• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kellään ollu ysissä kiekkamittarissa ongelmia? Mulla kiekkamittari näyttää tuhat kierrosta liikaa tyhjäkäynnillä ja rajoittaja tulee vasta 14 tuhannen kohalla. Vaikka dynossa mopo kierti 12 tuhatta niin mittari näyttää 14 tuhatta. Eipä tuo nyt iso juttu ole, mutta jos jollain ois tietämystä asiaan niin oisin kiitollinen
smile_org.gif

Onkos kellään ollu ysissä kiekkamittarissa ongelmia? Mulla kiekkamittari näyttää tuhat kierrosta liikaa tyhjäkäynnillä ja rajoittaja tulee vasta 14 tuhannen kohalla. Vaikka dynossa mopo kierti 12 tuhatta niin mittari näyttää 14 tuhatta. Eipä tuo nyt iso juttu ole, mutta jos jollain ois tietämystä asiaan niin oisin kiitollinen
smile_org.gif
Jaha, pistäppä kuule käyrää näkyville!
smile_org.gif

smile_org.gif
smile_org.gif
jaa dyno käppyrääkö meinaat? no tossahan tuo ois. 12 tonnii maksimit mut mittarissa 14 tonnia.. ja muistaakseni viaberilla sanovat että ottivat koneelta kiekat dynoon.

http://www.mp-foorumi.com/gallery....875bd00

smile_org.gif
smile_org.gif
jaa dyno käppyrääkö meinaat? no tossahan tuo ois. 12 tonnii maksimit mut mittarissa 14 tonnia.. ja muistaakseni viaberilla sanovat että ottivat koneelta kiekat dynoon.

Oliks sulla suutinsatsi? Toi 5 tontun kuoppa on aika ilkeen näköinen, muuten näyttää hyvältä
smile_org.gif

smile_org.gif
smile_org.gif

Oliks sulla suutinsatsi? Toi 5 tontun kuoppa on aika ilkeen näköinen, muuten näyttää hyvältä  
smile_org.gif
Joo niin on ja huomaa kyllä ajossa. Ei ole muutakun tuo slipari tossa. Ehkäpä sitä vois jotai pikku kilkettä tohon hommata vielä jos halvalla löytyy jostai. Kattelin tota sun käppyrääs ni lähtee noi väännöt aika paljon aikasemmin kyllä kieltämättä. Kuhan se kevät nyt tulis jo  
062802jumpie_prv.gif

Tuleva zx-9r (vm.1999 sininen) omistaja ilmottautuu =) Pyörä ei viel tallis, mut ens tiistain se tulevi luokseni <3 Ensimmäinen mp viel itellää :P
062802jumpie_prv.gif

Kuinkas moni on jo ZX-9R:lään päräyttänyt kesän alkumetrit menemään?
smile_org.gif
Itse jos hyvä sää käy, niin ensiviikolla ois ehkä ekat ajot minulle tuolla pyörällä.
smile_org.gif

Tarkotus ois perjantaina heittää ekat kilometrit. Tuli hommattua Suomy merkkinen nahkanen ajopuku, lyösin sattumalta liikkeen varastonpoisto myynnistä, edullisesti lähti. TCX ajosaappaatkin tuli hommattua, uudet vehkeet ois kasassa nyt. Kerron myöhemmin miten reissu meni ja voisin laitella kuvia tuonne toiseen matka aiheeseen.

Sellasta kanssa kysästä, että kuinkas monella on ko. pärrässä noi kaatumatapit, tai ne raudat, miksikä niitä nyt sitten kutsutaan?  
biggrin.gif
Missäs hinnoissa tommoset liikkuu, ajattelin moiset hommailla jos sellaset vain saa tähän mopediin?

Sellasta kanssa kysästä, että kuinkas monella on ko. pärrässä noi kaatumatapit, tai ne raudat, miksikä niitä nyt sitten kutsutaan?  
biggrin.gif
Missäs hinnoissa tommoset liikkuu, ajattelin moiset hommailla jos sellaset vain saa tähän mopediin?
muistaakseni kaatumatappeja saa valmiita satseja E- mallista eteen päin, eli vm-00 ja uudemmat. Itselläni oli edellinen pyörä -99 (c malli) johon etsiskelin suoraan istuvia tappeja jotka oikeasti suojaa, no, ei ainakaan heti löytynyt joten sorvasin itse
smile_org.gif

muistaakseni valmiit satsit uudempiin 9r malleihin oli jossain ~100e kieppeillä

muistaakseni kaatumatappeja saa valmiita satseja E- mallista eteen päin, eli vm-00 ja uudemmat. Itselläni oli edellinen pyörä -99 (c malli) johon etsiskelin suoraan istuvia tappeja jotka oikeasti suojaa, no, ei ainakaan heti löytynyt joten sorvasin itse
smile_org.gif

muistaakseni valmiit satsit uudempiin 9r malleihin oli jossain ~100e kieppeillä
Tjoo, oma pyörä on -95 joten ei taida sitten löytyä suoraan. Ei huvittas kyllä ite lähteä sorvailemaan, mutta tosiaan ne ois kyllä hyvät olla. Kiitos tiedoista!  
smile_org.gif

E-mallissa saa sorvailla tattien sijaan katteita, että saa tatit paikoilleen.

Oon sitä mieltä että uudempaan ei kannata laittaa jos on kasko... Tulee kuiteskin naarmuja, jotka pitää saada kuiteskin pois. Paitsi jos ei ole sitä kaskoa, niin sitten ei välttämättä vitti joka katetta vaihtaa, vaikka niihin olis tullut joku pieni naarmi
smile_org.gif

E-mallissa saa sorvailla tattien sijaan katteita, että saa tatit paikoilleen.

Oon sitä mieltä että uudempaan ei kannata laittaa jos on kasko... Tulee kuiteskin naarmuja, jotka pitää saada kuiteskin pois. Paitsi jos ei ole sitä kaskoa, niin sitten ei välttämättä vitti joka katetta vaihtaa, vaikka niihin olis tullut joku pieni naarmi
smile_org.gif
Joo, mulla on toi B-malli ZX-9R:rästä. Ainaskin rekisteriotteen mukaan. Eilen tein vakuutuksen ja kaskon otin tietenkin siihen. Saa nähdä mitä tässä tekis, jos tuosta tulee hirveä operaatio.  
biggrin.gif

Ekat 100km 9ärräl takan ja oli suht äkäst menoo  
buttrock.gif
 Oon ehkä iha hullun tyytyväinen ko. pyörää  
033102beer_1_prv.gif

Sit vaa heräs muutama kysymys et onkoha toho -99 mallii saatavil alumiinist ketjusuojaa  ((mikä ois viel pari cm pidempi ko toi vakio muovinen ja ei maksa maltait (kuten takarengas.comis))) ?
Ja sit toinen kysymys: Aloin tos kelailee et miten estää väkee avaamast esmes. öljykorkkia ? Suht helppo ruuvaa auki ja tunkee esmes hiekkaa reiäst sisää jonka jälkee syntyy hullu vtutus ko iskee koneen tulille.

*EDIT :muistu toinen kysymys
smile_org.gif

Tyytyväisiä ollaa tääläki
033102beer_1_prv.gif

ekat lenkit heitetty ilman takajarrua vaa tänää sain senki toimimaa ni kyllä on mukava peli körötellä
062802moto_prv.gif

buttrock.gif
033102beer_1_prv.gif

Sit vaa heräs muutama kysymys et onkoha toho -99 mallii saatavil alumiinist ketjusuojaa  ((mikä ois viel pari cm pidempi ko toi vakio muovinen ja ei maksa maltait (kuten takarengas.comis))) ?
Ja sit toinen kysymys: Aloin tos kelailee et miten estää väkee avaamast esmes. öljykorkkia ? Suht helppo ruuvaa auki ja tunkee esmes hiekkaa reiäst sisää jonka jälkee syntyy hullu vtutus ko iskee koneen tulille.

smile_org.gif
Ostaa muovisen vakiokorkin tilalle semmoinen metallinen, hylsyllä / lenkillä avattava malli
smile_org.gif

Ei maksa paljoo ja antaa varmasti mielenrauhaa, ettei ainakaan penskat mene hetken mielijohteesta tiputtelemaan koneeseen mitään ylimääräistä.

Itse olen vakiokorkin juntannut hieman tiukempaan kumivasaralla muutaman kerran napsauttaen.

- P

buttrock.gif
033102beer_1_prv.gif

smile_org.gif
Ostaa muovisen vakiokorkin tilalle semmoinen metallinen, hylsyllä / lenkillä avattava malli
smile_org.gif

Ei maksa paljoo ja antaa varmasti mielenrauhaa, ettei ainakaan penskat mene hetken mielijohteesta tiputtelemaan koneeseen mitään ylimääräistä.

Itse olen vakiokorkin juntannut hieman tiukempaan kumivasaralla muutaman kerran napsauttaen.

- P
Myös isolla jakoavaimella voi koittaa murtaa muovikorkin
biggrin.gif

Moro kawa kuskit!

Ekat 204km tuli ajettua viikonloppuna ja täytyy sanoa jotta olen helkutin tyytyväinen pärrään. Aivan mahtava pyörä, pääsi jopa vahinko keulit päästettyä kun innostu kahvaa vääntämään.
biggrin.gif
Olin aikasemmin ajatellut, ettei kyykky oikein sovi isolle miehelle, mutta kyllä tuon pyörän kanssa tulin toisiin ajatuksiin. Paikat väsyi paljon vähemmän kuin edellisen "puolikyykyn" kanssa ja ajoasu tuntuu mahtavalta. Vielä kun radalle pääsen harjottelemaan ja opettelemaan ihan alkeista, pikkuhiljaa se oma haave totetuu.  
smile_org.gif

Voisin vaikka kuvia läväytellä pärrästä tänne ja tuonne erääseen toiseen treadiin ajomatkasta.

Eikun ajelemisiin ja kovaa vääntöä!!  
buttrock.gif

päiviä vaan kaikille!
Nyt on itelläkin alla kawasaki zx9r vm -98.
pyörän kävin hakemassa avk:lta viime syksynä ja katteita ja muuta on tässä talven aikan kunnosteltu ja pikkuhiljaa on pyörä tiekunnossa. Pyörä oli vähän laiteltu jo ennen kun avk:lta sen hain; on hiilikuituosaa ja akran putkistoa. Tunnistaako joku
pyörän?

vielä olis alakatteessa melko iso reikä paikattavana. Ei keneltäkään sattuis löytymään ylimääräistä alakatetta autotallin nurkista? semmonen vasemmalle puolelle kaadettukin versio kelpais!

Back