sanoi:
Mistä ihmeestä sinä voit tietää kuinka moni Ducatilla harrastava huollattaa laitteensa liikkeessä ja kuinka moni tekee itse? Onko suhde minkälainen japseilla ajaviin. Aika mielenkiintoinen mielipide sinällään.
Tarkennan asiaa.
Kirjoitin vain omasta tuttavapiiristäni, jossa valtaosa ajaa japsilla. Ne, joilla on Ducati, niistä suuri osa huoltaa kalustoa itse.[/B]
Lisäksi Ducateissa on omat niksinsä verrattuna japanilaisiin, esimerkiksi juuri venttiilikoneiston huolto. Desmodromisesta koneistosta riittää jutusteltavaa ja sen kanssa pääsee säännöllisesti puuhastelemaan.
En missään nimessä väheksy sitä, että huollattaa kalustoa liikkeessä.
sanoi:
Jyrin kirjoituksesta jäi väkisin kuva että japsimopolla ajavien kanssa ei pysty keskustelemaan tekniikasta niin hyvin kuin Ducati kuljettajien koska ne ei ymmärrä pyöränsä tekniikasta.
Ei, ei ei. tarkoitukseni ei ole mollata japanilaisella ajavia missään nimessä - itsekin ajan silloin tällöin. Täälläpäin useimmat ajavat tosiaan japsipyörällä ja todella harva esimerkiksi säätää venttiilit itse. Jos yrität keskustella venttiilien säätämisestä henkilön kanssa joka ei ole koskaan nähnytkään pyöränsä venttiilikoneistoa niin eihän siitä ole mitään hyötyä.
sanoi:
Jotenki tuo Ducati uskovaisuus on mennyt jo aika pitkälle jos Ducatit pyöränä omine hankaluuksineenkin ovat ylivertaisia ja jopa niiden omistajat keskiverto motoristia parempia.
Missään tekstissä en ainakaan minä ole noin väittänyt! Ducati ei merkkinä ole mitenkään ylivertainen tai omistaja muita parempi. Omalla kohdallani mielenkiintoisin pyörä nyt sattuu olemaan Ducati, mutta ne ovat henkilökohtaisia valintoja.
Ensinnäkin kun kirjoitin Suzuki GSX-R750 vs Ducati 749 testistä, sanoin kirjoituksen olevan hyvin subjektiivinen - hyvin henkilökohtainen. Pyörävalinta on hyvin henkilökohtainen valinta ja itse en valitse pyörääni yleisöäänestyksellä vaan sen mukaan miten itse asian ajattelen. Omien kokemusteni mukaan tosiaan Ducati-harrastajista suurempi osa huoltaa itse kalustonsa, jos joku muu on toista mieltä niin olkaa hyvä - meillä siis ei ole sama tuttavapiiri.
Ja
Ninalle, kyllä - esimerkiksi Minulla on Magneti-Marelli AIM5.9-yhteensopiva testeri ja sopivat erikoistyökalut. Aivan kaikkia huollon käyttämiä työkaluja ei tarvita. Minulla on myös tarvittavia erikoistyökaluja aika hyvä valikoima. En tunne montaa 749/999-sarjalla ajavaa, mutta vanhempia malleja huoltaa moni tuttuni.
sanoi:
Ducati sinällään on mielenkiintoinen pyörämerkki vaikka edelleenkään en ole sellaisella ajanut. Siihen on vaan tullut jotenki sellainen inhoreaktio, samakuin Moto Guzzeihin, koska osa omistajista on vienyt harrastamisen täysin omalle tasolleen ja laittaneet laput silmille.
Harmi juttu jos ahdistaa. Toivottavasti lämpö ei ole noussut joidenkin merkkiin hurahtaneiden harrastajien foorumikirjoitteluista - ei niitä kannata lukea liian tosissaan. Sitäpaitsi innostus merkkiin ja yleinen tyytyväisyys omistajien keskuudessa täytyy kuvastaa sitä, että laitteet ovat hyviä ja hienoja ainakin omistajiensa mielestä. Eipä täällä monikaan Ducatin omistaja ole sanonut mitään huonoa pyörästään - moni japsikuski ennakkoluuloissaan kyllä on.