Tilasin kaverille teräspunotut jarruletkut eteen Luissilta. Itse en raaskinut tilata, mutta jos sitten joskus ens kesänä.. Riippuu rahatilanteesta. Himottaisi tilata kevyeemmät vanteetkin tai jos vaikka AVK:lla olisi 10R:n vanteita. Ovat ZX12R.org -foorumin mukaan pirun kevyeet verrattuna Ysin vakioihin.
Tuossa kun on tullut harrastettua renkaanvaihtoa jos johonkin vessaan, pitää erityisesti mainita 9R:n vanteet. Ne painavat niin paljon, että ne pitäisi melkein nostaa trukilla rengaskoneelle!!!
10R:n vanteet ei välttämättä sovellu ihan suoraan... ihmemaa Ozilta löytynee sopivat vanteet jotka menevät suoraan alkuperäisten tilalle.
Eri asia onko siinä mitään järkeä, mutta toisaalta ei koko moottoripyöräilyssä ole välttämättä järkeä
Vanhan pyörän omistajalla on aina vaikeampaa... Löytyyköhän linkkiä, mistä omaan -94 9R:ään voisi vanteita katsella ja ehkäpä jopa tilata?
Juu, tässä tapauksessa ei ole mitään järkeä vanteita vaihtaa, paremmat tulokset saisi aikaan vaihtamalla koko pyörän. Mutta ensi talven aikomuksena on tuota kohta jo maksettua paskaani laitella omistajansa näköiseksi (eli rumaksi ja luotaan työntäväksi), eikä järjen käyttö ole koskaan ollut vahvin piirteeni, miksipä sitä itseään muuttamaan.
Kausi mitä ilmeisemmin jatkuu oman 9R:n kohdalla parin viikon sisällä, valoa siis tunnelin päässä...
Homma kannattaa ilman muuta hoitaa kunnolla.
Tuossa tilanteessa itse etsisin taikasanaa "box of old race bits".
Hyvä paikka moisen boksin löytämiseen voi olla vaikka ebay.de. Sieltä uskaltaa kyllä tilata jos on kyllin varovainen ja ei usko ihan kaikkea...
Hiilikuituvanteet maksavat noin 3500-5000 Euroa, eli ei ihan halpaa. Tankin saa tonnilla (korkkeineen yms hilppeineen), muut kikkareet maksavat mitä maksavat. Nämä siis Ducatin tapauksessa
Kannattaa ottaa mittalaitteet kauniiseen käteen ja etsiä käsiinsä toisten uudempien Kawasikamallien vanteita. Niitä tutkien voi olla, että jostain saisi tehtyä ja teetettyä holkein ja sovittein sopivat osat.
Järkevintä on ostaa suosiolla -03 636R. Siitä löytyy kiukkuista menoa enemmän kuin vanhasta painavasta kullannupusta ja ne eivät enää syksymmällä juuri 9000-10 000 € enempää maksa... Tyhmä sinänsä sanoa näin, koska itse tykkään laitella vanhempia mopoja. Lisäksi oma Ducatini on monen tehopelin omistajan mielestä "iso musta ruma painava ja laiska" diisseli, vaikka itse siitä pidänkin yli muiden vaihtoehtojen. Eipä kannata järkevyyttä punnita näissä asioissa - fiilispohjalta on terveellisempää mennä