• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

999R tarjouksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Usein japsipyörän omistajat kun eivät tiedä yhtään mitään ketjujen rasvausta kummempaa pyöränsä tekniikasta, Ducatin omistajat usein tuntevat pyöränsä läpikotaisin.
Just just...

Mielipide on kuin persreikä - jokaisella on omansa.
Joo-o... suomessa on 120 000 moottoripyörää, joista valtaosaa huoltaa joku huoltoliike. Valtaosa pyöristä on japanilaisia ja valtaosa omistajista ei ole koskaan nähnyt esimerkiksi venttiilikoneistoa. En tarkoita kommentillani ketään yksittäistä harrastajaa vaan sitä perusmotoristia joka vain ajaa.
Mitenkäs tuon perusteella sitten Ducatin omistajat tuntevat pyöränsä japsipyörän omistajia paremmin? Ei kai Ducatin osamaksusopparin kirjoittaminen automaattisesti syvennä tekniikan ihmeelliseen maailmaan tai Ducatinmyynnin suhde japanilaisten myyntimäärään verrattuna?

Itselläni on tallissa sekä italialainen (ei tosin Ducce) että japanilainen ajopeli, eikä se perustietämys välttämättä häviä siirryttäessä Guzzin poskelta Yamahan puolelle. Entäs miten mahtanee käydä, kun keväällä talliin tulee myös Berliinin orhi?

Samoin kommentti "Huollan itse kaluston ja Ducatissa on enemmän haastetta kuin Suzukissa ja koska merkillä on asiaan vihkiytyneitä harrastajia niin teknistä tukea ja mielenkiintoista jutusteltavaa löytyy" voisi vääntyä myös siten, että sittenhän esim. Ural ja Intian Enfield ovat Ducatin kanssa aivan samalla viivalla?

Itse kyllä pidän Ducatia erittäin hienona moottoripyöränä, mutta toisaalta ei se "pyörää kummempi" siltikään ole.

Juuh, kaikilla esim. 749/999 omistajilla on Mathesis ja erikoistyökalut, jolla huoltavat itse pyöränsä? Salli mun nauraa.. Anteeksi vaan, mutta menee nyt vähän liian paksuksi tuo läpikohtainen tietämyspuoli. Haluaisin myös nähdä miten valtaosa säätää ja huoltaa desmodromista venttiilikoneistoa.. Kyllä ymmärrän, että Ducatilla on todella hienoja pyöriä ja joskus ottaa varmasti pattiin kuunnella Ducati-dissaamista mutta rajansa kaikella.

Edit: lisätty yksi L-kirjain.

Samoin kommentti "Huollan itse kaluston ja Ducatissa on enemmän haastetta kuin Suzukissa ja koska merkillä on asiaan vihkiytyneitä harrastajia niin teknistä tukea ja mielenkiintoista jutusteltavaa löytyy" voisi vääntyä myös siten, että sittenhän esim. Ural ja Intian Enfield ovat Ducatin kanssa aivan samalla viivalla?
Mikähän piru siinä on, kun useamman kerran vuodessa tekisi mieli hommata Enfield? Olisi sopiva toiseksi pyöräksi, kun on kaksi kuskiakin taloudessa. Toistaiseksi ainoastaan kalliit mp-vakuutukset viivästyttävät toisen "lapsen" adoptoimista talouteen. Täytyisi oikein kesällä koeajaa tuo Enfield, jos sen sitten vaikka 2008 saisi aikaiseksi ostaa.

Niin ja sitten vähän aiheeseen. Ei ne kaikki Ducati kuskit pyöriään itse huolla. Minäkin joudun ainakin toistaiseksi venttiilit säädättämään huollossa, kun ei ole siitä hommasta kokemusta. Väittäisin, että ihmiset jotka rakastuvat pyöriinsä huoltavat niitä enemmän itse. Ja toisaalta, kun niitä itse rassaa niin niihin rakastuu. Olipa kyseessä mikä pyörä tahansa. Yleensä tietysti jokin vanhempi tai harvinaisempi pyörä on rakkauden ja pidemmän omistamisen kohteena, mutta varmasti poikkeuksiakin löytyy.

Haluaisin myös nähdä miten valtaosa säätää ja huoltaa desmodromista venttiilikoneistoa..
Kumma juttu, kun moni tuota venttiilikoneistoa karttaa, ehkä hyvä näin niin ei ostajakunta vahingossa laajene liika suureksi  
biggrin.gif
..
Tälläkin foorumilla on monta kertaa jo todettu, että henkilö joka on ostanut kyseisen merkin on myös säätänyt venttiilit ensimmäistä kertaa..Väittäisin itse, että ainakin 2v-ducatin venttiilin säätö vaivattomampaa kun japsipyörän, tosin vaatii tämäkin tutustumista!
Nykyisen pyörän joutuu takuusyistä käyttämään kyllä huollossa..
Mutta kukin tavallaan, hauskaa vääntöä..

sanoi:
Mistä ihmeestä sinä voit tietää kuinka moni Ducatilla harrastava huollattaa laitteensa liikkeessä ja kuinka moni tekee itse? Onko suhde minkälainen japseilla ajaviin. Aika mielenkiintoinen mielipide sinällään.

Tarkennan asiaa. Kirjoitin vain omasta tuttavapiiristäni, jossa valtaosa ajaa japsilla. Ne, joilla on Ducati, niistä suuri osa huoltaa kalustoa itse.[/B]

Lisäksi Ducateissa on omat niksinsä verrattuna japanilaisiin, esimerkiksi juuri venttiilikoneiston huolto. Desmodromisesta koneistosta riittää jutusteltavaa ja sen kanssa pääsee säännöllisesti puuhastelemaan.

En missään nimessä väheksy sitä, että huollattaa kalustoa liikkeessä.

sanoi:
Jyrin kirjoituksesta jäi väkisin kuva että japsimopolla ajavien kanssa ei pysty keskustelemaan tekniikasta niin hyvin kuin Ducati kuljettajien koska ne ei ymmärrä pyöränsä tekniikasta.

Ei, ei ei. tarkoitukseni ei ole mollata japanilaisella ajavia missään nimessä - itsekin ajan silloin tällöin. Täälläpäin useimmat ajavat tosiaan japsipyörällä ja todella harva esimerkiksi säätää venttiilit itse. Jos yrität keskustella venttiilien säätämisestä henkilön kanssa joka ei ole koskaan nähnytkään pyöränsä venttiilikoneistoa niin eihän siitä ole mitään hyötyä.

sanoi:
Jotenki tuo Ducati uskovaisuus on mennyt jo aika pitkälle jos Ducatit pyöränä omine hankaluuksineenkin ovat ylivertaisia ja jopa niiden omistajat keskiverto motoristia parempia.

Missään tekstissä en ainakaan minä ole noin väittänyt! Ducati ei merkkinä ole mitenkään ylivertainen tai omistaja muita parempi. Omalla kohdallani mielenkiintoisin pyörä nyt sattuu olemaan Ducati, mutta ne ovat henkilökohtaisia valintoja.

Ensinnäkin kun kirjoitin Suzuki GSX-R750 vs Ducati 749 testistä, sanoin kirjoituksen olevan hyvin subjektiivinen - hyvin henkilökohtainen. Pyörävalinta on hyvin henkilökohtainen valinta ja itse en valitse pyörääni yleisöäänestyksellä vaan sen mukaan miten itse asian ajattelen. Omien kokemusteni mukaan tosiaan Ducati-harrastajista suurempi osa huoltaa itse kalustonsa, jos joku muu on toista mieltä niin olkaa hyvä - meillä siis ei ole sama tuttavapiiri.

Ja Ninalle, kyllä - esimerkiksi Minulla on Magneti-Marelli AIM5.9-yhteensopiva testeri ja sopivat erikoistyökalut. Aivan kaikkia huollon käyttämiä työkaluja ei tarvita. Minulla on myös tarvittavia erikoistyökaluja aika hyvä valikoima. En tunne montaa 749/999-sarjalla ajavaa, mutta vanhempia malleja huoltaa moni tuttuni.

sanoi:
Ducati sinällään on mielenkiintoinen pyörämerkki vaikka edelleenkään en ole sellaisella ajanut. Siihen on vaan tullut jotenki sellainen inhoreaktio, samakuin Moto Guzzeihin, koska osa omistajista on vienyt harrastamisen täysin omalle tasolleen ja laittaneet laput silmille.

Harmi juttu jos ahdistaa. Toivottavasti lämpö ei ole noussut joidenkin merkkiin hurahtaneiden harrastajien foorumikirjoitteluista - ei niitä kannata lukea liian tosissaan. Sitäpaitsi innostus merkkiin ja yleinen tyytyväisyys omistajien keskuudessa täytyy kuvastaa sitä, että laitteet ovat hyviä ja hienoja ainakin omistajiensa mielestä. Eipä täällä monikaan Ducatin omistaja ole sanonut mitään huonoa pyörästään - moni japsikuski ennakkoluuloissaan kyllä on.

Juuh, kaikilla esim. 749/999 omistajilla on Mathesis ja erikoistyökalut, jolla huoltavat itse pyöränsä? Salli mun nauraa.. Anteeksi vaan, mutta menee nyt vähän liian paksuksi tuo läpikohtainen tietämyspuoli. Haluaisin myös nähdä miten valtaosa säätää ja huoltaa desmodromista venttiilikoneistoa.. Kyllä ymmärrän, että Ducatilla on todella hienoja pyöriä ja joskus ottaa varmasti pattiin kuunnella Ducati-dissaamista mutta rajansa kaikella.

Edit: lisätty yksi L-kirjain.
Tosiaan ylempänä jo mainitsin omistavani itse testerin. Ja moni tuttuni tosiaan huoltaa noita, mutta vanhempia malleja. Tervetuloa katsomaan tallille, jos joskus kiinnostaa.
normal_Ennen%20huoltoa.jpg

Kirjoitin vertailustani Suzukiin valottaakseni erilaista ajattelutapaa - omalla kohdallani minulle paras pyörävalinta on Ducati. Jollekin toiselle joku muu. Enkä maininnut tietäväni noista paljoa, hieman harjoittelen ja olen kiinnostunut.

Mitenkäs tuon perusteella sitten Ducatin omistajat tuntevat pyöränsä japsipyörän omistajia paremmin? Ei kai Ducatin osamaksusopparin kirjoittaminen automaattisesti syvennä tekniikan ihmeelliseen maailmaan tai Ducatinmyynnin  suhde japanilaisten myyntimäärään verrattuna?

Itselläni on tallissa sekä italialainen (ei tosin Ducce) että japanilainen ajopeli, eikä se perustietämys välttämättä häviä siirryttäessä Guzzin poskelta Yamahan puolelle. Entäs miten mahtanee käydä, kun keväällä talliin tulee myös Berliinin orhi?

Itse kyllä pidän Ducatia erittäin hienona moottoripyöränä, mutta toisaalta ei se "pyörää kummempi" siltikään ole.
sanoi:
Mitenkäs tuon perusteella sitten Ducatin omistajat tuntevat pyöränsä japsipyörän omistajia paremmin? Ei kai Ducatin osamaksusopparin kirjoittaminen automaattisesti syvennä tekniikan ihmeelliseen maailmaan tai Ducatinmyynnin suhde japanilaisten myyntimäärään verrattuna?

Enpä tiedä osamaksuista, mutta mielenkiintoinen tekniikka ja hyvin kalliit huoltohinnat suomessa saavat monen harrastajan huoltamaan itse kalustoaan, siis omien kokemusteni mukaan.

sanoi:

Kyllä juu, Uralilla, Enfieldillä ja vaikka Benellillä, Laverdalla tai Bimotalla ajava ja sitä huoltava on aivan samassa asemassa kuin Ducatilla ajava. Mutta jos olisit lukenut tekstini kunnolla, huomaisit että kirjoitin eri syitä miksi juuri itse päädyin Ducatiin ja Enfieldistä ja Uralista nyt puuttuu jotain sellaista mitä Ducati minulle tarjoaa huoltopuuhien lisäksi.

Ja juuri sinun viestiesi informatiivisuus on todella matalalla tasolla. Mitään mielenkiintoista liittyen Ducateihin et osaa kirjoittaa.

Ei se informatiivisyys, vaan viihdearvo. Yleisemmällä tasolla ihmetyttää kyllä, miten nämä Ducsu-keskustelut tuppaavat muuttumaan joko väännöksi merkin hinnasta tai väännöksi teho- ja vääntökäppyröiden muodosta.

Pidän tätä ketjua kuitenkin hyvänä. Esimerkiksi Jyrin viesti giksun ja 749'n välillä kokemistaan eroista oli valaiseva.

Olen miettinyt sitä, miksi Ducatin tai ylipäätään pyörän ostajan pitäisi ensisijaisesti tehdä hankintansa kustannustehokkaasti? Tällaistahan ei toki ole missään kirjoitettu julki, mutta muiden valintoja arvostellessa ja arvioitaessa vetästään yleensä talouskortti pöytään aika aikaisessa vaiheessa. Ylipäätään on hassu oletus, että kaikkien pitäisi optimoida ratkaisunsa kustannustehokkuus nimen omaan saadun tehon suhteen, kuitenkin varauksella, että tehoa pitää olla joko paljon tai tilavuutta ainakin litra. Tehon määrän maksimointi riittävälle tasolle kustannustehokkaasti toimii toki niille, jotka saavat tehosta suuren koetun hyödyn, mutta joku toinen saa jostain muusta ratkaisusta suuren koetun hyödyn.

Jos homma pyörii pärrissä yhtään niin kuin muualla, monen ostajan kokema hyöty nousee tavaran hinnan noustessa. Kun naapurilla ei ole tällaista. Mitä sitten, vaikka naapurilla olisi se halvempi härveli, joka kulkee ihan saman. Ei Ladasta eikä edes Bemarista tule Ferraria vaikka kuinka virittäisi.

Hmm. Lopuksi voisi vielä miettiä, et kannattiko kirjoittaa alkuunkaan. Nooh, kun on tylsää, niin tulee tehtyä ehkä hölmöjä valintoja ja sitä kautta hölmöjä, turhia viestejä.

Tosiaan ylempänä jo mainitsin omistavani itse testerin. Ja moni tuttuni tosiaan huoltaa noita, mutta vanhempia malleja. Tervetuloa katsomaan tallille, jos joskus kiinnostaa.
Minulla on myös aika monta tuttua, joilla on Ducati. Useimmat heistä käyttävät pyöräänsä muualla huollossa. Heillä ei kaikilla ole nk. superbikeä, vaan seasta löytyy ihan myös Monsteria ja SS:ää.

Ja itseasiassa, tiesin, että sulla on testeri. Olet siitä vissiin maininnut jossain kirjoituksessasi. Kiitos vielä kutsusta, taidan nyt kuitenkin passata. Matka on vähän pitkä ja silkasta mielenkiinnosta en jaksa sitä tehdä. Eri asia olisi, jos olisit ukkoni ja asuisit saman katon alla, silloin voisin viettää aikaa tallissa pyörän ropausta ihmetellessä, jopa autellessa tarpeen mukaan.

Täältä tähän ja hyvät alkaneet vuodet.

Eri asia olisi, jos olisit ukkoni ja asuisit saman katon alla, silloin voisin viettää aikaa tallissa pyörän ropausta ihmetellessä, jopa autellessa tarpeen mukaan.
Oliko tämä epäsuora kosinta Jyrille tai kosinta pyyntö..
tounge.gif

Vähän OT alkaa olla, mutta 999R on kuitenkin ylivuotisena tällä hetkellä huomattavasti edullisempi kuin julkaisuajankohtanaan.

lapset lapset... rauhoittukaas... Riitely puhtaista mielipideasioista on
033102ass_1_prv.gif
... Ainoatakaan "vedenpitävää" perustelua duccen/japskimopojen ylivertaisuudesta ei oo vielä tullut, ja veikkaan että ei tulekaan... Jos sovitaan nyt vaan niin, että ajetaan kukin omillamme ja pidetään niistä huolta kukin tavallaan ja sitten vielä... KAIKKI mopot on vähintään yhtä kivoja... Ei jaksas heti alkuvuodesta tapella

bowdown.gif

Kyllä Jyri sinä varmasti HALUAISIT kirjoittaa rakkaasta pyörästäsi vaikka kuinka mielenkiintoisia juttuja, mutta saat jutuillasi aikaiseksi vaan ihmisissä  
crazy.gif
veryangry.gif
eek.gif
reaktion aikaiseksi...

PS. Jatka samaan mallin!  
biggrin.gif
Näköjään Ducati on punainen vaate joillekin. Voi harmi sentään jos pulssisi kiihtyy siellä - suosittelen vierailemaan harvemmin Ducati-foorumilla jos ahdistus kasvaa liian suureksi.

En muuten ole haukkunut yhtään japsipyörää tai sellaisen kuljettajaa, olen ainoastaan kertonut kokemuksistani Ducatin kanssa. Jos siitä joku suuttuu niin suuttukoot minun puolestani.

Eiköhän yritetä pitää henkilökohtaisuudet pois näistä keskusteluista.

sanoi:
Minulla on myös aika monta tuttua, joilla on Ducati. Useimmat heistä käyttävät pyöräänsä muualla huollossa. Heillä ei kaikilla ole nk. superbikeä, vaan seasta löytyy ihan myös Monsteria ja SS:ää.
Olenkohan minä eksynyt väärään seuraan kun me huolletaan itse...
biggrin.gif

Ja hyvät alkaneet vuodet täältäkin! Muistahan fiilistellä 998:lla aina joskus jos se vielä mahdollista on!

Riitely puhtaista mielipideasioista on
033102ass_1_prv.gif
...
Sitähän tässä vähän yritin vihjata. Turha tapella pyörämerkistä tai kuskien/omistajien omasta paremmuudesta joissain asioissa. Oikeasti, kaikkien pyöräharrastajien parista löytyy teknistä tietämystä. Tuolla japsipuolellakin on sellaisia propellipäitä, että siinä on vähän eksoottisempikin tallaaja kummissaan. En usko, että keskimäärin Ducatin omistajat ovat sen teknisempiä tietämykseltään kuin japsipyöräilijät. Tosin ei mulla ole tilastollista faktaa tämän mielipiteeni tueksi, mutta ei taida olla vastakkaista väittävilläkään. Joten..

Olenkohan minä eksynyt väärään seuraan kun me huolletaan itse...
biggrin.gif

Et ole, olet ihan hyvässä seurassa. Se on kiva (ja hyvä) tehdä itse jos osaa. Tarkoitin vaan, että "maailmankuvasi" tuossa tietäjähommassa ei välttämättä ole se ainoa oikea. On tullut jonkin verran seurattua niin Kawasaki- kuin Suzuki-hemmojen puuhastelua ja usko, että sielläkin on yhdessä jos toisessa pääkopassa tietämystä (ja ideoita) vaikka muille jakaa. Mä olen siinä mielessä sitten itsekin ollut vissiin väärässä seurassa. Seuraavaksi voidaan kysyä onko minun mielipiteeni kuitenkaan sen oikeampi kuin sinun..
biggrin.gif

Samassa veneessä me kaikki ollaan, enoseni. Yritetään katsella maailmaa sen mukaan.
smile_org.gif

Riitely puhtaista mielipideasioista on
033102ass_1_prv.gif
...
Sitähän tässä vähän yritin vihjata. Turha tapella pyörämerkistä tai kuskien/omistajien omasta paremmuudesta joissain asioissa. Oikeasti, kaikkien pyöräharrastajien parista löytyy teknistä tietämystä. Tuolla japsipuolellakin on sellaisia propellipäitä, että siinä on vähän eksoottisempikin tallaaja kummissaan. En usko, että keskimäärin Ducatin omistajat ovat sen teknisempiä tietämykseltään kuin japsipyöräilijät. Tosin ei mulla ole tilastollista faktaa tämän mielipiteeni tueksi, mutta ei taida olla vastakkaista väittävilläkään. Joten..
Puhut täyttä asiaa...

tuossa joku vihjaili jo, että joutuu huollattamaan ihan pelkästään takuun säilymisen johdosta mopoaan huollossa, eli osaavakin kaveri voi "joutua" huollattamaan vaikka itekin osaisi.

Itse taasen kuulun siihen ryhmään, jota kyllä kiinnostaa itse huoltaminen, eikä "pelota näppejä öljyyn upottaa" , Silti jätän aika monet hommat ammattilaisen tehtäväksi, ihan vaan sen takia, ettei ole aikaa ja välineitä ryhtyä moisiin hommiin. Silloin ei ole muita mahdollisuuksia kuin antaa ammattilaisen tehdä tuo työ... Eli siis vaikka olenkin tällainen japskimopolla päristelijä, pystyisin kyllä tekemään suuren osan huoltotoimenpiteistä itsekin ja jos ei muuta, niin kärkkäitä kommentteja pystyy tekniikastakin heittämään, niiden paikkansa pitävyys sitten on
nixweiss.gif

Mutta todella, koitetaan nyt ottaa ihan rauhassa, niin on mukavampi olla kaikilla

Jyri aloitti keskustelun Ducati 999R sis.racekit! 2004. hintaan 24490€.
Kun nyt palaan jutun alkulähteille, niin mennäänpä vuoden 1985 MP-näyttelyyn ja siellä Moto-Italian osastolle.jossa menetin järkeni.
Siellä oli Ducati Mike Hailwood Replica Mille. Hinta oli törkeä 64 900 Mk.
Tonniset Japanilaiset maksoivat 42-45 000 Mk.
Mitä minä tein? Menin Pankkiin ja anoin asunnon perusparannuslainaa, joka minulle myönnettiin!!! Lopun varmaan arvaatte.
Suurin osa valmistetuista n.1000:sta MHR:ta myytiin Japaniin. Miksiköhän?
En tiedä, mikä -85 vm. tonnisen Japanilaisen hinta on tänään, mutta luulen saavani Ducatistani nyt ainakin sen mitä maksoinkin.
Jos nyt epäilet, ostatko (999R) vai etkö osta, niin osta, mutta ole valmis pitämään se 10-20 vuotta. Aluksi hinta notkahtaa, mutta nousee, kun suurin osa niistä on tuhottu radoilla.
Mikä siitä Ducatista tekee niin "erinomaisen" on se, että samoja osia on käytetty vuodesta toiseen ilman suuria muutoksia, tarkoitan 2-venttiilisiä.
Lopuksi pieni arvoitus:Serkkuni Martti ajaa Bemarilla ja Jorma Ducatilla,kummalla on mustat kynnenaluset.
Hyvää 2007 vuotta t. Lasse

Jyri kommentoi hyvin koeajoa suzukilla,pitää hieman udella onko ducateilla ajelleet kokeilleet tuota Aprilian mille factoryä,kuinka se eroaa ducatin vastaavista? Keskusteluja Apriliat eivät ainakaan ole herättäneet ducatien lailla!

Joo onneksi nämä on kaikki makuasioita. Ducatin kestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta moottoripyörä on minulle enimmäkseen tunneasia ja siinä ainakin 999S on paras mitä tiedän. Johtuu kai siitä, että pidän twineistä. Myös alusta on aivan uskomaton.
Kaikkien aikojen heikoin pyöräni on ollut ZXR750 Kawa vm. 90. Siinä hajosi alle 10 tkm venttiilit, nokkaketjun kiristin, kytkin, jarrulevyt kieroiksi, pakoputki ja runko murtuivat. Muutkin kymmenkunta Kawaani ovat olleet heikon puoleisia. Lopulta kypsyin siihen kun osia saa aina odottaa ja lähes kaikki piti ostaa merkkiliikkeestä. Eihän se ole ihmekään kun joka vuosi pannaan koko laite uusiksi kun kilpailu on niin kovaa.
Noita 999R vm. 2004 on alusta lähtien saanut aika halvalla ja kumma että niitä on vieläkin. 2005 mallit on loppunut maailmalta ja 2006 myydään loppuun nyt. Sen jälkeen kuulemma hinta toipuu kun tajutaan, että 749/999 olikin teknisesti hyvä ja persoonallisen näköinen pyörä. Joka uskoo niin se ostaa nyt.
Gixxerithän on aina vertailukohteena ja ei se ole ihme: se on teknisesti huippu, kevyt ja tehokas. Alustankin varmaan saa kohtuurahalla Ducatin tasolle ja ehkä paremmaksikin (mulle riittäisi vakio...), mutta väitän että sitä tunnelmaa siihen ei saa mitä moni (ja minä) hakee Ducatista. Muuten en ala vertailemaan niitä. Ymmärrän kyllä molempia ja mulle on aivan sama millä muut ajaa. Harrikkaa en näin pitkään edes yrittäisi selitellä, joka kysyy ei se tajua kuitenkaan. Ja eihän se Ducati-foorumille kuuluisikaan...

Poistin ketjusta muutaman viestin, vähän henkilökohtaisuuksia vähemmälle. Lisäksi poistin muutaman viestin jossa oli juttua D-foorumin moderointilinjasta. Ei ruveta tässä vääntämään siitä, laittakaa ne viestit vaikka tonne Kehitysehdotukset, risut ja ruusut -foorumiin. Kritiikki siitä kuitenkin ylläpidossa huomioitu.

Back