Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaja, mä nyt yleensäkkin teen kaikki "väärin", näköjään tuonkin.Jätkä on kone, mulla ainaski loppuu fysiikka... Ei mutteri pelitä jos ei pidä letkusta kiinni toisella käelläEiks yks käsi riitä? Mulla ainakin.Ja säätämiseen ei tarvita muita työkaluja kuin kaksi kättä, eli sitä voi ruuvailla niin usein kuin lystää.Tyhjäkäyntii voit säätää siitä mustasta muovimutterista mikä on vasemman koneenposken päällä katteen sisällä.![]()
Check the slack with the motorcycle setting on its side stand.Siis täh?
Onko tosiaan ketjun se "slack" mitä se nyt suomex niinq onkaan, n 3-3,5cm!!! Jos nyt oikein tuota huoltokirjaa tulkkasin.
Aivan julmettu määrä.
Eikös ketju kiristy lisää siitä, mitä se on sivutuella, kun istuu mopon päälle ja se on niinq ajolinjassa?
Kiristys tehty ja saan ehkä tuon 3cm ylös alas liikkeessä sivutuella, mutta pitää vähän painaa ja käyttää voimaa, että se liike tulee ketjuun.
Tulikohan liian tiukalle?
-Hessu-
Vakio on 15.Onko vakio eturatas 15 piikkinen? Minkä kokonen mutteri rattaassa? Tietäs käydä ostaa oikeankokoisen avaimen ennen purkamista..
Edit kaverin mopo muistaakseni 04, ns b koppanen kuitenkin.
Täsmää.Vakio on 15.
Oiskohan 27mm.
Jos venat säädät ni kannattaa se ketjuki vaihtaa samalla ni ei tarvi kikkailla pyydät että katkasee sen ni ei tarvi koko konetta purkaa... lisä maksuu reilu 100€ siihen päälle ja huolettomia kilometrejä.... Itel 45tkm ja kaks kertaa nokka ketju vaihettu ja syystä. Hmph... muista pyytää uuet tulpat sitte samal ettei käy ku allekirjottaneelle.Jahas,
Varattu aika huoltoon ja menee venojen säätöön mopo.
Hitto, kun eivät huoltokaverin omien sanojen mukaan voi napsauttaa nokkaketjunkiristäjää kireämmälle. Eivät kuulemma tee sitä, vaan vaihtavat uuden kiristäjän, jos sellaisen tahtoo laitattaa.
Pitää sitten purkaa taas itse mopo.
Eikös se ole niin että vaan vetää varovasti sitä työntäjää ulospäin, kun saa kiristäjän irti moposta?
Ei tarvitse siis millään työkalulla avittaa sitä tms?
Toinen juttu,
Kun olette öljyjä vaihtaneet, niin oletteko orjallisesti sitä manuskan öljyfiltterin kireysmomenttia noudattaneet?
Mä vaihdoin vain itse öljyt ja jätin vanhan suodattimen vielä paikalleen, kun en uskaltanut alkaa sitä vielä irottamaan, kun ei ole momenttiavainta tällä hetkellä käytössä.
Kiitos etukäteen.
-Hessu-
-05-06 Manuaali sanoo:Kun olette öljyjä vaihtaneet, niin oletteko orjallisesti sitä manuskan öljyfiltterin kireysmomenttia noudattaneet?
Mä vaihdoin vain itse öljyt ja jätin vanhan suodattimen vielä paikalleen, kun en uskaltanut alkaa sitä vielä irottamaan, kun ei ole momenttiavainta tällä hetkellä käytössä.
Kaksi vaihtoehtoa, eli tuo markketon mainitsema;Eikös se ole niin että vaan vetää varovasti sitä työntäjää ulospäin, kun saa kiristäjän irti moposta?
http://shop.ebay.com/i.html?....=&gbr=1Mistäs mahtais saada -99 malliin kaasuvaijerit? Meni poikki Hämeenlinnassa tänään. Samalla sitte vaihtaa molemmat.
Minä oon jokakerta kiristänyt ihan oman maun mukaan...kun kädellä ei enään pysty niin pikkasen vielä avaimellaJahas,
Varattu aika huoltoon ja menee venojen säätöön mopo.
Hitto, kun eivät huoltokaverin omien sanojen mukaan voi napsauttaa nokkaketjunkiristäjää kireämmälle. Eivät kuulemma tee sitä, vaan vaihtavat uuden kiristäjän, jos sellaisen tahtoo laitattaa.
Pitää sitten purkaa taas itse mopo.
Eikös se ole niin että vaan vetää varovasti sitä työntäjää ulospäin, kun saa kiristäjän irti moposta?
Toinen juttu,
Kun olette öljyjä vaihtaneet, niin oletteko orjallisesti sitä manuskan öljyfiltterin kireysmomenttia noudattaneet?
Kiitos etukäteen.
-Hessu-
Kyllä se nyt vaan säksättää... Ite kävin venat säädättää ja lyötiin uusi nokka-ketju samalla. Idlaus on hiljanen, mutta 2000rpm-5000rpm välillä kawatikin kuulee. Käy testaa 90-luvun ducatia ni ei pieni säksätys tunnu enää missään.Kiitos tuosta linkistä!
Otin itseäni niskasta ja avasin ohjeiden mukaan nokkaketjunkiristäjää sen millin kaksi niistä kahdesta 8mm pulteista.
Hiljaksiin avasin ja huusin naapurin kakarat turvat tukkoon ja kuuntelin vienoa naksahdusta.
Ja, voilá!!! Naps. Kaikki takas kiinne ja Kawatsika tulille. Se samperin raksutus hävis ja kissamainen hyrinä jäi.
Nyt kehtaa taas ihmisten ilmoilla ajella, kun ei ole maatalouskone.
Ei mennyt kuin maksimissaan puoli tuntia, kun rauhassa tein. Jos joskus pitää tehdä uudelleen, niin menee puolessa tuosta ajasta.
Tankki vaan ylös ja se oikean puolen kate pois. Pikku räikällä ja sillä vaaksan mittasella jatkovarrella, jossa nivelletty pää. Homma toimii. Vähän työntää varovasti pyörän sähköjohtoja pois tieltä ja on aika esteetön pääsy pultteihin.
Elikkäs, tätä ohjetta tavasin:
http://www.kawiforums.com/how-tos....-a.html
Ekan ajon kokemuksia:
Ensinnäkin parani toodella paljon käyntiääni.
Minun mielestä vieläkin vähän sirkuttaa/ säksättää. Ei todellakaan paha ääni, mutta kuuluu kuitenkin.
Tyhjäkäynnillä ei kuulu kuin ihan pieni ääni.
Onko teidän muiden nokkaketju aivan äänetön, kun on säädöissä?
kaveri ajoi mun mopolla ja mä ajoin hänen Hondalla, ja Honda oli todella todella äänetön.
Kysyn tätä siksi, että naksautanko vielä toisenkin naksun kiinni tuota orkkis kiristäjää?
Pitää konsultoida jenkkifoorumia kanssa...
-Hessu-