• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

180 km/h tutkaan **rkele...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
JOs jolleki herneitä tarttee tarjoo ni kustomilla tai Huolla&Duunaa mopolla oisin varmaa makoillut sen tätin pakun alla ja kiroillu eniten tai ajanut taivascrossia, kynttilää ei vuokseni tartte sytyttää!
Eetu,jos sun ajotaitos on pyörästä kiinni, ni älä vaan vaiha sitä 9är-pärrää mihinkään muunlaiseen/merkkiseen!

mä kun luulin et pyörän käsittely, tilanteet/tilannenopeudet olis jokaisella kuskilla tiedossa ja jokainen kuski osais käyttää sen pyöränsä ominaisuuksia eri tilanteissa edellyttäen et tiedostaa itessään ne jutut mitkä tekee hyvän kuskin! toiset menettelee oikein, toiset väärin ja jotkut ei menettele, tai ei välitä niistä paskaakaan! meitä on moneks, jopa liiaks!

jos kämmää tienpäällä ajamalla tutkaan tollasia lukemia niinku edellä mainittiin, ja siitä tulee rangaistus! -se pitää kärsiä, piste! itkeminen asiasta ei tuo sitä korttia takasi! mä en tuu olalle taputtaan ketään tyyliin "voi itku miten typeriä ne polliisit on ku jokapaikkaan änkee mittaamaan" -jos kortin menettää, mä nauran sellaselle tyypille.. multa ei heru myötätuntoo, sen enempää ku moralisointiakaan! jokainen ajaa omalla kortillaan, eikö niin?

sit taas kruisaamaan kun se kortti on siel lompsassa!

smile_org.gif

Eetu,jos sun ajotaitos on pyörästä kiinni, ni älä vaan vaiha sitä 9är-pärrää mihinkään muunlaiseen/merkkiseen!

jokainen ajaa omalla kortillaan, eikö niin?

sit taas kruisaamaan kun se kortti on siel lompsassa!

smile_org.gif
Mun ajotaitoni on hukkunut jonnekin..
Tuurilla täysin seilaan ja sakkoni maksan, kortitta en ole ajanut edes omassa pihassa kotilolla metriikään ajanhetkellä jolloin muoviläpyskä on setä sinisillä ollut jostain syystä lainassa, sen verran heitäkin "uskon"
ja tuosta pyörämerkistä voi olla montaa mieltä.. ajan tuolla kun ei erääseen kiloG... ollut muka varaa
sad_orig.gif

Tuolla kertaa se olematon teho ja pyörän ylipaino siihen tilanteeseen oli juurikin passeli kerran en joutunut mummon teilaamaksi
062802jumpie_prv.gif

nyt
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
sport05.gif

Ja jos sanoa saa, niin mäxäri ehkä ..vähän.. nyt herättää ihmetystä (fiksuna ja seurauksia nähneenä miehenä).
No niin no, nähty on paljon seurauksia ja jonkun verran itekin koettua...

Mutt syy miks oon ko linjalla, johtuu siitä ett alkaa vaan tukistaan täällä toisten kylvämä asennevamma, jonka mukaan paljon ajaneet on niitä teiden ritareita, joita kumarrellaan ja kuunnellaan haltioissaan kaikki mitä ne kertoo ja miten pitää ajaa. Sit pidetään niitä ainoina oikeina tapoina harrastaa motorismia. Just noilla asenteilla kaiken maailman mä oon ajanu 50-luvulla, poika, sellasta kolme ja puolikasta Triumpia saadaan koko motoristi porukka hajotettua. Samojen ylimielisten yli-ihmisten muita kohtaan osoittaman vähättelyn vuoksi tämäkin foorumi on aikoinaan perustettu..!

Mutt mitä tulee edelleen siihen ylinopeuksiin ja yleensäkin liikenteessä kikkailuun, ite maksan sakkoni jos niitä tulee ja kuljen millä kuljen jos korttini menetän. Itselleni on aivan sama jos joku ei sitä hyväksy, voi voi...

Edelleen en voi muuta kuin todeta ett ELÄMÄ ON TÄYNNÄ VALINTOJA...

Omasta puolestani toivon kaikille turvallista  
062802moto_prv.gif
-kesää, oli nopeutenne sitten 30 tai 230 km/h tai menköön pyöränne sitten etu-, taka- tai molemmilla renkailla...

wink.gif

Mutt syy miks oon ko linjalla, johtuu siitä ett alkaa vaan tukistaan täällä toisten kylvämä asennevamma, jonka mukaan paljon ajaneet on niitä teiden ritareita, joita kumarrellaan ja kuunnellaan haltioissaan kaikki mitä ne kertoo ja sit pidetään niitä ainoina oikeina tapoina harrastaa motorismia.
Jos kaikki nuo patoutumat aukesivat, kun satuin sanomaan ajokilometrimääräni, niin olen pahoillani siitä.

Tuota "ylimielisyys- ja kaikkitietävyysosastoa" taas en allekirjoita ollenkaan! Neuvoja on yritetty jakaa jos joku niitä tarvitsee.

Jos tietämättäni / huomaamattani "ylimielisyyttä ja kaikkitietävyyttä" on tullut viljeltyä, niin pahoittelut siitäkin ja jos erityisesti herra MadMax möksäyttänyt mielensä, niin pistäppä privana noottia - pidetään se loanheitto poissa täältä foorumilta.

Heittäköön taas se syytön ensimmäisen kiven...

Mitä moisia anteeksi pyyteleen, jokaisellahan meillä on oikeus mielipiteisiimme, ja jopa tuoda niitä täällä julki. Itselläni ei ole aikomus loukata mitään motoristiryhmää, olen vain usein seurannut moista nuorempien motoristien vähättelyä joka tuskin lujittaa yhteenkuulumisen tunnetta tässä meidän sekalaisessa motoristien piirissä. No, tää kattaus oli tässä, siirrytäänkö seuraavaan aiheeseen..?  
wink.gif

Mulla on nyt autolla tullut kolmen vuoden aikana mittariin 110.000 kilsa, enkä ole yhtä poikkeusta lukuunottamatta nähnyt yhtään "kaaharia"...paitsi peilissä.

Ei...ei ole sinivalkoiset tai mitkään muutkaan lasit päässä. Kyllä joku on joskus ohi mennyt aika reipastakin vauhtia, mutta ei kertaakaan niin, että olisi liikennettä mielestäni mitenkään vaarantanut.

Onko nyt siis tilanne niin, että jonkun mielestä kun ajelen kauniissa kesäillassa keskellä peltoaukeaa...parin kilometrin suora..pari autoa saattaa tulla vastaan...en ohita ketään ja ajelen tuollaista alun kolmattasataa että kaahaan ja vaarannan muiden tielläliikkuvien terveyden?

Turha urputtaa mistään reaktiomatkoista jne jos tulee asteroidi / marsu / Jeesus eteen, että en ehdi pysähtyä...jos tuollaista tapahtuu YLLÄTTÄEN satasen nopuksissa ni ihan samanlailla sitä voipi mäjähtää vastaantulevan tipparellun maskiin...ja varppina sattuu kaikkia osapuolia.

TYPERINTÄ mitä tiedän on provoisoituminen
033102bebe_1_prv.gif

...sekä kynttilöiden sytyttely...onneks ei ollu toisen maailmansodan aikana mokomaa...olis siinä ollu sytyttelemistä...ja krissiryhmillä keskusteluntynkää

Mikä ihastuttava yhteneväisyys aikaisempaan foorumin legendaariseen lempilapseen "Keulivat pellet"-keskusteluun
biggrin.gif
Ihan tässä kohta itku tirahtaa näistä karmeista piittaamattomuuksista liikenteessä, mutta ONNEKSI joukossamme on ainalainkuuliaisia "annamme-ainoita-oikeita-neuvoja-ja-totuuksia-vaikka-ette-niitä-kysyisikään " henkilöitä pelastamassa motoristien mainetta ja estämässä vakuutusmaksuja nousemasta.

Ja se en sitten ole minä joka tämän aiheen kohta takuulla lukitsee
tounge.gif

(Zia @ ) sanoi:
Ihan tässä kohta itku tirahtaa näistä karmeista piittaamattomuuksista liikenteessä, mutta ONNEKSI joukossamme on ainalainkuuliaisia "annamme-ainoita-oikeita-neuvoja-ja-totuuksia-vaikka-ette-niitä-kysyisikään " henkilöitä pelastamassa motoristien mainetta ja estämässä vakuutusmaksuja nousemasta.
Kylläpä tälläkin kirjoittajalla on ylimielinen asenne. Liekö nuoresta iästä johtuvaa kaikkivoipaisuuden tunnetta, tiedä häntä. Se on kuule pelkästään hyvä että sinuakin Zia (mikä lienee onkaan oikea nimesi?) joku joskus neuvoo ja auttaa, vai luuletko pärjääväsi yksin ja ominvoimin kaikissa tilanteissa? Entä luuletko ettet itse tee koskaan virheitä ja näin nosta vakuutusmaksuja? Kokeneempaa motoristia kannattaa kuunnella vastaanottavalla mielellä. Paljon voi oppia toisen kokemusten kautta, eikä kaikkien ihmisten tarvitse tehdä niitä samoja virheitä. Ajokilometrit opettavat, ja tätä oppia kannattaa sinunkin hyödyntää. Otapa vähän kunnioittavampi asenne itseäsi vanhempia ihmisiä kohtaan niin saatat oppia jotain, esim turvallisesta ajamisesta ja liikennesääntöjen noudattamisen tärkeydestä. Toivottavasti opit ennenkuin on liian myöhäistä.

Onko nyt siis tilanne niin, että jonkun mielestä kun ajelen kauniissa kesäillassa keskellä peltoaukeaa...parin kilometrin suora..pari autoa saattaa tulla vastaan...en ohita ketään ja ajelen tuollaista alun kolmattasataa että kaahaan ja vaarannan muiden tielläliikkuvien terveyden?
ehkä käykin näin että jos niist parist autost toinen lähtee ohittaa toista. vai tuleeko ne autot vastaan takavalot edellä, vai?
biggrin.gif
wink.gif

Mun mielestä joskus autokoulussa opetettiin, että ohitukset tulee tehdä vaarattomasti ja nopeasti...

Nopeus/kiihtyvyys on mun käsittääkseni osaavissa käsissä turvallisuutta, ohitus on nopeasti ohi ja palataan takaisin omalle kaistalle ja kruisailuvauhtiin, hetkellinen rajoituksen ylittäminen on mun mielestä ihan ok. Ja pitää muistaa, että nää vehkeet kiihtyy vähä erinlailla kun dirikan Bemari.

Mutt syy miks oon ko linjalla, johtuu siitä ett alkaa vaan tukistaan täällä toisten kylvämä asennevamma, jonka mukaan paljon ajaneet on niitä teiden ritareita, joita kumarrellaan ja kuunnellaan haltioissaan kaikki mitä ne kertoo ja miten pitää ajaa. Sit pidetään niitä ainoina oikeina tapoina harrastaa motorismia. Just noilla asenteilla kaiken maailman mä oon ajanu 50-luvulla, poika, sellasta kolme ja puolikasta Triumpia saadaan koko motoristi porukka hajotettua. Samojen ylimielisten yli-ihmisten muita kohtaan osoittaman vähättelyn vuoksi tämäkin foorumi on aikoinaan perustettu..!

Mutt mitä tulee edelleen siihen ylinopeuksiin ja yleensäkin liikenteessä kikkailuun, ite maksan sakkoni jos niitä tulee ja kuljen millä kuljen jos korttini menetän. Itselleni on aivan sama jos joku ei sitä hyväksy, voi voi...
Onkohan joku vanhempi motoristi joskus vahingossa yrittanyt neuvoa herra MadMax:ia mopo asioissa kun on jaanyt noin kovat antipatiat vanhempia motoristeja kohtaan.  
wink.gif

Mita tulee siihen "toisten kylvamaan asennevammaan" niin kun katselee viimeisimpia kirjoituksiasi niin kommenttisi muiden asenneongelmista tuntuvat vahintaankin erikoisilta.  
confused_orig.gif

Niinkuin joku viisas
wink.gif
jo sanoi: Elämä on täynnä omia valintoja joista jokaisen on itse kannettava vastuu.

Oli sitten kyseessä ylinopeus tai lapsenteko (kaukaa haettu)
smile_org.gif

Niinkuin joku viisas
wink.gif
jo sanoi: Elämä on täynnä omia valintoja joista jokaisen on itse kannettava vastuu.

Oli sitten kyseessä ylinopeus tai lapsenteko (kaukaa haettu)
smile_org.gif
No niinpä ... tavallisestihan se ei ole pelkästään itsestä kiinni..
... siis se lapsen teko .. luulisin .. vaikka tekotapa miellyttääkin ..
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mutta juu .. vastuu .. tiätty ..
tounge.gif

Mikä ihastuttava yhteneväisyys aikaisempaan foorumin legendaariseen lempilapseen "Keulivat pellet"-keskusteluun
biggrin.gif

Ja se en sitten ole minä joka tämän aiheen kohta takuulla lukitsee
tounge.gif
Eihän tässä mitään luketsemista ole .. nyt, eikä ole ollutkaan.
Eetulle vain keksitään uusia harrastuksia virkkaamisen (Eetun
uusi aluevaltaus) lisäksi.
smile_org.gif

Sitäpaitsi tappeluun tarvitaan aina kaksi. Harvat sitä ihan yksinään.
Niin, että ihan puolin jos toisin .. mikä on ihan hyvä juttu. Olisi se
aika tylsää, kun kaikki olisivat kaikesta kaikenaikaa ihan samaa
mieltä ja aika omituistakin. Vai miten on? Tietenkään
henkilökohtaisuuksiin ei pidä mennä ainakaan liiaksi.
wink.gif

Ihan hyvä ja harmiton aihe - "Keulivat pellet" tai joku muu, mutta
tästä samasta aiheesta on jo ollut muitakin otsikoita ties kuinka
paljon. Ja jos arvelen, että tämäkään ei ole viimeinen otsikko,
niin luultavasti olen oikeassa - uusia tulee kyllä lisää -
viimeistään talvella taas.
biggrin.gif

"Sitähän ne ihmiset puhuvat mitä sydän on täynnä." sanoi joku
mietiskelijä joskus. Tämäkin foorumi on jäseniensä summa ja
tämmöisiä sinuja ja minuja me kaikki olemme - eikä mitään
sen kummallisempia.
bowdown.gif

Onkohan joku vanhempi motoristi joskus vahingossa yrittanyt neuvoa herra MadMax:ia mopo asioissa kun on jaanyt noin kovat antipatiat vanhempia motoristeja kohtaan.  
wink.gif

Mita tulee siihen "toisten kylvamaan asennevammaan" niin kun katselee viimeisimpia kirjoituksiasi niin kommenttisi muiden asenneongelmista tuntuvat vahintaankin erikoisilta.  
confused_orig.gif
Ehkä oon koittanut liian persoonallisella tavalla tuoda esille sitä seikkaa ett vanhemmat ja kokeneemmat motoristit ei välttämättä oo hyviä ajaan saati noudata sen enempää liikennesääntöjä kuin kokemattomammatkaan...

Mitä tulee "herra itseeni", onpa jokusia kertoja minua neuvottu, niin vanhan polven motoristi kuin myös esim oma siippani, jolla ajokokemusta n 3000 km verran. Neuvoista oon myös ottanut vaarin. Asioita kun voi vain esittää niin helvetin monella tavalla, niin vähättelevällä kuin myös kannustavalla tavalla...

No, kukaan ei oo täydellinen... kai...
tounge.gif

""Onko nyt siis tilanne niin, että jonkun mielestä kun ajelen kauniissa kesäillassa keskellä peltoaukeaa...parin kilometrin suora..pari autoa saattaa tulla vastaan...en ohita ketään ja ajelen tuollaista alun kolmattasataa että kaahaan ja vaarannan muiden tielläliikkuvien terveyden? ""

..et kai sä tosissas tollasta selitä??

omg.gif

Täähän on nyt niin että jokaikiseen nopeusrajoituksen osoittavaan liikennemerkkiin pitää asentaa anturi. Liikennemerkissä oleva anturi lähettää pyörässä olevalle anturille tiedon nopeusrajoituksesta. Pyörässä oleva anturi säätää pyörän nopeuden sopivaksi.

Kaikki on onnellisia  
biggrin.gif

Back