• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millähän saisi katteista tarrat nätisti irroitettua? löytyykö pirkka vinkkejä, muju nyt lähtee bensalla nätisti mutta pitäisi tarran pinta saada nätisti irti ilman että tarvitsisi maalata?

Kuinkahan paljon tohon koneeseen pitää tota öljyä oikein änkeä kun vaihto ton öljynsuodattimen ja lisäs aika tarkasti 3,7L niin ei tarkastus ikkunassa vielä näy ketään pitäs vissii litran tölkkki hakee lisää ku sen pari desii tuhlas huuhteluun  
sad_orig.gif
. Oottekos itte vaihdellu noita öljyn suodattimia? Kun ohjekirja kehottaa viemään huoltoon jos meinaa sen vaihtaa, ei kai siin mitään erikoista ole? Muutama vko enää niin pääsee ajelemaan  
sport05.gif
.
Olethan tarkistanut sen öljyrajan niin,että pidät pyörän täysin suorassa? Itsellä ei ainakaan öljyraja näy jos pyörän on sivujalan varassa.Välittömästi alkaa näkymään kun on pystyssä.
kyllä, mutta taitaa sen 4litraa viedä öljyä kun laski aivan tyhjäksi ajan kanssa oikein.... Joo ja noista tarran irroitteluista niin mamman hiustenkuivaaja + kakkuvuoka kaavin niin voil'a.

Kiitoksia vastauksista.
Pitääkin laittaa tommoinen Beowulf tilaukseen, kunhan seuraava tili tulee.

Millasia aineita suosittelette pyörän pesuun (vanteet,katteet jne) / vahaukseen?
Itse olen lähestulkoon sairas näissä pesu/vahaushommissa.
biggrin.gif
Käytän Valet Pron Bilberryä vanteisiin, takahaarukkaan ym. muihin vastaaviin osiin. Tähän käy myös ihan hyvin vaikkapa se perinteinen Wurthin Pineline. Muu pyörä sitten ihan normaali autoshampoolla läpi pesukintaan kanssa, merkillä sinänsä ei väliä. Vahauksessa itsellä käytössä ensin Dodo Juicen kliineri pohjalle ja samalta valmistajalta kovavaha päälle. Kaapin sisältö on tullut hommattua täältä.

Millasia aineita suosittelette pyörän pesuun (vanteet,katteet jne) / vahaukseen?
biggrin.gif
Käytän Valet Pron Bilberryä vanteisiin, takahaarukkaan ym. muihin vastaaviin osiin. Tähän käy myös ihan hyvin vaikkapa se perinteinen Wurthin Pineline. Muu pyörä sitten ihan normaali autoshampoolla läpi pesukintaan kanssa, merkillä sinänsä ei väliä. Vahauksessa itsellä käytössä ensin Dodo Juicen kliineri pohjalle ja samalta valmistajalta kovavaha päälle. Kaapin sisältö on tullut hommattua  täältä.
Jees, kiitti infosta pitää käydä itekkin ostamassa myrkyt, että pääsee viimestelee pyörää ajokauteen.

biggrin.gif
Käytän Valet Pron Bilberryä vanteisiin, takahaarukkaan ym. muihin vastaaviin osiin. Tähän käy myös ihan hyvin vaikkapa se perinteinen Wurthin Pineline. Muu pyörä sitten ihan normaali autoshampoolla läpi pesukintaan kanssa, merkillä sinänsä ei väliä. Vahauksessa itsellä käytössä ensin Dodo Juicen kliineri pohjalle ja samalta valmistajalta kovavaha päälle. Kaapin sisältö on tullut hommattua  täältä.
Jos olet sairas, niin kannattaisi käyttää ensimmäiseen pintapesuun pehmeää harjaa, ja vasta sen jälkeen pesukinnasta. Harja toimii vähemmän hiovana kuin pesukinnas johon kivipöly kerääntyy pinnalle.

Nyt tuli vilkkujen kanssa ongelma 21w vilkut kaikki mutta edessä ja takana eriparia.... luulisi että vilkut olisi "rauhalliset" mutta ei vilkuttaa vikatilassa.... Ongelma alkoi kun vaihtoi eteen uudet jotka ovat 21w?
confused_orig.gif
wut??? eli mistäpä pistän tilaten uuen vilkkureleen valmiiksi sitten semmoisen kuormittamattoman??? niin olisi toi vm03.
withstupid.gif

biggrin.gif
Jos olet sairas, niin kannattaisi käyttää ensimmäiseen pintapesuun pehmeää harjaa, ja vasta sen jälkeen pesukinnasta. Harja toimii vähemmän hiovana kuin pesukinnas johon kivipöly kerääntyy pinnalle.
No minkään valtakunnan harjalla en kattesiin ym. osiin kajoa sitten ollenkaan. Vanteet ym. osat sitten erikseen. Pyörän paskaisuudesta riippuen esipesu (pumppupullosta Pineline laimeana) reilusti huuhdellen ja sitten pesukinnas+kaksi ämpäriä (pesuvesi+huuhteluvesi). Pesukinnasta käytetään tuossa huuhteluvedessä aina, ennen kuin se kastellaan taas tuossa pesuaineämpärissä. Näin se lika, mitä minun pesutahdilla tulee helvetin vähän, jää sinne huuhteluämpäriin ja pääsee "puhtaalla" kintaalla jatkamaan eteenpäin. Tuossa esipesun mukana se irtolika siitä pinnasta lähtee melkein huuhtelemalla, kunhan se vahapinta on siellä alla kunnossa.

Sen verran on näitä kaksi- ja nelipyöräisiä tullut hinkattua, että tässä on takuuvarmasti paras keino.

^Ihan yksinkertaisesti sen takia, että harjalla saa aikaan naarmuja huomattavan helposti vrt. nykyiseen käyttämääni tapaan. Ikävä kyllä kokemusta on.

^Ihan yksinkertaisesti sen takia, että harjalla saa aikaan naarmuja huomattavan helposti vrt. nykyiseen käyttämääni tapaan. Ikävä kyllä kokemusta on.
Kyllä huuhtelun ja pesuaineen suihkutuksen jälkeen pehmeä "letkuharja" runsaalla vedenjuoksulla on hellävaraisin työtapa..

Kaikissa, sieni-, rätti- jne..-menetelmissä se hiekanjyvä on aika hanakasti menossa väärään väliin. Toisin kuin harjan kanssa joka puhdistuu niistä kokoajan tehokkaasti..

Kokemusta on..
smile_org.gif

Kysytäänpäs vielä tuosta pcIII:sta onko boxin sivussa oleva ledi hässäkkä olevinaan jonkinlainen lambada näyttö ja jos on niin pitäisikö tyhjä käynnillä näyttää puoliväliä ennemmin kuin jotain muuta? Kertokaas.

Ei oo PCIII:ssa mitään lambdaa. Vissiin näyttää sen hetkisen muutoksen bensakartassa tjsp., joku laitteisiin sotkeutunu tietää varmaan paremmin.

PS. Olis vieläkin yks 03/04 Kawan kittiecu ylimääräsenä, jos jollain on kiinnostusta?

Sunnuntaina ois tarkotus mennä kattoon -99 vuotista Ninjaa. Mikähän tämä nyt sitten mahtaa olla tarkalta mallimerkiltään? Sitten alkaakin ebaystä huggerin ja undertrayn metsästys =)

Sunnuntaina ois tarkotus mennä kattoon -99 vuotista Ninjaa. Mikähän tämä nyt sitten mahtaa olla tarkalta mallimerkiltään? Sitten alkaakin ebaystä huggerin ja undertrayn metsästys =)
Oisko 1999 ZX6R G2.
Onhan se. Ja jos eBaystä kattelee tavaraa, niin ameriikassa käytetään mallinimeä ZX600. G2 kyllä säilyy sielläkin. Ja tosi monet osat sopii F- ja H-malleista myös.

Back