• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

180 km/h tutkaan **rkele...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
diipadaapa.. eikö se ny oo jo päivänselevä homma että KUN tällä pikkipallolla on muitaki ku mä?! ni meidän pitää vaa tulla jotenki toimeen toistemme kanssa. siksi on mietitty yhdessä jonkinlaisia pelisääntöjä=lakeja. ja ku o muitaki ku mä.. ni on myös yhtä monta oikeaa tapaa. ja silti viel joku narisee että ku mun tapaa tehä asioita, ei oteta huomioon!!? ei niin montaa tapaa.. ettei vielä yhtä puuttuisi.  lait o tehty kompromisseista.. ei ne oo koko totuuksia. ja siksipä se sit kirpaseeki ku lain ja totuuden välillä on ero. ja jos se ottaa ni pirusti ottaluuhu, ettei nyt kykene ajelee sen, esim. 2-5km/h alinoputta ajavan takana, jää kotia. ne nopeuskyltit on siellä tienposkessa ainaki suomessa lakinopeuksia, joita saa ajaa. allekin saa toki ajaa. laki on laki kaikille, jos ei suomenlaki miellytä.. muita maita/telluksia riittää.
Onhan se päivänselvää että täällä on muitakin. Ja jos he ovat hitaampia kuin minä, pitää minun päästä heistä ohi.
Mä en tule muutenkaan ihmisten kanssa toimeen, joten vittuun sellaiset lait jotka eivät minua kiinnosta.

Sinunkin kannattaa opetella äidinkielen aakkoset ja kielioppi, jotta me kaikki suomalaiset pystyisimme lukemaan suomeksi kirjoitettua tekstiä. Onhan se ikävää, että toiset noin vain ehdoin tahdoin rikkovat yhteisiä sääntöjä, jotka on luotu meidän parhaaksemme.
Kannattaa opetella vaikkapa afrikaano tai olla kirjoittamatta, jos ei siihen pysty.

Kaveri ajoi 80 alueella 132 tutkaan. Sanoivat että kortti on poissa pari kuukautta. Mutta yllätys yllätys Maanantaina oli soittanut paikallinen komissaario ja pyytänyt käymään oli sanonut että kortti on poissa vaan viikon. ja niinhän se vaan oli.
sport05.gif

Kaveri ajoi 80 alueella 132 tutkaan. Sanoivat että kortti on poissa pari kuukautta. Mutta yllätys yllätys Maanantaina oli soittanut paikallinen komissaario ja pyytänyt käymään oli sanonut että kortti on poissa vaan viikon. ja niinhän se vaan oli.
sport05.gif
No olipas kohtuullinen ja suhteellisuuden tajuinen komissaario!
bowdown.gif
Ilmeisesti ei lukenut lakia kuin piru raamattua motoristivastaisella asenteella höystettyna vaan huomioi myös olosuhteet?
wink.gif

Jep, koska me "kuolemattomat" seurataan muuta liikennettä, eikä pelkkää nopeusmittaria...  
tounge.gif
Kylläpä yllätyin!  
biggrin.gif

"Kuolemattomuuteen" kuuluu olennaisena osana just provoilu ja se, että puhutaan aina vähän asian vierestä. Semmoinen epävarmuus karisee joko iän myötä tai sitten Siperia vain opettaa... toivottavasti kuitenkin ensin mainittua.  
lookaround_orig.gif

-M-
No tuon edellisen kommentisi jälkeen ei kyllä pitäisi olla mikään yllätys...

biggrin.gif

Tuota noin, omasta mielestäni en puhunut itse aiheesta ollenkaan, kun eikös ensimmäisessä viestissä kyselty tuon sattuneen ylinopeuden vuoksi saatujen sakkojen mahdollista suuruutta? Siihen en osaa vastata millään tapaa, kun en koskaan ole ylinopeuden vuoksi sakkoja saanut...

Mä taidan aloittaa tuon epävarmuuden karistelemisen just nyt ja kysyn että voisitko kuvailla vähän tarkemmin tuon "kuolemattoman", etten vahingossa yhdistänyt itseäni väärään määritelmään? Eli voiko sen siis päätellä näistä kahdesta asiasta: Provoilu ja vähän asian vierestä puhuminen?

Ja jos voi, niin oletko sinäkin "kuolematon"? Koska itse sain semmoisen käsityksen, että tämä:
sanoi:
Vakuutusmaksut kandee tottakai jättää maksamatta. Mitäpä siitä, mitä se sitten maksaa, kun vaikkapa joku toinen töytää päälle... oho, eipä tainnut tulla mieleen.
viesti oli osittain provoilua ja vähän asian vierestä puhumista?

nixweiss.gif

Yritän kerrankin sivuta itse aihetta, tämä ei koske enää Stalkerin kommentteja. Tänään töistä kotiin ajellessa sattui eteen useamman auton jono, nopeusrajoitus 100, vauhti mittarin mukaan sen alle. Ihan kokeilumielessä ohitin jonossa ajaneita autoja ja oikein katsomalla kastoin, ettei vauhti nouse yli 120:n.

Tosi mukavaa oli, yhden suoran matkalla uskalsin hätäisesti ohittaa yhden auton ja oli seuraavaa suoraa odotellessa melko turvaton olo siellä kahden henkilöauton välissä. Olo oli kuin sillä jo aikaisemmin mainitsemallani Häkkisenä itseään pitävällä mulkulla, mutta onneksi en sentään ajanut suurta ylinopeutta ja näin vaarantanut omaa ja muiden henkeä, huh...

Tähän samaan yhteyteen, ettei kaikki pidä minua autokuskeja vihaavana psykopaattina (tavallinen psykopaatti saatan olla, en uskalla käydä lääkäriltä kysymässä...), täytyy kehua sitä eilistä Fiat-kuskia, joka Hartolasta Joutsaan päin lähdettäessä antoi hyvin tilaa huomatessaan meikäläisen siellä auton takana.

Sen huomaavaisen eleen ansiosta ei tarvinnut jäädä sinne taakse venkoilemaan ja kiroamaan visiirin pintaan kertyvää veden ja pölyn sekoitusta, sen sijaan pääsin ajamaan normaalissa vesisateessa ja visiiri pysyi olosuhteisiin nähden kirkkaana. Tuommoiselle autoilijalle voisin melkein jo lähettää ensi jouluna kortin kiitokseksi, ja minä en lähetä normaalisti kortteja edes sukulaisille...

Edit: nyt se on todistettu, munalla näppäimistöä hakkaamalla ei pysty kirjoittamaan, piti korjata vanhanaikaisella tyylillä...

Tänään olen vaihteeksi selvin päin, ja kävin hieman juhannuksen kunniaksi ajelemassa.

Tyhjällä moottoritiellä (eli ei yhtään autoa näköpiirissä kumpaankaan suuntaan) kuutosella rajoittajaa vasten.
Olipa pirun hienoa
tounge.gif

Mutta vaaransinko liikennettä? Jopa törkeästi ehkä?

Kukin vastatkoon omista tyrimistään ja jos tyrii niin että aiheuttaa vaara minulle tai omaisilleni, vastaa niistä myös minulle.

Tänään olen vaihteeksi selvin päin, ja kävin hieman juhannuksen kunniaksi ajelemassa.

Tyhjällä moottoritiellä (eli ei yhtään autoa näköpiirissä kumpaankaan suuntaan) kuutosella rajoittajaa vasten.
Olipa pirun hienoa
tounge.gif

saman homman mäki tein. kutonen päälle, kytkin pohjaan, ranne nurin ja kone pyysi armoa
biggrin.gif

2,5 kk ajokieltoa tuli kaikkiaan eli helvetin vähän (väliaikainen ajokielto hyväksiluettiin kokonaisaikaan), mitä ihmettelen... mut sakot olikin sitten helvetinmoiset. Enkä muuten ole ajanut kortitta metriäkään. Piti antaa papoille vähän provokaatiota
omg.gif
Kiltisti kärsin ja kun loma koittaa niin moottoritie on kuuma muttei liian kuuma... Että sellaisia. Toivotan muille onnea miliisien kanssa ja jopa malttia. Itsellä ei enää ole varaa pommittaa yhtään, seuraavan kerran en pääse noin vähällä.

Olipa pirun hienoa
tounge.gif

Hän on valintansa tehnyt: Hän on KOVA LUU!! LUU KURKKUUN!
Nimittäin omaan...

VAKUUTUSMAKSUILLA KUITTAA SAKOT JA KORTITTA AJELEE NIIN EDULLINEN REISSU KAIKENKAIKKIAAN
062802jumpie_prv.gif

Just, just.  
033102ass_1_prv.gif

Vakuutusmaksut kandee tottakai jättää maksamatta. Mitäpä siitä, mitä se sitten maksaa, kun vaikkapa joku toinen töytää päälle... oho, eipä tainnut tulla mieleen.
Vaan sitä saa mitä tilaa. Semmoinenhan tuo tarinasi juoni on ollut tähänkin asti.

Kukahan teille tenaville paukuttaisi päähän, että ei se aina ole se rahallinen tai juridinen sanktio, mitä kannattaa pelätä. Joskus olisi ehkä hyvä pysähtyä miettimään, mitä omalla toiminnallaan aiheuttaa sivullisille, ehkäpä parhaalle ystävälleen tai jopa sukulaiselleen. Ehkä loppuelämäksi.

-M-
Kirjoitteli tuota kovin leikkimielisesti tuo kausiohi.
Vakuutusmaksuista tarkoitteli seisonta-aikaa.
Mistäpä tuota varmasti tietäisin.
biggrin.gif

Itse hölmöilin viime syksynä.
"Ajoi eturengas ylösnostettuna"
Tuosta Kortti hyllyllä 8pv ja sakkoa riittävästi.
Ei pidempää ajokieltoa tarvittu opettamiseen, ..tutti koko tuonkin ajan.

Poliisin kanta "keulimiseen" taitaa olla melkoisen kova nykyään, ehdotteli tien päällä 1kk. Veti kuitenkin pienemmän mukaan.

Mitenkähän suhtautuvat tahattomiin keulan nostoihin, tarkoitan näitä "oho kun meni turhan pientä pesään" tilanteita, eihän tuollainen kyykky epäröi hetkeäkään, kun takapyörälleen nousee.

Määrittele "Jeesustelu" ?
Kun joku esim. sanoo ajaneensa ENITEN,niin alta nanosekunnin on joku moraalinvartija nillittämässä,kuinka edesvastuutonta se on.
Tarjoan kaljan (tai muun virvokkeen) sille,joka ei ole koskaan ajanut ylinopeutta.
Itse ajoin tänä aamuna töihin tullessani mittariin lukeman 165km/h jonka jälkeen hölläsin sallittuun nopeuteen. Tie oli tyhjä muulta liikenteeltä.

Jään odottamaan nuhteita.

sanoi:
Northern_lights: Tuota noin, omasta mielestäni en puhunut itse aiheesta ollenkaan, kun eikös ensimmäisessä viestissä kyselty tuon sattuneen ylinopeuden vuoksi saatujen sakkojen mahdollista suuruutta?

Duoda duoda.... oli vähän vaikea tavoittaa tuota sun tajunnanvirtaa, mutta mä kyllä alunperin replysin siihen viestiin, missä aiottiin käyttää vak.maksut sakkoihin + ajella kortitta. Jos aikomus kuitenkin oli jotain muuta, se ei käynyt viestistä ilmi. Joten miten niin asian vierestä?

sanoi:
Northern_lights: voisitko kuvailla vähän tarkemmin tuon "kuolemattoman", etten vahingossa yhdistänyt itseäni väärään määritelmään?

En voi, koska lillukanvarret vetivät sinua noin kovasti puoleensa ja koska olen saletti, että oikeasti ymmärsit mitä kirjoitin.

Jos olen väärässä kohtaa saletti, niin koita poimia pähkinä vaikka tästä: Läheltä erästä casea seuranneena en voi kun ihmetellä, kuinka ankarat sanktiot, jotka ovat seurausta omalla tietoisella toiminnalla aiheutetusta mittavasta taloudellisesta vahingosta, voivat tulla yllätyksenä. Kyse oli juuri tällaisesta, että sivullinen (syyllinen) tuli tönimään, mutta asianomainen (syytön) joutui maksumieheksi, kun ei ollut vakuutukset kunnossa. Voit uskoa, että oli halpaa.

Puhumattakaan, että jos tsetittä toheloi, niin... ai niin, mutta eihän kuolemattomat toheloi...  
withstupid.gif

Ja jos haluat yhdistää itsesti välttämättä jompaan kumpaan tässä tekstissä aiemmin mainittuun määritelmään (oma tekstisi), niin feel free to do it.  
pftroest.gif

-M-

Määrittele "Jeesustelu" ?
Kun joku esim. sanoo ajaneensa ENITEN,niin alta nanosekunnin on joku moraalinvartija nillittämässä,kuinka edesvastuutonta se on.
Tarjoan kaljan (tai muun virvokkeen) sille,joka ei ole koskaan ajanut ylinopeutta.
Itse ajoin tänä aamuna töihin tullessani mittariin lukeman 165km/h jonka jälkeen hölläsin sallittuun nopeuteen. Tie oli tyhjä muulta liikenteeltä.

Jään odottamaan nuhteita.
HYI SUA!

Mulla ei pyörä meinaa ees tommosiin nopeuksiin päästä...

Editiii:
pftroest.gif
bawling.gif
blush.gif
lookaround_orig.gif
033102beer_1_prv.gif
jokohan riitti hymiöt? tulikohan ees oikeita?

Back