• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZZR 1400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
FJR -07 sanoi:
Tervehdys,
Varmistuhan et on sit -09 kun itte sillon ettiskelin Zetoria niin tääl kyselin noista vuosimalleista/väreistä niin kokeneemmat vastasivat: 2008 EU väri on Midnight sapphire blue, eli juuri tuo mustalta näyttävä.
Näyttää mustalta mutta seassa sinistä raetta, (metallihohtoväri) joka erottuu auringossa.

Tuo "nuhaisuus" tais olla viimeks -07 mallissa.

Siis muutenhan kaiketikaan ei ihme eroja pitäisi olla -08/-09 mutta vaan että huomioidaan hinnassa/välirahassa...

-pete-

Rungon numeron perusteellahan tuo vm. pitäisi varmentua?R.M.Heinohan on Kiwakasan myyjä Tampereella?...eikös?Luulisi siellä olevan tuo asia varmennettu :blink:....vai pitäisikö maahantuojaan olla yhteydessä?:tyhmäminä:

suzuki03 sanoi:
Rungon numeron perusteellahan tuo vm. pitäisi varmentua?R.M.Heinohan on Kiwakasan myyjä Tampereella?...eikös?Luulisi siellä olevan tuo asia varmennettu :blink:....vai pitäisikö maahantuojaan olla yhteydessä?:tyhmäminä:

Jos kuvasta näkee oikein niin "grilli"katteet tankin molemminpuolin näyttävät kiiltävän mustilta, omassa -09 mikä on varmistettu maahantuojalta ne ovat matat/harmahtavat, saattaapi olla -08 tuo peli.

Kyllä se tuo uuden pyörän vaihtaminen aiheuttaa runsaasti kysymyksiä :)

Minulla oli tarkoitus vaihtaa moottoriöljyt ennen talviteloille laittamista. Entinen omistaja suositteli käyttämään (on itse käyttänyt aina) Bel-Ray EXS 10W-40. Olen kaverin kanssa suunnittellut, että lähtisimme ensi kesänä käymään pyörillä Alpeilla, joten mielessä on käynyt, että laittaisin koneeseen tosi kuumien kelien varalta EXS 10w-50:t. Hoksasin kuitenkin viikonloppuna, että venttiilikopan tiiviste oli pikkuisen hikoillut läpi, joka ilmeisesti voi johtua juuri siitä, että EXS on täyssynteettinen öljy. Täten toinen vaihtoehto oli laittaa Bel-Ray EXP 10w-40 (puoli synteettinen) sisään. Sitä ei vain saa 10w-50:nä, joten siitä vähän huono vaihtoehto.

Mikä teillä kokeneemmilla Zetoristeilla on käsitys: onko tuo 10w-50 laittaminen perusteltua (tietääkseni Zetori käy aika lämpösenä)?

Tuo lämpimänä käyminen on hiukan psykologinen seikka, joka johtunee tuon mittarin käyttäytymisestä.. Itsekkin halusin ko. mielikuvan vallitessa, ennen penkkisäätöä täyssynteettiset koneeseen, joten tilasin 16 litraa Motulin 7100:sta, kun saksasta sai edullisesti.. :)

Säätö kesti 2,5 tuntia ja kaksi kertaa koko session aikana havaitsin flektin pyörähtävän.. Toki syyläri pidettiin märkänä koko ajan ja puhaltimilla ilmaa jne..

Nyt on sitten 12l öljyä, joka ei varmasti ole paras mahdollinen valinta käytettävyyden kannalta, mutta oletettavasti toimii voitelun kannalta hienosti? :paikallatuulee:

KaWainen sanoi:
Jos kuvasta näkee oikein niin "grilli"katteet tankin molemminpuolin näyttävät kiiltävän mustilta, omassa -09 mikä on varmistettu maahantuojalta ne ovat matat/harmahtavat, saattaapi olla -08 tuo peli.

-08:ksi tuo sitten varmentui tänään...vaan mitäs eroja olikaan -09 malliin verrattuna muuta kuin väritykset?

suzuki03 sanoi:
-08:ksi tuo sitten varmentui tänään...vaan mitäs eroja olikaan -09 malliin verrattuna muuta kuin väritykset?

Mielestäni ei muita ilmoitettuja eroja, joku täällä oli sitä mieltä et -09 olis jotenkin pirteämpi silti alakierroksilla, näin muistan lukeneeni. Vai että noin kauppasi Heinokin vaan käyttöönotto vuoden mukaan ilmeisesti, siittäkin kun täällä on höpisty et onko ihan kusetusta, ilmeisesti sitten ei ?

Elmeri H. sanoi:
Tuo lämpimänä käyminen on hiukan psykologinen seikka, joka johtunee tuon mittarin käyttäytymisestä.. Itsekkin halusin ko. mielikuvan vallitessa, ennen penkkisäätöä täyssynteettiset koneeseen, joten tilasin 16 litraa Motulin 7100:sta, kun saksasta sai edullisesti.. :)

Säätö kesti 2,5 tuntia ja kaksi kertaa koko session aikana havaitsin flektin pyörähtävän.. Toki syyläri pidettiin märkänä koko ajan ja puhaltimilla ilmaa jne..

Nyt on sitten 12l öljyä, joka ei varmasti ole paras mahdollinen valinta käytettävyyden kannalta, mutta oletettavasti toimii voitelun kannalta hienosti? :paikallatuulee:

Mulla kyllä pelaa hienosti tuo Bel-Rayn täyssynteettinen 10w-40, mutta voishan tuo 10w-50 olla sellainen "just-in-case" juttu. :)

Mistäs muuten tilasit tuota öljyä? Itse olen hieman katellut tuota Bel-Rayta Suomen ulkopuolelta, mutta en ole löytänyt juurikaan halvemmalla.

bug85 sanoi:
Kyllä se tuo uuden pyörän vaihtaminen aiheuttaa runsaasti kysymyksiä :)

Minulla oli tarkoitus vaihtaa moottoriöljyt ennen talviteloille laittamista. Entinen omistaja suositteli käyttämään (on itse käyttänyt aina) Bel-Ray EXS 10W-40. Olen kaverin kanssa suunnittellut, että lähtisimme ensi kesänä käymään pyörillä Alpeilla, joten mielessä on käynyt, että laittaisin koneeseen tosi kuumien kelien varalta EXS 10w-50:t. Hoksasin kuitenkin viikonloppuna, että venttiilikopan tiiviste oli pikkuisen hikoillut läpi, joka ilmeisesti voi johtua juuri siitä, että EXS on täyssynteettinen öljy. Täten toinen vaihtoehto oli laittaa Bel-Ray EXP 10w-40 (puoli synteettinen) sisään. Sitä ei vain saa 10w-50:nä, joten siitä vähän huono vaihtoehto.

Mikä teillä kokeneemmilla Zetoristeilla on käsitys: onko tuo 10w-50 laittaminen perusteltua (tietääkseni Zetori käy aika lämpösenä)?

Teboilin superbike 15w-50 käytössä, muutaman tonnin ovat kiltisti voidelleet. Tuo venakopan "hikoilu" taitanee olla enemmänki ominaisuus ko. laitteessa, jotku kiristelleet(laittaneet lisää puristusta) ohuen prikan lisäämällä musujen alle...

-pete-

KaWainen sanoi:
Mielestäni ei muita ilmoitettuja eroja, joku täällä oli sitä mieltä et -09 olis jotenkin pirteämpi silti alakierroksilla, näin muistan lukeneeni. Vai että noin kauppasi Heinokin vaan käyttöönotto vuoden mukaan ilmeisesti, siittäkin kun täällä on höpisty et onko ihan kusetusta, ilmeisesti sitten ei ?

Kokeiltu rinnakkain kahta -08 -mallia ja samointein kahta -09 -mallia. Selvä ero koneiden luonteessa. 09 vastaa vetopäällä kaasun muutokseen paremmin, kuin -08. Isommalla populaatiolla ei olla testattu, mutta kahden näytteen perusteella vuosimalleissa on eroa, vaikkei kuuluisi papereiden mukaan olla (kai).

Tämä ala-alueen teho erohan tulee toisioläppien ohjauksesta? Uudempi ecu tilalle niin tehottomuus poistuu ?
Kävin kokaseen -06 ja huomasin pientä tahkeutta isolla vaihteella.
On kyllä aika outo juttu, omassa -07 nyt kii M14 + PC + BMC ja tehot kulkee samassa tahdissa 7000 rpm asti verrattuna -12 malliin. Sen vasta jälkeen slipari vireisen uuden ZX14r tehot menevät + 15hp ohi.

Hetkinen,

Saanko mun -08 peliin siis laitettua esim tämän -09 mallin ECUN ihan plug-n-play ja sitten on nämä vääntö ja tehohäviöt poissa?
Jenkki Ebayssa on pari myynnissä ja hintaa ei ole kuin pari kymppiä.

hessu75 sanoi:
Hetkinen,

Saanko mun -08 peliin siis laitettua esim tämän -09 mallin ECUN ihan plug-n-play ja sitten on nämä vääntö ja tehohäviöt poissa?
Jenkki Ebayssa on pari myynnissä ja hintaa ei ole kuin pari kymppiä.

Nyt kun sillä -09:llä on tullut ajettua se pari kymppiä, kyllä minä laittaisin mieluummin kiinni sen Commanderin, kuin jonkun toisen pyörän oman boxin. Ero Commanderin säädön jälkeen on selvä, ei mitään takkuilua pintakaasulla. Kyllä se -09:kin boxi säätää sen seoksen hyvin laihalle pintakaasulla ja se veto on välillä melkoisen vaikertavaa...

Eli, PC5?

Onko jollain suoraan karttaa LeoVince slipareille?
Ainakin ZX6Rssä toimi oikein nätisti toisella pyörällä tehty kartta, niin miksei sitten tässäkin.

Eiks '08:n omaan boksiin voi syöttää suoraan '09:n firmistä?

En ihan ymmärrä tota miks ei vois käydä jenkki boxi..... Saaste jutuilla ei oo väliä, mikäs ero sitte on ajonestossa ? Toimiiks abs jotenkin erilailla jenkkilöissä ?
Ainut jossa vois tökätä toi vaihto niin jos ajonesto on ecussa ja keskustelee esim virtalukon kanssa parina silloin vaihto ei onnistu ihan helposti. Täytyy koittaa perehtyä asiaan tarkemmin...

SamiN sanoi:
jenkkimalleissa ei ole ajonestoa.

No sittenhän boksi toimii plug-n-play. No pikaisesti selvittelin että ajonesto on kimpassa virtalukon kanssa, suomi boxin vaihto ei onnistu. Ja sitten se tärkein tieto, 06 malli on ainoa nuhanen, 07-11 ei ole eroja toisioläppien ohjauksessa, kommari säädöllä teoreettiset tehoerot saa tasattua

Ookkei,

Jos tuo -08 on jo saanut epidemia rokotuksen nuhaa varten, niin sitten ei tarvitse minun lähteä kikkailemaan.

Kiitos selvityksestä minun puolesta.

ksthb sanoi:
No sittenhän boksi toimii plug-n-play.
Erittäin vahva valistunut veikkaus ettei ole noin yksinkertaista. Olen kokeillut omaan laitteeseen jenkki ECUa (pyörä siis ei kuitenkaan ZZR vaan '05 ZX12R) ja kone kyllä starttaa, mutta käyntiin se ei inahda, aika samaa kaavaa veikkaisin noudattavan tuo ZZR:n ECUn / sähkötkin. Sama käsittääkseni myös Busassa. Busan ECUt tais saada toimimaan ristiin, mutta taisi vaati peukalointia EcuEditorilla.

Back