• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yön yli nukkuneena ei enää ota vaihteeksi mikään päähän. Vähän ylireagoin, sorry siitä. Sulla on paljon pointtia jutuissas. Mulla vaan vähän hitsas kiinni, kun en mielestäni ollut muutakuin pohtinut keulaöljyjen vaikutuksia jne. ja kommentoit tuon "kun niin tietävinänne.." - lauseen.

Noh, eipä siinä.. no hard feelings, toivottavasti ei sullakaan
smile_org.gif
Ei, ihan oikeilla jäljillä ollaan jos pyörää säädetään paremmaksi. Mua vaan ehkä hämmästytti toi 5w öljyn käyttö keulapumpuissa. Toki tässähän ei selvinnyt esim. että onko Soliferilla vakio keulajouset edessä. Itse mietin jopa keulajousien vaihtoa jäykempiin. Mutta veikkaan että se olisi vaan kallis ja työläs kokeilu.
tounge.gif
Itse olen pitänyt vähän sitä periaatetta, että alusta laitetaan ekaksi kuntoon ja sitten vasta viripalikkaa.

Yön yli nukkuneena ei enää ota vaihteeksi mikään päähän. Vähän ylireagoin, sorry siitä. Sulla on paljon pointtia jutuissas. Mulla vaan vähän hitsas kiinni, kun en mielestäni ollut muutakuin pohtinut keulaöljyjen vaikutuksia jne. ja kommentoit tuon "kun niin tietävinänne.." - lauseen.

Noh, eipä siinä.. no hard feelings, toivottavasti ei sullakaan
smile_org.gif
Ei, ihan oikeilla jäljillä ollaan jos pyörää säädetään paremmaksi. Mua vaan ehkä hämmästytti toi 5w öljyn käyttö keulapumpuissa. Toki tässähän ei selvinnyt esim. että onko Soliferilla vakio keulajouset edessä. Itse mietin jopa keulajousien vaihtoa jäykempiin. Mutta veikkaan että se olisi vaan kallis ja työläs kokeilu.
tounge.gif
Itse olen pitänyt vähän sitä periaatetta, että alusta laitetaan ekaksi kuntoon ja sitten vasta viripalikkaa.
Mä yritän tehdä molempia nyt, eli viriä jonkin verran ja alustaa myös säätää kohdilleen.. paitsi että ajamaanhan tuota pitäs päästä, jottatuota alustaa pääsis oikeasti säätämään.

--> tulis jo se kevät!
cool.gif

nixweiss.gif
Taidan kokeilla tuota 10w lientä, säätää alustan tehdas asetuksiin ja kokeilla tuota säätämistä mieleiseks sitten keväällä, kun on ajokelejä..

Mulla ku ei oo paljoo kokemusta, kun vanhan zxr 750 alustasta, joka oli valmiiks jo aika hyvä (myyjä oli suunnilleen saman painonen ja oli käyny sillä paljon radalla  
sport05.gif
).

Täytynee keväällä sitten kokeilla noita uusia kymppi ärriä ja rykkösiä ite ja jutella sitten alustasta lisää..
biggrin.gif

nixweiss.gif
Taidan kokeilla tuota 10w lientä, säätää alustan tehdas asetuksiin ja kokeilla tuota säätämistä mieleiseks sitten keväällä, kun on ajokelejä..

Mulla ku ei oo paljoo kokemusta, kun vanhan zxr 750 alustasta, joka oli valmiiks jo aika hyvä (myyjä oli suunnilleen saman painonen ja oli käyny sillä paljon radalla
sport05.gif
).

Täytynee keväällä sitten kokeilla noita uusia kymppi ärriä ja rykkösiä ite ja jutella sitten alustasta lisää..
biggrin.gif

Hölmö kysymys tähän väliin.. Eli mites säädät noi asetukset tehdas säätöihin? Ihan mielenkiinnolla kyselen ku tuli tossa viime syksynä hommattua sama konkeli ja en ole vielä tuota alustaa kerenny säätää olleskaa. Itse asiassa eipä ole kyllä minkään sortin kokemusta asiasta, mitä nyt koittanu joskus jäykemmäks tota takapäätä laittaa.

Oiskos jollain hyviä vinkkejä kuin ton 9r:n alustan vois säätää? Elopainoa meikäläiseltä löytyy vajaa 90kg, että sen mukaa mentäis noitten säätöjen suhteen.. Kevättä odotellessa
buttrock.gif

nixweiss.gif

sport05.gif
).

biggrin.gif

Hölmö kysymys tähän väliin.. Eli mites säädät noi asetukset tehdas säätöihin? Ihan mielenkiinnolla kyselen ku tuli tossa viime syksynä hommattua sama konkeli ja en ole vielä tuota alustaa kerenny säätää olleskaa. Itse asiassa eipä ole kyllä minkään sortin kokemusta asiasta, mitä nyt koittanu joskus jäykemmäks tota takapäätä laittaa.

Oiskos jollain hyviä vinkkejä kuin ton 9r:n alustan vois säätää? Elopainoa meikäläiseltä löytyy vajaa 90kg, että sen mukaa mentäis noitten säätöjen suhteen.. Kevättä odotellessa
buttrock.gif
Tuosta liikkeelle: Öljyä / alustan säätöä jne..

Lisäksi, kun alkaa homma hahmottua, niin täältä orgin puolelta, tuolta rataosiosta alkaa sitten löytymään kunnon juttuja (ihan pieninpiin detaileihin asti menevää) tuosta säätämisestä. Mutta tuolla mun mielestä pääsee alkuun.

- P

Edit: varsinkin tuon Yorkien kirjoittama "Suspension solutions" kohta on mun mielestä hyödyllinen tämmöselle tavalliselle kuskille kuin mä. Selittää hyvin, mistä lähteä liikkeelle, minkäkin oireilun perusteella.

nixweiss.gif

sport05.gif
).

biggrin.gif

buttrock.gif
Laitas kuule heti alkuu sinne takaiskarin päälle n. 4 m esstä prikkaa väliin. Parantaa pyörän kääntyvyyttä het alkuun, varsinkin sinun painoisella kuskilla.

nixweiss.gif

sport05.gif
).

biggrin.gif

buttrock.gif
Laitas kuule heti alkuu sinne takaiskarin päälle n. 4 m esstä prikkaa väliin. Parantaa pyörän kääntyvyyttä het alkuun, varsinkin sinun painoisella kuskilla.
Voihan nenä! sulla on toi -98, ei sinne mitään prikkoja saa mihinkään. Pahoittelen.

Joten itseasiassa suosittelen että tilaat jostain siihen jäykemmän takajousen ihan suosiolla.
smile_org.gif

Jos et kehtaa laittaa 150 € jouseen, niin koita nostaa keulaputkia 3-4 mm ylöspäin.

BTW, onks kukaan löytänyt vielä netistä huoltokirjaa E malliin? Kaikkiin aikaisempiin kyllä löytyy.

BTW, onks kukaan löytänyt vielä netistä huoltokirjaa E malliin? Kaikkiin aikaisempiin kyllä löytyy.
Ei ole olemassa / jaossa. Muistaakseni e:hen löytyi vain saksankielisenä. Metsästin aikani -> kypsyin tilanteeseen ja tilasin Saksan amazonilta tuon Haynesin 7r - 9r kirjan. Suomessa jotain 45-50€ ja saksasta tuli muistaakseni jotain 20€ postikulujen kans. Tuo kirja toimii kuin junan vessa, jos koirarotu nimeltä Lontoon Murre taipuu.

- P

Edit: hitto kun on vaikea kirjoittaa näpit jäässä. Seuraavan kesän mopoon liittyvä "modifikaatio" on kyllä puolilämmin talli. Hrrrrr!

Perskules. Tänään kävin viemässä tallille rojua pikaseen, enkä huomannu tuota takasikarijuttua mulkaista..
Niin tuo mun mopo on -99 malli, käyttöönotto on -98 loppuvuodesta. En tiedä vaikuttaako se mihinkään..

Etupään säätöjä vilkaisin ja ne esijännityssäädöt oli rrrseellään,
Toinen jousi 2.ssa viivassa ja toinen 3.ssa!  
omg.gif

Isä oli seppä ja poika sepempi..
Edellinen omistaja suosittelikin alustan säätämistä, kun se oli itse ensin yrittänyt.. Heh!

Ketutus maximus, tänään kolahti allright:n kuvasto ja eipä löytynyt enään sliparia akrapovicilta kun 02-03 ysipärrään.
confused_orig.gif

sanoi:
Mutta mielestäni ajoasento on karsea matka-ajoon. Minulla ainakin väsyy kämmenet, kun ajonopeudet pysyvät laillisina.

Eihän se oo kauheeta nähnykkään. Ajoasentohan tossa kawassa on melkein touring
biggrin.gif
Jos toi on paha niin sitten tarttee ajella enskalla :P

SS ducati sen sijaan alkoi jo käydä niskan, kyynärpäiden ja ranteiden päälle pidemmässä ajossa.

sanoi:
Mutta mielestäni ajoasento on karsea matka-ajoon. Minulla ainakin väsyy kämmenet, kun ajonopeudet pysyvät laillisina.

Eihän se oo kauheeta nähnykkään. Ajoasentohan tossa kawassa on melkein touring
biggrin.gif
Jos toi on paha niin sitten tarttee ajella enskalla :P

SS ducati sen sijaan alkoi jo käydä niskan, kyynärpäiden ja ranteiden päälle pidemmässä ajossa.
En tiedä mikä on totuus, mutta jotenkin ne kahvojen kulmat ei sovi touringiin. Mulla ainakin tulee kämmenet kipeiksi.

Osaisko joku selittää mulle miksi factoryn suutinsarjat maksaa kaikille muille vuosimalleille 125 €, mutta 00-01:lle 270 €!!!!! (listahinnat)
sad_orig.gif

Onks halvempia vaihtoehtoja?

Osaisko joku selittää mulle miksi factoryn suutinsarjat maksaa kaikille muille vuosimalleille 125 €, mutta 00-01:lle 270 €!!!!! (listahinnat)
sad_orig.gif

Onks halvempia vaihtoehtoja?
E:ssä eri Keihinit, kuin C:ssä ja F:ssä. Itse kans ihmettelin tuota, kun olin ensin Factoryä laittamassa.

Hyvä vaihtoehto on myös Ivan's

Heidän sivuillaan vaan lukee, että on joko vakiokäyrästölle (+ änkkäri) tai Akralle optimoitu. 4-2-1:een ei suositeltu ja tuo mun Yoshimura on juurikin tuollainen, joten jäi ostamatta + yritin herra Ivanilta kysellä sähköpostitse, että käviskö mahdollisesti silti tuohon -> ei vastausta joten sai olla.

Ite tilasin Dynojetin sitten loppujenlopuksi. Noista kuulee vähän ristiriitaista juttua. Jossain haukutaan dyno ihan paskaksi ja kehutaan Factorya tai Ivansia. Jossain muualla taas päinvastoin. Oon kuullut ihan ok juttujakin Dynosta, joten saa kelvata. Kesä näyttää
tounge.gif

- P

ps: jos Dynoon päädyt, niin tilaa tuolta: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-01-Kawasaki-ZX9R-Dynojet-carb-jet-kit-stg-1_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1
247QQcategoryZ35597QQihZ010QQitemZ200197042138QQrdZ1QQsspagenameZWD1V" target="_blank">Worldwide Motorcycle Equipment</a>

Kustansi 15$ lähetys (varmista vielä, että lähettävät myös muualle eurooppaan, ei näkynyt enää "shipping to Europe". Mulle lähettivät tuohon 15$ hintaan.

Koko höskälle tuli siis näillä kursseilla hintaa n. 77€
Voi jäädä tulliin, mutta tuosta ei pitäisi kovin montaa euroa tulla päälle hintaa, vaikka jäisikin. Toisaalta niin pieni paketti, että en usko (tuuristahan se kiinni on).

- P

Back