No niin, hauskaahan tämä on niin kauan kuin ei mene asiattomiin henkilökohtaisuuksiin.
Minä kuulun joukkoon, joka "En kyllä mit'n tiedä, mutta mielipiteitä löytyy!". Joskus tosin käytän tervettä (!) järkeäni ja mietin ja joskus jopa kirjoitan mitä mietin.
Tomugorba kirjoitti "
Onko nyt siis tilanne niin, että jonkun mielestä kun ajelen kauniissa kesäillassa keskellä peltoaukeaa...parin kilometrin suora..pari autoa saattaa tulla vastaan...en ohita ketään ja ajelen tuollaista alun kolmattasataa, että kaahaan ja vaarannan muiden tielläliikkuvien terveyden?"
Ja minä vastaan; ei, et todennäköisesti vaaranna.
MUTTA, kuten jo yksityisesti eräille selitin; minua hiukan häiritsee se, että kun jotkut 'kokeneet' täällä suhtautuvat ylinopeuteen, sakkoihin, keulimiseen tai mihin vaan ei-niin-tavoiteltavaan-asiaan kovin huolettomasti, niin SAATTAAPI olla, että jotkut uudet/nuoret/kokemattomat lukijat ottavat nämä retostelut liian tosissaan ja lähtevät matkimaan, "kun ne oikeatkin motoristit.."
Ja seurauksia luemme tasapuolisesti me jeesustelijat ja te pomperit sitten lehtien palstoilta. Ja se ei ole kivaa. Ei minulle, Mäxärille, Eetulle, Zialle, duraclille, JHBMW:lle, Magnalle, MattiR:lle eikä varmaan kellekään muullekaan...
Eikä liiallinen holhoaminen, jeesustelu tai 'tehkää niinkuin minä sanon' -paasaaminenkaan aina ole järkevää. Ehkä sitä vaan koettaa mieluummin vaikuttaa asenteisiin etukäteen kuin sytytellä kynttilöitä jälkikäteen.