• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-9R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa kun on tullut harrastettua renkaanvaihtoa jos johonkin vessaan, pitää erityisesti mainita 9R:n vanteet. Ne painavat niin paljon, että ne pitäisi melkein nostaa trukilla rengaskoneelle!!!
Senpä takia justiinsa. Viimeksi, kun vein takarenkaan vanteineen päivineen rengastajalle, meitä oli 3 ukkoa nostamassa sitä rengaskoneelle ja selkä on vieläkin kipeä.
tounge.gif

Ameriikan serkkujen mukaan Ötsin vanteilla ajo eroaa huimasti orkkiksiin. Täytyy sit ens kesällä kattella mikä on fyffetilanne.
Tai vois tietty sahata vanteiden puolista puolet pois..
idea3.gif

Tarkka arvo penkissä oli siis 128,7
sad_orig.gif
Ennen suuttimien ja ilmafiltterin vaihtoa 4hp vähemmän). Tää mun ysi on c-malli eli vm -98. Penkitys ja säätö tehtiin Tampereella Bike-Doctorilla. Kaverin kyllä pitäisi olla pätevä noissa säätöhommissa. Muiden kun oman pyöräni penkityksistä en huomannut kysellä mitään...

Siinä mun Remuksessa tosiaan on joku "suipennustorvi" eli keskellä vaimenninta on ahtauma, tiedä sitten mikä siinä on ideana  
omg.gif
, Ruusilan(säätömies) mukaan on liian ahdas. Siksi ajattelin sitä "kokoränniä" laittaa, varsinkin kun nyt olisi suht edullisesti sellainen tarjolla.

Kyllä mun ilmeisesti säädettävän se sitten tarvii käyttää mikäli putkiston vaihdan. Itse en viitsi mennä räpeltämään, tod.näk. saan mopon vaan huonommaksi.
No sitten eikun uusi kokoränni / uus änkkärii. Tosin jos 4 hv tuli jo alkuperäiseen lisää, niin hyvä tuo on pelkällä änkkärillä. Saisko sitä suipenninta poistettua?

Kuten sanottu, ei noita penkkituloksia kannata vertailla. Kuitenkin nuo 98-> eteenpäin valmistetut 9R:t antaa tehoja suhtkoht samalla lailla 2003:een asti, kunhan ahdistavan änkkärin vaihtaa.

Itte en mitannu ennen änkkärin vaihtoa, pihi kun olen ja säädinkin itse. Keskialueella oli melkoinen muutos: Tuokin lyijykeula alkoi nostamaan etutassua helpommin.

Tuossa kun on tullut harrastettua renkaanvaihtoa jos johonkin vessaan, pitää erityisesti mainita 9R:n vanteet. Ne painavat niin paljon, että ne pitäisi melkein nostaa trukilla rengaskoneelle!!!
Senpä takia justiinsa. Viimeksi, kun vein takarenkaan vanteineen päivineen rengastajalle, meitä oli 3 ukkoa nostamassa sitä rengaskoneelle ja selkä on vieläkin kipeä.
tounge.gif

Ameriikan serkkujen mukaan Ötsin vanteilla ajo eroaa huimasti orkkiksiin. Täytyy sit ens kesällä kattella mikä on fyffetilanne.
Tai vois tietty sahata vanteiden puolista puolet pois..  
idea3.gif
1½ puolalla meinasit sitten ajella?
smile_org.gif
Olishan se kiva kokeilla keveämpiä vanteita, vaan taitaa mennä väliraha 10R:ään noihin vanteisiin, eivät ole ihan edullisia. Olisko ideaa mitkä vanteet sopis tuohon suhthelpolla? Tietty huomattavasti kevyemmät. Eräs tuttu joskus puheli, jotta olivat sorvanneet ZZR1100:een kevyet vanteet ja siitä tuli ajettavuudeltaan lähes 750:n luokkaa. Painoa kun ottaa pyörivästä massasta niin se tuntuu...

No sitten eikun uusi kokoränni / uus änkkärii. Tosin jos 4 hv tuli jo alkuperäiseen lisää, niin hyvä tuo on pelkällä änkkärillä. Saisko sitä suipenninta poistettua?

Kuten sanottu, ei noita penkkituloksia kannata vertailla. Kuitenkin nuo 98-> eteenpäin valmistetut 9R:t antaa tehoja suhtkoht samalla lailla 2003:een asti, kunhan ahdistavan änkkärin vaihtaa.

Itte en mitannu ennen änkkärin vaihtoa, pihi kun olen ja säädinkin itse. Keskialueella oli melkoinen muutos: Tuokin lyijykeula alkoi nostamaan etutassua helpommin.
Tarkoitin, että tuo 4 hp max tehoa tuli kun lisättiin suutinsarja ja ilmafiltteri. Tuo Remuksen bolt-on oli jo ennen näitä toimenpiteitä. Oon miettinyt sitä "suipentimen" poistoa, mutta hankalalta se näyttää. On ihan keskellä vaimenninta ja näyttää siltä, että se olisi samaa "puuta" sisuskalujen kanssa eli vaikaea taitaa olla poistaa.

Jos nyt saan sen kokorännin tingattua sopivaan hintaan taidan sen ostaa
smile_org.gif

Hiilarivanteet ne oikeastaan olla pitää!
Kaverin pyörä on ihan mielettömän keveä ajaa johtuen juuri hiilarivanteista.

Vaikea sanoa tuosta Remuksesta, jos penkittäjä sanoo, että se ahdistaa, niin uskoisin häntä.

Kaverilla oli aikanaan 1100gikserissä miehekäsääninen Sebringin kokoputki, joka ei penkityksessä osoittautunutkaan kovin hyväksi: Vaihto Acran kokoputkeen ja tehoa tuli toistakymmentä hepoa lisää. Tuossa oli ennen änkkäriä joku kuristus / vaimennussysteemi, joka toimintaa rajoitti. Vaikea tietty kuvitella, että viritysänkkäri olisi vakio kammiovaimenninta ahdistavampi. Tuossa esimerkkitapauksessa vika oli siis käyrästössä.

Tilasin kaverille teräspunotut jarruletkut eteen Luissilta. Itse en raaskinut tilata, mutta jos sitten joskus ens kesänä.. Riippuu rahatilanteesta. Himottaisi tilata kevyeemmät vanteetkin tai jos vaikka AVK:lla olisi 10R:n vanteita. Ovat ZX12R.org -foorumin mukaan pirun kevyeet verrattuna Ysin vakioihin.

10R:n vanteet ei välttämättä sovellu ihan suoraan... ihmemaa Ozilta löytynee sopivat vanteet jotka menevät suoraan alkuperäisten tilalle.

Eri asia onko siinä mitään järkeä, mutta toisaalta ei koko moottoripyöräilyssä ole välttämättä järkeä  
cool.gif
Vanhan pyörän omistajalla on aina vaikeampaa... Löytyyköhän linkkiä, mistä omaan -94 9R:ään voisi vanteita katsella ja ehkäpä jopa tilata?

Juu, tässä tapauksessa ei ole mitään järkeä vanteita vaihtaa, paremmat tulokset saisi aikaan vaihtamalla koko pyörän. Mutta ensi talven aikomuksena on tuota kohta jo maksettua paskaani laitella omistajansa näköiseksi (eli rumaksi ja luotaan työntäväksi), eikä järjen käyttö ole koskaan ollut vahvin piirteeni, miksipä sitä itseään muuttamaan.

Kausi mitä ilmeisemmin jatkuu oman 9R:n kohdalla parin viikon sisällä, valoa siis tunnelin päässä...

Tilasin kaverille teräspunotut jarruletkut eteen Luissilta. Itse en raaskinut tilata, mutta jos sitten joskus ens kesänä.. Riippuu rahatilanteesta. Himottaisi tilata kevyeemmät vanteetkin tai jos vaikka AVK:lla olisi 10R:n vanteita. Ovat ZX12R.org -foorumin mukaan pirun kevyeet verrattuna Ysin vakioihin.

10R:n vanteet ei välttämättä sovellu ihan suoraan... ihmemaa Ozilta löytynee sopivat vanteet jotka menevät suoraan alkuperäisten tilalle.

Eri asia onko siinä mitään järkeä, mutta toisaalta ei koko moottoripyöräilyssä ole välttämättä järkeä  
cool.gif
Vanhan pyörän omistajalla on aina vaikeampaa... Löytyyköhän linkkiä, mistä omaan -94 9R:ään voisi vanteita katsella ja ehkäpä jopa tilata?

Juu, tässä tapauksessa ei ole mitään järkeä vanteita vaihtaa, paremmat tulokset saisi aikaan vaihtamalla koko pyörän. Mutta ensi talven aikomuksena on tuota kohta jo maksettua paskaani laitella omistajansa näköiseksi (eli rumaksi ja luotaan työntäväksi), eikä järjen käyttö ole koskaan ollut vahvin piirteeni, miksipä sitä itseään muuttamaan.

Kausi mitä ilmeisemmin jatkuu oman 9R:n kohdalla parin viikon sisällä, valoa siis tunnelin päässä...
Homma kannattaa ilman muuta hoitaa kunnolla.
Tuossa tilanteessa itse etsisin taikasanaa "box of old race bits".

Hyvä paikka moisen boksin löytämiseen voi olla vaikka ebay.de. Sieltä uskaltaa kyllä tilata jos on kyllin varovainen ja ei usko ihan kaikkea...

Hiilikuituvanteet maksavat noin 3500-5000 Euroa, eli ei ihan halpaa. Tankin saa tonnilla (korkkeineen yms hilppeineen), muut kikkareet maksavat mitä maksavat. Nämä siis Ducatin tapauksessa

Kannattaa ottaa mittalaitteet kauniiseen käteen ja etsiä käsiinsä toisten uudempien Kawasikamallien vanteita. Niitä tutkien voi olla, että jostain saisi tehtyä ja teetettyä holkein ja sovittein sopivat osat.

Järkevintä on ostaa suosiolla -03 636R. Siitä löytyy kiukkuista menoa enemmän kuin vanhasta painavasta kullannupusta ja ne eivät enää syksymmällä juuri 9000-10 000 € enempää maksa... Tyhmä sinänsä sanoa näin, koska itse tykkään laitella vanhempia mopoja. Lisäksi oma Ducatini on monen tehopelin omistajan mielestä "iso musta ruma painava ja laiska" diisseli, vaikka itse siitä pidänkin yli muiden vaihtoehtojen. Eipä kannata järkevyyttä punnita näissä asioissa - fiilispohjalta on terveellisempää mennä
tounge.gif

cool.gif

Homma kannattaa ilman muuta hoitaa kunnolla.
Tuossa tilanteessa itse etsisin taikasanaa "box of old race bits".

Hyvä paikka moisen boksin löytämiseen voi olla vaikka ebay.de. Sieltä uskaltaa kyllä tilata jos on kyllin varovainen ja ei usko ihan kaikkea...

Hiilikuituvanteet maksavat noin 3500-5000 Euroa, eli ei ihan halpaa. Tankin saa tonnilla (korkkeineen yms hilppeineen), muut kikkareet maksavat mitä maksavat. Nämä siis Ducatin tapauksessa

Kannattaa ottaa mittalaitteet kauniiseen käteen ja etsiä käsiinsä toisten uudempien Kawasikamallien vanteita. Niitä tutkien voi olla, että jostain saisi tehtyä ja teetettyä holkein ja sovittein sopivat osat.

Järkevintä on ostaa suosiolla -03 636R. Siitä löytyy kiukkuista menoa enemmän kuin vanhasta painavasta kullannupusta ja ne eivät enää syksymmällä juuri 9000-10 000 € enempää maksa... Tyhmä sinänsä sanoa näin, koska itse tykkään laitella vanhempia mopoja. Lisäksi oma Ducatini on monen tehopelin omistajan mielestä "iso musta ruma painava ja laiska" diisseli, vaikka itse siitä pidänkin yli muiden vaihtoehtojen. Eipä kannata järkevyyttä punnita näissä asioissa - fiilispohjalta on terveellisempää mennä  
tounge.gif
Saa nähdä mitä ensi talvi tuo tullessaan vanteiden osalta, asia jääköön hautumaan loppukesän ajaksi.

Ensimmäinen ostos talvea varten on tehty, näillä näkymin "pääsen" pitkästä aikaa lasikuidun kimppuun ja kawan perse kokee muodonmuutoksen, R6:n katteen avittamana. Jospa ensimmäisenä teen tuon perän valmiiksi ja katson vasta sitten, ehdinkö ennen ensi kesää muita muutoksia tekemään. Töitä on liikaa, kun näihin tärkeimpiin asioihin ei aika tahdo riittää...

Uudempi, kevyempi, tehokkaampi ja kaikin puolin parempi pyörä olisi tietysti helppo ja huoleton ratkaisu, mutta asuntolaina toimii tällä hetkellä hyvänä jarruna pyörän vaihdossa. Ja kun tuo nykyinen rakkine on kokonaan maksettu, koen suuressa viisaudessani järkeväksi ratkaisuksi rakennella sitä (uudempikin pyörä joutuisi kuitenkin rautasahaan ja muihin työkaluihin tutustumaan) oman mieleni mukaisesti. Nykyisen pyörän aion pitää itselläni, enkä ole sille muita omistajia edes harkinnut, vitusti järkeä siinäkin päätöksessä...

Mikähän perkele saa ihmisen purkamaan tieten tahtoen toimivan pyörän ja viettämään talvisin kaiken liikenevän vapaa-ajan rakentelemalla "uutta" ja "paremman näköistä" ratkaisua, vittua ja perkelettä hokien? Olisikohan Legot saanut jäädä sinne kaupan hyllylle aikoinaan..?

Ja sinne radallekin pitää tänä kesänä lähteä itseään masentamaan, muuten tässä kokee, että on turhaan vaihdellut iskareita ja eturattaan kokoa...

Makian näköinen Ysi, mutta reilut 2cm pussystripet takarenkaassa pisti pahasti silmään.
biggrin.gif
Mikä ravistuksenvakaaja sulla on?

Ottaako muuten sulla toi Yoshimura kiinni takajarrusatulan jarruletkun kiinnityspulttiin kun ajaa kaks päällä? Mulla on Devil kohta hankautunut puhki ja pitäis miettiä uutta putkea. Vaihtoehtoina ovat Yoshimuran RS3 tai TRS suoralla huilulla tai sitten Akrapovicin Race karbooni. Vika on siinä, että MotoFocuksessa on asennettu tohon vm. 95 kuuluva änkkäri.
thumbs-up.gif

Jotenki arvasin että joku kommentoi tuosta takanakista.
tounge.gif
Vaihdoin tuon kumin alle viime viikolla enkä oo kerenny vielä kunnolla sillä ajeleen. Ja nekin ajot shortsit jalassa, eli hyvin varovasti... niin niin, seli seli
biggrin.gif

WP:n ohjausiskari. Ei ota putki kiinni; katos mulla tuo rouva on aika kevyt.
cool.gif

Pitäisköhän photoshopata nuo pussystripet pois ennen ku muutkin huomaa...
idea3.gif

Onko toi Yoshimuras TRS suora putki vai kammiovaimentimen tyylinen? Paljon potkii takanakilla? Hepat ja nyyttonit.

Suoralla putkella. 142 takaselta Bikefoxin penkissä. Vääntöjä en muista eikä ole käyriä enää tallessa. Saitko muuten sen syttypyörän laitettua?

Back