• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
xx99jkl sanoi:
Tuo 164.4hv kuulostaa aika kovalta lukemalta, vaikka olisi koneelta.

-00 vuosimalli (ruisku ennen EU kuristuksia) + tehokkain Saksan malli...
Takaselta näytti paperissa olevan 150.4 hp ja tuo käyrä oli sitten ilmeisesti "laskettu koneteho" tjsp.

Itsellä tosiaan pidemmän välit (1 piikki edessä) ja kaverin pyörää vasten alakierroksilta lähtiessä menin silti reippaasti edelle. Kun vauhti ja kierrokset nousi niin kaverin pyörä ottikin sitten hieman kiinni kunnes mentiin punasen lähelle ja lopetettiin. Tuon karttayhdistyksen jälkeen kaverin pyöräkin väänsi paremmin alhaalta ja yläkierroksilla oma ei "hyytynyt" enää niin paljoa vs kaverin pyörä. :grin:

Minullakin Saksasta maahantuotu.
Mp-asennus mittasi takapyörätehon ja sanoivat pyörää hakiessa, että hyvin on tehoja.
Vääntökäyrää en saanut, mutta huonosti on vääntöä näin perstuntumalla.
Mutta kiihtyy vauhdikkaasti.

Henkka81 sanoi:
Jos joku viittii jolla on commander 3 säädettynä niin laittaa sähköpostiin kartan niin vois ihan mielenkiinnon vuoksi vertailla. voin siitä kympin pari maksaakin.

Laitoin oman combokartan privana. :thumbup:

Mulla oli 2000-luvulla 3 Bläkkäriä putkeen, ostin kaikki uutena. Varusteina oli PC+K&N+Yoshi 4-1 fullsystem. Bikefox Oulussa eli Kimmo sääti laitteet, viimeisin vm.2005 antoi siellä Dynojet 250i penkissä takarengastehoina 158,3 hv ja vääntöä n.120 nM, ala/keskialueen vääntö ja ajettavuus parani huomattavan paljon orkkikseen verrattuna. Kimmo osaa ainakin japanin pyörät (ja miksei muutkin ) aivan suvereenisti. En ole kertaakaan katunut että olen ajanut Helsingistä Ouluun pyörän säädätykseen. Ja matkalla kone aukeaa hyvin. Tosin kaikki uudet pyöräni olen Hondien jälkeen eli 2 x Busa, 2 x ZZR1400 Bikefoxissa säädättänyt. Koskaan ei ole lopputuloksessa ollut moitteen sijaa eikä palvelussa.:orgmp2::respect:

moro

voisiko joku kertoa oman tupla xx:n käynti lämpötiloja näin helteillä.
itselläni pyörii matka-ajossa 80 asteen molemmin puolin ja pitkissä liikennevaloissa lämmöt ei tahdo pysyä kurissa. 106 astetta parhaimmillaan sen jälkeen sammutellu.
flekti lähtee pyörimään 100 asteessa.
pyörä täysin vakiomalli vuosimallia 2003

kiitos :D

^ Bläkkäriä sen enempää tuntematta minua kyllä hieman kummastuttaa, että jos flekti lähtee jo 100:ssa päälle, niin miksi lämmöt silti pääsevät nousemaan noin ylös? Kyllähän flektin pitäisi tyhjäkäynnillä paikallaan suomen ilmastossa saada lämmöt laskuun kaiken järjen mukaan. Olisikohan kuitenkin syyläri ulkopuolelta tukossa?

^ no mulla flekti alkaa pyöriä, kun lämmöt pyörii siinä 100-102 astetta. aina ollut samanlainen, uudesta lähtien. ja suht nopeasti lämpö sitten sen mukana laskee.

ajolämmöt pyöri ennen 82 asteen kohilla, penkitettynä nyt noin 79. taajamassa lämpö tietenkin nousee, sekä jos oikein kuuma kesähelle ja vaikka sattuu esim toisen auton imussa menemään jonkin aikaa..

Niin joo ja lisätään vielä pari kommenttia... Toinen vaihtoehto lämpöjen nousulle voi olla se, että vesi ei kierrä tarpeeksi syystä tai toisesta. Sitä vaihtoehtoa voisi koittaa tutkia sillä, että nostaa kaasulla kierroksia johonkin sinne 1500-1800 välille ja katsoo alkaako lämmöt nousta vai laskea.

Itse en olisi pyörää sammuttamassa ennen kuin lämmöt nousee sinne 110 pahemmalle puolelle. Esimerkiksi meikäläisen Z1000SX:n käyttöohjeissa sanotaan, että lämpötilan varoitusvalo syttyy 120 asteessa, ja silloin moottori suositellaan pysäyttämään. Mittariahan tuossa Kawassa ei edes ole.

Pari karttaa tuli, kiitoksia vaan paljon lähettäneille! Niitä nyt vertaillu tuohon omaan karttaan niin muuten aika samanlaisia paitsi mulla on osakaasualueella helvetin paljon rikkaammalla mitä muilla. Eli kaasunasento 0:sta alle puolen kaasun välillä. Pitää nyt hetki ajella vielä tuolla omalla kartalla että tottuu siihen ja sit kokeilla muita. Oliko Rytkösellä minkälaiset tehot saatu? Alan nyt kallistua siihen että penkki todellakin näyttää vähän alakanttiin ja 30asteen helteelläkin on vaikutusta.

Henkka81 sanoi:
aika samanlaisia paitsi mulla on osakaasualueella helvetin paljon rikkaammalla mitä muilla.

Kaverilla oli samalla lailla ja pyörä selvästi oireili liian rikkaasta seoksesta. Kannattaa testata muidenkin karttoja. Oma vain talteen pariin eri paikkaan ettei vahingossakaan kadota. :thumbup:

sami1024 sanoi:
Niin joo ja lisätään vielä pari kommenttia... Toinen vaihtoehto lämpöjen nousulle voi olla se, että vesi ei kierrä tarpeeksi syystä tai toisesta. Sitä vaihtoehtoa voisi koittaa tutkia sillä, että nostaa kaasulla kierroksia johonkin sinne 1500-1800 välille ja katsoo alkaako lämmöt nousta vai laskea.

Itse en olisi pyörää sammuttamassa ennen kuin lämmöt nousee sinne 110 pahemmalle puolelle. Esimerkiksi meikäläisen Z1000SX:n käyttöohjeissa sanotaan, että lämpötilan varoitusvalo syttyy 120 asteessa, ja silloin moottori suositellaan pysäyttämään. Mittariahan tuossa Kawassa ei edes ole.

112 astetta meni aste kerrallaan ylöspäin. ei tosin kovin nopeasti.
mutta pitäisihän flektin jaksaa pitää lämmöt kurissa.
kierrrosten nostaminen taisi kyllä hidastaa lämmön nousua.
ei taida olla muuta vaihtoaehtoa kuin syylärin puhdistus ja nesteiden vaihto. ????

Kaikki Bläkkärit ovat kuuluisia siitä että (mittarin mukaan) kuumenevat reippaasti, BB foorumeilla ympäri maailmaa on aika ajoin tästä keskusteltu paljonkin.
Asiaan auttaa jäähdyttimen ulkoinen puhdistus kurasta ja roskista, ei sitten tuhota painepesurilla (kannattaa hommata se etulokarin jatkopala niin ei tarvitse ihan niin usein puhdistaa kennoa).
Nesteethän pitäisi vaihtaa muutenkin aina huolto ohjelman mukaan, eli siis kannattaa vaihtaa.
Seoksesta ei saa tehdä "liian jäykkää" jotta jäähdytysteho säilyy hyvänä, ohjeen mukaan.
Jäähdyttimen painekorkilla on tärkeä rooli järjestelmän toiminnan kannalta, jos kuoleentunut jousi päästää nestettä liian aikaisin paisuntasäiliöön niin järjestelmä ei saavuta kunnollista käyttöpainetta toimiakseen oikein.
Korkki kannattaa vaihtaa, ei maksa paljoa.

Henkka81 sanoi:
Pari karttaa tuli, kiitoksia vaan paljon lähettäneille! Niitä nyt vertaillu tuohon omaan karttaan niin muuten aika samanlaisia paitsi mulla on osakaasualueella helvetin paljon rikkaammalla mitä muilla. Eli kaasunasento 0:sta alle puolen kaasun välillä. Pitää nyt hetki ajella vielä tuolla omalla kartalla että tottuu siihen ja sit kokeilla muita. Oliko Rytkösellä minkälaiset tehot saatu? Alan nyt kallistua siihen että penkki todellakin näyttää vähän alakanttiin ja 30asteen helteelläkin on vaikutusta.

bikedoctorilla penkitetty ja säädetty ja takaselta oli 138,74 hp ja 107.66 nm
Aika vähän ?
Hindlen täysränni, pc3, k&n suodatin.

FR-49.jpg

Viimeksi muokattu:
Back