• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kepa saisi jo viimeisiä ysiärriä tuolla budjetillaan 7k€, sellainen kannattaisi todennäköisesti. eivät ole vielä kovinkaan paljoa ajettuja ja ysi on kuitenkin osalla porukoista ollut ihan matka-ajossakin, ettei pelkästään rata-ajossa täysillä tai korttelinkiertämisessä lähes täysillä.

ysi on sellainen vähän 12ärrän kaltainen yleispyörä, toki kevyempi ja ketterämpi kuin tusina, mutta käyttöalueeltaan hyvin samansuuntainen.
Joo, kuten Capri26:n 2003 vuosimallia olevan. Ratapäiviä on kertynyt hyvin, kilometreistä ratapäivillä en sitten tiedäkään
biggrin.gif
Mutta Kyllä se pyörä hienosti pelittää ja on hyvin pidetty ja huollettu
smile_org.gif
No nytkun tuli puheeks  
biggrin.gif

Kawa 9R 2003 myynnissä
Mulla on enenpi tinkivaraa  
tounge.gif

zx-9r -01/02

Täälähän on kaikilla 9 myynnissä.  
tounge.gif

Itse ruuvailen tuota -95 vuoden vanhusta tallissa ja ei puhettakaan myynnistä vielä.
Nyt on laitettu Akran putkisto, huggeri, underi vielä työn alla, sitten pitäisikin väsätä kilpi/vilkku -teline.  
062802moto_prv.gif

En minäkään pitäisi myynnissä, ellei olisi melkein pakko..
Toisaalta, ei tunnu olevan ysit kovinkaan haluttuja. Ei siis tarvitse myydä  
blush.gif

mieluummin enemmän ajettu ja paljon huollettu, kuin vähän ajettu ja vähän huollettu!
smile_org.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Sky osaa ton järkeilyn sitten vimosen päälle....korjatkaa nyt jos olen väärässä , mutta eihän sitä vähemmän ajettua ole voitukaan huoltaa niin paljoa kuin sitä enemmän ajettua...?
confused_orig.gif
  Ps.Olettaen tietysti , että huolto-ohjelmaa noudatetaan ....
062802moto_prv.gif
Sä siis meinaat että pyörä tai auto pysyy kunnossa, jos sillä ei ajeta. Eiköhän se on niin, että paljon ajettuun on jouduttu pistään paljon uutta osaa, joten siinä pelittää kaikki. Kun taas vähän ajetussa on kaikki jumittumittunutta, ryytynyttä ja kulahtanutta. Eli kun ajat sillä jonkun aikaa, niin sitä osaa saa sitten vaihtaa ja kiroilu vaan kuuluu kun kaikki pultit on jumissa  
biggrin.gif

Mä oon kuullut legendan yhdestä puoltoista miljoonaa ajetusta taksivolvosta, johon oli jokunen konekin keretty  vaihtaa...
biggrin.gif
omg.gif
omg.gif
Eihän se nyt ihan noinkaan mene ...mikä on vähän ajettu ja mikä taas paljon ...?? Mulla tulee km kaudessa noin 5-6 tkm ja se ei ole mun mielestäni paljon se . Toiset taas vetää 20-30 tkm kaudessa eli 4-6 x mun kilsat . Ei se pyörä kesällä jumiin mene jos sillä edes kerran kuukaudessa ajetaan . Ps Toi Volvo juttu ei edes ole mikään ihmeelinen tarina ....vanhalla 123 koppasella Mesellä oli ajettu 2 Mkm. ja vielä pelittää ...ja edelleenkin ostaisin mieluummin sen vähemmän ajetun ...

kepa saisi jo viimeisiä ysiärriä tuolla budjetillaan 7k€, sellainen kannattaisi todennäköisesti. eivät ole vielä kovinkaan paljoa ajettuja ja ysi on kuitenkin osalla porukoista ollut ihan matka-ajossakin, ettei pelkästään rata-ajossa täysillä tai korttelinkiertämisessä lähes täysillä.

ysi on sellainen vähän 12ärrän kaltainen yleispyörä, toki kevyempi ja ketterämpi kuin tusina, mutta käyttöalueeltaan hyvin samansuuntainen.
Joo, kuten Capri26:n 2003 vuosimallia olevan. Ratapäiviä on kertynyt hyvin, kilometreistä ratapäivillä en sitten tiedäkään
biggrin.gif
smile_org.gif
No nytkun tuli puheeks  
biggrin.gif

Kawa 9R 2003 myynnissä
No niin, nyt on Kawa myyty ja uus kuramopo tilattu !!!

biggrin.gif
smile_org.gif
No nytkun tuli puheeks  
biggrin.gif

Kawa 9R 2003 myynnissä
No niin, nyt on Kawa myyty ja uus kuramopo tilattu !!!
onnittelen, että pääsit kawasta, tai pikemminkin 9r:stä eroon
wink.gif

Kiitti Sky, ei siinä mitään onnittelemista ole, oikea tuote oikeaan hintaan  
wink.gif
menee kyllä kaupaks. Käytin tänään pyörän lämpimäksi ja kyllä se pikakaasuun vastaavuus oli asiallista! Ja äänet kanssa pitkästä aikaa kuulosti niin mukavalta.
Saas nähdä miten tottuu uuteen ykspyttyseen papattimeen... (KTM 530 EXC)

Kiitti Sky, ei siinä mitään onnittelemista ole, oikea tuote oikeaan hintaan  
wink.gif
menee kyllä kaupaks. Käytin tänään pyörän lämpimäksi ja kyllä se pikakaasuun vastaavuus oli asiallista! Ja äänet kanssa pitkästä aikaa kuulosti niin mukavalta.
Saas nähdä miten tottuu uuteen ykspyttyseen papattimeen... (KTM 530 EXC)
Kerropa mikä oli asiallinen hinta?
wink.gif
Mä oon jo kateudesta vihreä! Pyörä kuumetta pukkaa....

No jännä nähdä mikä tolle mun ysille tulee hinnaks kaupan ikkunassa. Eli liikkeeseen (Bike World) se menee mistä ostan ton Kotarin. Hintahan mulla oli pyörästä nettimotossa 7200€. Välirahan suuruudesta uuteen pyörään ei sitten tarvii enää kyselläkään  
biggrin.gif

Jelppiä tarvittas, C:ssä ja E:ssä on samalla tavalla kone rungossa kiinni. Kahdessa ylimmässä kiinnikkeessähän on tuo hieman erikoisempi mutteri kiinni eli Kawan erikoisavaimella tai 24mm hylsystä rälläköiden saa sopivan työkalun irroitukseen.

Oon just töissä eli ei pääse tsekkaan kyseistä kiinnitystä, mutta onko muita keinoja avata kuin rälläköimällä työkalu?

Rälläkkä nimittäin lainassa tällä hetkellä ja tänään olis tarkoitus tiputtaa kone, mutta työkalusta nyt kiinni homma.

- P

No jännä nähdä mikä tolle mun ysille tulee hinnaks kaupan ikkunassa. Eli liikkeeseen (Bike World) se menee mistä ostan ton Kotarin. Hintahan mulla oli pyörästä nettimotossa 7200€. Välirahan suuruudesta uuteen pyörään ei sitten tarvii enää kyselläkään  
biggrin.gif
Jep, noin ne pyörät meneekin "kaupaksi". Tosiasia on, ettei näitä vanhoja romuja kukaan enää halua  
smile_org.gif
Vain minun mielipide  
tounge.gif

Täällä oltais kovastikin ehostamassa vanhaa romua. Talven mittaan olen huomannut muiden hommien ohella että vasen etuvaimennin tihkuu pikkuisen öljyä pölystefan läpi. Tuollainen juttu ei taida ajamalla korjaantua.

Onnistuuko kunnostus ihan kotikonstein, vai pitäisikö suosiolla antaa korjaamon tehtäväksi? Missään netissä ei varmaankaan ole step by step ohjeita olemassa? Tarvitseeko jotain erikoistyökaluja?

Sorry, tuli taas paljon kysymyksiä. Koittakaa kestää ja ymmärtää.

Niinsiisjoo, -95 malli eli B kyseessä...
nixweiss.gif

Jelppiä tarvittas, C:ssä ja E:ssä on samalla tavalla kone rungossa kiinni. Kahdessa ylimmässä kiinnikkeessähän on tuo hieman erikoisempi mutteri kiinni eli Kawan erikoisavaimella tai 24mm hylsystä rälläköiden saa sopivan työkalun irroitukseen.

Oon just töissä eli ei pääse tsekkaan kyseistä kiinnitystä, mutta onko muita keinoja avata kuin rälläköimällä työkalu?

Rälläkkä nimittäin lainassa tällä hetkellä ja tänään olis tarkoitus tiputtaa kone, mutta työkalusta nyt kiinni homma.

- P
Mikäs siinä on "erikoista"..? Itse en huomannut mitään kun vaihdoin moottorin huvikseni pariviikkoa sitten.. Kaikki pultit auki ihan normi työkaluilla. Tosin se pitkä pultti siellä takana oli hieman hapettunut sisältä ja piti avatessa pelottavaa pauketta kun väänti auki
crazy.gif
. Kaikki hyvin, loppu hyvin.

- P
Mikäs siinä on "erikoista"..?  Itse en huomannut mitään kun vaihdoin moottorin huvikseni pariviikkoa sitten.. Kaikki pultit auki ihan normi työkaluilla.  Tosin se pitkä pultti siellä takana oli hieman hapettunut sisältä ja piti avatessa pelottavaa pauketta kun väänti auki
crazy.gif
Laitoin väärin tuohon alkuperäiseen viestiin noi mallit, eli veikkaan että sulla on C-malli jos ei mitään "erikoista" tarvinnut.

C:ssä normipultteja noi, mutta E:ssä ja F:ssä tarvitsee semmoisen erikoisavaimen. E:ssä kahdessa pultissa semmoinen kolomutteri ja F:ssä vissiin 4 näitä.

Tein tuossa juuri hylsystä rälläköiden sopivan työkalun ja hyvin lähti auki.

- P

- P
Mikäs siinä on "erikoista"..?  Itse en huomannut mitään kun vaihdoin moottorin huvikseni pariviikkoa sitten.. Kaikki pultit auki ihan normi työkaluilla.  Tosin se pitkä pultti siellä takana oli hieman hapettunut sisältä ja piti avatessa pelottavaa pauketta kun väänti auki
crazy.gif
Laitoin väärin tuohon alkuperäiseen viestiin noi mallit, eli veikkaan että sulla on C-malli jos ei mitään "erikoista" tarvinnut.

C:ssä normipultteja noi, mutta E:ssä ja F:ssä tarvitsee semmoisen erikoisavaimen. E:ssä kahdessa pultissa semmoinen kolomutteri ja F:ssä vissiin 4 näitä.

Tein tuossa juuri hylsystä rälläköiden sopivan työkalun ja hyvin lähti auki.

- P
Ja itse itselleni vastaillen. Haynesin manuaalin mukaan noi pitää ilmeisesti irroittaa konetta tiputtaessa. Siis nämä ns. kolomutterit. Noh, just otettiin kaverin kanssa kone irti rungosta ja rontattiin sisätiloihin ja ei näitä kahta kolomutteria olis tarvinnut edes irroittaa..

Noh, tulipaha tehtyä hieno työkalu, jota ei sitten mihinkään tartte
biggrin.gif

Pääasia että kone on viimeinkin rungosta irti ja pääsen purkamaan kunnolla tuota ja tilaileen osia.

Eilen tuli tilattua ultraäänipesuri, joten pystyy sitten likaiset romppeet kunnolla puhdistamaan tuon avulla.

- P

Back