• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZZR 1400 käyttökokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nojoo, mun valinta tuli tehtyä eikä "arpa" osunut kumpaankaan...
siis tuli 'ei voittoja' - arpa.

kiähniö.
Niin no, jos Bleidiä voidaan pitää tyhjänä arpana, niin ilmeisesti...
033102bebe_1_prv.gif

Mulla oli koe ajossa zzr 1400 pari pv ja enkä mitään muuta enää huolis.
buttrock.gif
Nyt täytyis myydä nykyinen pois alta tai vaihtaa 1400:seen. Kiinnostaisko ketään? http://kuvablogi.com/nayta/1002815/
D7 malli. -99, zzr-1100. Siisti ja hyväkuntoinen. Kameleontti maali, uudehko etukumi, taka on uusi + jarrupalat kaikki uudehkot.
Venat + kaasarit säädetty ja tulpat vaihdettu 6000km sitten mp liikkeen huollossa. Corbin satula, ledi vilkut takana, katteitten sisällä yö ledivalaistus (konehuone sininen, takarengas punainen). Krossitanko (hyvä käsiteltävyys). Erikoinen takakate. Teho putki devil 4/1. yms... Ei vaihtoa ellei ole tarjota zzr-1400. Nopealle hyvään hintaan! hp.7600€

Ja olen ajanut busaa yms mut ei iske minuun muut niin ajettavuudeltakaan kuin ulkonäöltäkään. Jotkut tykkää äideistä ja jotkut tyttäristä  
nixweiss.gif

Mulla on sovittu koeajo perjantaiksi. Vähän jännittää... mutta vaikka zzr mitä todennäköisimmin miellyttää
minua suuresti, en silti ajatellut vaihtaa zrxää siihen. Ainakaan vielä, eihän sillä ole ajettu kuin 103 tuhatta.
Eikä mulla asuntovelallisena olisi mihinkään zzrään varaakaan. Ainakaan vielä.

hyvää pelkään, että kohta se ripleylläkin vaihtuu isoon zzr1400 kwaakkuun, kun rahoituksen saa kohalleen. ehkä sitten vaihtuu myöhemmin, jollei saa. tai sitten se vain ostaa ilman vaihtamista. sehän olisi mukawasikisin kompromissi. jäisi vielä se kunnon natsisikarottapyörä zetarexi rospuuttokelien pyöräksi ja ajelisi pyhäpäivisin tai pitkiä matkoja isommalla zetorilla.

ite menen tuolla zx12r kisakiwalla varmaan maailman tappiin melekein. ei massi eikä talli eikä muukaan oikein vedä isoa zetoria tällä hetkellä. kentiez sitten joskus kaukana tulavaisuudessa.

Uudessa UK:n Bikessä oli oivallista tarinaa uudesta Hajarumasta (Hayabugly lontoon murteella) ja Zetorista.

Pari tuhatta euroa hintaa kawalla enemmän mutta eiköhän ne silti todellisuudessa saa aika liki ostettua siihen kuin busankin,pyynnit aina pyyntejä. K8 Busalla nyt liki 3000tkm takana ja uutta zetoria hieman päässyt kokeilemaan. En sitä busaa nyt missään nimessä paremmaksi missään suhteessa kehu joten käy kokeilemassa molemmat pyörät..täällä hieman sakeat lasit päässä toisilla.
Oot muuten ottannu Suizasta ovh :n ja Kawasta tarjouksen . Ainakin Heinolla MULLE jääpi erittäin pitkän ja hyvän asiakassuhteen omaavana 1400 ZZR ja K8 Busan hintaerox kokolailla 4000 eukkia. Kova hinta ABS jarruista, joista en ITSE koe olevan kuin haittaa Bikellä ajaessa .
033102bebe_1_prv.gif

Ulkonäkäseikat taas ihan makuasioita, K8 Tuunattuna asiallisesti, on upee ja oma mielipide Zetorista.....................

Ruma, tulee mieleen -80 luvun isot mopot . Etenkin Satula style on käsittämättömän vanhan aikainen. kuten myös kidukset sivussa . MUTTA kauneus on katsoja silmässä . Hinta laatusuhde on kuitenkin pommin varmasti Busan voitox .

wink.gif

Loppupeleissä molemmat parempaan A-luokkaa sekä Supersport, että matkapyörinä .
bowdown.gif

Ruma, tulee mieleen -80 luvun isot mopot . Etenkin Satula style on käsittämättömän vanhan aikainen. kuten myös kidukset sivussa . MUTTA kauneus on katsoja silmässä . Hinta laatusuhde on kuitenkin pommin varmasti Busan voitox .

wink.gif

bowdown.gif
tarkoitat siis tunturi super sport ja solifer speed mopoja. kun taas puhuttiin moottoripyöristä, niin 80-luvulla tehtiin monta komeinta mallia, esim. kawat z1100r ELR, gpz900r, gpz1000rx, gpz1100, zx10, zzr1100 sekin alunperin esiteltiin jo 1989. myös jossain on mainittu sukisukia tehdyn jo 80-luvulla, ai niin etanahan se oli eli katana, sekin on ylläripylläri mun silmiini kyrväkäs vehe ja kelepais kyllä, siis gsx1100s ilmestyi kauppoihin 1982 vuonna. tosin sekin jakaa mielipiteitä jyrkästi ulkonäöllään.

samaan suuntaan kuin nykypäivinä gsx1300 ja zzr1400 keskenään jakavat ulkonäköpisteitä. kauheus on katsojan silmissä näissä tapauksissa usein.

oma makusuuntaus alkaa kehkeytyä takaisin nakumpiin pyöriin hiljaksiin. kauhean paljon katetut jotenkin kyllästyttävät.

hinnasta sanoisin, ettei kawa ole koskaan ollut halpistuote, vaan laatu maksaa.

hehiöhyppyläpsyhymiö ja poing poing.

ps. vanhanaikainen, satulastyle; mikä sekakielinen sanahirviö, satulan muotoilu paremminkin, pomminvarmasti ovat yhdistettyjä sanoja suomen kielessä.

wink.gif

bowdown.gif
tarkoitat siis tunturi super sport ja solifer speed mopoja. kun taas puhuttiin moottoripyöristä, niin 80-luvulla tehtiin monta komeinta mallia, esim. kawat z1100r ELR, gpz900r, gpz1000rx, gpz1100, zx10, zzr1100 sekin alunperin esiteltiin jo 1989. myös jossain on mainittu sukisukia tehdyn jo 80-luvulla, ai niin etanahan se oli eli katana, sekin on ylläripylläri mun silmiini kyrväkäs vehe ja kelepais kyllä, siis gsx1100s ilmestyi kauppoihin 1982 vuonna. tosin sekin jakaa mielipiteitä jyrkästi ulkonäöllään.

samaan suuntaan kuin nykypäivinä gsx1300 ja zzr1400 keskenään jakavat ulkonäköpisteitä. kauheus on katsojan silmissä näissä tapauksissa usein.

oma makusuuntaus alkaa kehkeytyä takaisin nakumpiin pyöriin hiljaksiin. kauhean paljon katetut jotenkin kyllästyttävät.

hinnasta sanoisin, ettei kawa ole koskaan ollut halpistuote, vaan laatu maksaa.

hehiöhyppyläpsyhymiö ja poing poing.

ps. vanhanaikainen, satulastyle; mikä sekakielinen sanahirviö, satulan muotoilu paremminkin, pomminvarmasti ovat yhdistettyjä sanoja suomen kielessä.
No Juu, jos oikein hienon NÄKÖISIÄ pyöriä täytyy mainita, niin ylivertaisia MINUN mielestä esim. HD :n V-ROD, Night-Rod sekä Night Train asiallisesti tuunattuna.
tounge.gif

Eihän "muoviluodista" kaunista saa tekemälläkään, ja toisaalta tosi on -80 luvulla tehtiin ihan mukavan näköisiä pyöriä, vedetään sit vaikka -90 luku mukaan . Vaimo Suizassa GS 500 E -99 oli liki identtisen mallinen satula -08 mallin 1400ZZR kanssa, joten kehittämisen varaa olis Kawalla silläkin saralla ?

Melko marginaaliset erot on Vanhan koulukunnan Busassa ja Zetorisssa. Mutta K8 Busa on oma lukunsa, koska siinä yhdistyy virtaviivainen ulkonäkö ( ei enään mm. "törövilkkuja" ) ja huikeat teho/vääntökäyrät ihan pelkällä putkivirillä, eli vaikkapa nyt Yoshin R77 hiilikuitu sliparit . mm. Takalokarin poistamalla saapi K8 :n näyttämään ihan mukiinmenevältä "Muovi" Bikeltä .

Tehoilla ja väännöillä tarkoitan nimen omaa esim. väännön tasaisuutta ihan alapäästä lähtien, sekä kaasuun vastaavuus ihan omaa luokkaansa . Penkkilukuja on ihan turha vedellä esiin, koska lukuja liki yhtä paljon kuin penkkejä, sekä miten mikäkin veto penkissä onnistuu milläkin vehkeellä . Mutta raakana arviona vois olettaa, että esim. K7 ja K8 Busan tehoero n. 15 - 20 kaakkia uudemman hyväksi, lisäksi kuten totesin vääntö TODELLA tasaisen kovaa luokkaa HETI alusta asti .
bowdown.gif

Mutta jokaisella on oma mielipiteensä, ja missään nimessä en sorru haukkumaan 1400ZZR Kawaa huonoksi valinnaksi, koska SE on ainoa kilpailukykyinen vaihtoehto Busalle jos haetaan Supersport / Matkapyörää . Muut eli esim. Ninjat, Suizan kilokigsut on yhen hengen katu / rata MOPOJA .
smile_org.gif

Kyllä ne täällä katuajeluissa on ketteriä ja näppäriä vehkeitä, mutta kun lähetään OIKEESTI ajaan vaikka Doitslandiin Autobahneja, tai vaikka mun kämpille Torreen Välimerelle, ei tulis mieleenkään valita muuta kuin BUSA . K8 Malliin on alustarakennetta ilmeisesti muuttamalla saatu ajo-ominaisuuksiin mielettömästi pehmeyttä ja ketteryyttä vrt. vanha koppanen Busa . Juuri siitä syystä olen vaihtamassa Helevatan hienoa -05 mallin K4 Busaani uuteen. Jolla muuten ehdin ajeleen reilussa vuodessa n. 45000km ja NIMENOMAA pääosin baanalla, Ruotsissa, Tanskassa ja Saksassa .
smile_org.gif

Kyllä SEKÄ Busa, että Kawa 1400ZZR on ihan kuninkuusluokassa siinä sarjassa, missä mä pyörää käytän . Eikäs tuolla varttimaileillakaan ole mm. Alastarossa viime suvena montaa vempainta kärjen tuntumassa näkynyt, tais kympin sakkiin mahtuu 1 kigseri ja oiskoos ollut pari Zetoria, loput Hayabusia kaikki tyynni.
bowdown.gif

Radalla sitten taas sekä Busa, että Zetori putoo kärjestä Ninjoilla, Kilokigsulle ja jopa Jammun Rykköselle, mutta se laji ei minua kiinnosta.
idea3.gif

Kävin äsken koeajamassa zzr 1400 kawan.
Oli kyllä aika mykistävä ajokokemus. Viisi hymynaamaa minulta:
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

Pitkästä aikaa tuli semmoinen tunne, että "huh" ja "jipii".
Tehot ja alustan vakaus yllättivät, samoin äänet vakioputkilla.
Paino oli aika paljon käsillä ja tuuli tuli rintaan, mutta olenkin 189cm pitkä.
Satula oli todella pitkä myös. Pyörä kääntyi aika ketterästi.
Jarrut olivat kerta kaikkiaan uskomattomat, samoin kuin kiihtyvyys.
Kokonaisuus oli selvästi enemmän sportti- kuin matkapyörä.
Tykkäsin aivan helvetisti. Missä on lähin pankkiautomaatti?
wink.gif

Tyyppäsin sitten vielä gtr 1400 kawan, ihan vertailun vuoksi, kun kauppias ehdotti.
Se oli sitten huomattavasti lähempänä nykyistä rexeriä, monillakin tavoin.
Tehoa oli enemmän ja tuulensuojaa yllättäen vähemmän, vaikka säätelinkin pleksiä.
Tuntui koostaan huolimatta ketterältä, eli tuntui pienemmältä kuin miltä näyttää.
Kaasukahvassa oli väljyyttä, joka lienee tosin vain säätöasia.
En kyllä tykännyt hirveästi. Pitkään reissuun voi olla mukavampi kuin zzr, mutta tuskin hauskempi.

Mro,
itse hommasin zetorin reilu kuukausi sitten ilman koeajoa. Bussia en ole ajanut joten referenssiä ei sen suuntaan löydy.
Mut päivääkään en ole katunut zetorin hankkimista, ajotuntuma on mitä loistavin. Syy miksi Zetorin hommasin bussin sijaa on puhtaasti visuaalinen, bussin sulavat linjat eivät minuun uppoa

Alaväännölle saa helposti avun laittamalla pyörään GiPron, sillä saa huijattua pyörän luulemana päällä olevan joko 5-tai 6-vaihteen, jolloin vääntöä löytyy huomattavasti enemmän alemmilta kierroksilta kuin normitehdasasetuksilla.

Renkaita tuolla saa kyllä menemään.. Mut sitä ei voi välttää
biggrin.gif
Ihan pakko kysästä, että mitä hittoo GIPro ATre vaikuttaa alavääntöihin ??
omg.gif

GIPro ATre on vaihdenäyttö, joka lisäksi omaa modin millä poistetaan NOPEUSRAJOITIN .
cool.gif

Eli "Huijaa Ecua" sillä, että pyörällä ajetaan kokoajan vitosvaihteella, missä nopeus EI ole rajoitettu . Kierroksiin tai kierrosrajoittajaan ei vaikuta pätkääkään .
wink.gif

Se että pystyt poistamaan tai ohittamaan KIERROSRAJOITTIMEN tai lissäämään kierrosten määrää,ennenkuin KIERROSRAJOITIN ottaa vastaan vaatii melkosen paljon modausta vakioEcuun . Eli ei ole väännöt säädettävissä millään muotoa GIProlla .

Tuolla Busanisti foorumilla on hemmo, joka on modannut Ecua ja onnistunut nostamaan KÄSITTÄÄKSENI kierrosmäärää ennen kuin kierrosrajoitin tulee vastaan . Mutta ei se millään palikoilla onnistu.
cool.gif

Kyllä se vaan alapäätäkin muuttaa, sillä Zetorissa on tehoja kuristettu toisioläppien avautumista rajoittamalla neljällä alimmalla vaihteella about 6 tonniin asti vaihteesta riippuen. Vitonen on "vapaa" ja kutosella on huippunopeusrajoitus. Alapään parturointiin päädyttiin erään lehtijutun mukaan sen vuoksi, että Kawasakilla oli erilaisia käsityksiä siitä, onko noin tehokkaan pyörän tekeminen jotenkin vastuullista/järkevää/jotain vastaavaa.

Siitä on erilaista tietoa heitelty, pakottaako GiPRO tai joku muu vastaava palikka ECUn 6-vaihteen kartalle vaiko jollekin backup-kartalle, mille ECU vaihtaisi paremman tiedon puutteessa.

Zetorin todellisen potentiaalin rajoitetulla alueella huomaa, kun luukuttaa kylmää konetta pikkuvaihteilla. Ekan kilometrin noin suunnilleen rajoitukset eivät ole voimassa, jolloin koneesta löytyy "hieman" normaalia enempi potkua. Siis itse asiassa aika paljonkin enemmän.

Kyllä se vaan alapäätäkin muuttaa, sillä Zetorissa on tehoja kuristettu toisioläppien avautumista rajoittamalla neljällä alimmalla vaihteella about 6 tonniin asti vaiheesta riippuen. Vitonen on "vapaa" ja kutosella on huippunopeusrajoitus. Alapään parturointiin päädyttiin erään lehtijutun mukaan sen vuoksi, että Kawasakilla oli erilaisia käsityksiä siitä, onko noin tehokkaan pyörän tekeminen jotenkin vastuullista/järkevää/jotain vastaavaa.

Siitä on erilaista tietoa heitelty, pakottaako GiPRO tai joku muu vastaava palikka ECUn 6-vaihteen kartalle vaiko jollekin backup-kartalle, mille ECU vaihtaisi paremman tiedon puutteessa.

Zetorin todellisen potentiaalin rajoitetulla alueella huomaa, kun luukuttaa kylmää konetta pikkuvaihteilla. Ekan kilometrin noin suunnilleen rajoitukset eivät ole voimassa, jolloin koneesta löytyy "hieman" normaalia enempi potkua. Siis itse asiassa aika paljonkin enemmän.
No Jubs ! En ala tuosta kinaamaan, koska mulla ei oo teknistä tietämystä tarpeeksi 1400 ZZR Kawasta . Eli löytysi sitten kait jotain parempaa kuin Busassa ?
biggrin.gif

Joskin kuten totesin, K8 vääntää hurjasti JO ihan alakierroksilla , Juuri vertailtiin K7 ja K8 käyriä keskenään, ja molemmissa Busseissa oli pelkät Yoshimuran Slipari modit .
smile_org.gif

K8:ssa ON erittäin tasainen käyrä alusta asti maaliin, kun taas K7 :ssa oli selkeä kuoppa oliskoos ollut 3000> korvilla, joka TOKI korjattavissa esim. PC:llä / Koko käyrästöllä ja vaikkapa vapaavirtaussuodattimella, jolloin alkaa koko pyörä oleenkin jo MELKEIN samoilla teho/vääntöluvuilla K8 :n kanssa, mutta K8 ei kaipaa mittään lisää . Sliparit tietty iliman noise killereitä, että saapi "äijä äänet", sekä muutaman kaakin tehoo jolla ei merkitystä . R77 Yoshit vaan todella sirot ja näti, sekä kevyet, kun K8 Busan orggis rännit painaa +20kg zipale .
crazy.gif

Eli kuten jo totesin, ei löydy kuin 2 pyörää jotka itse kelpuuttaisin oikeen pitkälle baanalle, eli juuri Hayabusa ja 1400ZZR Kawa, Mutta Busanisti kun oon niin.................................

bowdown.gif

Kävin äsken koeajamassa zzr 1400 kawan.
Oli kyllä aika mykistävä ajokokemus. Viisi hymynaamaa minulta:
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

Pitkästä aikaa tuli semmoinen tunne, että "huh" ja "jipii".
Tehot ja alustan vakaus yllättivät, samoin äänet vakioputkilla.
Paino oli aika paljon käsillä ja tuuli tuli rintaan, mutta olenkin 189cm pitkä.
Satula oli todella pitkä myös. Pyörä kääntyi aika ketterästi.
Jarrut olivat kerta kaikkiaan uskomattomat, samoin kuin kiihtyvyys.
Kokonaisuus oli selvästi enemmän sportti- kuin matkapyörä.
Tykkäsin aivan helvetisti. Missä on lähin pankkiautomaatti?
wink.gif

Tyyppäsin sitten vielä gtr 1400 kawan, ihan vertailun vuoksi, kun kauppias ehdotti.
Se oli sitten huomattavasti lähempänä nykyistä rexeriä, monillakin tavoin.
Tehoa oli enemmän ja tuulensuojaa yllättäen vähemmän, vaikka säätelinkin pleksiä.
Tuntui koostaan huolimatta ketterältä, eli tuntui pienemmältä kuin miltä näyttää.
Kaasukahvassa oli väljyyttä, joka lienee tosin vain säätöasia.
En kyllä tykännyt hirveästi. Pitkään reissuun voi olla mukavampi kuin zzr, mutta tuskin hauskempi.
no voi hittiö. ei persiö. ookko sä nuin pitkä? mä luulin sua lyhyemmäksi vai olenko ite sitten pitempi kuin olenkaan, mutta oot sie, uskottava se on. mutta kippis ja skulaus sille.

niin ja ite aisaan. mullakin olisi varmaan kova arpominen nuiden kahden välillä, mutta ehkä perinteet velvoittaisivat niin paljon, että kallistuisin kallistuvampaan eli zzr1400 kawaan, jos olisi tilanne, että saisi ja pitäisi valita sen ja gtr1400 väliltä. toisaalta järkisyyt puoltaisivat geturia. mutta harvoin kovin paljoa näissä prätkäkaupoissa on järjen kanssa mitään tekemistä. semminkin kun kawioilla kopsuttelee. hehiö.

omg.gif

GIPro ATre on vaihdenäyttö, joka lisäksi omaa modin millä poistetaan NOPEUSRAJOITIN .
cool.gif

Eli "Huijaa Ecua" sillä, että pyörällä ajetaan kokoajan vitosvaihteella, missä nopeus EI ole rajoitettu . Kierroksiin tai kierrosrajoittajaan ei vaikuta pätkääkään .
wink.gif
Kyllähän se Pappa vaikuttaa busassakin, kun se poistaa kahdelta vai kolmelta ekalta vaihteelta sen "tehorajoituksen".. Myös vanhemmista, kuin oliko -01, missä tuli rajoitettu nopeus..
tounge.gif

Edit. Karkas vähän aiheesta, sori
sad_orig.gif

omg.gif

cool.gif

wink.gif
Kyllähän se Pappa vaikuttaa busassakin, kun se poistaa kahdelta vai kolmelta ekalta vaihteelta sen "tehorajoituksen".. Myös vanhemmista, kuin oliko -01, missä tuli rajoitettu nopeus..
tounge.gif

Edit. Karkas vähän aiheesta, sori
sad_orig.gif
Nou Hätä, en oo mikään Ecu asiantuntija .
tounge.gif

Oon koittannut tulkita Ton PetriK: n Textejä ja niinkus tiiät, että hää on tosi Guru siinä hommasa . Mutta TAAS kerran ei pitääs ottaa kantaa, kun ei oo tarpeeks tietotaitoo ? No pääasia, että keskusteluu piisaa .
062802jumpie_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Back