Onnewa Kawasta, kuviakin saa laitella...No nyt on kawasaki zx-9r -95 pihassa![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onnewa Kawasta, kuviakin saa laitella...No nyt on kawasaki zx-9r -95 pihassa![]()
![]()
Niin, tietääkseni nuo on ns. kolmiseosrenkaat, eli reunoilla pirun pehmeää. Radalla nuo vetää varmasti äkkiä reunoilta loppuun.Joo, ihan hyvältä vaikuttaisi nuo kumit. Jotenkin jännästi reunoilta kulahti nuo renkaat kun kävin radalla kurvailemassa ja keskeltä on kuin uudetMinäkin laitoin Sportmaxit alle. Tuntuu aika hyvältä kompromissilta. Pitoa löytyy ja ohjautuvuus kunnossa. Kestoa näyttäisi 1.5tkm ajon jälkeen, mitalla arvioiden 6-6.5 tkm. Ihan hyvä kesto verrattuna pehmeään ratakumiin verrattuna. Pysyy hyvin pyöreänä, kunhan paineet on kohdallaan.Laitoin ysiärrään uudet Dunlop Sportmaxit vanhojen kivikovien ja epätasaisesti kuluneiden renkaitten tilalle. Taakse tuli 190/50 ja eteen normi 120/70. Samalla tuli vaihdettua uudet ketjut ja rattaat kun vanhoissa ketjuissa rupesi lenkit jumittamaan. Kun kerta remonttia rupesin tekemään niin samalla pesin ja rasvasin takahaarukan linkkujen laakerit ja vaihdoin öljyt ja suodattimen. Ajattelin tällä kertaa kokeilla Hondan puolisynteettistä öljyä. Kaiken kaikkiaan homma kyllä kannatti, ajettavuus muuttui aika radikaalisti(ihmekkös tuo!) Nyt jos vielä kerkeäisi radalle joku päivä kokeilemaan...![]()
![]()
Edessä on jopa muutama "karva" vielä tallessa keskikohdalla, mikä tuntuu kyllä aika uskomattomalta.
laitan jahka saan kuvattua ja tarrat tankkiinOnnewa Kawasta, kuviakin saa laitella...No nyt on kawasaki zx-9r -95 pihassa![]()
![]()
![]()
entä jos hioisi tonnisella vesihiomapaperilla lakan puhki tarrojen kohdalta? mulla taas pyörä maalattu kokonaan ja tarrat tulevat lakan päälle..Mitenkäs muuten perkele, kun tuosta omasta vm.95 9r on kulahtanu tankin tarrat, niin mitenkäs vaihto onnistuu kun nehä on näköjää lakattu siihen kiinni.![]()
eipä tuossa oikein muuta vikaa ole kuin että etujarru täristää ihan homona... Oliskoha etujarrulevyjen niitit jumissa? Etulaakerinki vois tuossa joku päivä kiristää.. Ja pyörä menee ylihuomenna penkkii nii laitetaa sit käppyrää tänne.![]()
Ei muuta kuin penkit, tankki ja ilmanputsarin kotelo irti niin pääset kurkkaamaan mistä tulee ölppä. Tosiaan jos se vuotais kytkimen sylkästä tai kytkimen akselin stefasta vuoto tulisi eturattaan kopan alapuolelta ulos. Näin itsellä kun työsylinterin kumilla tuli tunnit täyteen. Vaihdoin kyllä sen stefankin samalla ihan varmuuden vuoksi.Itse itselleni vastaten, moottoriöljyähän se. Ilmeisesti sitten se surullisenkuuluisa kannentiiviste saatana.
En nyt ihan täysin ymmärtänyt, että mistä kohti ja minne ölppänää puskee, mutta semmoinen perusvaihtoehto tuli mieleen vielä, mikä kannattanee tarkistaa.Itse itselleni vastaten, moottoriöljyähän se. Ilmeisesti sitten se surullisenkuuluisa kannentiiviste saatana.
Siinä mielessä kova homma vaihtaa, että joudut tiputtamaan koneen pois rungosta. Tuossa onkin sitten jonnin verran purkamista (kaikki johdot jne.) että aikaa menee jonkin verran, varsinkin jos on ensimmäistä kertaa tekemässä.missäkähän kilometri määrässä olisi odetettavissa ton kanen tiivisteen palaminen? mulla mittarilukema 68tkm..ja jos menee tiiviste niin onko se kuinka hankala itse laittaa?
Avaa syylärin korkki ja tsekkaa lilluuko siellä pinnassa selvästi öljyä.. erottaa kyllä tuonne kurkkaamalla, jos nesteen seassa on paljolti öljyä. En ole kyllä itse henk.kohtaisesti nähnyt tummaa jäähdytinnestettä. Jos puhdasta vettä, niin ei tummaaMimmosta sen jäähdytin nesteen pitäis olla paisarissa? mullatummahkoa..oisko kansitiiviste kuitenki menny?Lämmöt ei kyllä temppuile yhtään..![]()
Öljy kelluu siinä jäähdytysnesteen pinnalla.siis minkä näköistä jos öljyt ja vedet sekasi?