• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZZR1400:n runko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ootteko saaneet lainapyörän maahantuojan piikkiin jos pyörä on jäänyt liikkeeseen odottamaan osia.Bikeworld Raisiossa oli 3 zetoria oottamassa osia tai jatkotoimenpiteitä.

Oma kävi perjantaina tarkastuksessa ja kaikki oli ok. Siellä oli käynyt kuusi pyörää ennen minua joissa yhdessä (2006) oli halkeama. Pyörä meni heti käyttökieltoon. Vaihtotyö kestää kuulemma 12 h ja runkoja ei ole yhtään varastossa Suomessa vaan kaikki tilataan erikseen ulkomailta.

Pärkkele... Jännitys kasvaa koko ajan... Huomenna on mun kohdalla SE päivä. Mopo on jo Heinon pihassa ja tuomio kuullaan huomenna. Niinkun jo aiemmin totesin, mun tuurilla ajokielto on ehdoton
biggrin.gif

Pärkkele... Jännitys kasvaa koko ajan... Huomenna on mun kohdalla SE päivä. Mopo on jo Heinon pihassa ja tuomio kuullaan huomenna. Niinkun jo aiemmin totesin, mun tuurilla ajokielto on ehdoton
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

Justaansa tuli viesti Heinolta:
Kawasakinne on nyt tarkistettu ja valmis noudettavaksi
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Tää lähtee seuraavaks lottoomaan
buttrock.gif

Juuh, ostin ajamattoman -07 ZZR:n keväällä ja kyselin Heinolta tarkastusaikaa.

Ilokseni selvisi, että osa pyöristä on katsottu maahantuojalla ennen myyntiä ja että meikäläisen pyörä kuuluu niihin.

Ei siis muuta kuin kovaa ajoa.

jouni

Ja omani käytin tänään tarkistuksessa. Pultit ei ainakaan ollu liian kireällä. OK leima tuli paperiin.
Pitää ensi talvena itse purkaa pyörää enemmän, niin voipi käydä runkoakin tarkemmin läpi.

Voi olla että oli pelkkä purkujuttu tuo 5-6 h. Ottavat pyörästä kuvan kun on purettuna siten että rekkari ja runko näkyy, joka sitten lähetetään Sumekolle.
Toivottavasti osat tosiaan löytävät uudestaan oikeat paikat
thumbs-up.gif

Ettei tule muita harmeja
Maahantuojan ohjeaika (ja samalla korjaamolle maksettava takuukorvaus) moottorin purkamiselle rungosta, rungon tarkastukselle ja koko pyörän niputtamiselle on 4,8h. Ei siis 5-6h. Tahtoisin todella nähdä sen joka ton homman tekee annetussa ajassa. Varsinkin kun mopo pitäs saada nippuun niin että se toimii ajettaessa niinkuin pitää, eikä esim voblaa, kulje kierossa, tai vilkuttele vikavaloja. Rungon vaihdon ohjeaika olikin sit jo ruhtinaalliset 12h. Näkis vaan...

Niinhän sitä luulisi. Kun katselee vaikkapa Hondan viimeaikaisia takaisinkutsuja, niin siellä näkyy kaikenlaista mielenkiintoista. Esimerkkinä vaikkapa semmoinen mopotekniikan viimeinen sana kuin VTR1000F, jossa käynnistyi kamppis muutama viikko sitten. Eikä XX:n edellisestä kierroksesta ole montaa vuotta. Seuraavaa odotellessa...
Ai että kuin kirpasee, melkein. Ei sentään mun luottopelissä tollasta. Olis vaan antanu sen Veturin bensahanan tiivisteen olla. Tai mikä nyt ikinä onkaan syynä vuotoon. Jos ulkomuistista oikein tulkitsen valmistenumeroita, niin näyttää näyttää olevan vihoviimeisiä Suomessa myytyjä vuosikertoja, -05 ja -06 malleja.

Muista takaisinkutsuista päätellen sama palikka on käytössä muutamassa muussakin Hondassa. Liekö Kalifornian metsäpalotkin syttyneet jonkun vuotaneista bensoista...
tounge.gif

No niin, taidan olla joku Hannu Hanhen negaatio, peilikuva tms. Tietysti mun pyörässä runko revenny.
sad_orig.gif
Johan sitä tuli tänäkesänä ajeltua. Voi viduu.

Täällä vähän samalaista fiilistä. Tarkastus on reilun viikon päästä. Sittenpä nähdään että loppuuko ajelut vähäksi aikaa.

Edit: Puhtaat paperit (23.07.2008), joten matka jatkuu..
062802jumpie_prv.gif

Tarkistettu, ei huolia. Tosin ko. pultti oli ottanut jo hieman korroosiota ja sitä piti liotella yön yli, jotta avausmomentti osuisi edes oikealle hehtaarille.

Kävipäs toooosi huono tsäkä. Tottahan se on tossa "uudessa" pyörässäni runko revennyt ja mopo jäi käyttökieltoon
sad_orig.gif
Onko jollekin jo tehty rungon vaihto ja onnistuiko hyvin? Vähän mietityttää tuo mopon palasiksi laitto ja kasaaminen. Ja miten Sumeko asian on hoitanut, saako sijaispyörää/uuta pyörää jne...
crazy.gif

Siis oliko sulla ja Jormalla ihan oikeita vaurioita rungossa vaiko pultti vain liian tiukalla?

Tähän voisin sitten jatkaa muutamalla askarruttavalla kyssärillä.....

Kun runko vaihdetaan uuteen, niin vaikuttaako tämä mielestänne jälleenmyyntiarvoon tulevaisuudessa? Eli ostaisitko pyörän "normaalihinnalla" johon on runko aiemmin vaihdettu?

Ja onko tosiaan niin, että kenellekään ei tätä operaatiota vielä ole Suomessa tehty?
wink.gif
Ja jos on tehty miten onnistui, pultit, mutterit, naarmut...ym....?

tepe. tottakai ostaisin, jos olisi rahhoo ja muutenkin tarvis. omasta mielestäni siinähän olisi parempi vähän ajettu ja uudempi runko kuin monissa muissa samanikäisissä ja taatusti testattu kaikki rungossa kiinniolevat laitteet, siis koko hela tekniikka.. lisäksi joskus jatkossa purkamista auttaisi kun jokaikinen rungossa kiinniollut pultti ja ruuvi olisi käytetty ainakin kerran auki ja taas kiinni. vaikka luulisi, että nyt samalla vaihtavat kaikki avaamansa ruuvit ja pultit uusiin - kuten oikeasti pitäisikin -, kuten vanha asentajien kirjoittamaton laki sanoo. kerran avattu pultti on käytetty, venynyt ja kulunut. se pitää aina vaihtaa uuteen. ainakin perfektionistit tekevät näin ja soisin tällaisissa takuuremonteissakin tehtävän. semminkin kun kyse on useista kriittisen tärkeistä kiinnityksistä.

Niinhän sitä luulisi. Kun katselee vaikkapa Hondan viimeaikaisia takaisinkutsuja, niin siellä näkyy kaikenlaista mielenkiintoista. Esimerkkinä vaikkapa semmoinen mopotekniikan viimeinen sana kuin VTR1000F, jossa käynnistyi kamppis muutama viikko sitten. Eikä XX:n edellisestä kierroksesta ole montaa vuotta. Seuraavaa odotellessa...
No ei ole paha jos honksin omistaja pääsee pelkällä hanan vaihdolla etenkin kun verrataan kasavikojen ongelmiin ja niiden kuljettajien epävarmuuteen luottaako pyörään vai ei.

Mun rääräästä on vaihdettu tankki viime huollossa vaikka juuri se tankki ei edes vuotanut.

Tuleva ostaja ei tuota tietoa saa mistään selville, ellet sitä itse kerro. Kauppiaan ja asiakkaan väliset takuukorjaukset ovat tietoja, joita ei eteenpäin jaeta. Rekisteriotteeseen ei tuosta merkintää tule, eikä kampanja pidä sisällään välttämättä rungon vaihtoa. Pelkästään tarkastus on välttämätön kaikille sarjaan kuuluneille pyörille. Ja jos tarve vaatii, kuten nyt sinulla, niin sitten vasta vaihdetaan.

Täysin eri juttu on ne rungon vaihdon yhteydessä tulleet naarmut. Kannatta olla tarkkana kun pelin hakee pois remontista. Kyllä korjaamon pitää pystyä naarmuttamatta runko vaihtamaan.

Back