• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

400.000 BMW GS Kardaanitarkastukseen alkaen vm. 2013?

mek sanoi:
Tuossa tuo uutinen. https://www.motorradonline.de/ratgeber/400000-bmw-gs-zum-kardan-check/

Suomessahan takaisinkutsut ruukataan hoitaa niin, että korjataan vain ne jotka särkyy ja niistäkin osa yritetään maksattaa asiakkailla. Esim etujarrusatula-case. Jenkeissä vaihdettiin kaikki Hayesit Bremboihin, nekin jotka ei vuoda. Täällä vain yritetään tiivistää vuotavia Hayes-satuloita.

Juurikin tuon takaisinkutsu asia oli yksi syy aikoinaan kun siirryin takaisin japsipyöriin. Oli aikoinaan kaksi bemaria samalla, eka ja vika. En jaksanut tapella espoolaisen jälleenmyyjän kanssa kun heille Takaisinkutsut oli vaikea asia.

Toinen syy oli kyseisen putiikin tapa hoitaa takuu asiat, no eivätpähän enää nykyisin myy uusia bemareita.

tietääkö täällä kukaan bemarin omistajaa jolla satulat olisi vuotaneet netistäkään ei tunnu löytyvän muitakun tämä yksi hlö .

pistäppä faktaa tästä satuloiden vaihtokutsusta, itse en tiedä ketäänjolla olisi vuotanut

mek kirjoitti

Suomessahan takaisinkutsut ruukataan hoitaa niin, että korjataan vain ne jotka särkyy ja niistäkin osa yritetään maksattaa asiakkailla. Esim etujarrusatula-case. Jenkeissä vaihdettiin kaikki Hayesit Bremboihin, nekin jotka ei vuoda. Täällä vain yritetään tiivistää vuotavia Hayes-satuloita.

laitappas faktaa kehiin niin ei jää esson baariin

mapxx sanoi:
En jaksanut tapella espoolaisen jälleenmyyjän kanssa kun heille Takaisinkutsut oli vaikea asia.

Minulla onnistui Bemarin takaisinkutsun hoito Espoossa oikein hyvin. Tallissa vielä oleva paremman puoliskon bemari on kyllä vahvasti ohjannut minua Japanilaisten suuntaan.

XJ 900 sanoi:
Kerran olen FJR:stä 85000km:n aikana ottanut auki tuon vastaavan liitoksen, ei siinä mitään ruostetta ollut, laitoin vaseliinia ja nippuun.

kahdella XJ:llä ajot sadan tonnin molemmin puolin ja FJR:llä kuuskyt tonnia, ei huolto- eikä korjaustarvetta. Niissähän on melko lailla sama "vetolaite" rakenteeltaan kaikissa.

Pitää tietty ottaa huomioon, että osa rypee noilla enemmän kuin FJR:illä.

itsellä ns katukäytöstä 12v gessun kardaani näyttää kuin olis kaupasta haettu.

jaket sanoi:
Pitää tietty ottaa huomioon, että osa rypee noilla enemmän kuin FJR:illä.

itsellä ns katukäytöstä 12v gessun kardaani näyttää kuin olis kaupasta haettu.

Vastaus olikin kysymykseen: "kuinkas usein japsivehkeissä noita vetolaitteita pitää nyppiä... wing ja fjr..."

Joo mulle tehtiin tuo kardaanin tarkastus & vesireikä Juhannuksen jälkeen 30tkm huollon yhteydessä Vantaan BikeTeamissa. Otto tovin kun oli kuulemma ensimmäinen.
Ja siis ihan normaali takaisinkutsukampanja mistä ei asiakkaalle koidu mitään kuluja saati tappeluita, nää on taas niitä essonbaari-juttuja.

-jp-

Sen verran tarkennusta, että ainakaan lehtijutun mukaan tämä ei ole takaisinkutsu (recall) vaan huoltokampanja (service action). Ehkä siitäkin johtuen on eroja, miten homma hoidetaan eri maissa (lainsäädäntö, maahantuojien suhtautuminen jne.). Jälleenmyyjille nämä eivät taida olla kultakaivoksia missään.

mek sanoi:
Jälleenmyyjille nämä eivät taida olla kultakaivoksia missään.
Joo eivät kuulemma ole; jututin vähän BT:n väkeä aiheesta. Taitaa olla aika raaka politiikka tehtaalla näissä jutuissa.

-jp-

PS. Oli muuten 40tkm huolto, ei 30 

Kaimaani sanoi:
Scheisse! Luulin että olisivat jo oppineet tekemään kestäviä mp-kardaaneja. Eikai niiden autoissakaan ole moisia ongelmia. Pyörä menossa perjantaina chekkiin, pitääpä katsoa tuokin.

Niin luulis. Jo muinaisessa K100-sarjassa oli vastaava ongelma :grin:. Ainakin siinä yksinivelisessä.

Mun GS oli BT huollossa heinäkuussa. Ei kukaan maininnut tällaista. Ja muualta näin juttuja vasta myöhemmin.
Maahantuojan näkemyshän on, että BMW valmistus, materiaalit ja suunnittelu edustavat alan huippua. Jos heillä olisi tässä sanansijaa, niin mitään ei tehtäisi. Tai ainakin se rajoitetaan ensiomistajiin, joka maahantuojan kirjoissa on ainoa palvelua ansaitseva ryhmä. Joo...useampi käytettynä ostettu biimeri nurkissa. En siis ole parasta A-ryhmää.

qeanu sanoi:
Mun GS oli BT huollossa heinäkuussa. Ei kukaan maininnut tällaista.
Mun GSA oli huollossa Juhannuksen jälkeisellä viikolla. Olin lukenut tästä kardaaniasiasta muistaakseni ADVRiderin forumilta, eli olin tietoinen asiasta. Mutta en ehtinyt huollon tiskillä suutani aiheesta avaamaan, kun todettiin että tällanenkin homma tulee nyt tehtäväksi. Ja tosiaan jo etukäteen lievästi pahoiteltiin/varoiteltiin ajanmenosta kun oli ensimmäinen tällanen homma minkä tekivät.
Eli ei pahaa sanaa sanottavana.

-jp-

No onpa monenlaista kokemusta, kuitenkin aihe joka pitäisi valmistajankin ottaa tosissaan. Isoa Gessua tässä harkinnut, pitää näköjään tuokin muistaa tarkistella/kysyä myyjältä. Itselläni kyllä on tapana ottaa auki joku paikka mikä vähänkin arveluttaa. No en sentään moottoria ole vielä availlut aivan varmuuden vuoksi. Ehkäpä senkin vielä tulen tekemään.:)

lario sanoi:
Kampanja ei ole millään tavalla sidottu siihen, että tuoko asiakas rahaa taloon.

Juurikin näin, mutta tuppaa nämä suomen bwn takaisinkutsut poiketa miten muualla maailmassa toimitaan ja ikävä kyllä huononpaan suuntaan.

Onkohan kellekään tullut varsinaista kutsua korjaukseen/tarkistukseen ilman huoltoja

mek sanoi:
Sen verran tarkennusta, että ainakaan lehtijutun mukaan tämä ei ole takaisinkutsu (recall) vaan huoltokampanja (service action). Ehkä siitäkin johtuen on eroja, miten homma hoidetaan eri maissa (lainsäädäntö, maahantuojien suhtautuminen jne.). Jälleenmyyjille nämä eivät taida olla kultakaivoksia missään.

Jep, huoltokampanjat tehdään vain asiakasvalituksen perusteella.

Mulla vuoti toinen etuputken stefa ja oli sen takuuvaihdossa kun myös tarkistivat kardaanian ja porasivet reiän tunneliin. Kardaani ei täyttänyt jotain speksejä menee nyt seuraavassa huollossa vaihtoon.

Back