• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

999 trivia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
749-mallista ei ainakaan saa enää yhtään mitään jos sellaista yrittää myydä. Hintataso on todella alhainen nettimotossa. Ovat melkein halvempia kuin vanhat Monsterit  
biggrin.gif

Sinänsä siis voisi ihan hyvin vain ostaa uuden pyörän tallin täytteeksi. Mieli tekisi vanhempaa Multistradaa... hmm... Mutta toisaalta tallitila käy ahtaaksi kun siellä on jo nyt Vespa, Gilera Saturno ja vanha mopo Ducatin lisäksi.

Siksipä oma 749:ini sai tekniikkapäivityksen (uudet vanteet, takarunko, kytkin yms...) ja se pysyy tallissa, vaikka omakotitalon rakennuskiireiltä en ehdi ollenkaan ajamaan.

Niin... tuosta polttoaineen kulutuksesta. Ei tällä 15 litran tankilla pitkälle pötkitä, mutta eipä se ole koskaan haitannut. Harvoin bensiiniasemien väli on yli 100 km.

^ minä olen tilannut carbonworld:stä takahuggerin, mielestäni laatu on ensiluokkaista.

/edit: hemmetti, tuollahan on nykyään "free worldwide shipping". mitähän kivaa sitä voiskin tilailla..?

749-mallista ei ainakaan saa enää yhtään mitään jos sellaista yrittää myydä. Hintataso on todella alhainen nettimotossa. Ovat melkein halvempia kuin vanhat Monsterit  
biggrin.gif
Olen huomannut saman, mutta en käsitä mistä tämä voi johtua. Vehje on kuitenkin kehittynyt aikalailla edeltäjiinsä (748-996) nähden. Oma olisi myynnissä, mutta ihan rauhassa on saanu olla
biggrin.gif

Oma olisi myynnissä, mutta ihan rauhassa on saanu olla
biggrin.gif
Anteeksi tyhmyyteni taas kerran mutta mitä tarkoitat tällä "(huomattavasti parempi kuin alkuperäinen, jossa eri mittaiset putket sylintereiltä vaimentimelle) " ?
Siis alkuperäisessä 749/999:n putkistossa pystysylinterin putki menee suoraan vaimentimelle. Tuossa Termin kokoputkistosysteemissä pystysylinterin putki menee moottorin alle ja yhdistyy siellä vaakasylinterin putkeen. Ja sen jälkeen nousee yhtenä putkena vaimentimelle. Eli on sitten samanmittaiset putket molemmilta sylintereiltä. Olipas hankala selittää yksinkertainen asia
smile_org.gif

Jospa kuvat selventäisi hieman :

kokoputkisto
96446405B.jpg

normaali
070608_040611_D749999.jpg

biggrin.gif
Olen huomannut saman, mutta en käsitä mistä tämä voi johtua. Vehje on kuitenkin kehittynyt aikalailla edeltäjiinsä (748-996) nähden. Oma olisi myynnissä, mutta ihan rauhassa on saanu olla
biggrin.gif
Oletko ajanut muutaman kisan 749:lläsi? Itse ajoin 2007 yhden jokkiksen omallani. Nyt ajattelin ratavaatettaa pyörän taas seuraavalle kesälle. Jos vaikka menisi ajamaan pari jokkiskisaa taas!  
cool.gif

Omassani on niin paljon kaikenlaista herkkuosaa, että sitä ei yksinkertaisesti kannata myydä. Ei kukaan niistä mitään maksa, mutta silti niitä ostetaan karvalakkimalliin erikseen kovalla rahalla... Pyörän mukana ne kuitenkin saa yleensä todella sopuisaan hintaan, jos siis varusteltu yksilö tulee myyntiin.

Toisaalta todella harvoin näkee laatuosista rakennettuja pyöriä myynnissä. Yleensä näihin tehdään kosmeettisia juttuja lähinnä.

Siis alkuperäisessä 749/999:n putkistossa pystysylinterin putki menee suoraan vaimentimelle. Tuossa Termin kokoputkistosysteemissä pystysylinterin putki menee moottorin alle ja yhdistyy siellä vaakasylinterin putkeen. Ja sen jälkeen nousee yhtenä putkena vaimentimelle. Eli on sitten samanmittaiset putket molemmilta sylintereiltä. Olipas hankala selittää yksinkertainen asia
smile_org.gif
Just. Onko tämä riippuvainen vuosimallista? Myyjä sanoi pyörässä olevan Termignonin kokoputkiston enkä ole edes ajatellut asiaa. Siksi vain aloin ihmetellä kun itsellä menee pystysylinteristä suoraan vaimentimelle.

Onko 2004 vm Termignonin kokoputkistossa erilliset putket vai onko mua taas kusetettu lisää?

Täytyy sanoa että viralliseksi Ducati dealeriksi uskomattoman paska liike joka tapauksessa.

Just. Onko tämä riippuvainen vuosimallista? Myyjä sanoi pyörässä olevan Termignonin kokoputkiston enkä ole edes ajatellut asiaa. Siksi vain aloin ihmetellä kun itsellä menee pystysylinteristä suoraan vaimentimelle.

Onko 2004 vm Termignonin kokoputkistossa erilliset putket vai onko mua taas kusetettu lisää?

Täytyy sanoa että viralliseksi Ducati dealeriksi uskomattoman paska liike joka tapauksessa.
Ei ole riippuvainen vuosimallista. Tuon kitin on voinut ostaa käsittääkseni ihan mihin vuosimalliin tahansa. Mutta on ollut ostaessa tietysti vielä kalliimpi mitä nuo yleisemmät.

biggrin.gif
biggrin.gif
Mua kyllä kiinnostaisi sekä 749 että 999, mutta luulen että niissä on sama ongelma kuin tällä hetkellä Hyperissä; ei raaski (eikä lompakko kestä) rääkätä radalla kovinkaan limitillä ja ainakin 749:n kanssa teho-ongelma ei katoa (ei pääse suoralla ohi). Mutta pitäisi kyllä käydä ihan käytännössä kokeilemassa.

Ei ole riippuvainen vuosimallista. Tuon kitin on voinut ostaa käsittääkseni ihan mihin vuosimalliin tahansa. Mutta on ollut ostaessa tietysti vielä kalliimpi mitä nuo yleisemmät.
Just. No mikähän mulla sitten tämä on. Millainen perkele se vakioputki/pönttö edes on kun tehtaalta pukataan ulos(ei S/R)? Onko siinä myös tuo Termignonin tarra ja hiilikuitupäällinen? Lukeeko vakiopöntön pohjassa "For racing use only" ?

Ilmoituksessa luki kompl. Ducati Performance Termignoni Anlage/ Steuerteil/ Luftfilter verbaut/ joka kääntyy aika selkeästi compl. Ducati Performance Termignoni system / control panel / air filter installed. Tämän lisäksi myyjä/välittäjä sanoi pyörässä olevan Termignonin kokoputkisto.

Eikös 749/999 saanut paria erilaista putkistoa Termiltä, muistelisin, että olisi ns. puoliputkistoa ja sitten kokoränni? Ainakin kokoputkisto, kuten bro kuvaili, kiertää alas takasylinterin osalta ja on yhtä pitkä kuin etupytyn putki. Myös äänenvaimentajan molemmat puolet ovat samanlaiset. Muistaakseni orkkisvaimennin on epäsymmetrinen kumpienkin sylinterien osalta (kompensoi lyhyempää takasylinterin putkea). Yhteen 749:iin vaihdettiin tuo kokoputkisto, mukavasti oli sitä käyrää autotallin lattialla aluksi
biggrin.gif

Tiedä sitten millainen äänenvaimennin tuossa puoliputkistossa tai sliparissa on?

mulla on välitki -1/+3, et sekin taitaa hiukan lisätä kulutusta...
Mites tuo muuten pelaa noilla? Onko huomattavakin ero vakioon?
No nyt toi on sellanen, et kaupungissakin voi ajella ilman kytkimen luistatusta jopa kakkosella ja maantiellä voi tarjota kutosta matka-ajossa.

Takasin en vaihtais, mutta kai nää on taas niitä kuuluisia makuasioita.

Vakiketjut ei sit riitä noihin väleihin, et on hommattava uudet pidemmät ketjut jos meinaat vaihtaa  
smile_org.gif

edit: Mulla on tossa omassa Termin pönttö ja pystysylinteriltä tulee suoraan putki pönttöön...

biggrin.gif
biggrin.gif
Oletko ajanut muutaman kisan 749:lläsi? Itse ajoin 2007 yhden jokkiksen omallani. Nyt ajattelin ratavaatettaa pyörän taas seuraavalle kesälle. Jos vaikka menisi ajamaan pari jokkiskisaa taas!  
cool.gif

Omassani on niin paljon kaikenlaista herkkuosaa, että sitä ei yksinkertaisesti kannata myydä. Ei kukaan niistä mitään maksa, mutta silti niitä ostetaan karvalakkimalliin erikseen kovalla rahalla... Pyörän mukana ne kuitenkin saa yleensä todella sopuisaan hintaan, jos siis varusteltu yksilö tulee myyntiin.

Toisaalta todella harvoin näkee laatuosista rakennettuja pyöriä myynnissä. Yleensä näihin tehdään kosmeettisia juttuja lähinnä.
Juu, tänä vuonna ajoin kemoran molemmat jokkiskisat. Hauska vehjehän tuo on rataa kiertää, tosin eihän tuollainen suht vakio 749 mitenkään kilpailukykyinen laite enää ole, edes jokkikseen. Siksi se olisikin kaupan nyt. Kadulla ajelutkaan ei oikeen ole kiinnostanut pariin kauteen, niin sama ostaa kilvetön.

biggrin.gif
biggrin.gif
cool.gif

Juu, tänä vuonna ajoin kemoran molemmat jokkiskisat. Hauska vehjehän tuo on rataa kiertää, tosin eihän tuollainen suht vakio 749 mitenkään kilpailukykyinen laite enää ole, edes jokkikseen. Siksi se olisikin kaupan nyt. Kadulla ajelutkaan ei oikeen ole kiinnostanut pariin kauteen, niin sama ostaa kilvetön.
Totta on, että vakio 749 ei enää ole kovinkaan kilpailukykyinen. Kuskista tuo laji kuitenkin on eniten kiinni, ei niinkään kalustosta.
biggrin.gif
Kuskia voi aina kehittää.

Minulla oli tässä välillä Ten Katen tekemä kilvetön CBR600RR, mutta myin sen pois kun en löytänyt motivaatiota panostaa riittävän tosissani kilvanajoon. Rata-ajo on hauskempaa Ducatilla.

biggrin.gif
biggrin.gif
cool.gif

Totta on, että vakio 749 ei enää ole kovinkaan kilpailukykyinen. Kuskista tuo laji kuitenkin on eniten kiinni, ei niinkään kalustosta.  
biggrin.gif
Kuskia voi aina kehittää.

Minulla oli tässä välillä Ten Katen tekemä kilvetön CBR600RR, mutta myin sen pois kun en löytänyt motivaatiota panostaa riittävän tosissani kilvanajoon. Rata-ajo on hauskempaa Ducatilla.
Totta puhut, mutta kalustoa on helpompi kehittää
biggrin.gif

Menis kait tuo 749kin näillä taidoilla vielä pitkään, mutta vähän hirvittää jos lippaa ja tulee täystuho.

Totta puhut, mutta kalustoa on helpompi kehittää
biggrin.gif

Menis kait tuo 749kin näillä taidoilla vielä pitkään, mutta vähän hirvittää jos lippaa ja tulee täystuho.
Joo, korjauskulut on helposti paljon enemmän kuin pyörän hinta. Ainakin jos ostaa "paikalliselta" maahantuojalta apteekin hinnalla osia.  
biggrin.gif

Ihan pakko hehkuttaa täälläkin....

Muistelin viimetalvena vaihtaneeni keulakulman jyrkemmäksi, enkä asiaan puuttunut sen koommin tänä kesänä... no nyt viimeviikolla tajusin, että keula on kuitenkin loivemmassa asennossa ja eiku kulma-avainta käteen!

Koko kesän olen muutenkin tykänny tolla kurvailla ja nyt siitä tuli vihdoin oikeesti ajettavakin
bowdown.gif

...sitä en vaan tajua, et miksi tossa yleensä on toi mahdollisuus loivempaan asetukseen...

Blah...pyörä oli ajamatta vajaa 2vko ja kellonaika oli nollaantunut siinä ajassa? Akku oli kyllä hyvissä voimissa ja hienosti täräytti käyntiin
nixweiss.gif

Ostin auton ja pukkasin yhden H-D:n vaihdossa. Pankkilainan pienentämiseksi ja vaimon lepyttämiseksi voisin olla valmis luopumaan 2006 999S:stä. Möin sen jo kaverille 13500 Eur, mutta häneen iski syöpä ja hain sen takaisin. Sen jälkeen laitoin Xerox Kiinan katteet radalle, mutta en minä ehdi/pääse perhesyistä. Poika on vasta 5v niin saattaa olla aikaista hänelle säästellä.
En tunne aikaisempia Ducateja hyvin, mutta minusta heillä on kolme helmeä: Desmosedici, 1098R ja 999S/R 2006. Silloin kun ostin 999S:n Saksasta niin myyjä meinasi S:ää vääntävämpänä paremmaksi. Saattaa olla ja ainakin 1098R on mahtava, muttei niin helppo/harmooninen kuin 999S.
Löytyykö mielenkiintoa asialliseen kauppaan?

Back