• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZZR 1400 vai Hayabusa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JJJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No Molemmilla ajettu suunnilleen saman verran eli noin 17tkm. ja Kawa on ollu se mun valinta..kawassa ajoasento mulle parempi ja vaihteetki pelannu paremin..mut makuasia..ja rahalla saa ja hevosella pääsee.jotenki vaa kawa tuntunu laadukkaammalta.just olllaan vaimon kaa kawalla kajaanista ouluun menossa ja lystiä on.viime vuonna lapin turnee(skibotten).tehtiin K8 busalla.

Molemmilla tyypeillä >30 tkm.
Zetorilla mm. rautaperse (yksin) ja Norjan reissu (2 päällä), ml. Nurmijärvi-Kiiruna päivässä.

Busalla 1-2 päällä n. 1000 km päivälenkkejä ympäri Suomea.

Molemmat loistavia ajokkeja, mutta erilaisia. Enkä nyt tarkoita vain ulkonäköä, alavääntöä tai polvikulmaa.

Minulla ei ole ikinä ollut mitään kiinteitä telineitä/laukkuja Busassa. Ne jotenkin eivät kuulu siihen.

Zetori on enemmänkin arkinen ahertaja, eikä se pane pahakseen laukkusarjaakaan.

Takapenkkiläiselle kelpasi hyvin molemmat, busan takapenkillä kulkeminen on kuulemma "enemmän urheilua".

smile_org.gif
062802moto_prv.gif

Molemmilla tyypeillä >30 tkm.
Zetorilla mm. rautaperse (yksin) ja Norjan reissu (2 päällä), ml. Nurmijärvi-Kiiruna päivässä.

Busalla 1-2 päällä n. 1000 km päivälenkkejä ympäri Suomea.

Molemmat loistavia ajokkeja, mutta erilaisia. Enkä nyt tarkoita vain ulkonäköä, alavääntöä tai polvikulmaa.

Minulla ei ole ikinä ollut mitään kiinteitä telineitä/laukkuja Busassa. Ne jotenkin eivät kuulu siihen.

Zetori on enemmänkin arkinen ahertaja, eikä se pane pahakseen laukkusarjaakaan.

Takapenkkiläiselle kelpasi hyvin molemmat, busan takapenkillä kulkeminen on kuulemma "enemmän urheilua".

smile_org.gif
062802moto_prv.gif
On se takapenkkikin yksilöasia. pitkän vaimoni (159.5 cm tarkka mitta) mielestä busassa parempi istua kyydissä. No, topikin aloittajana ja 12500 km busakokemuksen jälkeen olen ollut tyytyväinen valintaani. Hyvin samantyylisiähän kummatkin ovat, mutta busan puoleen kallistuin moottorin ominaisuuksien ja hinnan perusteella. En kokenut, että kalliimpi kwaakku olisi ollut aivan hintansa arvoinen, vaikkakin ihan hemmetin hyvä peli sekin. 12r:n verrattuna on menty valovuosi eteenpäin. Gen 1 busaa en ole edes ajanut joten siitä en osaa sanoa mitään. Laatuvaikutelmasta jäi kyllä selkeä etu zetorin eduksi (maalipinta, saumat) mutta kyllä busa on hieno peli, ei siitä mihinkään pääse. Tingeltangelia saa vaikka millä mitalla tietotaitoa on suomestakin saatavissa vaikka minkälaisiin virityksiin, kiitos aktiivisen busaporukan.

Itse suunnittelin pitkän aikaa uuden hayabusan ostamista ja kun netistä ja lehdistä sen kuvia katselin niin yritin uskotella itselleni, että se on ihan helvetin nätti peli, mutta mp-messuilla kun sitä pääsin lähempää tutkistelemaan ja tyypittämään niin todellisuus iski kyllä päin näköä. Ei vaan sovi meikäläisen silmään tai käteen. Etenkin se perän muotoilu on aivan hirveä. Suzukin osastolta hiippailin sitten Kawan puolelle ZZR:ää tutkimaan ja kun sen näin vihreänä niin ostopäätös olikin sitä myöten sitten selvä. Ajoasentokin tuntui paljon luontevammalta, kun taas Hayabusassa tuntui, että joutuu tankin päällä lähes makaamaan.
Positiivisena yllätyksenä kakun päälle tuli vielä zetorin parisataa euroa halvempi veroton hinta, kerta verottomana pystyin sen hankkimaan.

Zetorissa ei ole ollut mitään murheita, eka oli 2010--malli ja nyt menossa uutena hankittu vm.2012.....ei mun kummassakaan Busassakaan kyllä ollut mitään...eka oli vm.-99 ja toka vm.-09 joka meni sit lunariin Italiassa..:crash: Ja kaikki siis uutena hankittuja..:orgmp2:

Hintaeroa on! Joesuussa on vieläkin yliylivuotinen absiton ajamaton Busa 14500e. Käytettyä Busaa saa alkaen muutama tonni. ZZR on kalliimpi mutta ihan varmasti hintansa arvoinen? :grin:

Nyt tuli toinen Busa, absillinen, hankittua, kun vakuutusyhtiö ihan väkisin osti vanhemman absittoman....:grin: Minä olen aikas pitkä; 189 cm eli ihan out of the box Busa ei mulle passaa, mutta kilkettä saa! Stongaa saa vähän korotettua ja jalkatappeja laskettua. Nyt ei tarvitse "maata" tankin päällä ja polvikulma ei ole liian tiukka. Hanskalämppäritkin laitettiin ja nyt tappelen oilerin kanssa eli Busastakin saa sporttouring vehkeen ihan kohtuu hintaan. :thumbup:

ttuttu sanoi:
Minä olen aikas pitkä; 189 cm eli ihan out of the box Busa ei mulle passaa, mutta kilkettä saa!

Hitto sentään, mä olen yhtä pitkä enkä ole tajunnut että Busa on mulle liian pieni, parin vuoden ajelun jälkeen siis. Ehkä mulla on apinan kädet tai töpöjalat...

R2-D2 sanoi:
Hitto sentään, mä olen yhtä pitkä enkä ole tajunnut että Busa on mulle liian pieni, parin vuoden ajelun jälkeen siis. Ehkä mulla on apinan kädet tai töpöjalat...
Riippuu siitä missä se pituus on. Mulla on mittaa 193 senttiä ja kaikki ylimääräinen siitä jaloissa, ja busassa polvet ottaa katteisiin kiinni. Sama vika B-Kingissä ja ZZR1200:ssa, kun taas ZZR1400 sopii kyllä.

Mulla oli -07 busa ja sen jälkeen vuotta vanhempi zetori molemmat pilku piristyksillä.Ääni ehdottomasti zetorille oli ainakin mun kokemuksella kaikin puolin parempi näistä, no väritys olii "railakkaampi" busassa.

Hyviä ne on molemmat, varsinkin jon Bussissa
on ns. päivitetyt jarrut.

Vaikka helposti luulisi, että laitteet ovat pitkälti
samanlaiset, eroja löytyy kuitenkin monessa suhteessa
niin ergonomian kuin koneiden "luonteen" suhteen.

Henkilökohtaiset mieltymykset ja asioiden arvottaminen
ratkaisee eniten kumpi on kenellekin se parempi.

Parin kesän kokemuksella, ihan hyvä peli busa ollu. Ajoasento ihan passeli tällaselle 183cm kuskille, tosin oon vähän nostanu clipareita.
Tekniikkamurheita ei oo ollu ja absittomatkin jarrut ollu ihan riittävät meikäläiselle, toistaseks on viel pysähtyny ajois...
Koneen luonne sopii mulle ja kulkua riittää, viri-ja bling osia löytyy yllinkyllin jos haluaa. Kakspäälläkin menee mukavasti, ei paljon hetkauta kyytiläinen.
Hinta/laatusuhde erittäin hyvä mielestäni, nii joo ja se kiistelty ulkonäkökin ainakin omaan silmään sopivasti erottuva. :thumbup:

Back