• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

999R tarjouksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...noh Nina ; älä töni....
smile_org.gif

Saitilla on melkoisesti hekutettu 999r- pyörää, sen ominaisuuksia, "mutkanottoa", (mitä se lieneekään)hintaa/kuinka se ei juuri lainkaan laske arvoaan edes käytettynä, ääntä, harvinaisuutta, tunnetta, käsityön määrää, jalkatyön määrää yms. hypeä.
Taitaa olla noin kaksi nimimerkkiä, jotka sitä hehkuttavat. Ducatin omistajia on sitäkin enemmän. Itse en hirveästi voi hehkuttaa, kun en ko peliä ole ajanut. SS900 riittää minun tarpeisiin, kuten olen useasti tällä sivustolla todennut. Arvostan tunnelmaa enemmän kuin suorituskykyä, paitsi alustan osalta haluan pyöräni toimivan, joten Öhlinssiä olen vaihdellut sinne.

Arvostan kyllä MV Agustaa, 999R:ää jne harvinaisia ja arvokkaita pyöriä, mutta itse en ole valmis 50k€ muoviin ja metalliin sijoittamaan. Jos omistaisin 50k€ ylimääräistä pistäisin siitä 10k€ hallituksen pyörään ja 40k€ turvin voisin pitää 6kk palkatonta vapaata vaikka Aasiassa. Tietysti jos rahaa olisi oikein reilusti niin voisihan sitä 748R:n hommata ja vaikka kilvettömäksi 750 MV Agustan.

Mutta miksi omistaja ei saisi unelmaansa kehua? 999R on juurikin toteutunut unelma. Ihme homma miten paljon se Ducatin kehuminen muita (kateellisia kaappikommunistejako?
omg.gif
) suututtaa. Onko kyse siitä, että ei ole enää soveliasta ostaa 50k€ pyörää, kun kaikilla ei siihen ole varaa. Ja jos ostaakin niin sen omistamista ei saisi julkisesti hehkuttaa. Kel onni on se onnen kätekeköönkö?

Mutta miksi omistaja ei saisi unelmaansa kehua? 999R on juurikin toteutunut unelma. Ihme homma miten paljon se Ducatin kehuminen muita (kateellisia kaappikommunistejako?
omg.gif
) suututtaa. Onko kyse siitä, että ei ole enää soveliasta ostaa 50k€ pyörää, kun kaikilla ei siihen ole varaa. Ja jos ostaakin niin sen omistamista ei saisi julkisesti hehkuttaa. Kel onni on se onnen kätekeköönkö?
Jälleen ihan ikioma kantani, jonka olen mielestäni tuonut jo ihan riittämiin esiin, sanon siis kuitenkin vielä kerran. Ducatistit eivät tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa, että myös muut pyörämerkit voivat aiheuttaa omistajilleen hyvänolon tunnetta. Eli se ei ole pelkästään Ducatin "ominaisuus". Tätä olen siis yrittänyt viestittää.

Se, laittaako joku 50k€ pyörään, on jokaisen henk. koht. asia, eikä kuulu ainakaan mulle... Oma valintani oli laittaa reilu 200k€ rakentamiseen ja nautiskelen nyt siitä. Sen lisäksi ajelen omaan makuuni sopivalla pyörällä. En voi vielä sanoa, että ajaisin unelmallani, mutta senkin aika tulee... Omassa tapauksessani tuo unelma on silti (kaikella kunnioituksella muita pyörämerkkejä kohtaan) merkiltään Kawasaki.

Edit: Niin... ja itseasiassa koko vääntöhän alkoi siitä, että Ducatistit alkoivat puolustaa tuota ~20k€ alennusta 2 vuoden aikana... uudessa pyörässä. Se tässä vielä tulee mieleen, että jos 2004 pyörä menettää arvostaan ~40%, niin menettääkö se myös tunnelatauksestaan sen ~40%?
033102bebe_1_prv.gif

Saitilla on melkoisesti hekutettu 999r- pyörää, sen ominaisuuksia, "mutkanottoa", (mitä se lieneekään)hintaa/kuinka se ei juuri lainkaan laske arvoaan edes käytettynä, ääntä, harvinaisuutta, tunnetta, käsityön määrää, jalkatyön määrää yms. hypeä.

Käsittääkseni ko. pyörien omistajia ei ole kuin yksi aktiivisesti kirjoitellut näihin topiceihin. Tällä ko. pyörällä ei lukemieni perusteella ole juurikaan ajettu. Muutama sata km ja (penkissä käytetty blingbling käyrän vuoksi). Ominaisuuksista ei siis oikeasti ole hirveästi kuin pintatietoa. Meuhkaamista ja hehkuttelua kyllä sitäkin enemmän.

Jotkut kutsuvat sitä moottoripyöräilyksi tai moottoripyöräilyn harrastamiseksi. Minä kutsun tuota ihan vaan omistamiseksi, ja omistamisella hehkutteluksi.

Ja kaikki hypetys tämä siis pyörän omistamisesta. Pullisteluako? En minä voi sitä tietää. Kunhan heitin ajatuksen. Sitten voitaisiin puhua pullistelusta, jos sama hlö tärkelöisi lisäksi vielä jollain muulla vastaavalla, esim kellollaan. Ei kaiketi kukaan semmoiseen enää lähtisi. En minä voi sitäkään onneksi tietää.

Hieman kun kehuisi mahtavan konjakin makua ja aromeita pelkästään lehtijuttujen ja pullon etiketin ja juoman merkin perusteella.
Ei kaiketi kukaan semmoistakaan....tai mistäs sitä tietää näinä päivinä.
Juurikin näin...

Menihän aikaa, kun tämän topicin kahlasi läpi. Yhdeltä istumalta ei edes jaksanut. Ja perusväännöksi ja osittain taas sivuraitelle on taas tultu. Eli jatketaan sillä. On se vaan hauskaa miten tämä merkki herättää tunteita. Hyvä vaan, että on mistä puhua. Tylsäähän se olisi, jos kaikki kirjoittelisi omien pyörien dynoista omille foorumeilleen, kun niitä voi täällä verrata ihan uusilla tavoilla. Niitä voi ehkäpä katsella vaikka nurinpäin taikka ylösalaisin. Aina saa uudenlaisia lukemia. Niin ja ei ne lukemat vaan se tunne.  
biggrin.gif
Minäkin vielä joskus uskoin siihen. Aikaan, jolloin minullakin oli Ducati. Enpä usko enää. Kuitenkin olen sillä silmällä aina välillä katsellut tuota s4rs mallia.. Hiukan ehkä kiinnostaisi...
Jatkakaa
062802moto_prv.gif

Nyt kyllä pikkuhiljaa voitaisiin keskittyä tuohon 1098 ja vaikka sen k7 kilosen vertailuun. Sepä olisikin mukavaa, koska näitä kumpaakaan ei kellään taida edes täällä Suomessa vielä olla.

Kertokaas muuten, että miksi aina se toinen pyörä mihin verrataan on se GSX-R 1000? Täällä kun puhutaan, että tämä Ducati nyt niin paljon herättäisi keskustelua, mutta kyllähän tuo kilonen giksutin sentään on aivan omassa luokassan jo tuonkin asian osalla.

Edit. Olihan tuolla tuossa 1098 topikissa jo vertailua, mutta vaan vanhaan giksuttimeen. Oikein oli jo vääntökäyrätkin esillä.
tounge.gif

Sen kun tietäisi mistä he ovat Ducati kuskeille kateellisia. Kai Ducatilla on jotain tekemistä asian kanssa. Jos vaikka KTM:ää kehuvat omistajat, ei sinne tule muut itkemään teho/hinta suhteen huonoudesta. Valitettavasti monelle pyörä on muutakin kuin tehoa ja hintaa. Minulla ei ole kumpaakaan paljon, mutta äänet ja ulkonäkö paikkaa KAIKKI pienet puutteet
inlove.gif
.
Voin sen verran raottaa omia kirjoittamisiani ja pääni aivoituksia...

Ensinnäkin... En myönnä olevani kateellinen.

Mää myönnän. Haluaisin kyllä vaikkapa dukaattin ilmavaivaisen monster tonnisen, mutta ei just nyt voi hommata.

Nyt kyllä pikkuhiljaa voitaisiin keskittyä tuohon 1098 ja vaikka sen k7 kilosen vertailuun.
Tai voisitte alkaa haukkumaan desmosediciä, siinä vasta kallis peli! EUR 75000. Onhan siinä tehoa, mutta 1098 verrattuna 40 lisähevosvoimaa maksaa 50000 EUR, Pöyristyttävää!!
[ missäs se vanha desmosedici-thread olikaan... ]
idea3.gif

vittu mitä paskaa täälläkin joutuu lukemaan
crazy.gif

mielenkiinnolla odotan , koska alkaa sen desmo RR:n hinta-laatusuhteen vertailu sukisukiin...

Jälleen ihan ikioma kantani, jonka olen mielestäni tuonut jo ihan riittämiin esiin, sanon siis kuitenkin vielä kerran. Ducatistit eivät tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa, että myös muut pyörämerkit voivat aiheuttaa omistajilleen hyvänolon tunnetta. Eli se ei ole pelkästään Ducatin "ominaisuus". Tätä olen siis yrittänyt viestittää.
Ei se nyt ihan noin mene. Luultavasti jokainen Ducatin omistaja ymmärtää, että muut pyörät voivat olla muiden unelmia. Ducatihan ei ole mitenkään mittareilla mitattaessa hyvä pyörä, joten jos sellaisen itselleen ostaa niin ymmärtää, että ihmiset arvostavat eri asioita, koska arvostaa itsekkin hyvin erilaista pyörää. Minä en ainakaan huonoksi sano mitään liikkuvaa moottoripyörää. Jokin yleinen mallia voi olla tylsä, joku ruma, mutta jokainen tekee valintansa itse.

Ei täällä Ducati puolella haukuta muita merkkejä tai niiden omistajia (yksi poikkeava nimimerkki ehkä löytyy, kun häntä kunnolla provosoi). Yleensä kehutaan sitä omaa pyörää ja omaa merkkiä. Tämä jostakin syystä on punainen vaate tietyille henkilöille. Niin ja lisää ongelmia tulee siitä, kun joku kertoo pitävänsä Ducatista enemmän kuin edellisestä pyörästään.

Kertokaas muuten, että miksi aina se toinen pyörä mihin verrataan on se GSX-R 1000? Täällä kun puhutaan, että tämä Ducati nyt niin paljon herättäisi keskustelua, mutta kyllähän tuo kilonen giksutin sentään on aivan omassa luokassan jo tuonkin asian osalla.
Tähän Tylyttäjä antanee tyhjentävän vastauksen. Hänellä voisi sukisukin pr-osasto muuten antaa jonkinlaisen stipendin..
tounge.gif

Ei helvata, tästä se viimestään huomaa talven tulleen. Taas täällä väännetään hikihatussa omaa merkkiä ylimmälle korokkeelle. Eikö se Ducati ole merkki muiden joukossa, tosin vähän niinku Alfa autopuolella... Ei toki paras, ei huonokaan... mut tunteita herättävä. Sen takia jotkut sitä Alfaakin ostaa... Ja järkisyillä tätä harrastusta on turha perustella vaikka Hånda kuskit monesti ovatkin mielestään "järkeviä" valinnoissaan.
tounge.gif

Tää keskustelu on vähän ku alettais hakkaan tänne piin desimaaleja... suht loputon ketju ja tasan jos meinaat saada ni hippasen saattaa vierähtää palstatilaa.
biggrin.gif

pakko nyt laittaa omakin mielipide.

eli omat lähtökohdat, pari kesää sitte oli alla hondan vanha kevari, se oli hyvä. viime kesänä oli Suzuki GS500e, sekin oli tietenkin hyvä ja tosi hauska ajaa. ja nytten on ducati, jota pitää jo huoltaa vaikken oo ajanu kuin jonku 600km tuossa syksyllä.

omat perusteluni on ne äänet, eli 2-sylinterinen. vaikka se laiska onkin niin ei haittaa, kunhan saa päät kääntymään metelillä.
kenellä ois tiedot ER6 ja SS620ff tehoista? olisi kiva verrata, ku tuo kawa oli kärjessä mun seuraavan-pyörän-hankinta-listassa.

ja sitten vielä yksi asia. se miksi verrataan kilo-gixxeriin johtuu varmaan siittä että, se kilo-gixutin on yks parhaimpia pyöriä, ainaki siinä jo monesti mainitussa hinta/laatu-suhteessa ja paino/teho-suhteessa.

ei mulla muuta. jatkakaa.

ja sitten vielä yksi asia.  se miksi verrataan kilo-gixxeriin johtuu varmaan siittä että, se kilo-gixutin on yks parhaimpia pyöriä, ainaki siinä jo monesti mainitussa hinta/laatu-suhteessa ja paino/teho-suhteessa.
Jaa-a, mitenhän lie... oisko kumminkin kyseessä tietyntyyppiset motoristit omine arvostuksineen?

Kilogixeri on vain yksi parhaista rinnallaan monet muut standardikilokyykkypulunkakkimislauta-mopottimet ja nimenomaan vain mainitsemissasi asioissa. Ja ne "arvot" ovat täysin merkityksettömiä asioita käytännössä motoristille muualla kuin nakkikioskilla puheissa...

Arvostuksia on monia muitakin ja kullakin omansa.

Arvostan kyllä MV Agustaa, 999R:ää jne harvinaisia ja arvokkaita pyöriä, mutta itse en ole valmis 50k€ muoviin ja metalliin sijoittamaan.

omg.gif
Minäkään en ole valmis sijoittamaan 50 k€ muoviin ja metalliin. Jos joku haluaa, niin siitä vaan. Suomi on markkinatalousmaa, vaikka EU:n bryssät yrittävät edesmenneen Neukkulan ryssien tavoin vapauttamme tarmokkaasti kaventaakin.
Näen asian yleisenä kysymyksenä niin, että jonkun hankitun unelman, joka on miesten kyseessä ollen yleensä muovia ja metallia (enkä tarkoita tässä yhteydessä muovilla pumpattavaa Barbaraa tai metallilla dildoa), hehkutteleminen netissä on infantiilia. Eli olen siinä suhteessa aika lailla samoilla linjoilla Eikan kanssa.

Onpas halpaa kun uusi malli putkahti...

DUCATI 999 R Sis. racekit!  2004  28490 €
DUCATI 999 R Fila  2004  31990 €

Perus R on siis karvan yli 28 t€ ja tarroilla vajaa 32 t€...
Mites Italo sen hinnan "säilymisen" kanssa? Eikös se ollut 49 t€ joskus...
smile_org.gif
Parikymppiä hävinny uuden ovh:Sta ja noita hintoja kun katselee niin pari vuotta vanha suomipeli pitäis maksaa sellaiset 20-22 t€...
Tästä tämä topiikki alkoi. Jyrin viestistä, joka kohdistuu ainakin osaksi mun firman omistamaan 999R pyörään.

En tiedä onko kyseessä joku salajuoni, jolla Jyri yrittää mut saada luopumaan pyörästäni ns. alle puoleen hintaan (20-22t€).
tounge.gif

Ducati herättää keskustelua, mutta harvoin sen aivan tähän tyyliin aloittaa toinen Ducatisti. Toisaalta viesti sisälsi hienon mahdollisuuden jollekin, jolla olisi samat intressit kuin itselläni, eli hankkia 999R. Twinien twini.

TeeVeen ja mopo1000:n yms. vastaavat henkilökohtaisuudet on mielestäni melko turhia ja lapsellisia, mutta täytteenä ja sopivana provona menevät toki herättäessään lisää keskustelua.

Huumorintajuton ja ilkeä asenne luovat aina muissa puolustusasennetta ja niin ketju jatkuu ja jatkuu.

Ihan selvyyden vuoksi kerron nyt muutamia faktoja:

1. Ducati on minulle itselleni mukava merkki ja 999R hauskin pyörä, jolla olen ikinä ajanut. 1000km "sisäänajolla" ehtii jo melko hyvin päästä sisään pyörän antimiin.

2. Kyseinen yksilö on Hailac Oy:stä hommattu ja sen omakustannushinta 47.900€. Siihen nähden shopin tarjoushinta on siis alennettu jo pitkälle toistakymmentä prosenttia, jonka verran tappiota ollaan siis valmiit tuosta tässä vaiheessa ottamaan, jos joku ko. pyörän haluaa.

3. Elämässä tunneasiat on lopulta tärkeämpiä kuin ns. "järkisyyt" ja varsinkin mopoissa.

4. Uskon, että jokaikinen mopo merkistä tai mallista riippumatta on hommattu vapaasta tahdosta ja innostuksesta kyseiseen pyörään. Ehkä se ei ole unelmien unelma, mutta omistajalleen hauska lelu joka tapauksessa.

5. Moottoripyöräily on hauskaa ja sitä sen tulisi ollakin.

6. Nettivääntö koskien mopoja on vapaaehtoista, eikä mielestäni suurin osa Ducatisteista hauku muun merkin kuljettajia "vääristä" valinnoista. Useammin toisin päin.

7. En ymmärrä miksi joillekin muiden merkkien omistajille on tullut Ducatisteista ylimielinen kuva. Shit happens. Ehkä ei ymmärretä huumoria tms.

8. Topiikki koski 999R mopoa, joten taitaa olla aika luonnollista jos kyseisestä mallista on tässä jauhettu enemmän kuin muista mopoista.

9. Summa summarum. Rattoisaa kevään odotusta kaikille pyörän merkistä ja mallista riippumatta.
smile_org.gif

PS. Tervetuloa messuille osastolle 3e3.

PSPS. Jatkakaa vapaasti vääntöä
biggrin.gif

t. Spagu

Back