• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Jos tiedät ettei mikään muuta ole vialla".
Sitä vaan meinasin että pyörällä voi ajaa täysin normaalisti vaikka valo palaakin  
smile_org.gif

Lukkosokasta, yleensä olen vaihtanut uuden kun vanha alkaa katkeilla taivuttaessa, eli aika harvoin. Aina löytynyt jostain työkalupakin pohjalta ja oon liian vainoharhainen että jättäisin pois, vaikka ei se mutteri ole tähän mennessä koskaan likkunut.

Argh, perjantaina tulloo tuomio takaiskarista. Ilmeisesti öljyt on tallessa, koska muutenhan siitä joustosta tulisi ylilöysä, kengurumainen? Mitään ulkoista damagea tai vuotoja ei näy, mahdoton sanoa ennen kuin viedään pajalle.

Sitä vaan meinasin että pyörällä voi ajaa täysin normaalisti vaikka valo palaakin  
smile_org.gif

Lukkosokasta, yleensä olen vaihtanut uuden kun vanha alkaa katkeilla taivuttaessa, eli aika harvoin. Aina löytynyt jostain työkalupakin pohjalta ja oon liian vainoharhainen että jättäisin pois, vaikka ei se mutteri ole tähän mennessä koskaan likkunut.
Noin mäkin ton lukkosokkajutun päättelin, koska nytkin pyörässä oleva näytti kovin kotikutoiselta.

Ajaa voi vaikka kaikki varotusvalot päällä. Ketjujen kiristämistäkin harkitsen vasta kun ne lyö takana ajavaa kasseille.

Jos joku tarvii 03-04 vuotiseen 636:een venttiilejä (imu/pako) tai venttiilin paininkuppeja niin täältä löytyy edullisesti!

Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.

zx6r48tkmhuolto.jpg

Huomaamani epäkohdat:

- Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
- Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.

Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.

Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
No tuossahan ei ole säädetty venoja koska eivät ole laskuttaneet säätöpaloista, ovat suomessa sovh. n.10€ kpl ja muutenkin askarruttaa työhön käytetty aika 3h... Ja jos ovatkin unohtaneet laskuttaa venojen säädöstä niin öljyt pitäisi vaihtaa kun käyttää nokkia irti ihan vaan varmuudenkin vuoksi ettei mithn mujua jää sinne pyörimään...
Halpa on kyllä tuolleen perushuolloksi.
Ei niitä säätöpaloja tartte laittaa jos venttiilinvälykset ovat ok.

Turha niitä säätämisen ilosta on purkaa, kasailla ja vaihtaa shimmilevyjä jos sille ei ole tarvetta.
Joo eihän niitä säätää tarvi jos välykset ovat ohje arvoissaan. Silti se hinta on aivan eri tarkastuksessa ja säädössä. Helposti naksahtaa huollon hintaan sen pari sataa lapin lisää jos säädetään venttiilit.
lookaround_orig.gif

Ninjasta tosiaan katkesi kaasuvaiheri viime viikolla Hämeenlinnassa, ja tässä uutta vaijeria Ebaystä odotellessa koitin tehdä uutta vaijeria itse.

Kohtasin kuitenkin ongelman. Jos laittaa molemmat vaijerit kiinni, kaasu on todella kankea eikä palaudu laisinkaan. Kun taasen jättää tämän "palautusvaijerin" pois, kaasu toimii muuten normaalisti mutta kahvassa väljyyttä pari senttiä.

Mistä tälläinen voisi johtua?

Sellanen juttu, että mulla on pyörässä speedohealer v4. Kun ajan niin, että pyörän mittari näyttää 100 niin todellinen nopeus on yli 110. eli se healeri on vissii säädetty eri väleille edellisen omistajan toimesta. pyörässä on nyt vakio välit. Osaako joku kertoo miten se galiproidaan näyttämään oikein? Jos joku osaa lyhyesti ja yksinkertasesti kertoo niin hienoo jos ei niin alan tutkimaan asiaa tarkemmin netistä.

Sellanen juttu, että mulla on pyörässä speedohealer v4. Kun ajan niin, että pyörän mittari näyttää 100 niin todellinen nopeus on yli 110. eli se healeri on vissii säädetty eri väleille edellisen omistajan toimesta. pyörässä on nyt vakio välit. Osaako joku kertoo miten se galiproidaan näyttämään oikein? Jos joku osaa lyhyesti ja yksinkertasesti kertoo niin hienoo jos ei niin alan tutkimaan asiaa tarkemmin netistä.
Spiidohiilerin sivulla on hyvät ohjeet ja hieno kalkulaattori.

Onkos kokemusta lsl cip-on tangoista ja kiinnikkeistä. Pitäis saada tankoa hieman ylöspäin, jotta olis sopivampi matkusteluun. Nyt vielä laitoin tuplakuplan, niin ei ilmanpainekaan kovin kevitä ajoa.

Näitä löytyis stormilta kiinnikkeet

tanko

Pyörässä on Yoshimuran slipari nyt noise killerillä Ahveniston takia.
Kurkaa etupenkin alle, onko servomoottorin vastakappale (tämännäköinen) tallella. Siitä johtui meikäläisen FI-valon syttyminen. Valon palaminen ei sinänsä haittaa, jos tiedät ettei mitään muuta ole vialla, mutta kannattaahan tuo korjata.
Ja toi rajotin voi olla edelleen kiinni kuten aina ennenkin ja silti fi voi välillä palaa, ja toisinaan sitten taas ei.
FI-valo sammui mystisesti, kun pyörään vaihdettiin uudet ketjut. Juu ja se jumalaton paukekin lakkasi.

Huoltokokemuksia Tallinnassa. Käytin 2004 ZX-6R:n 48tkm huollossa, kun kilometrejä jo kertynyt sen verran. Vein pyörän siis huoltoon Tallinnaan (kun sukulaisia ja muutenkin tulee käytyä usein siellä) "hyvän maineen omaavaan" Bikepoint nimiseen liikkeeseen, joten jos joku haluaa vertailukohdetta, niin tässä olisi (voi olla huonosti käännetty). Huolto sisälsi mm. venojen säädön. Öljyn ja filtterin vaihtoa en halunnut, kun tein sen keväällä itse.

zx6r48tkmhuolto.jpg

Huomaamani epäkohdat:

- Jäähdytysjärjestelmään oli jäänyt ilmaa, jolloin kone kävi hyvin kuumana. Sain kuitenkin ongelman poistettua itse.
- Sivussa oleva tyhjäkäyntiruuvi on "hävinnyt". Liikkeen arvaus on, et mekaanikko on sen huonosti kiinnittänyt ja se on tankin alla.

Liike olisi mielellään hoitanut puutteet, mutta olin jo tullut Suomeen huomattuani ne.

Itse huollossa meni yksi päivä, mutta venttiilikannen tiivistettä sai odotella kaks viikkoa, kun tilasivat sen ulkomailta. Tuntityön hinta on 20€ (muualla Tallinnassa jo keskimäärin ~30€), mutta antoivat sen pienellä alella.
No tuossahan ei ole säädetty venoja koska eivät ole laskuttaneet säätöpaloista, ovat suomessa sovh. n.10€ kpl ja muutenkin askarruttaa työhön käytetty aika 3h... Ja jos ovatkin unohtaneet laskuttaa venojen säädöstä niin öljyt pitäisi vaihtaa kun käyttää nokkia irti ihan vaan varmuudenkin vuoksi ettei mithn mujua jää sinne pyörimään...
Halpa on kyllä tuolleen perushuolloksi.
Ei niitä säätöpaloja tartte laittaa jos venttiilinvälykset ovat ok.

Turha niitä säätämisen ilosta on purkaa, kasailla ja vaihtaa shimmilevyjä jos sille ei ole tarvetta.
Joo eihän niitä säätää tarvi jos välykset ovat ohje arvoissaan. Silti se hinta on aivan eri tarkastuksessa ja säädössä. Helposti naksahtaa huollon hintaan sen pari sataa lapin lisää jos säädetään venttiilit.  
lookaround_orig.gif
Onpas kyllä hinnassa eroa.
Käytin suomessa aika prikulleen saman huollon eli välyksiä ei tarvinnut säädellä niin 390e vaihdettuina osinakin pitkälti samat.

Taidanpa siis ensi huoltoon suunnata vironpuolelle

Tjaahans mistähän sitä löytäs Nissinin jarrusatulat -06 vuotiseen mopoon?

Joku täältä oli joskus tilannut moiset jostakin (?)

Hei!

Nyt tuli toivottavasti vaan pieniä murheita. Kaupungilla pörrätessä pyörästä hävis alaväännöt eikä meinannu jaksaa tyhjäkäyntiä käydä saati liikkelle lähteä. Ihmeellisesti röpeltää mut, 4 tonnin jälkeen tuntuu et pyörä lähtee ja käy ihan normaalisti. Et mikähän syynä? Voiks yks hajonu tulppa tehdä tuon? Kyseessä 01 malli.

Hei!

Nyt tuli toivottavasti vaan pieniä murheita. Kaupungilla pörrätessä pyörästä hävis alaväännöt eikä meinannu jaksaa tyhjäkäyntiä käydä saati liikkelle lähteä. Ihmeellisesti röpeltää mut, 4 tonnin jälkeen tuntuu et pyörä lähtee ja käy ihan normaalisti. Et mikähän syynä? Voiks yks hajonu tulppa tehdä tuon? Kyseessä 01 malli.
Voi... Puolen tunnin homma tsekata... ei muuta ku hommiin. Tosin tulppa aiheuttaa kylmänä käynnistymis probleemiakin.

Hei!

Voi... Puolen tunnin homma tsekata... ei muuta ku hommiin. Tosin tulppa aiheuttaa kylmänä käynnistymis probleemiakin.
Suhteellisen veikee tapaus. Tänään lähdin pyörällä ajamaan kaverin tallille uudet tulpat taskussa niin pyörä vaikutti aika normaalilta! Vaihdettiin tulpat kuitenkin ja toimii kyllä ihan moitteita nyt. Liekö lämmöt eilen tehny temput tulpalle vai mikä katkos ollu sit. Tulipahan tarkastettua et kaikki tulpat oli hyvän näkösiä.

Suhteellisen veikee tapaus. Tänään lähdin pyörällä ajamaan kaverin tallille uudet tulpat taskussa niin pyörä vaikutti aika normaalilta! Vaihdettiin tulpat kuitenkin ja toimii kyllä ihan moitteita nyt. Liekö lämmöt eilen tehny temput tulpalle vai mikä katkos ollu sit. Tulipahan tarkastettua et kaikki tulpat oli hyvän näkösiä.
Onks sul mopo pihalla sateessa?

Pakko pitää, kun kerrostalossa asustan. Meinaatko et vesisade aiheuttas? Täällä tosiaan tuli vettä aivan helvetisti keskiviikkona, jouduin sillon vielä ajamaan.

Pakko pitää, kun kerrostalossa asustan. Meinaatko et vesisade aiheuttas? Täällä tosiaan tuli vettä aivan helvetisti keskiviikkona, jouduin sillon vielä ajamaan.
Se vois olla yks vaihtoehto.

Se vois olla yks vaihtoehto.
Jännä, kun sillon oli hyvä keli kun ajelin ja seuraavana päivänä pyörä toimi melko hyvin. Et liekö vaan alkanu pätkimään tulppa jostain syystä... Onneks taas kunnossa.

Vaihdenäytöistä:

GIpro näköjään myy plug´n´play mallia kusiaiseen. Maksaa vaan ennen mahdollista Suomen tullia Ebayssa 146 dollaria.

Sitten Ebayssa on myös tee-se-itse mallinen n 30 dollaria posteineen. Pitää ranettaa vaihdepolkimen viereen anturit ja joku vipstaaki polkimeen, että anturit saavat impulssin näytölle ( kaikki siis tulee paketissa mukana).
Toinen juttu on, että pitää järkevästi saada sähkö otettua.

Onko muilla ehdotuksia edulliseen ja suht helppo asennettavaan vaihdenäyttöön?

Alkaa kyrpimään tuo isoimmalla vaihteella ajaminen ja siitä vielä ylöspäin vaihdon yrittäminen. Tulee niin urpo olo, kun jengi huomaa sen liikenteessä.

Toinen juttu,

Onko toi mun kusiaisen pleksi nyt se "tuplakupla"?

Kiitos

-Hessu-

Back