Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olis jännä nähdä että millanen ero on todellisuudessa Yoshin ja Akran välillä.Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.
Olis tosiaan mielenkiintosta vetästä samalla pärrällä, ensin vaikka 4-1-1 paikoillaan ja sopiviin säätöihin ja sitten sama 4-2-1:llä.Olis jännä nähdä että millanen ero on todellisuudessa Yoshin ja Akran välillä.Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.
4-2-1 putkiston pitäis antaa keskivääntöä huipputehon kustannuksella, kun taas 4-1-1 systeemillä pitäis tulla parhaat huipputehot.
Pitäis olla noita dynotuloksia, joita pääsis vertailemaan. Ysissä pitäs saada sitä vääntöä lisää ylös sekä keskialueelle. Keskialueella on ne muutama kuoppa ja yläpäässä vääntö laskee kuin lehmän häntä.Olis jännä nähdä että millanen ero on todellisuudessa Yoshin ja Akran välillä.Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.
4-2-1 putkiston pitäis antaa keskivääntöä huipputehon kustannuksella, kun taas 4-1-1 systeemillä pitäis tulla parhaat huipputehot.
Tuossa on ihan mielenkiintoisen näköinen käppyrä Yoshin putkella. Olis muuten kiva tietää, mitenkä toi syttypyörä vaikuttaa lopputulokseen. Onhan se totta, että tuo viritys ainakin siirtää vääntöhuippua reilusti alaspäin, mikä on sinänsä hauskaa, mutta toisaaltaan sitten toi vääntökäyrä näyttää aika ankeelta ylärekisterissä.Joo, tiedän tuon penkin.On kelit kohdallaan...![]()
Käytin tänään pyörääni dynopenkissä.
http://img76.imageshack.us/my.php?image=takarengasdynool3.jpg
Oli kuulemma seokset napissaan.
Kaikki kilkkeet on kiinni.
Kylä lähtee..![]()
No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...?? Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ...
Ps Väännön rundit ... löytyykö niitä ..???![]()
Silti ihmettelen ,kun välillä lukee tätä 9R foorumia, että ihmiset ei saa 9R:n keulaa nousemaan...Minulla on välillä vaikeaa pitää se maassa 2 vaihteen loppukierroksilla.Kolmosellakaan ei parane olla pieniä kumpuja tiessä.Eli ykkösellä en hirveästi kiihdyttele.(itse painan 90kg)
Pyöräni on suht. paljon ajettu, silti pelaa hyvin.Olen sitä paljon omistusaikanani huoltanut/huollattanut.
Pyörässä on Yoshimuran täysputki,syttypyörä,BMC-race ilmafilsu ja suutinsarjaa en ole itse laittanut, mutta joku siellä kuulemma on.
Mittasivat seokset samalla kun penkittivät.Sanoi, että seokset ovat keski- ja yläkierroksilla ihan kuin kisasäädöissä.
Tyhjäkäynti oli kuulemma vähän laihalla.
Väännön rundeja ei ikävä kyllä löydy.
Vääntö on kyllä todella laaja pyörässäni, ihan näin perstuntumaltakin.
Jenkki-iivanan sivuilta löytyy mm. syttypyörän vaikutus:Tuossa on ihan mielenkiintoisen näköinen käppyrä Yoshin putkella. Olis muuten kiva tietää, mitenkä toi syttypyörä vaikuttaa lopputulokseen. Onhan se totta, että tuo viritys ainakin siirtää vääntöhuippua reilusti alaspäin, mikä on sinänsä hauskaa, mutta toisaaltaan sitten toi vääntökäyrä näyttää aika ankeelta ylärekisterissä.Joo, tiedän tuon penkin.On kelit kohdallaan...![]()
Kylä lähtee..![]()
No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...?? Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ...
Silti ihmettelen ,kun välillä lukee tätä 9R foorumia, että ihmiset ei saa 9R:n keulaa nousemaan...Minulla on välillä vaikeaa pitää se maassa 2 vaihteen loppukierroksilla.Kolmosellakaan ei parane olla pieniä kumpuja tiessä.Eli ykkösellä en hirveästi kiihdyttele.(itse painan 90kg)
Pyöräni on suht. paljon ajettu, silti pelaa hyvin.Olen sitä paljon omistusaikanani huoltanut/huollattanut.
Pyörässä on Yoshimuran täysputki,syttypyörä,BMC-race ilmafilsu ja suutinsarjaa en ole itse laittanut, mutta joku siellä kuulemma on.
Mittasivat seokset samalla kun penkittivät.Sanoi, että seokset ovat keski- ja yläkierroksilla ihan kuin kisasäädöissä.
Tuo syttypyörän vaikutus on vissiin Jenkeillä aina kovempi, koska gasot ihan eri laatua (siis perussetit suoraan asemalta) kuin täällä euroopassa.Jenkki-iivanan sivuilta löytyy mm. syttypyörän vaikutus:Tuossa on ihan mielenkiintoisen näköinen käppyrä Yoshin putkella. Olis muuten kiva tietää, mitenkä toi syttypyörä vaikuttaa lopputulokseen. Onhan se totta, että tuo viritys ainakin siirtää vääntöhuippua reilusti alaspäin, mikä on sinänsä hauskaa, mutta toisaaltaan sitten toi vääntökäyrä näyttää aika ankeelta ylärekisterissä.Joo, tiedän tuon penkin.On kelit kohdallaan...![]()
Kylä lähtee..![]()
http://www.ivansperformanceproducts.com/zx9rdyno.htm
Toi sytkän vaikutus on muutenkin näemmä aika yksilöllistä, jossain on todella suuret vaikutukset ja toisessa taas ei ole käytännössä mitään vaikutusta.Tuo syttypyörän vaikutus on vissiin Jenkeillä aina kovempi, koska gasot ihan eri laatua (siis perussetit suoraan asemalta) kuin täällä euroopassa.
Itse olen kuullut, että meidän 95 / 98 bentsiineillä vaikutus olis vain tuolla pääkopan puolella![]()
Lisäksi sain just eräältä palstalle kirjoittelevalta kaverilta just vinkkejä tuohon kanteen liittyen ja samassa paketissa oli mainittu että sytyllä ei juurikaan ysiin vaikutusta, hänelle oli näistä asioista porissut joku virittämiseen vähän enemmän perehtynyt kaveri, joka kansiakin viilailee.
- P
Saahan noita laittaa, jos haluaa. Ajattelin vain ilmoittaa tuon kun just tänään sain tuota juttua tukevan tiedon yksityisviestinä, hieman kovemman luokan virittäjältä kuultua siis, että ysissä ei käytännön hyötyjä ole hirveästi noilla irronnut. Ja samaa on siis tullut muualtakin kuultua.Onhan tuossa ivanssin tapauksessa havaittava merkitys, eli jos haetaan maksimi viritysaste, niin kyllä sekin kannattaa kokeilla.
Muistuttaa aika paljon aikoinaan omistamaani 9ärrää... Toi pakosarja kaipais mielestäni vesihiontaa&lumppulaikkaa. Ite tykkäsin ainakin lopputuloksesta: Huono kuvaTalleilla ja talleilla.. Katteet piti saada uuteen maaliin ja perinteiset "jotain pientä" muutosjuttuja tehtyä, mutta tuosta mun autotallista ei ole pihalla kuin sokkeli pystyssä (vielä), niin hommat siirty sit ensi talveksi.Mites muiden ysiärräläisten talleilla menee....?
Pienessä varastohuoneessa on sit joutunu jotain tusaamaan. Vielä olis kaikkea hienosäätöä tekemättä mutta voitonpuolella jo reilusti. Täytynee kesällä haistella sit tuulia.....![]()
http://i153.photobucket.com/albums/s204/McPain75/9-r044.jpg
Kyllähän siinä hinkatessa saa pari iltaa kuluun oikein mukavasti...Arvaas mitä olen tässä parina iltana hommaillu...![]()
Olinkos sulta kysynytkin joskus että miten olit omassas hoitanut ilmansaannin ja sen ohuen letkun joka menee keulapiikistä kaasuttimien kansille. (eli jouduitko tukkimaan esim. toista holesta putsarilta..)
Dynojetin suuttimet eivät ole verrattavissa vakiosuuttimien kokomerkintöihin. Meet sen paketin mukana tulleen ohjeen mukaan, eli jos sulla on esim. vapaavirtaussuodin ja slipari/bolttari/kokoränni niin siellä on annettu mihin kohtaan clipsi, mitkä pääsuuttimet jne.Kertokaas nyt mikä on juju kun tilasin tuohon 9:n Dynojetin suutinsarjan ja sielä tuli suuttimet kokoa 150, 155 ja 160. Eli noista saa valita sopivat. Lisäksi tuli ne uudet neulat ja jonkinlainen sovite niihin ilmasuuttimiin.
Kuitenkin vakiosuuttimet on kokoa 200 niin olisin luullut että nuo virivirit olivisat olleet suuremmat kuin vakiot. Olenko aivan hakoteillä?
![]()
EDIT: Jokatapauksessa lähetän ne takaisin kun paketti oli valmiiksi avattu ja siitä puuttui pari c-clipsiä, prikkoja ja liima noihin ilmasuuttimien sovitteisiin. Mutta nyt mietin pitäiskö tommosta laittaa alkuunkaan?
Paitsi että väittävät Factoryn sarjan syövän suutin/neulaputken soikeaksi hyvin nopeastiMutta se lähinnä ihmetytti että myös silmämääräisesti nuo Dynojetin suuttimet olivat alkuperäisiä huomattavasti pienemmät. Itse olen ollut siinä uskossa että suutinsarjan mukana tulisi alkuperäistä suuremmat suuttimet.
Ja en laittanut sitten koko sarjaa paikalleen vaan lähetän takaisin kun siitä kerran puuttui osiakin prkl.
Jospa kesällä viitsisi sitten tilata tuommoisen Factoryn sarjan, itselle jäänyt ko. sarjasta jotenkin laadukkaampi kuva.![]()
Joo, ei sitä aina säädettäessä tarvitse lisää kakkua koneelle antaa. Tuntuu yleisesti olevan käsitys että aina kun viritetään niin pitää suuttimia suurentaa. Usein näin kyllä onkin. Tärkeintä on kuitenkin saada seossuhde kohdalleen, joka saattaa alun perin olla myös liian rikkaalla, varsinkin täyskaasulla.Mutta se lähinnä ihmetytti että myös silmämääräisesti nuo Dynojetin suuttimet olivat alkuperäisiä huomattavasti pienemmät. Itse olen ollut siinä uskossa että suutinsarjan mukana tulisi alkuperäistä suuremmat suuttimet.
Ja en laittanut sitten koko sarjaa paikalleen vaan lähetän takaisin kun siitä kerran puuttui osiakin prkl.
Jospa kesällä viitsisi sitten tilata tuommoisen Factoryn sarjan, itselle jäänyt ko. sarjasta jotenkin laadukkaampi kuva.![]()
Tuossapa se tuli fiksummin kirjoitettuna. Ja kyllä, Dynon neulat on hieman ohkaisemmat kuin vakiot eli faktaa pitäisi olla tuonkin.Joo, ei sitä aina säädettäessä tarvitse lisää kakkua koneelle antaa. Tuntuu yleisesti olevan käsitys että aina kun viritetään niin pitää suuttimia suurentaa. Usein näin kyllä onkin. Tärkeintä on kuitenkin saada seossuhde kohdalleen, joka saattaa alun perin olla myös liian rikkaalla, varsinkin täyskaasulla.Mutta se lähinnä ihmetytti että myös silmämääräisesti nuo Dynojetin suuttimet olivat alkuperäisiä huomattavasti pienemmät. Itse olen ollut siinä uskossa että suutinsarjan mukana tulisi alkuperäistä suuremmat suuttimet.
Pääsuuttimet määrää seossuhteen täyskaasulla vedettäessä, joka saattaa tehtaan jäljiltä olla säädettynä varmuuden vuoksi liian rikkaalle, ettei kiuas sula. Neuloilla sitten säädetään osakaasualue. Ne sinunkin Dyno-neulat ovat luultavasti ohuemmat kuin alkuperäiset, joilla saadaan keskialueelle lisää ruokaa. Keskialue on tehtaan jäljiltä jätetty laihalle lähinnä päästönormien takia.
Nämä väitteet ovat vain omia mielipiteitäni, enkä ole edes yrittänyt todistaa niitä oikeiksi. Jasaattaa olla osuutta asiaan.![]()