• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eik siellä termostaatti ihan sitä varten oo?
nixweiss.gif

Kannattaa sit kattoa, et se lukitusprikka on taitettu ihan suoraksi saakka. Aukee kyllä isolla koneella vaikka prikka olis "lukossakin" vielä, mut tarpeetonta väkivaltaahan se on.

On se vaa hommaa repiä niitä katteita irti ja laittaa takas ku ballastit ja kaikki saa repiä solkenaa
sad_orig.gif
No kattoo sitä samassa yhteydessä sitte ku ohjausiskari saapuu..

Tarviiko ketjuja lyhentää yhden piikin takia?

Hyviä vinkkejä mistä sais -03:sen jäähdytysnesteet kivuttomimmin pihalle? oma visuaalinen havainnointi pienissä kaljoissa päätyi siihen että vesipumpusta lähtevä syylärille menevä letku auki? Vaan vasemman sivukatteen joutuu siinäkin irrottamaan notta oisko muilla parempia avauskohteita? ettei tarviis katetta lähteä irrotteleen. Eihän sekään nyt tietty paha homma ole ihan mukavaa harrastamista mutta silti...

Katteet irtoo helposti, ei niistä kannata murehtia.
smile_org.gif

Siinä vesipumpussa on kyllä tyhjennysreikäkin, mutta vie varmaankin viikon ennen kuin kaikki valuu pihalle. Mieluummin siitä se letku pois. Ja jäähdyttimen ja paisarin korkit pois.

Katteet irtoo helposti, ei niistä kannata murehtia.
smile_org.gif

Siinä vesipumpussa on kyllä tyhjennysreikäkin, mutta vie varmaankin viikon ennen kuin kaikki valuu pihalle. Mieluummin siitä se letku pois. Ja jäähdyttimen ja paisarin korkit pois.
Oolrait näin mä vähän meinasinkin, kiitoksia!
Harvemmin näihin pyöriin mitään saa tehtyä muoveja repimättä
sad_orig.gif
Noh huomenna hakemaan liemet sekä itselleen että mopoon ja tuumasta toimeen.

Kellään "ylimääräsenä" -02 6r:n etujarrulevyjä? On vähän turhan kalliit ostaa uutena. En kyl ees oo aivan varma onko omat levyt kierot, mut täristää ainaki jarrutuksessa kun vauhtii on yli 60kmh. eturengas tuli just vaihdettuu pilotpoweriin ja se puntitettiin ja sitte samalla jarrusatuloiden männät katottiin ettei oo jumissa. paloissa on viel voimaa. Että oisko se sitte vaan ne jarrulevyt? vai voisko se olla toi ohjauslaakeri?

Eräs korjaaja sano mulle joskus kun painiskelin saman asian kanssa, että on joutunu kiristeleen todella usein ohjauslaakereita ihan vuoden kaks vanhoistakin pyöristä
omg.gif
että kannattaa varmaan se vielä ainakin ensin tarkastaa ennen kun lyö rahojaan uusiin levyihin. Myös etuhaarukan öljyt kannattanee vaihtaa, varsinkaan jos ei ole pitkään aikaan tai peräti koskaan vaihdettu.

Kertokaas nyt mulle mikä on tollasessa päälle kuussatasessa sellanen normaaliin ajoon riittävä käyntinopeusalue.
crazy.gif

Tossa kun ekaa kertaa tänään testailin omaa vehjettä niin tuntu kierrokset pyörivän samassa tasossa kotiloiden kanssa eli tossa 3000-4000 rpm kohdalla, eli onko tuo nyt liian alhainen luku. Kone ei täristänyt eikä muutakaan, mutta eihän sitä ekakertalainen kaikkea tunne  
withstupid.gif

Oma on vuosikertaa 2003.

Kertokaas nyt mulle mikä on tollasessa päälle kuussatasessa sellanen normaaliin ajoon riittävä käyntinopeusalue.
crazy.gif
joku 3500rpm omassa.. riippuu vähä kui paljo lapsettaa ajaes. Jos oikein kovasti lapsettaa nii sit kovemmil kierroksil et saa metelii enemmä
biggrin.gif
Itse ajelen 4000-7000rpm paikkeilla, ykkösellä en taitaa jäädä aina alle 3000rpm  
biggrin.gif

Ainakin autoilijat kuulevat jos eivät sen kolmion takaa minua näe  
biggrin.gif

Jaa se o parempi vissii että ei mee ite särkemään  
biggrin.gif
Ei tuossa luulis kauaa menevän jos paikalliselle mp-pajalle veis ja käskis vaihtaa.. Rataskaan ei näyttänyt olevan kuin 25€ plus työt siihen 40-60€ tunti, on se vain kallista, joutuko sittenkin ite vääntämään pultin auki  
tounge.gif
Mulla lähti kotikonsteilla aika hyvin, kun välillä tarjos vähän pulttipyssyä ja välissä väänsi mutteria sellasella lyhyellä parin metrin jatkovarrella samaan aikaan takajarrulla seisten. Kaverin kanssa voisi olla helpompi, kun toinen painaa jarrua ja toinen vääntää, yksin aikamoista jumppaamista...

Ei välttämättä kannata pitää vaihdetta päällä, ei ehkä rattaat tykkää siitä pulttipyssyn paukutuksesta, vaan justiinsa vaihde vapaalla ja takajarrulla pitää rengasta (eli samalla ketjujen kautta eturatasta) paikallaan.

Ei siinä viittätoista minuuttia kauempaa mennyt vaikka aluksi meinas vähän usko loppua.

crazy.gif

Tossa kun ekaa kertaa tänään testailin omaa vehjettä niin tuntu kierrokset pyörivän samassa tasossa kotiloiden kanssa eli tossa 3000-4000 rpm kohdalla, eli onko tuo nyt liian alhainen luku. Kone ei täristänyt eikä muutakaan, mutta eihän sitä ekakertalainen kaikkea tunne  
withstupid.gif

Oma on vuosikertaa 2003.
Anna laulaa ihan vapaasti vaan, nämä pyörät/moottorit on tehty kierroksilla ajettaviksi. Mä pyrin pitämään kierrokset normi maantieajossa aina yli 5000. Kyllähän se kierrättämine aluks voi tuntua vähän rajulta, mutta kyllä siihen tottuu. Ja samaisella 2003 pärrällä mennään
062802moto_prv.gif

Mitäpä rengastusta tämän threadin kuskit käyttävät pyörissään? Niin ja tietysti, minkälaiseen ajoon?

Ens kautta varten on alla 120/70 ja 180/55 Power 2:set. Kaupunkiajoa, mutkaräppäilyä ja tarkotus olis muutamilla ratapäivilläkin käydä.

Michelin pilot power lukee edessä ja takana
biggrin.gif

Perjantaina vaihtui eturengas pilottiin, reilu 18tkm sillä oli ajettu jos se orkkis oli
nixweiss.gif

Tuli tollanen -05 Ninja hommattua ja heti ilmeni ongelmia kun perjantaina kävin ekaa kertaa kokeilemassa. Eli kolmos vaihde ei välillä mene päälle ensimmäisellä yrittämällä. Kun vaihtaa kolmoselle ja pistää vähän kaasua niin silloin vasta vaihde loksahtaa paikoilleen. Jos kierroksia on enemmän moottori pyörii tyhjää ja matalilla kierroksilla taas loksahtaa paikoilleen. Olipa hankalasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi ongelman...

Onkohan tässä nyt joku isompi vika, enkö osaa vaihtaa vaihteita vai onko tuollainen vain Kawan "ominaisuus" ?

Back