Pysyykö kaasukahva hillitymmissä asennoissa zetorilla? Ja ilmeisesti penkki on mukavampi kuin 12 r:n kivilaatta?Jos valinta-akseli on sport vs matkapyörä, niin erot ja lopputulos ovat ilmiselvät.
Kunhan nyt pääsis jossakin koeajamaan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pysyykö kaasukahva hillitymmissä asennoissa zetorilla? Ja ilmeisesti penkki on mukavampi kuin 12 r:n kivilaatta?Jos valinta-akseli on sport vs matkapyörä, niin erot ja lopputulos ovat ilmiselvät.
Kyllähän zetorillakin voi sakot saada (kuulemma).Pysyykö kaasukahva hillitymmissä asennoissa zetorilla? Ja ilmeisesti penkki on mukavampi kuin 12 r:n kivilaatta?![]()
Suosittelen koeajamaan kuitenkin molemmat pyörät mikäli jollakin kovasti mietityttää näiden pyörien erot. Hyviä varmasti molemmat.Ja topicin aloittajan kysymykseen: 12 olisi viimeinen vaihtoehto kiloisista. Ennemmin vaikka busa. Mitä tekee viimevuosituhannella suunnitellulla sporttisella matkapyörällä johon ei saa laukkuja eikä kyyditettävää. Radalle se ei käy ja maksaa vielä tökeesti.
Nythän vertailtiin tietysti uusia.
Jos vikkelää ratavärkkiä niin R1/GSXR. K5-K6 GSXR soveltuu yksinmatkaamiseenkin erittäin mainiosti. Tuli sillä ajettua Suomessa yli 1000 km päivä ilman paikkojen kipeytymistä ja hinta viralliselta kauppiaalta vähän yli 17 k€.
Laukut saa kyllä jos haluaa laittaa..Tietääkseni itselläni on kyllä takapenkki suojuksen alla..Mitä tekee viimevuosituhannella suunnitellulla sporttisella matkapyörällä johon ei saa laukkuja eikä kyyditettävää. Radalle se ei käy ja maksaa vielä tökeesti.
Jaa ei vai? En muista yhtään sellaista keissiä missään nähneeni, että joku 12R:stä Zetoriin siirtynyt olisi tykännyt Zetorin olevan missään suhteessa raskaampi tai jäykempi käsitellä kuin tusina. Kevyempi Zetori on viedä kuin mun edellinen VFR, eikä senkään mutkaanmenohaluja ole moni haukkunut.Ja toi 14 ei varmasti taivu mutkaan helpommin ku 12r...
R12 ja ZZR1400 sen verran painavia, että eivät ole parhaimmillaan mutkaisemmilla teillä ja radalla, vaan enemmänkin Busaan verrattavia nopeita matkavessoja. VFR on ylihintainen ja yhtä tehoton niin maantiellä kuin radallakin.Jaa ei vai? En muista yhtään sellaista keissiä missään nähneeni, että joku 12R:stä Zetoriin siirtynyt olisi tykännyt Zetorin olevan missään suhteessa raskaampi tai jäykempi käsitellä kuin tusina. Kevyempi Zetori on viedä kuin mun edellinen VFR, eikä senkään mutkaanmenohaluja ole moni haukkunut.Ja toi 14 ei varmasti taivu mutkaan helpommin ku 12r...
niin....kyllähän siinä on moniakin huomattavasti parempia ominaisuuksia ku tos 12r mut .. enivei..Jaa ei vai? En muista yhtään sellaista keissiä missään nähneeni, että joku 12R:stä Zetoriin siirtynyt olisi tykännyt Zetorin olevan missään suhteessa raskaampi tai jäykempi käsitellä kuin tusina. Kevyempi Zetori on viedä kuin mun edellinen VFR, eikä senkään mutkaanmenohaluja ole moni haukkunut.Ja toi 14 ei varmasti taivu mutkaan helpommin ku 12r...
Itse en ole koeajanut kumpaakaan, 12, tai 14 kawaa, mutta kuulemani mukaan 12 "huomattavasti" kankeampi kuin busa, elikkäs en heti menis haukkumaan tota 1400:n kankeutta... Eikä herneitä, mulla vasta 2:n hondan jälkeen 2. suitsa menossa... Ja pari viskiä...ZZR1400 on mielestäni liian suppea käyttöalueeltaan ja kallis. Zetori vaikuttaa siltä ettei se sovellu kuin kruisailuun ja matka-ajoon, jonka se varmasti hoitaa mallikkaasti. Itse tykkään ajella matkaa ja rataa, joten 12R on hyvä valinta. Oma pyörä makunikin on jalostunut tuonne sporttipyörä sektorille, joten 12R on oma valintani. Reissatessa olen pehmeillä laukuilla pärjännyt 12R:llä oikein hyvin. Ei tuollaiseen pyörään sovi kovat/kiinteät laukut. Kahden viikon euroopanreissu kaksi päällä (5400km ja 11 maata) antaa kuitenkin, jonkinlaisen näkemyksen matkailusta 12R:n päällä ja kyllä se mäyrikselläkin onnistuu vaikkei matkustaminen ehkä mukavimmasta päästä olekaan.
Itse en allekirjoita 12R:n kankeutta radalla. 12R:n kuskaamiseen tarvitaankin mies eikä kukkakeppi. Vakioalusta 12R:ssä on ihan yhtä surkea kuin kaikissa "välimallin" pyörissä. Se kelpaa 70kg ukolle juuri katuajoon, muttei oikein muuhun.![]()
Miksi en ostanut Busaa? Ruma, pieni ja kömpelön oloinen. En nähnyt mittaristostakaan kuin 1/3, kun päälle istahdin (oma pituus 193)? Loistavaa suunnittelua.
Jos mopossa on takapyörällä n. 160hp niin sen luulisi riittävän, joka harrastajalle? Se viisi hepoa sinne tänne on aivan yksilysti katuajossa tai radalla. Väännöllä on mielestäni suurempi merkitys ja sillä millä alueella tuo teho on käytettävissä. Huipputeho on sinne Esson baariin kuuluva legenda. Jos nyt, joku pyörän ostaa sen takia, että siinä on kovin huipputeho niin fine by me eihän se multa pois ole ihmettelen vaan...![]()
PS. en ole siis ajanut ZZR1400, mutta ei ole mitään halujakaan. R6R:n voisin käydä ajamassa...![]()
"Kuulemani mukaan" - Esson baari juttuja sanon ma. Sä et vaan osaaItse en ole koeajanut kumpaakaan, 12, tai 14 kawaa, mutta kuulemani mukaan 12 "huomattavasti" kankeampi kuin busa, elikkäs en heti menis haukkumaan tota 1400:n kankeutta... Eikä herneitä, mulla vasta 2:n hondan jälkeen 2. suitsa menossa... Ja pari viskiä...ZZR1400 on mielestäni liian suppea käyttöalueeltaan ja kallis. Zetori vaikuttaa siltä ettei se sovellu kuin kruisailuun ja matka-ajoon, jonka se varmasti hoitaa mallikkaasti. Itse tykkään ajella matkaa ja rataa, joten 12R on hyvä valinta. Oma pyörä makunikin on jalostunut tuonne sporttipyörä sektorille, joten 12R on oma valintani. Reissatessa olen pehmeillä laukuilla pärjännyt 12R:llä oikein hyvin. Ei tuollaiseen pyörään sovi kovat/kiinteät laukut. Kahden viikon euroopanreissu kaksi päällä (5400km ja 11 maata) antaa kuitenkin, jonkinlaisen näkemyksen matkailusta 12R:n päällä ja kyllä se mäyrikselläkin onnistuu vaikkei matkustaminen ehkä mukavimmasta päästä olekaan.
Itse en allekirjoita 12R:n kankeutta radalla. 12R:n kuskaamiseen tarvitaankin mies eikä kukkakeppi. Vakioalusta 12R:ssä on ihan yhtä surkea kuin kaikissa "välimallin" pyörissä. Se kelpaa 70kg ukolle juuri katuajoon, muttei oikein muuhun.![]()
Miksi en ostanut Busaa? Ruma, pieni ja kömpelön oloinen. En nähnyt mittaristostakaan kuin 1/3, kun päälle istahdin (oma pituus 193)? Loistavaa suunnittelua.
Jos mopossa on takapyörällä n. 160hp niin sen luulisi riittävän, joka harrastajalle? Se viisi hepoa sinne tänne on aivan yksilysti katuajossa tai radalla. Väännöllä on mielestäni suurempi merkitys ja sillä millä alueella tuo teho on käytettävissä. Huipputeho on sinne Esson baariin kuuluva legenda. Jos nyt, joku pyörän ostaa sen takia, että siinä on kovin huipputeho niin fine by me eihän se multa pois ole ihmettelen vaan...![]()
PS. en ole siis ajanut ZZR1400, mutta ei ole mitään halujakaan. R6R:n voisin käydä ajamassa...![]()
![]()
Tämähän on perinteistä ja joskus virkistävääkin juupas-eipäs -juttua.On alkanut tämä ikuinen busa vs 12r vs zzr vääntö jo väsyttään niin paljon että olen ottanut tavoitteeksi päästä bussilla koeajolle tänä kesänä. zzr:ää ei taida päästä tyypittään ainakaan tälle suvelle, kun pitäähän sekin kokea kun alkaa tuntuu että sehän on ketterämpi vehje kun kilokyykyt.
Itse ainakin saan 12r:ää taivuteltua helposti mutta se vaatii käskemistä ja pitää osata kallistaa ja käyttää vastaohjausta.
Nyt vasta 12 kanssa olen oppinut mutkapätkällä käyttään renkaat laitaan asti ja mutkista kiihtyy hyvin vaikka ei se vaihdevalinta aina oiskaan kohallaan.
Pyörä pysyy varmaanki samana koska busan enkä zzr ulkonäöstä en tykkää ja pyörän pitää olla mahdollisimman tilava mutta sporttinen jotta sillä voi ajaa ilman tunnetta että joutuu tunkeutumaan kyytiin.