• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

18.6.08 Peräänajo Kehä-1 n. klo 15.30

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Akiva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun sinulla on kasko ei sinun tarvitse jäädä odottamaan vastapuolen toimia, vaan voit viedä pyöräsi jo huomenna korjaamolle tekee vastapuoli mitä tahansa. Annat sitten vakuutus yhtiön hoitaa vastapuolen. Kaskostasi ei tipu ponarit, kun aikanaan vastapuolen vakuutusyhtiö joutuu korvaamaan korjaamo laskusi. Minä ottaisin heti aamusta omman yhtiööni yhteyttä ja veisin korjattavaksi paikkaan jossa on vakuutusyhtiön hyväksymä tarkastus. Näin et joudu odotelemaan vakuutustarkastajan paikallakäyntiä. Oma kaskosi siis nopeuttaa toimintaa. Nimim kolmion takaa eteenajanut väitti, että minä olen syyllinen ja koskapa oikeuteen oltiin menossa, niin omasta kaskostani pyörä oli jo korjattu, kun vielä vakuutusyhtiöt väänsivät, että kenen on vika.

Jos sinulla on mp ensisijaisena kulkineena ja sinulla on auto et saa varapyörää, ellei sinulla ole siihen riittävää perustetta siihen mm vaimo ajaa autolla aina ja kuskaa lapset. Ja sinä jäisit ilman kyytejä töihin. Etkä työssäsi voi käyttää yleisiä liikenne välineitä. Joka tapauksessa joka päivältä saa korvausta -omavastuu. Jos siis mp on ensisijainen kulkuneuvo vakuutusyhtiössäsi merkattuna.

Itse sain korvauksia menetetyiltä ajopäiviltä. Paljonhan se ei ole, mutta lievittää se kipua silti.

Onneksi ei käynyt kuinkaan. Vitutus loppuu aikanaan ja rautaa saa aina vanhan tilalle uutta
wink.gif

Joka tapauksessa joka päivältä saa korvausta -omavastuu. Jos siis mp on ensisijainen kulkuneuvo vakuutusyhtiössäsi merkattuna.

Itse sain korvauksia menetetyiltä ajopäiviltä. Paljonhan se ei ole, mutta lievittää se kipua silti.

Niin siis kaskosta saa päiväkorvauksen jos on vakuutukseen valittu keskeytysturva. Automaattisesti se ei tule. Liikennevakuutuksesta se taas tulee automaattisesti. Summat vain välttämättä ei huimaa päätä (riippuu pyörän arvosta).

Vakuutusyhtiöttäin tietysti voi olla eroja ja ne selviää, kun pirauttaa omaan vakuutusyhtiöön.

Eräs mun työkaveri tapaa sanoa, että kun ihminen ei elämässään
muuhun pysty, niin siitä tulee autonkuljettaja.
onkos sulla tyäkavereina porkkananvärisiä vieherviipeltäjiä , jotka taittavat taivalta mettiäpitkin samoten ku moisia ajatuksia laukovat?

meinaan onkos sillä nyt suurta väliä tömäyttääkö sinne persuuksiin joku työkseen vai huvikseen.

Kiitokset kaikille teille, kun olette antaneet tsemppiä ja neuvoja kuinka saada rahalle kaikista paras vastine.
Ainakaan vielä en ala itkemään.
Jos ei sada, niin silloin ei ajeta sateessa!
Todellisuus on julmaa eli ajankohta yksi huonoimmista, kun huominen on viikon viimeinen "virallinen" päivä.

Pyörääni en enää saa tällä viikolla mihinkään, kun olen jo psyykkisesti ja fyysisesti valmistautunut Juhannuksen viettoon.

P.S. Lääkärin tarkastus kyllä kävi mielessä, mutta kun (on tyhmä) ei mitään vakavaa ei ole tapahtunut, ellei sitten mahdollisesti tulevaa keuhkosyöpää saa vakuutuksen piikkiin.

Klaara Jussi! Over and out!
cool.gif

Hyvä ettei pahemmin käynyt. Toivottavasti saat pyörän äkkiä kuntoon, että pääset
sport05.gif
. Tsemppiä vietä sen verran railakas jussi, että et ainakaan jaksa tota murehtia.
Hyvää jussia
062802jumpie_prv.gif

tästä ainakin allekirjoittanut oppi sen et ei riitä ku näkee liikennevaloissa perään tulevan ajoneuvon hidastavan vaan pitää myös huomioida se (takana olija) myös koko punaisten/keltaisten/vihreiden valojen ajan. kiitos (toivottavasti sulle suurinpiirtein ilmaisesta) oppitunnista
smile_org.gif

onkos sulla tyäkavereina porkkananvärisiä vieherviipeltäjiä , jotka taittavat taivalta mettiäpitkin samoten ku moisia ajatuksia laukovat?
Eiköhän ne jotain insinjöörin retaleita ole ...
tounge.gif
...
suotakoon siinä tapaukses anteeksi..mää jo pelijästyin. notta joitakin greenpiissin hemuleita
biggrin.gif

Tsemppiä Akiva ja osanotto mopollesi. Jussi on tulossa ja sehän on hilpeä ajankohta. Moposi herää henkiin vielä tänä kesänä ja sitten eikun
062802moto_prv.gif

Kyllä Kasko on, mutta kuinka V-yhtiöt suhtautuvat "omatoimiseen" asiointiin?
Vastapuolen tiedot on ylhäällä allekirjoituksineen ja soitto V-yhtiöön on tarkoitus tehdä (uudestaan) huomenna, siitäkin huolimatta että kaveri lupasi tehdä ilmoituksen välittömästi.
Mietityttää vain se, että kumpi sen ilmoituksen tekee tai pitäisi tehdä, kuski vai yrityksen vastaava?
Kun nyt näitä tietäjiä tuntuu olevan liikkeellä pilvin pimein niin voisi olla hyvä tiedostaa yksi asia.

Vastapuolen vakuutusyhtiöllä on oikeus määrätä paikka missä moottoripyörä korjataan ja kuka sen tarkastaa mikäli menet omin päin johonkin sen vain pukkaamaan remonttiin niin voi tulla ongelmia korvauksien ja muiden suhteen.

itsellä virtaa käsieni läpi tälläisia keissejä tasasin välein ja voin vakuuttaa että vakuutusyhtiö on se joka viime kädessä päättää missä mopo korjataan. Noista on väännetty ennenkin mutta huonolla menestyksellä korjauttajan osalta...

Toimintaohje:

- Varmista huomenna että kaveri tehnyt ilmoituksen liikennevakuutukseensa -> jos ei ole tehnyt, myös sinä voit sen tehdä (silloin vain joutuu odottamaan, että vahingon aiheuttaja tekee oman versionsa, mutta saat ainakin asian alkuun).

- Pyörän voi korjauttaa heti kaskoa käyttäen. Bonukset tippuu ja omavastuu laskutetaan (tilapäinen juttu), mutta ne saat takaisin sieltä toisen henkilön liikennevakuutuksesta, kun sen korvausasiat ratkeaa. Vakuutusyhtiöt sit tappelee keskenään. Muistat vain ilmoittaa, että ko. tapaus on XX yhtiössä liikennevahinkona käsittelynä

- Liikennevakuutuksesta maksetaan lakisääteinen seisontapäiväkorvaus rahana per päivä, kun pyörä on ajokelvoton tai korjauksessa. Vaihtoehtoisesti voit vaatia vuokra-autoa (eli tässä tapauksessa vuokra-pyörää) -> täyttelet sitten vaan käyttötarveselvityksen siitä (liikennevakuutusyhtiö kyllä neuvoo).

- Tarkastaja haluaa nähdä sun pyörä ennen kuin se korjataan. Suurin osa korjaamoista pystyy sen kans tekemään, mut kandee varmistaa vakuutusyhtiöstä mikä on toimintatapa.

Että tämmöisellä alkuun.
Ai kun mä tykkään susta
inlove.gif

Nyt ei mun tarvi enää opastaa, kun sä olet täällä. Voin keskittyä pelkkään jankkaamiseen.

Pieni tarkennus vaan. Sijaisautoa/ pyörää ei makseta yksityishenkilölle täysimääräisenä vaan vähennettynä 6 prosentilla. Tämä on näissä hyvä mainita, ettei tule yllärinä. Sekä sijaisauto/ pyörä ei ole mikään itsestäänselvyys.

Vastapuolen tiedot on ylhäällä allekirjoituksineen ja soitto V-yhtiöön on tarkoitus tehdä (uudestaan) huomenna, siitäkin huolimatta että kaveri lupasi tehdä ilmoituksen välittömästi.
Mietityttää vain se, että kumpi sen ilmoituksen tekee tai pitäisi tehdä, kuski vai yrityksen vastaava?
Kun nyt näitä tietäjiä tuntuu olevan liikkeellä pilvin pimein niin voisi olla hyvä tiedostaa yksi asia.

Vastapuolen vakuutusyhtiöllä on oikeus määrätä paikka missä moottoripyörä korjataan ja kuka sen tarkastaa mikäli menet omin päin johonkin sen vain pukkaamaan remonttiin niin voi tulla ongelmia korvauksien ja muiden suhteen.

itsellä virtaa käsieni läpi tälläisia keissejä tasasin välein ja voin vakuuttaa että vakuutusyhtiö on se joka viime kädessä päättää missä mopo korjataan. Noista on väännetty ennenkin mutta huonolla menestyksellä korjauttajan osalta...
Totta. Tämä perustuu siihen ettei liikennevakuutuksesta ei saa maksaa kuin välttämättömät kustannukset asiana saattamiseksi sellaiseen kuntoom missä se oli ennen vahinkoa.

Vakuutusyhtiöille voi olla sopimuksia korjaamojen kanssa tai tarkastaja voi tietää edullisemman paikan kuin mihin pyörän omistaja oli suunnittelut sen vievän korjattavaksi.

Kaskon omistajan ei tarvitse jäädä veneemaan vastapuolen vakuutusyhtiön toimia. Ei en ole alalla duunissa, mutta näin se on kohdallani aina toiminut.

Oli sitten unohtanut, että minä olen siinä edessä, kun kertoi ettei nähnyt keulan eteen.
"... kertoi ettei nähnyt keulan eteen. " .. niinpä niin , mutta ajaa
vaan pitää niin lähelle, että ei edes enää pysty tietämään, että
onko siellä ketään vai ei.
Kuinkakohan paljon ajassa todellakin voittaa, että pystyy ajamaan
edelläolevia niin lähelle kuin mahdollista. Jos ajassa ei voita, niin
missä sitten? Joku syyhän tuommoiseen vissiin on muu kuin ajotaito.
Vai onko?
Omasta mielestäni tuo on aika rankasti väitetty, mutta joskus
epäilen omaa mielipidettäni .. joidenkin yksilöiden kohdalla siis ...
cool.gif
Mä alan pikkuhiljaa olla samalla kannalla, kuin sun työkaveri ja sä silloin kun epäilet mielipidettäs. Okei, poikkeukset vahvistaa säännön, ja onneks poikkeuksia on sentään aika paljon.

Mutta ajatellaas, jos sitä lähtisi kuskiksi. Tää sitten on ihan puhtaasti (huonojen) kokemusten perusteella pääteltyä. Ei tarvi kummoista koulutusta. Ei pakollista ajamiseen liittyvää jatkokoulutusta (korttihan on jo taskussa ja kyllähän nyt "ammattiautoilija" ajaa osaa) tai ei ainakaan selkeää oppimisen arvioimista, laadunvalvontaa. Ei näemmä minkäänlaisia soveltuvuustestejä. Ei tarvetta vuorovaikutustaitoihin peltikopin ulkopuolisiin ihmisiin. Mutta silti voi huonolla ammattitaidolla, tai kun vaan sattuu olemaan huono päivä, aiheuttaa vähintään hiuksia nostattavia tilanteita, isojakin pahimmillaan omaisuus- ja henkilövahinkoja.

Back