkutteluksi.

Ja kaikki hypetys tämä siis pyörän omistamisesta. Pullisteluako? En minä voi sitä tietää. Kunhan heitin ajatuksen. Sitten voitaisiin puhua pullistelusta, jos sama hlö tärkelöisi lisäksi vielä jollain muulla vastaavalla, esim kellollaan. Ei kaiketi kukaan semmoiseen enää lähtisi. En minä voi sitäkään onneksi tietää.

Hieman kun kehuisi mahtavan konjakin makua ja aromeita pelkästään lehtijuttujen ja pullon etiketin ja juoman merkin perusteella.
Ei kaiketi kukaan semmoistakaan....tai mistäs sitä tietää näinä päivinä.

Saitilla on melkoisesti hekutettu 999r- pyörää, sen ominaisuuksia, "mutkanottoa", (mikä se lieneekään)hintaa/kuinka se ei juuri lainkaan laske arvoaan edes käytettynä, ääntä, harvinaisuutta, tunnetta, käsityön määrää, jalkatyön määrää yms. hypeä.

Käsittääkseni ko. pyörien omistajia ei ole kuin yksi aktiivisesti kirjoitellut näihin topiceihin. Tällä ko. pyörällä ei lukemieni perusteella ole juurikaan ajettu. Muutama sata km. (penkissä käytetty blingbling käyrän vuoksi). Ominaisuuksista ei siis oikeasti ole hirveästi kuin pintatietoa. Meuhkaamista ja hehkuttelua kyllä sitäkin enemmän.

Jotkut kutsuvat sitä moottoripyöräilyksi tai moottoripyöräilyn harrastamiseksi. Minä kutsun tuota ihan vaan omistamiseksi, ja omistamisella hehkutteluksi.

Ja kaikki hypetys tämä siis pyörän omistamisesta. Pullisteluako? En minä voi sitä tietää. Kunhan heitin ajatuksen. Sitten voitaisiin puhua pullistelusta, jos sama hlö tärkelöisi lisäksi vielä jollain muulla vastaavalla, esim kellollaan. Ei kaiketi kukaan semmoiseen enää lähtisi. En minä voi sitäkään onneksi tietää.

Hieman kun kehuisi mahtavan konjakin makua ja aromeita pelkästään lehtijuttujen ja pullon etiketin ja juoman merkin perusteella.
Ei kaiketi kukaan semmoistakaan....tai mistäs sitä tietää näinä päivinä.
Erinomaista!!!
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Back