• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jarruvalo ei sitten vaihto operaation jälkeen toimi. Onko siis rekisterikilven valo ja jarruvalo jotenkin riippuvaisia toisistaan? Maalaisjärjellä ajateltuna ei voi olla.. Mutta jos joku osais mua vähän valaista jos samanlaista kokemusta on.
Eikös siinä ole peräkatteessa oma taka+jarruvalo ja sitten kilpitelineessä rekkarivalo erikseen?

Toimiikos takavalo aivan normaalisti? Joko sielä nyt on ihan vain liitin irti, tai jarruvalo ei saa maadotuksia.

Auttakee naista ylämäessä  
sad_orig.gif

Kyseessä luonnollisesti zx-6r -09. Halusin myös luonnollisesti eroon ah niin tyylikkäästä kawan omasta kilpitelineestä kuin myös vilkuista. Noh kun ihte halutaan kaikki tehä niin tuli onkelma vastaan minivilkkujen vaihdossa..  
crazy.gif
Vilkut kyllä nyt toimii hienosti ja näyttää pirun hienolta  
inlove.gif
, MUTTA jarruvalo ei sitten vaihto operaation jälkeen toimi  
nixweiss.gif
Onko siis rekisterikilven valo ja jarruvalo jotenkin riippuvaisia toisistaan  
withstupid.gif
? Maalaisjärjellä ajateltuna ei voi olla.. Mutta jos joku osais mua vähän valaista jos samanlaista kokemusta on.
(Ja jarruvalo ei ole palanut kun toimi vallan mainiosti ennen vanhan kilpitelineen pois ottamista.)
Tsekkaa eka piuhat, ja niihin tulevat jännitteet:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/Kawasaki_ZX-6R_09/tail_wiring.PNG

Ja koko manuska löytyy tuolta:
http://rapidshare.com/files/333967716/ZX600R_SMe.pdf

Stetsonwatson-veikkaukseni olisi että piuhat on jotenkin väärin.

PC3: sta,

sain edukkaasti yhdestä mopo purkuvirmasta, heidän ilmoituksen mukaan 05-06 ZX6R malliin sopivan tehokomentajan.

Mulla lukee siinä mokkulassa tarrassa: 219-410, mutta pienellä präntillä: for 218-411, 219,411.

Onko nyt tuon mokkulan P/N vain tuo 219-410 ja tuo piuhasarja tekee siitä kokonaisuuden 218-411?

Niin ja tsekkaa nyt varuiksi toisilla polttimoilla se jarruvalo/ takavalo.
Ledit ku repii irti ja laittaa polttimon tilalle ni on aika varmaa ettei ainakaan toimi.
wink.gif

Jollei mitään irtonaisia piuhoja löydy niin helpoin tapa varmaan on mennä takasinpäin työvaiheita siihen hetkeen että takavalo taas toimii ja sit ihmetellä miks seuraava vaihe pimentää sen. Jonkunnäkönen kytkentävirhe siellä tarvii olla jos lakkaa toimimasta.

Ai niin, toi on joku hiano led valo jutska, joo.

Hei,

Siitä tuli mieleen. Tuolla ebayssa on noita integrated led tail light with blinkers, niin ne ei taida olla Suoman tielaissa hyväksyttyjä?
Ei ainakaan mainita E- merkkiä ja tais olla joku tyhmä sentti määrä, mitä vilkkujen väli pitää olla.

Onkos jengi mistä hommannut savu värisiä linssejä vilkkuihin eteen tai takavaloon?

Ois pähee toi mun musta, kun ois kaikki valojen linssit savu. Göyystraireerr!

PC3sta vielä,

On toi nähtävästi oikea, mitä kysyin äsken.

Nyt toi 9V patteri piuha jutska, jotta saan "power up" tehtyä.

Onko se joku erikois piuha ja liitin, vai voinko itse ranettaa sellaisen perus nepparipariston liittimestä, missä kaksi johtoa ja vain tökätä ne oikeisiin pinneihin?

Ei oo noi takavalovilkkuyhdistelmät laillisia suomessa, takavilkkujen etäisyys toisintaan tulisi olla väh. 17cm. Vuoden verran tuollaista käytin, eikä sanominen tullut kertaakaan. Polliisitkin tuon näkivät eivätkä maininneet asiasta mitään kun juteltiin "niitä näitä". Valossa oli e-hyväksyntä taka- ja jarruvalolle, muttei vilkuille.

Päätin sitten luopua siitä kun hävetti käyttää vilkkua. Oli se kuitenkin semmonen "lippalakkikorollaefekti" mikä siinä valossa oli...

Jeah,

Neppariliitin on ja nyt vain enää YEsta sopiva liitin ja teen oikein kunnon 9V systeemin, ettei tarvii erikseen piuhoja työnnellä. Liitin kiinne ja sillä selvä.
On kuulemma joku yleismallin liitin tuo PC3 liitin. Pitäis siis löytyä YEsta tms.

12 dollaria maailmalla sama "tehdas" liitin . Eli satasen Suomessa varmaan
mad.gif

Jeah,

Neppariliitin on ja nyt vain enää YEsta sopiva liitin ja teen oikein kunnon 9V systeemin, ettei tarvii erikseen piuhoja työnnellä. Liitin kiinne ja sillä selvä.
On kuulemma joku yleismallin liitin tuo PC3 liitin. Pitäis siis löytyä YEsta tms.

12 dollaria maailmalla sama "tehdas" liitin . Eli satasen Suomessa varmaan  
mad.gif
Jos sulla on joku vanha tietokoneen virtalähde, niin siinä on luultavasti, ainakin näyttää siltä, samanlaisia liittimiä.

Toi on hyvä Scuuba!

Dänx. Mä tsekkaan huomenna duunista. Mulla on siellä kierrätyslootassa varmaan toistakymmentä vanhaa tietsarin poweria.

Hmm, bling! binsniss idea
033102beer_1_prv.gif

Jos tosiaan on sopivia ne liittimet, niin vois bygata muutaman ylimääräisen ja peukalo keskellä kämmentä oleville vois myydä ns osien hinnalla, kun ovat kanssaharrastajia.

jarruvalo ei sitten vaihto operaation jälkeen toimi. Onko siis rekisterikilven valo ja jarruvalo jotenkin riippuvaisia toisistaan? Maalaisjärjellä ajateltuna ei voi olla.. Mutta jos joku osais mua vähän valaista jos samanlaista kokemusta on.
Eikös siinä ole peräkatteessa oma taka+jarruvalo ja sitten kilpitelineessä rekkarivalo erikseen?

Toimiikos takavalo aivan normaalisti? Joko sielä nyt on ihan vain liitin irti, tai jarruvalo ei saa maadotuksia.
Juu näin ajattelin tehdä että kytkennät purkuun, manuska toiseen käteen ja punkkua toiseen  
thumbs-up.gif
sitten kahtellaan missä kohtaa menee reisille  
shaun.gif

Tämä noviisi kiittää ja kumartaa neuvoista  
bowdown.gif

ps. jos keväällä tulee vastaan mopo ilman vilkkuja, rekisterikilpeä ja takana ei mikään valo muutenkaan toimi niin soon si mä . Siittä voi myös päätellä että ei onnistunnu ja hermo paloi  
sport05.gif

Äääh, ei noin fataalia menttaliteettia.

Missä päin vaikutat? Eikö kukaan Kawanisti vois mennä tyttöä auttamaan?
Kyllä se vikaan mennyt liitos tms sieltä löytyy.

Sitten siitä PC3 liittimestä.

Ei ainakaan nuo duunissa olleissa powereissa ollut yhtään sopivaa liitintä.
Olisin saanut kyllä sellaisen kaksikarvaisen tehtyä. Eli, olisi molemmat johdot olleet erillään ja se liitin osa olisi saatu powerista.
En tahdo sellaista, vaan ihan kunnon yhden liittimen.

Menen siis YEhen käymään.

Äääh, ei noin fataalia menttaliteettia.

Missä päin vaikutat? Eikö kukaan Kawanisti vois mennä tyttöä auttamaan?
Kyllä se vikaan mennyt liitos tms sieltä löytyy.
Suomen sykkeessä eli Jyväskylä CITY  
biggrin.gif

Juu löytyy se, ei tässä hätiä mitiä ole  
tounge.gif

Luonne kun on se että ensin pitää yrittää ihte kun ei muuten mitään voi oppia  
idea3.gif

Kyl mä hälytän si pojat paikalle jos ei ala onnistuun niin pähkitään si niiden kanssa  
thumbs-up.gif

Hah!

Sen siitä saa, kun ei ensin tutki pyörää ja tilailee rojuja maailmalta.

Perkule, kun olikin jo se samperin servo eliminaattori pyörässä ja nyt on tulossa servobuddy.com: sta se toinen.

Noh, onkos kukaan halukas saamaan muutaman sata grammaa pois painoa penkin alta?
Tulee pian postissa Jenkeistä tuo aivan iskemätön servo eliminaattori. Saa sen samaan hintaan, mitä itse maksoin. 45 ekee.
Tai sitten myyn tuon käytetyn penkin alta, joka on se joku race race hipo hipo merkkinen ja maksaa nähtävästi uutena sen 120 ekee Suomessa. Ivan´s merkkinen.
110 dollaria suoraan uusi Ivans: n nettikaupasta Jenkeistä.

YVllä saa olla yhteydessä jos kiinnostaa.
Loppuu se surina ja pärinä penkin alta ja saat varmasti vakio putkenkin virtaamaan juuri sen pikkuisen enemmän.

Back