• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

999R tarjouksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eiköhän tähän jotenkin tulevaisuudessa vielä GSX-R:kin liity..  
tounge.gif
Joo tässä jo faktaa K4 gixxeristä!  
biggrin.gif
tounge.gif

en tuhlaa energiaa ihmetellä jonkun yksittäisen pyörän pyyntihintaa foorumilla.
Kovin näyttää energiantuhlaus maittavan, vaikka juuri äsken muuta todistelit.
Noh, olen pointtini sanonut ja selittänyt tuonkin osalta - jos et tahallasi halua toki ymmärtää vaan saada "vääntövaihteen päälle" niin en valitettavasti astu trolliansaan enempää
smile_org.gif

sanoi:
Olen vaan ihmetellyt, onko sinulla jotain henkilökohtaista pyörän myyjän kanssa, kun noin kiivaasti rinnalla pyrit pysymään.
Osan ajokamoistani olen häneltä ostanut, mopoon renkaat ja tuon mainitun 999R:nkin olen pari kertaa siellä kaupan pihassa nähnyt - eipä kummemmin tuon henkilökohtaista. Perus myyjä-asiakassuhde.

Kylläpä ne tytöt nyt jaksaa riidellä
biggrin.gif

Kyllä nuo Ducatit on hienoja, ei siitä yli pääse.
Toiset meistä tappelee, toiset ajaa, ja muutamat tappelee ja ajaa.

sanoi:
Olen vaan ihmetellyt, onko sinulla jotain henkilökohtaista pyörän myyjän kanssa, kun noin kiivaasti rinnalla pyrit pysymään.
Osan ajokamoistani olen häneltä ostanut, mopoon renkaat ja tuon mainitun 999R:nkin olen pari kertaa siellä kaupan pihassa nähnyt - eipä kummemmin tuon henkilökohtaista. Perus myyjä-asiakassuhde.
Mä oon jo aikoihin pudonnut Mopo1000 ja Jassun väännöstä... Taitaa olla jo turhan henkilökohtaista vääntää tuollaisesta asiasta täällä, koska se pyörän myyjä on näköjään molempien tuttu tai jotain...

pyörän myyjä on näköjään molempien tuttu tai jotain...
Italowesternin pyörähän tuo, Reliatecilla "myynnissä".
No ei kai kukaan sitä ilmoitusta ota tosissaan?
omg.gif
Jotkut nähtävästi ottaa
smile_org.gif

sanoi:
Ettei olisi jotain tekemistä verotuksen kanssa sillä pyörän myynnissä pitämisellä. En tiedä, eikä kiinnostakkaan oikeastaan..
Julkisuuttahan tuntuu tuolla ainakin saavan, joten vanhan "ei ole huonoa julkisuutta"-lausahduksen perusteella toimii ihan mainoksena
smile_org.gif

Mä oon jo aikoihin pudonnut Mopo1000 ja Jassun väännöstä... Taitaa olla jo turhan henkilökohtaista vääntää tuollaisesta asiasta täällä, koska se pyörän myyjä on näköjään molempien tuttu tai jotain...
Joo niin minäkin olen pudonnut jo pois mopo1000:sen ja Jassun väännöstä... eihän tuo johda mihinkään.

Jassulla taitaa olla samanlainen Sportvue ™ kypärä-hud-näyttökäkkylä kypärässä kuin Italowesternillä, ovat ihan "samikset" snagarilla
smile_org.gif
. Että asiakas ainakin on jos ei kaveri.

Onhan se totta, että tuskin se Reliatecissa Italon myymä 999R ihan tosissaan on kaupan. Ei kai kukaan sitä siihen hintaan ostaisi, tai jos ostaa niin siinäpähän sitten ostaa.

Joo niin minäkin olen pudonnut jo pois mopo1000:sen ja Jassun väännöstä... eihän tuo johda mihinkään.
Joo, huomasin saman että ei tuo johda mihinkään
smile_org.gif

sanoi:
Jassulla taitaa olla samanlainen Sportvue ™ kypärä-hud-näyttökäkkylä kypärässä kuin Italowesternillä, ovat ihan "samikset" snagarilla
smile_org.gif
.
Sportvue on joo. Snagarirespectistä en sit tiedä, veikkaan et tollanen vie sitä alas koska eihän todellinen vetomies mitään mittaritietoja tarvii...

Tavallista 999 Ducatia olen ajanut ja pahempaa inkvisitiolaitetta ei ole keksittykään. Kokemuksena valaiseva, tiedän ainakin mihinkä EN sijoita rahojani. Voi sitä tärinää koko pyörässä, v-koneen epämääräistä kapeaa vetoaluetta ja kidutusta, kun putket polttaa p*rsettä ja jalkoja
omg.gif
. Lisäksi Ducati aivan on h*lvetin kallis ostaa, vieläkin kalliimpi pitää ja huollattaa. Niihin ominaisuuksiin nähden aivan törkeän kallis, mitä rahalle vastinetta saa. Kestää huonosti ja on vielä epämukava ajaa. Tarttee kyllä sanoa, että 999:n jälkeen oma ex Suzuki tuntui lähinnä matkasohvalta siihen verrattuna, paitsi että kulkee paremmin ja on muutenkin huomattavasti parempi
biggrin.gif
. Ducatissa ei ole mitään erikoista tai tavoiteltavaa muutakuin se erikoisuus. Ei sillä oikeesti mitään tee
nixweiss.gif
..
Koeajoin viime kesänä radalla ja mutkateillä Suzukin K5 GSX-R750:sen. Kyseisen GSX-R:n omistaja taas ajoi Ducati 749:lläni täsmälleen samanlaisen reitin. Vertailimme pyöriä keskenään.

Lopputuloksena oli, että GSX-R:n omistaja päätti ostaa Ducatin itselleen. Itse päätin, että en hanki niin hajutonta ja väritöntä pyörää kuin kyseessä oleva K5 GSX-R750 oli (oma mielipiteeni, hyvä pyörä se silti oli).

Kumpikaan pyöristä ei ollut vakio.

Ducatissa oli Bitubon etu- ja takaiskunvaimentimet sekä ohjausvaimennin ja Leovincen pakoputkisto, tuntuma pyörään on mielestäni aikalailla yhtä hyvä kuin Öhlinsin jousituksella varustetuissa 749/999-malleissa oikeilla jousivakioilla. Lisäksi Ducatissa oli kaikenlaisia pikkuosia, muutama hiilikuitulirpake jne, mutta ne eivät sinänsä tee pyörästä kovin paljon vakiosta poikkeavaa.

Suzukissa oli Öhlinsin takaiskunvaimennin ja ohjausvaimennin. Lisäksi pyörässä oli Arrowin täysputkisto ja myös joitakin pieniä erikoisosia.

Ensimmäinen ongelma johon törmäsin Suzukissa oli sinivalkoinen väri. Olimme Alastarolla menossa paikallisen kerhon ratapäivällä radalle ja kaveri lähti ajamaan Ducatillani ja viittoili samalla, että Gixu on tuolla, ota se. Lähdin kävelemään sinne suuntaan mihin pitikin ja ihan oikeasti en heti uskaltanut ottaa Suzukia rivistä tarkistamatta ensin kaikista pikkunippeleistä, että kyseessä todella on kaverin pyörä. Paikalla oli ankka-avaimenperä - ok sellainen voi olla jollain muullakin, Arrowin putki - joo niitäkin voi olla muilla... hetkinen - ööö Öhlins-takaiskari, kyllä tämä sen täytyy olla ja onneksi valitsin oikein. Suosittu peli, niitä on kaikilla.

Ajotuntuma radalla

Suzuki on varmasti nopea, moottoritehoa riittää ja kuminauhamainen veto tuntuu hyvältä. Ongelmia oli lähinnä jousitussäädöissä, sillä pyörä oli jarrutuksissa hieman epävakaa - keula pohjasi todella helposti ja oli eriparia takaiskarin kanssa. Muuten alusta oli kyllä kohtuullisen hyvä, uskonkin että säädöillä siitä saa aikasta hyvän. Ajotekniikka pitää olla erilainen kuin V2-moottorisella pitkän kierrosalueen tähden, Suzukilla oli vaikea avata tehokkaasti mutkista kun välitykset eivät olleet kohdallaan ja jotenkin moottori oli ylärekisterissä turhan hätäinen ja ruisku hieman on-off -tyyppinen. Kaikesta huolimatta uskon pyörän olevan kuitenkin sekunnin pari nopeampi kuin oma Ducatini osaavan kuskin käsissä johtuen lähinnä tehokkaammasta moottorista.

Suzuki on myös aika ketterä verrattuna Ducatiin, sanoisinko jopa hieman hätäinen kääntymään. Tämä pätee tosin vain testattuun yksilöön, sillä ajogeometriaa oli muutettu Öhlinsin vaimentimesta. Tuntuma tiehen oli huonompi ja jollain lailla keula oli "puuroisen oloinen".

Ducati on radalla erilainen kuin Suzuki. Ducatilla voi syöttää paljon turvallisemman tuntuisesti nopeisiin mutkiin, pyörä on suorastaan vuorenvakaa. Moottori tuntuu upealta, sillä mutkista avaaminen on paljon helpompaa ja tuntuu siltä, että avata voi todella paljon aikaisemmin kuiin Suzukissa. Ducatiin oli vaihdettu välitykset sopivaksi rataan joten siinä mielessä pyörä tuntui paremmalta.

Vakaus toisaalta toimii toiseenkin suuntaan ja Ducati ei ole yhtä ketterä kuin Suzuki ja vaikka olen kokeillut erilaisia jousitusgeometrioita niin silti kääntyvyys ei ole niin terävää kuin Gixxerissä. Toisaalta Ducati pitää ajolinjan vuorenvakaasti ja mutkat tulee ajettua pyöreästi ja lujaa. Ajotuntuma rataan on todella hyvä ainakin omasta mielestäni omassa yksilössäni - tuntuu kuin tuntisi etuakselin jokaisen liikkeen ja ne liikkeet pysyvät kontrollissa.

Ajotuntuma kadulla

Molemmat olivat hyviä. Työmatkaliikenteeseen Suzuki sopii paremmin, mutkateistä nautiskeluun pace-vauhdilla taas Ducati.

Minusta Suzuki GSX-R750 K5 on ihan ok moottoripyörä, hyvä mutta aika värittömän oloinen. Olen kokenut parempia fiiliksiä esimerkiksi Yamahan kanssa. En kuitenkaan halua sellaista, se ei ole kiinnostava. Mielestäni moottoripyörän täytyy antaa enemmän haastetta omistajalleen, mutta tämä on hyvin subjektiivinen mielipide.

Tässä hieman listaa mitä minä pidän parempana Ducatissa kuin testaamassani Suzukissa:

- Rata-ajo
Radalla Ducati 749 on kuljettajalle paljon enemmän antava pyörä. Mutkiin pystyy todella keskittymään erittäin kapean pyörän ja vakaan alustan ansiosta. Lisäksi moottori tuntuu todella hyvältä vaikka se ei ole yhtä tehokas kuin GSX-R750:ssä.

- Ulkonäkö
Ducati on mielestäni kauniimman näköinen ja putkirunko miellyttää silmää enemmän. Osat ovat lisäksi enemmän raa'an näköisiä ja pyörään ei ole täytynyt lisäillä kosmeettisia pikkuisia muovilipareita joilla peitetään jotain.

Niin joo... ja tosiaan heti löytänyt kaverin sinivalkoista Gixxeriä alastarolta, koska en ollut varma onko se hänen.

- Ääni
Mikään ei voita kuivan kytkimen kilinää ja L-twinin jyhkeää avoimen putkiston jytinää!

- Ajotuntuma
Ducati on selkeästi tarkempi ajotuntumaltaan, todella hyvä tuntuma tiehen verrattuna Gixxeriin.

Lisäksi pidän pyörien rakentelusta ja Ducatiin on saatavana tsiljoona kertaa paremmin kaikenlaista komponenttia. Huollan itse kaluston ja Ducatissa on enemmän haastetta kuin Suzukissa ja koska merkillä on asiaan vihkiytyneitä harrastajia niin teknistä tukea ja mielenkiintoista jutusteltavaa löytyy. Usein japsipyörän omistajat kun eivät tiedä yhtään mitään ketjujen rasvausta kummempaa pyöränsä tekniikasta, Ducatin omistajat usein tuntevat pyöränsä läpikotaisin.

Siinä muutama päätelmä omalta kohdaltani kun vertailin noita erilaisia pyöriä suunnilleen samasta luokasta.

Ja vaikka hinnat laskee niin on se sen arvoista oli pyörä valmistettu missä tahansa maassa.
biggrin.gif

Edellinen pyöräni oli mukavampi, halvempi, tehokkaampi, moottorin käyttöalue oli laajempi ja vähemmän tärisevä.
Hehee!  
tounge.gif
bowdown.gif

(Ja sehän oli Kawa ZRX1200S, tiedoksi lukijoille!)
Jep. Ja vaikka joku saattaa niin luullakin, niin tässä ei sitten ollut ironian tynkääkään! Hyvä pyörä on zrx. Mää vaan halusin Monsterin... Oikeastaan pyörät on niin erilaisia, ettei niitä voi sillä tavalla verrata, kun kyse on makuasioista. Toinen tykkää takapuolesta ja toinen rinnoista. Siksi tää kinastelu on aina niiiiin turhaa... Mutta kummiskin ihan viihdyttävää...

Usein japsipyörän omistajat kun eivät tiedä yhtään mitään ketjujen rasvausta kummempaa pyöränsä tekniikasta, Ducatin omistajat usein tuntevat pyöränsä läpikotaisin.
Just just...

Mielipide on kuin persreikä - jokaisella on omansa.
Joo-o... suomessa on 120 000 moottoripyörää, joista valtaosaa huoltaa joku huoltoliike. Valtaosa pyöristä on japanilaisia ja valtaosa omistajista ei ole koskaan nähnyt esimerkiksi venttiilikoneistoa. En tarkoita kommentillani ketään yksittäistä harrastajaa vaan sitä perusmotoristia joka vain ajaa.

Usein japsipyörän omistajat kun eivät tiedä yhtään mitään ketjujen rasvausta kummempaa pyöränsä tekniikasta, Ducatin omistajat usein tuntevat pyöränsä läpikotaisin.
Just just...

Mielipide on kuin persreikä - jokaisella on omansa.
Joo-o... suomessa on 120 000 moottoripyörää, joista valtaosaa huoltaa joku huoltoliike. Valtaosa pyöristä on japanilaisia ja valtaosa omistajista ei ole koskaan nähnyt esimerkiksi venttiilikoneistoa. En tarkoita kommentillani ketään yksittäistä harrastajaa vaan sitä perusmotoristia joka vain ajaa.
Mistä ihmeestä sinä voit tietää kuinka moni Ducatilla harrastava huollattaa laitteensa liikkeessä ja kuinka moni tekee itse? Onko suhde minkälainen japseilla ajaviin. Aika mielenkiintoinen mielipide sinällään.

Jyrin kirjoituksesta jäi väkisin kuva että japsimopolla ajavien kanssa ei pysty keskustelemaan tekniikasta niin hyvin kuin Ducati kuljettajien koska ne ei ymmärrä pyöränsä tekniikasta. Itse olen varmaan sitten osunut vain oikeaan tuttavapiiriin sillä olen saanut aika paljon informaatiota japsien tekniikasta ja samalla itse tutustunut siihen. Kuvittelen kuitenki kavereideni olevan perusmotoristeja joita kiinnostaa moottoripyörä.

Jotenki tuo Ducati uskovaisuus on mennyt jo aika pitkälle jos Ducatit pyöränä omine hankaluuksineenkin ovat ylivertaisia ja jopa niiden omistajat keskiverto motoristia parempia. Ducati sinällään on mielenkiintoinen pyörämerkki vaikka edelleenkään en ole sellaisella ajanut. Siihen on vaan tullut jotenki sellainen inhoreaktio, samakuin Moto Guzzeihin, koska osa omistajista on vienyt harrastamisen täysin omalle tasolleen ja laittaneet laput silmille.

Back