• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

999 trivia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuitenkin tällä full termillä, eculla ja filttereillä pitäisi kai tästäkin yli 120rwhp tulla, täytyy ehkä testauttaa mielenkiinnosta. Ei tälläkään jalkoihin taida jäädä  
062802moto_prv.gif
Teholukemaa tärkeämpänä pitäisin laitteen saamista säätöihinsä. Loppuu bensan hajut, huono käynnistyvyys, nikottelut kaasunavauksissa, sammahtelut risteyksissä,...

Säätö näkyy teholukeman lisäksi dynolapussa suht. tasaisena teho/vääntökäyränä ilman mitään tasoituksia.

Teholukemaa tärkeämpänä pitäisin laitteen saamista säätöihinsä. Loppuu bensan hajut, huono käynnistyvyys, nikottelut kaasunavauksissa, sammahtelut risteyksissä,...

Säätö näkyy teholukeman lisäksi dynolapussa suht. tasaisena teho/vääntökäyränä ilman mitään tasoituksia.
Bensa kyllä joskus haisee kylmänä käynnistäessä mutta ei ole ollut mitään huonoa käynnistyvyyttä(akku oli siinä 12v ajamattomuuden jälkeen), nikottelua tai sammahtelua. Täytyy kuitenkin tarkistaa vielä kaikki ennen kuin pyörä tulee kunnolla ajoon.

Sen olen kyllä huomannut että täytyy olla kunnolla lämmin että tyhjäkäynniltä nostaa kierroksia normaalisti. Eihän sitä muutenkaan kylmänä kierrätellä.

Toisaalta mistä minä näitä tiedän, helpointahan olisi verrata toiseen ysiin.

Bensa kyllä joskus haisee kylmänä käynnistäessä mutta ei ole ollut mitään huonoa käynnistyvyyttä(akku oli siinä 12v ajamattomuuden jälkeen), nikottelua tai sammahtelua. Täytyy kuitenkin tarkistaa vielä kaikki ennen kuin pyörä tulee kunnolla ajoon.

Sen olen kyllä huomannut että täytyy olla kunnolla lämmin että tyhjäkäynniltä nostaa kierroksia normaalisti. Eihän sitä muutenkaan kylmänä kierrätellä.

Toisaalta mistä minä näitä tiedän, helpointahan olisi verrata toiseen ysiin.
Onkos sulla vakio 9 vai jollainlailla laitettu/ piristetty?

Mulla on omassa 9:ssä kiinni PCIII (penkissä säädetty) ja suhteellisen suora rööri ja se kyllä kiekasee iloisesti nikottelematta ja lämmöistä piittaamatta... Käynnistyy hyvin ja pysyy myös käynnissä...

Johtunee siis siitä, et säädöt on aikastalailla kohdillaan
smile_org.gif

Joku tuossa kyseli monsterin kulutusta niin tuli mieleen että mitäs teidän ysit kuluttaa matka-ajossa / mutkateiden räppäilyissä?
Kerrankin hyötyä tilastoinnista:

Ajomatka: 9866 km
Kekikulutus: 6,39 l/100 km
Min: 4,60 l/100 km
Max: 10,67 L/100 km

Nuo Min. ja Mx. kulutukset on saatu  160 - 170 km ajossa. Suht hyvin pitää paikkansa. Mitään lukemia ei ole siis otettu mittariston kulutuslukemista vaan tankkauksista.
Pyörä toimii kyllä mainiosti minun mielestä mutta näiden lukujen perusteella ei. Täydestä tankista bensavaloon pääsen 140-160 kilsaa, eli tuommonen 8,5-7,5l / 100km
nixweiss.gif
Olen ajanut joku 600km ja tästä suurin osa isoilla vaihteilla HYVIN maltillista kaartelua. Esim. reilu 100km maantietä kutosella sen 86 mittariin tjsp. mitä se nyt onkaan kun koneella on 3000 kierrosta, niin kulutus oli melkein 8l.

Täytyy tulevalla viikolla säädättää.

Tosta kulutuksesta tulikin mieleen, et mitä se mopon oma kulutusmittari oikeen hörisee?? Vai enkö siis osaa sitä vaan tulkita...

Ku antaa runtua nii se luku pienenee ja ku höllää kaasua niin luku kasvaa... eikö se pitäis olla just toisinpäin?

Eihän tuo ole muodoltaan edes sinnepäinkään. Tietysti jos koko perän vaihtaa niin sitten, mutta aika paljon saa siinä tapauksessa muokkailla eri osia.

Ah joo, yksittäisenä näytti paljon enemmän sopivalta, olisi pitänyt googlata heti kuvia 848:sta.

Huomenna tulee pyörä säädöistä ja saa nähdä millanen on.

Siis...bensa haisee vieläkin ihan helvetisti, tunti ajon jälkeen vaatteet käryää kuin kakstahtimopolla. Nyt jotenkin paukkui käynnistettäessäkin mutta mielestäni vastaa kaasuun terävämmin vaikka ei se aikaisemminkaan huonosti vastannut.

Onhan ne tankin etureunasta lähtevät letkut paikoillaaan ? Kaksi letkua, Y-haara yhdistää ja jatkuu alas asti yhtenä.

Asiasta kolmanteen.

Onko 999:n kytkin- ja jarrkusylintereissä olevat säiliöt erorettavissa kahvoista ?

Voisi siirtää toiseen paikkaan ja laittaa normisäiliöt letkun päähän.

Onhan tää varmaan täällä jossain mutta...

Miten ton huoltomerkin saa pois mittarista? Ku on vaihdettu mittaristo eikä tartte vielä hetkeen huoltaa...

smile_org.gif

Minkä verran te olette päässeet täydestä tankista bensavaloon? Ennen huoltoa ennätys oli 163km, heikoin 125km  
omg.gif

Huollon jälkeen heikoin on 165km ja ennätys 204km pelkällä matka-ajolla. Tankillisella pääsee todistetusti ainakin 250km kun bensa-asemaa ei vain tullut vastaan  
biggrin.gif

Edit: IlDucen viestistä laskien hänen min. kulutuksellaan pääsisi n. 260km ennen bensavaloa, kuulostaa aika hurjalta?

Sitten toisekseen mikä juttu näissä pyörissä on. Ostopäätöksestä asti(n. 4kk) olen koittanut liikenteessä tiirailla 999 tai 749:ä mutta ainuttakaan ei ole tullut vastaan ja olen nyt sentään ainakin 10-12tkm ajanut erilaisilla peleillä sinä aikana.

Mun (objektiivinen
biggrin.gif
) mielipide on että näissä pyörissä on mielettömän hieno ulkonäkö ja ääni. En ole kuullut ainuttakaan sarjavalmisteista sporttia jossa olisi hienompi ääni, ehkä tämä Ducati 1098 ja Mv Agusta kuulostavat yhtä hienoilta tai hienommilta. Sitten taas 1098 ulkonäkö ei säväytä ollenkaan keulan osalta ja onhan tuo mittaristo ihan järkyttävä.

jep jep,
Keltainen lamppu syttyy normaalisti 175-185 km edellisestä tankkauksesta.
Kerran taisi jäädä alle 150, tosin silloin muutama kierros radalla takana.
Talvella tuli hankittua isompi tankki, oliskohan ollut n 18l, mutta kun ei oo kerennyt pistämään paikalleen

jep jep,
Keltainen lamppu syttyy normaalisti 175-185 km edellisestä tankkauksesta.
Kerran taisi jäädä alle 150, tosin silloin muutama kierros radalla takana.
Talvella tuli hankittua isompi tankki, oliskohan ollut n 18l, mutta kun ei oo kerennyt pistämään paikalleen
Kyllä minullakin sytty bensavalo jossakin 180 paikeilla. Tankkiin menee silloin jotai 11 - 12 l.
Rata on sitten toinen juttu.
Omista lukemista uskottavimpana pidän ed. kommenteistani huolimatta tuota keskikulutusta. Siinä on mukana radat ja maantiet. Voi olla että jokin tankkaus on jäänyt huomioimatta ja arvioitu tilastojen perusteella.

Kaikki kuitenkin menee mitä tankkiin laittaa. Ei se siellä lisäänny
biggrin.gif

Täälläki syttyy bensavalo siinä 160-180 paikkeilla riippuen hiukan "kiireestä" (jota mulla toki ei koskaan ole)
tounge.gif
mulla on välitki -1/+3, et sekin taitaa hiukan lisätä kulutusta...

Kyllä nää xx9:t on aika keräilyharvinaisuuksia tienpäällä... Tänä kesänä oon törmänny yhteen 749:iin ja kahteen 999:iin. Toisen 999:n sain jopa seisahtumaan, ku oli samanlainen "xerox-replica" ku itellä
biggrin.gif

Ku olis tota kapitaalia sen verran, et vois ostaa toisen mopon nii laittaisin ton oman 999:n seisomaan ja ulkoiluttasin muutamana kauniina päivänä kesässä. Kohta ne on kuitenki keräilykappaleita vaikka kuinka haukutaan
wink.gif

Back