• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZZR 600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tattis, Artsi.

Onko kukaan muuten viritelly virran ulosottoa zzr:ään? Ideoita tai toimivaksi todettuja vinkkejä savukkeensytyttimen sijoitukseen?
Mä laitoin 12v ulosoton kiinni nippusiteillä kaasuvaijereihin. Jos joku nyt tollasen virityksen tekee, niin tarkkana tangon liikkumisen kanssa, mulla tuli valittua sen verran jäykät johdot, että meinasi ahdistaa tangon liikkuvuutta.
12v ulosotto on tarkoitus asentaa siihen sivukatteessa olevaan lokeroon.
Käynnykkäteline on Nokian universaalimallista modattu ja kiinni tangossa kytkinpuolella u-pultilla.
Toi laturin ulosottoplugi on clas ohlson:ilta, kuten myös aquapack, johon puhelimen laitan sään suojaan. Aquapack:issä on karabiinihaka, jolla varmista puhelimen kyydissäpysymisen, vaikka teline hajoaisi.

Juu, eipä tuo huggeri tuolta näy, varsinkin kun jäi perä korottamatta. Sahasin kylmästi verikauhan pois, kun sulakeboksi ja sytty-yksikköhän ovat esimerkiksi loksun muovissa kiinni.

Bustersilta tuli huggeri ja meni heittämällä paikalleen, ilman taistelua. Skidmarx oli tuo merkiltään.

Kirjotellaan tännekkin välillä.

Eli kysymäni piti että mitä muilla pikku zetorin omistajilla lukee rek.otteessa pyörän paino?

Itellä sielä seisoo 220kg eikä tuo nyt ihan niin raskas taida kyl olla? :P mut mitäs muilla?

Mä laitoin 12v ulosoton kiinni nippusiteillä kaasuvaijereihin. Jos joku nyt tollasen virityksen tekee, niin tarkkana tangon liikkumisen kanssa, mulla tuli valittua sen verran jäykät johdot, että meinasi ahdistaa tangon liikkuvuutta.
Käynnykkäteline on Nokian universaalimallista modattu ja kiinni tangossa kytkinpuolella u-pultilla.
Toi laturin ulosottoplugi on clas ohlson:ilta, kuten myös aquapack, johon puhelimen laitan sään suojaan. Aquapack:issä on karabiinihaka, jolla varmista puhelimen kyydissäpysymisen, vaikka teline hajoaisi.
Päädyin kuitenkin asentamaan ulosoton virtalukon viereen. Sorvasin kannelliselle Bilteman savukkeensytytinpistorasialle vesitiiviihkön kotelon jogurttijuomapullosta, jonka virittelin nippusiteellä kännykkätelineen nippusidekiinnitykseen
smile_org.gif

Kuulostaa todelliselta nippusidesätökseltä, mutta näyttää lähes siedettävältä. Katu-uskottavuuden maksimoimiseksi mainostettakoon, että kännykkätelineen asennuksessa ja tuunauksessa tuli käytettyä vielä vanhaa telttapatjaa.
buttrock.gif

Kännykkätelineenä toimii Nokia 5800XM -mallin teline, johon Motorola Defy istuu yllättävän nätisti, pysyi moottoritienopeuksissakin mukana.
eek.gif

Täytyy yrittää ampua foto kyhäelmästä, viimeistään sitten kun kiinalainen kusti polkaisee lyhyen usb-microusb-narun postilaatikkoon.

Onko kukaan tilannut Ebaystä tuplakuplaikkunaa zetoriin? Istuuko nätisti paikalleen, vai joutuuko asentamaan kirveellä?

Mun mopossa on ainoana pleksinä MRA:n touring-malli, joka ei ole tällaiselle pitkälle keijolle ihan optimaalinen. Eikä tuon matkailuakkunan ulkonäkökään paranna pyörän ilmettä. Muitakin budjettivaihtoehtoja saa toki tarjota, Storm pyytää lähes satasta tuplakuplasta, ja toi Ebay-versio kustantaisi viitisenkymppiä posteineen.

Ei joku oo löytäny tuohon D-malliin sopivaa tuplakuplaa? vai sopisko tuo E-Mallinen tohon? Meinaa olla vähä samaa ongelmaa täälä ku Keijolla.

Mulla on tuo Airflown tuplakupla D-mallissa. Kiinnikkeitähän siinä ei tullut mukana, mutta rei'itys oli oikeassa kohtaa, Biltemasta hain kiinnityssarjan, maksoi ~8e ja sisälsi ~10kpl rosteriruuveja prikkoineen ja vastamuttereineen, lähes orggiksia vastaava setti

Tattis, Artsi.

Onko kukaan muuten viritelly virran ulosottoa zzr:ään? Ideoita tai toimivaksi todettuja vinkkejä savukkeensytyttimen sijoitukseen?

normal_IMG_5535.JPG

Kuva telineestä ja ulosotto toteutuksesta

Omasta sahasin takalokarin hittoon ja asensin huggerin tilalle. Eipä siinä ihmeitä pääse tekemään ilman hirveetä säätämistä
smile_org.gif

En kyllä kuvasta huggeria näe, vaikka photoshoppailin valotusta vähän paljastavammaksi, mutta kysyn kuitenkin, että mistä huggerin hankit ja paljon siitä jouduit kärsimään?

Entäs toi takalokari, sahasitko vaan sen näkyvän "verikauha"-osan irti, vai poistitko koko häkkyrän. Koko vermeen positamalla säilyisi tietystä mahdollisuus palauttaa alkuperäinen ulkoasu, mutta sitten pitäisi kyllä keksiä joku suojaus, että mähnä lennä satulan alle. Tosin mulla on E-malli, joten toi koko perä on hieman erilainen.
Mulla myös e-malli, josta sahasin ton lokarin pois, eli ei mahdollisuutta palauttaa takas alkuperäseks. Huggerin tilasin täältä ja tämän

Toi skidmarx:in huggeri on perus britti käsityötä, eli ei ole ihan bolt on osa, vaan vähän joutu hioo ja tekee reijän jarrusatulan vääntovarren pultille.
Näillä modauksilla sain sen istuu kohtuu hyvin, eikä ota fillariin kiinni.

Kilpitelineenä toimii ihan perus kalustekulmaraudat  
wink.gif
normal_IMG_5538.JPG

Eipä toi huggeri tuolta paljon näy. Pyörässä on tosiaan tuolla perässä muutoksina huggeri, lokasuoja + kilpiteline modattuna ja perää korotettu 35mm koiranluilla.

Mulla on tuo Airflown tuplakupla D-mallissa. Kiinnikkeitähän siinä ei tullut mukana, mutta rei'itys oli oikeassa kohtaa, Biltemasta hain kiinnityssarjan, maksoi ~8e ja sisälsi ~10kpl rosteriruuveja prikkoineen ja vastamuttereineen, lähes orggiksia vastaava setti
Onko ollut hyvä tuo tuplakupla tuossa? jos saan ihan udella että miten pitkä kaiffari mahdat olla?

ite oon tuollaaset 184cm, niin olis ihan kiva jos heittäis tuulen pään yli.

Et minkälaiset on kokemukset? hyvät huonot, kannattaako investoida?

Itsellä mittaa se 188, eikä tuo kyllä pään yli heitä mitenkään mainittavasti, tekee varmaan aika paljon se, että tuo kulma on niin pysty, joten ilma alkaa pyörteilemään pleksin takana. Mutta kyllä tuon taakse parempi on sukeltaa, kuin orggiksen (mikäli se oli orggista vastaava, mikä tuossa oli).

Onkos jengillä kokemuksia öljyistä (Ei sitten aleta väittelemään Iso D vs. moponkuvapurkissa -öljyt)?

Edellisen kauden ajelin Mobilin 15W-50 Racing 4T:t koneessa ja toimi hienosti, nyt on olleet nuo Motulin 15W-50 ja ei kyllä voi kehua, vapaata ei välillä meinaa löytää millään ja nyt rupesi kytkinkin vielä luistamaan (kytkimen luisto nyt ei välttämättä johdu öljyistä, saattaa kilometreilläkin olla vaikutusta
tounge.gif
)

Onkos jengillä kokemuksia öljyistä (Ei sitten aleta väittelemään Iso D vs. moponkuvapurkissa -öljyt)?

Edellisen kauden ajelin Mobilin 15W-50 Racing 4T:t koneessa ja toimi hienosti, nyt on olleet nuo Motulin 15W-50 ja ei kyllä voi kehua, vapaata ei välillä meinaa löytää millään ja nyt rupesi kytkinkin vielä luistamaan (kytkimen luisto nyt ei välttämättä johdu öljyistä, saattaa kilometreilläkin olla vaikutusta  
tounge.gif
)
Mulla tuli kokeiltua teboilin superbike 15w-50, eikä oikein sopinut (vaihteisto kolisi normaalia enemmän ja välivapaita alkoi löytymään). Nyt muutama öljynvaihto menty shellin vsx 10w-40 semisynteettisellä ja toimii hyvin.

Huomenna taas pientä remonttia... Kytkin alkoi luistamaan, tilalle jäykemmät jouset ja uudet levyt. Samalla jos oikaisisi tuon ohjauksen, pikkasen on tanko vinossa, T-kappaleet eivät ole keskenään aivan linjassa.

Onkos muilla ollut tuota vinoumaa tangossa?

Oonkohan mä vaan jotenkin tyhmä, vai enkö vaan osaa, kun en oikein keksi, miten tuohon kypäräkiinnityslenkkiin saa pipon kiinni siten, ettei ruukku ole kiinni kuumassa äänenvaimentimessa?

Joskus jotenkin virittelin potan roikkumaan jalkatapista, mutta samaa olen myös kironnut, siispä käytän useimmiten peiliä.

Back