• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kantsii ladata sitä uuttakin akku hiukkasen. Voivat joskus olla kauankin seisseitä ja tyhjentyneitä.

Tuli tässä talven aikana tehtyä pyörälle yhtä ja toista. Koska kakkoskamera oli usein käden ulottuvilla, tuli valokuviakin otettua jonkin verran. Koneella kun niitä sitten aikani hämmästelin, tuumin notta kait niitä vois jakaa halukkaille remonttien avuksi. Piti siis tehdä vähän kotisivun poikasta.

Ihan on ihka ensimmäiset sivut jotka tein, joten ei ehkä ihan priimaa vielä, mutta kuvat ja jutut on luettavissa, joten riittää mulle.

Remonttijutut on pääasiassa Bläkkäristä, mutta on siellä jotain vanhasta Suzukistakin.

http://personal.inet.fi/koti/deecu/
Jokos on kokemuksia peränkorotuksesta? Mitenkä muuttui?

Itse tuli pääsiäisenä omaan pyörään laittettua n.5mm alumiini pala tuonne iskarin yläpäähän ja muuttui mielestäni aika paljonkin paremmin kääntyväksi, jotenkin tuntuu vaan kallistuvan helpommin mitä ennen
062802moto_prv.gif

Mitään haittapuolia en ainakaan ole huomannut.

Pari kertaa tullut vasta ajettua, joten tässä nyt vielä opetellaan ajamaan talven jäljiltä. Mutta ei se nyt ainakaan huonommaksi mennyt. Ja samalla kun tuli tuo takaiskarikin vaihdettua, niin hieman hankalaa sanoa että mikä muutos johtuu mistäkin. Takajousitus siinä nyt ainakin nykyään jo on. Pitäis varmaan kokeilla joskus ottaa se palikka pois, ajaa lenkki ja laittaa takas, niin silloin ainakin huomais mahdolliset erot.

Tuleeko noiden kirkkaitten lasien mukana se peiliosa siinä takapuolella,
itse lasihan on jollain kuumaliimalla tiivistetty ja kiinnitetty mustaan takaosaan ja näyttäis olevan aika lujassa kiinni  
sad_orig.gif

Mulla olisi  itseasiassa mahdollista tehdä itse pelkät kirkkaat lasit jos sais ehjänä vanhat irti....sävytyskin onnistuisi  
smile_org.gif

Itse tuli pääsiäisenä omaan pyörään laittettua n.5mm alumiini pala tuonne iskarin yläpäähän ja muuttui mielestäni aika paljonkin paremmin kääntyväksi, jotenkin tuntuu vaan kallistuvan helpommin mitä ennen
062802moto_prv.gif

Mä laskin keulaa etukolmiosta(10mm) ja ketterämpi/paremman näköinen tuli, 3 kesän kokemus matalammasta bläkkäristä...

Perääkin nostin, mut meni jotenki oudon näköiseksi pyörä, joten purin korotuksen pois...keula saa riittää...

itse lasihan on jollain kuumaliimalla tiivistetty ja kiinnitetty mustaan takaosaan ja näyttäis olevan aika lujassa kiinni  
sad_orig.gif

Mulla olisi  itseasiassa mahdollista tehdä itse pelkät kirkkaat lasit jos sais ehjänä vanhat irti....sävytyskin onnistuisi  
smile_org.gif
Itse ostin Jawsilta ja tuli koko umpio. Hommasin vielä bling-bling-kromipolttimot ja tuli siisti!

Suosittelen.

sad_orig.gif

smile_org.gif
Itse ostin Jawsilta ja tuli koko umpio. Hommasin vielä bling-bling-kromipolttimot ja tuli siisti!

Suosittelen.
Ok, en taida alkaan repimään laseja irti mennee vielä rikki...pittääpä kattoo tilaisko sitten tuolta.

Nyt sitte vihdoin tuli matkustajan penkin suoja
062802jumpie_prv.gif

Pääsee laittaan mopon loppuun  
062802jumpie_prv.gif

Onko kukaan mittaillu mitä pläkkäri kuluttaa noin niinku suunnilleen?
Jotenki tuntu vaan eka reissut tälle keväälle  syöpöltä verrattuna syksyyn  
sad_orig.gif

Kaasari peli kyseessä

062802moto_prv.gif

Mä laskin keulaa etukolmiosta(10mm) ja ketterämpi/paremman näköinen tuli, 3 kesän kokemus matalammasta bläkkäristä...

Perääkin nostin, mut meni jotenki oudon näköiseksi pyörä, joten purin korotuksen pois...keula saa riittää...
Bläkkärissähän on ongelmana kallistusvarojen puute. Etupäätä laskemalla taitaa kallistusvara jäädä vieläkin pienemmäksi?
Jalkatapeissa on h....tin pitkät pultit, eikä syyttä. Jalkatappi tai pikemminkin se pultti jalkatapissa kun ottaa maahan kiinni on kallistusvarat käytetty. Seuraavana sitten ottaakin jo katteet maahan.
En lähtisi etupäätä laskemaan vaan pikemminkin takapäätä nostamaan.

nimim. katteet ruvella...

Mulla syö -00 ruisku bläkkäri n.5-7L /100km ajo tyylistä riippuen, mutta nyt keväällä tuntui soppa maistuvan paljon paremmin kuin kävin ensimmäisellä lenkillä... Luulen kulutuksen lisääntymisen johtuvan pelkästään tosta kylmästä kelistä...
nixweiss.gif

Mulla syö -00 ruisku bläkkäri n.5-7L /100km ajo tyylistä riippuen, mutta nyt keväällä tuntui soppa maistuvan paljon paremmin kuin kävin ensimmäisellä lenkillä... Luulen kulutuksen lisääntymisen johtuvan pelkästään tosta kylmästä kelistä...  
nixweiss.gif
Kylmyydestähän se johtuu. Ryyppy on paljon pitempään päällä kuin lämpösellä ilmalla. Itsellä ihan sama ilmio havaittu.

Paljonko teillä on tyhjäkäynti ruisku XX:ssä lämpimänä näillä keleillä?
Mulla kiertää 1500. Oli pakko ruuvata 1200:aan kun kuulosti niin ärsyttävältä.
Bensaa palaa joo ihan hulluna.

Paljonko teillä on tyhjäkäynti ruisku XX:ssä lämpimänä näillä keleillä?
Mulla kiertää 1500. Oli pakko ruuvata 1200:aan kun kuulosti niin ärsyttävältä.
Bensaa palaa joo ihan hulluna.

Siinähän se tyhjäkäynnin säätöruuvi on vasemmalla puolella etukatteen takana. Laitoin n.1100 kierrosta niin nyt on hyvän tuntuinen. Ohjekirja sanoo että 1100 +-100 kierrosta olisi oikea.

Nyt pitäisi löytää vilkuille menevät johdot, helposti. Eli hankin hälyn jonka voi kytkeä vilkuille, jotta nämä "varoittavat" tunkeilijoita ennen hälytysäänen aktivoitumista. En uskaltanut alkaa ilman apuvälineitä etsimään mahdollisia johtoja, releen paikallistin. Auttaa ken osaa/ pystyy...  
crazy.gif
Terve.

Ite yhdistin vaan suoraan penkin alla takavilkkujen piuhoihin ja sieltähän nuo kaikki sit pelaa.

Jos nyt muistan oikein..
crazy.gif

Pari kertaa tullut vasta ajettua, joten tässä nyt vielä opetellaan ajamaan talven jäljiltä. Mutta ei se nyt ainakaan huonommaksi mennyt. Ja samalla kun tuli tuo takaiskarikin vaihdettua, niin hieman hankalaa sanoa että mikä muutos johtuu mistäkin. Takajousitus siinä nyt ainakin nykyään jo on. Pitäis varmaan kokeilla joskus ottaa se palikka pois, ajaa lenkki ja laittaa takas, niin silloin ainakin huomais mahdolliset erot.
No nyt kun on yli 500km takana, voi sanoa että parempi on kuin ennen. Taipuu mutkiin jotenkin kevyemmän oloisesti ja ketterämmin. Pyörä tuntuu ikäänkuin pienemmältä ja kevymmältä käsitellä.

Kannattaa kokeilla. Pieni homma kuitenkin, ja helppo palauttaa takaisin jos tuntuu siltä.

+20 parhaimmillaan tänään  
cool.gif
. Voi sitä ajamisen riemua taas  
062802moto_prv.gif

Takarengas asiaa.... Varastossa makaa edellisen pyörän jäljiltä 190/50 takakumi, mitenköhän tuollainen toimii vakio 180/55 renkaaseen verrattuna jos ajaisin tuon pois bläkkärin alla, onko kenelläkään kokemusta ko. muutoksesta.

Vanteelle toki menee, mutta tuleeko miten kankea ajettava tms..

Takarengas asiaa.... Varastossa makaa edellisen pyörän jäljiltä 190/50 takakumi, mitenköhän tuollainen toimii vakio 180/55 renkaaseen verrattuna jos ajaisin tuon pois bläkkärin alla, onko kenelläkään kokemusta ko.  muutoksesta.

Vanteelle toki menee, mutta tuleeko miten kankea ajettava tms..

Mulla on 190/50 ja alkuun tuntui tosi isolta erolta. Suurin ero on kallistumisen muuttumisesta hitaammaksi ja vaatii hieman enemmän voimaa kuin 180/55 renkaalla. Nyt sitten kun sillä on yhden kesän ajanut, niin ei tuota enää huomaa ollenkaan eli tottumiskysymys. Tosin seuraava rengas tulee kyllä melko varmasti olemaan 180/55 rengas, kun se tuntuu sopivan mun ajotyyliin paremmin.

Mielenkiinnosta kysyn, että mitä tuollaisesta 96-98 vuosimallin blackkaristä kannattaa katsoa jos sellaista mielisi ostaa? Gigseri meni kaupaksi ja tuollainen XX kiinnostaisi. Ihan jo sen vuoksi, että pitäisi olla mukavampi matka-ajossa. Tuossa gigserissä tuo ajoasento oli aika jyrkkä (Vm95) eikä yli 200km paljon pystynyt pysähtymättä ajamaan. Muuten ihan kiva peli.

Nyt olisi hakusessa sellainen pyörä millä pärjää kaupungissa, mutta myös matkassa.

Tekniikkahan tuossa pyörässä pitäisi olla pomminvarmaa, mutta onko jotain erikoista mitä katsoa?

Kiitoksia etukäteen jo vinkeistä.

Tekniikkahan tuossa pyörässä pitäisi olla pomminvarmaa, mutta onko jotain erikoista mitä katsoa?
Siltä varalta että huomaatkin katsovasti -99-00 -ruiskumallia (etkä kaasari-XX:ää johon kai alunperin viittasit), niin kannattaa ehdottomasti katsoa sähköpuolen toiminta. Omassa -00:ssa tuli tuo FI-valo/satulan allaoleva liitinkorroosioongelma vastaan, ja vaati aikoinaan aika paljonkin kolvausta (JV-Motorsport teki hienoa työtä) jotta sähköt saatiin kondikseen. Muuten nuo XX:t ovat monen muun CBR:n tapaan kovia kuluttamaan nokkaketjun kiristäjiä, ja jokunen regulaattori/tasasuuntaajakin niistä on kärähtänyt. Omasta kohta 100tkm ajetusta pitäisi kai kohta vaihtaa takaiskari ja pyörien laakerit mutta muuta mekaanista häikkää ei juuri ole ollut.

Täällä lisää tuosta FI-valojutusta: http://www.ixxra.com/filightproblems.htm

/MarcusB

Back