• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

4 vuotta vanhat kumit, voivatko olla jo kovettuneet käyttökelvottomiksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maakus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tuli tuosta hiekkapaperista mieleen, että kun joskus oli kaletrix autorata, niin siinä ne takapyörät meni lopulta ajan kanssa sileiksi ja kiiltäviksi ja eivät pitäneet yhtään. Jos suditti sitten ne hiekkapaperin päällä takaisin, niin tuli kuin uuden näköisiksi ja piti todella hyvin.

eturenkaan ihan tuntee pidosta onko hyvä, jarruta lukkoon. jos menee liian herkästi lukkoon, niin vaihtoon. Kun joskus ostin speed triplen 10v sitten, nini sen eturengas oli sellainen, että maantienopeudessa pystyi painamaan etujarrua moottoria vasten ja eturengas alkoi ulvomaan, eikä keula painu, se oli niin touring/kovettunut, että ei pitänyt juuri mitään.

Kuulostaa aika hurjalta, mutta kovettunutta rengasta voi pehmentää ruiskimalla renkaan pintaan maltillisesti WD-40, CRC 5-56, diesel tai muuta vastaavaa, ja pyyhkii ylimääräiset pois jos on tullut liikaa. Hetken kuluttua pinta alkaa olemaan sopivan tahmea.

Tätä ei sitten saa kokeilla kotona ja jos kuitenkin kokeilee, niin täysin omalla vastuulla! :D

Viimeksi muokattu:
B12 sanoi:
Pitää uusia. Samoin jos kypärä putoaa esim lattialle, siitä menee pintajännitys ja se on uusittava. Hajoaa kuin kananmuna seuraavasta kolhusta. Näin minulle on kerrottu.

Kai nykyään kaikki tietää, että tämä pintajännitys on urbaani legenda ja toivottavasti vastauksesi oli vitsi?

Niin kauan kun kuiturunko on ehjä, kypärää voi turvallisesti käyttää. Eri asia on törmäys jossa pää on kypärän sisällä, jolloin vaimentavat sisäosat voivat vaurioitua vaikka kuori säilyisi ehjänä.

Kilpailukäytössä on sarjasta, ja säännöistä riippuen, rajoituksia kypärän iälle ja ainakin jotkut valmistajat suosittelevat vaihtoa viiden vuoden välein.

- T -

Tumppi sanoi:
Kai nykyään kaikki tietää, että tämä pintajännitys on urbaani legenda....

- T -

Eipä hätäillä. Sumeasti muistan monta iltaa, kun tarjoilevalle keltanokalle huudettiin suureen ääneen YTSPÄNNING! snapsilasi kourassa. Asian kanssa ei saatana leikitty.

Oon muuten varma, että mun yhen Arain jännitys on kadonnut Puliukon poskien takia.

JMH sanoi:
Eipä hätäillä. Sumeasti muistan monta iltaa, kun tarjoilevalle keltanokalle huudettiin suureen ääneen YTSPÄNNING! snapsilasi kourassa. Asian kanssa ei saatana leikitty.

Oon muuten varma, että mun yhen Arain jännitys on kadonnut Puliukon poskien takia.

Voi ..ttu noita sun juttujas. :D

Back